Conectează-te cu noi

Naţional

A crescut salariul minim pe economie, dar şi amenzile! Vezi cu cât

Publicat acum

pe

Din prima zi a lunii februarie au intrat în vigoare mai multe modificări fiscale, cum ar fi majorarea salariului minim pe economie, la 1.450 de lei pe lună, schimbarea regimului de impozitare a microîntreprinderilor, dar şi eliminarea unor taxe, cum este cea de timbrul de mediu şi taxa radio-tv, potrivit Mediafax.

De la 1 februarie salariul minim brut pe ţară va creşte cu 200 de lei, urmând să ajungă la valoarea de 1.450 de lei pe lună.

De asemenea, o altă modificare importantă este cea legată de schimbarea regimului de impozitare a micilor afaceri, respectiv majorarea plafonului veniturilor la suma anuală de 500.000 de euro. De asemenea, impozitul plătit de microîntreprinderi este de 3%, pentru cele care nu au salariaţi şi 1% pentru microîntreprinderile cu minimum un salariat.

Practic, societăţile ce la data de 31 decembrie au fost plătitoare de impozit pe profit şi se încadrează în condiţiile de microîntreprindere (se permite prin obiectul de activitate, nu au înregistrat venituri din consultanţă şi management mai mari de 20% în total venituri) vor trece la categoria de microîntreprindere. Desigur, există şi o portiţă pentru cei ce vor să rămână plătitori de impozit pe profit, în sensul că pot păstra acest tip de impozitare dacă societatea înregistrează un capital social subscris şi vărsat mai mare de 45.000 de lei”, a declarat consultantul fiscal, Dan Benţa, citat de Mediafax.

O altă măsură importantă este cea care vizează zeci de mii de salariaţi, în special din mediul privat, care câştigă lunar mai mult de cinci salarii medii pe economie, adică peste 9.400 de lei în mână, şi care vor avea venituri mai mici. Asta se va face prin eliminarea plafonului pe baza căruia erau calculate contribuţiile până acum.

În zona veniturilor din investiţii (dividende, dobânzi, cedarea părţilor sociale şi acţiunilor) se va plăti contribuţia la asigurările de sănătate neplafonată, calculată la valoarea integrală a veniturilor, dacă beneficiarul acestor venituri înregistrează doar venituri din dividende. În acelaşi timp, dacă persoana fizică înregistrează pe lângă veniturile din investiţii şi alte categorii de venituri supuse contribuţiei la sănătate (salarii, venituri din activităţi independente, chirii) atunci nu se datorează contribuţia la sănătate pentru veniturile din investiţii.

“Este deja mediatizată scutirea pensiilor de impozitul pe venit de 16%, într-un plafon de 2.000 lei, însă este mai puţin cunoscută o altă măsură, poate la fel de importantă, respectiv pentru veniturile din pensii nu se mai aplică reţinerea contribuţiei la sănătate. Indiferent de valoarea pensiei, pensionarul are calitate de asigurat în sistemul public de sănătate, dar plata contribuţiei se suportă de la bugetul de stat”, subliniază consultantul fiscal.

Între cele 100 de taxe abrogate cu data de 1 februarie 2017, cele mai cunoscute sunt taxele pentru radiodifuziune şi timbrul de mediu, plătit pentru înmatricularea autoturismelor. Tot dintre taxele scutite la plată sunt şi altele mai puţin cunoscute, cum ar fi cele achitate la Monitorul Oficial pentru publicarea unui anunţ de pierdere a unor documente, cea pentru schimbarea numelui, taxa pentru eliberarea cazierului fiscal, a celui judiciar sau cele necesare eliberării paşaportului.

Ministerul de Interne a anunţat că cele 22 de taxe nefiscale, care vor fi eliminate de la 1 februarie, erau percepute pentru diferite servicii prestate de către structurile instituţiei. Printre acestea se numără taxa de cazier judiciar şi taxa de examinare pentru obţinerea permisului de conducere.

Astfel, se va elimina taxa de 10 de lei pentru eliberarea certificatului de cazier judiciar, documentul urmând a fi eliberat gratuit solicitanţilor. Prevederea este valabilă atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice.

Totodată, vor fi eliminate opt taxe, prevăzute de Legea nr.117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, care erau necesare eliberării unor documente la ghişeele Direcţia Regim Permise şi Înmatricularea Vehiculelor, astfel:

• Taxă examinare obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile A, A1, B, B1 şi B+E – şase lei;

• Taxă examinare obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile şi subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb şi TV – 28 de lei;

• Taxă examinarea persoanelor cărora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse în permisul anulat, precum şi a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obţinerea aceleiaşi categorii a permisului de conducere, precum şi pentru persoanele care nu au absolvit o şcoală de conducători de autovehicule, cu excepţia celor pentru categoriile B, B1, B+E – 84 de lei;

• Taxă înmatriculare permanent sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg inclusiv – 60 de lei;

• Taxă înmatriculare permanent sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg – 145 de lei;

• Taxă de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar – nouă lei;

• Taxe de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor – 414 de lei;

• Înregistrarea cererilor persoanelor fizice şi juridice privind furnizarea unor date din Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, precum şi din Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare şi din registrele judeţene şi al municipiului Bucureşti de evidenţă a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare – cinci lei.

Pe lângă acestea, vor fi eliminate şi alte trei taxe: pentru aplicarea, de către instituţiile prefectului, a apostilei pe actele oficiale administrative, la solicitarea persoanelor fizice (22 lei) sau juridice (44 lei), precum şi înregistrarea cererilor pentru aplicarea apostilei ( trei lei).

În ceea ce priveşte serviciile prestate pentru eliberarea documentelor de călătorie, menţionăm că de la 1 februarie a.c., din costul paşaportului vor fi eliminate taxa pentru serviciul public prestat, respectiv 22 de lei, şi tariful suplimentar pentru eliberarea paşaportului simplu temporar, 100 de lei.

Astfel că, potrivit noilor reglementări, noile taxe pe care le vor achita cetăţenii pentru eliberarea paşapoartelor, în cazul cererilor depuse în ţară, vor fi următoarele:

• Paşaportul simplu electronic (cu valabilitate cinci ani, eliberat persoanelor peste 12 ani) – 258 de lei;

• Paşaportul simplu electronic (cu valabilitate trei ani, eliberat persoanelor sub 12 ani) – 234 de lei;

• Paşaportul simplu temporar (cu valabilitate un an): – 96 de lei.

De asemenea, se elimină taxa de 22 lei pentru furnizarea datelor din Registrul Naţional de Evidenţă a Paşapoartelor Simple si pentru eliberarea adeverinţelor referitoare la: exercitarea dreptului la liberă circulaţie în străinătate; istoric de paşapoarte; perioada în care solicitantul a avut statutul de cetăţean roman cu domiciliul în străinătate.

Totodată, alte şase taxe extrajudiciare de timbru şi două taxe consulare pentru servicii prestate în domeniul evidenţei persoanelor şi al stării civile vor fi eliminate începând cu data de 1 februarie a.c.

• Taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a cetăţeniei şi a domiciliului; eliberarea copiei de pe decizia de schimbare a numelui; eliberarea şi preschimbarea actelor de identitate pentru cetăţenii români; înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei; eliberarea cărţii de identitate provizorii – cinci lei;

• Taxa pentru schimbarea numelui – 15 lei;

• Taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a cetăţeniei şi a domiciliului – 22 lei,

• Taxa pentru identificarea unei persoane pe teritoriul României – 35 lei.

Legea nr. 1/2017 privind eliminarea unor taxe şi tarife, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 15 din 6 ianuarie 2017 şi va intra în vigoare de la 1 februarie.

De asemenea, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului a anunţat că, de la 1 februarie nu se vor mai plăti umătoarele taxe:

1. Taxe pentru operaţiunile de înregistrare în registrul comerţului:

– cererea de înregistrare în registrul comerţului – persoane juridice – PJ (cuprinde: autorizare constituire, înmatriculare, autorizare funcţionare prin declaraţie pe propria răspundere) – 250 lei;

– cererea de înregistrare în registrul comerţului – persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale – PFA, II, IF (cuprinde: înmatriculare, autorizare funcţionare prin declaraţie pe propria răspundere) – 90 lei;

– cererile de menţiuni simple – 45 lei:

– cererile de menţiuni complexe – 220 lei:

2. Fondul de lichidare – 50% aplicat la taxele de înregistrare;

3. Fondul privind Buletinul Procedurilor de Insolvenţă – 10% aplicat la taxele de înregistrare.

 

Sursa – Mediafax.ro

Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECLAMĂ

RECLAMĂ

PUBLICITATE

TU AI DAT LIKE?

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER