Conectează-te cu noi

Administraţie

Află cât a câștigat Primăria Dej de pe urma patinoarului cumpărat

Publicat acum

pe

IMG_1196-520x245

Primăria municipiului Dej a făcut bilanțul câștigurilor realizate în sezonul rece cu ajutorul patinoarului achiziționat de municipalitate în această iarnă.

Patinoarul din Piața Bobâlna a fost demontat. În prima fază au fost efectuate operațiunile de dezghețare a suprafeței de gheață, urmate de demontarea instalațiilor și a podiumului pe care a fost amplasat.

Patinoarul a fost deschis în data de 29 decembrie, iar pe parcursul celor două luni de funcționare s-au înregistrat aproximativ 5000 de bilete vândute pentru adulți și copii, la care se adaugă 1700 bilete pentru închirierea de patine. Sumele încasate sunt în valoare de aproximativ 40000 lei.

De asemenea după vacanța de iarnă, la fel ca în anii precedenți elevii de la școlile dejene, au avut posibilitatea să își desfășoare gratuit orele de sport pe patinoar.

”Am luat decizia de închidere a patinoarului deoarece sezonul de iarnă s-a încheiat, zona în care a fost amplasat fiind redată acum parcului mic . Toate instalațiile aferente, au fost depozitate, iar la începerea sezonului rece patinoarul va putea fi instalat în timp util, deoarece nu vom mai depinde de furnizarea echipamentelor, patinoarul fiind acum al nostru. Acesta a fost și scopul achiziționării lui, cu suma de 270000 lei( 60000 euro), fiind o investiție pe care am considerat-o utilă, pentru a nu fi nevoiți an de an să plătim costurile de închiriere de peste 80000 lei. În aceste condiții vom putea instala patinoarul când se va deschide sezonul de iarnă iar copii, tinerii și de ce nu și adulții vor putea an de an să patineze, să facă mișcare și să se relaxeze la noi în oraș”, a declarat primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan, prin intermediul unui comunicat de presă.

Administraţie

E OFICIAL! Municipiul Dej va avea propria societate de salubrizare! Astăzi a fost votat proiectul – FOTO/VIDEO

Publicat acum

pe

Ca urmare a prețului extrem de ridicat practicat de compania Brantner-Vereș pentru colectarea deșeurilor de pe raza municipiului Dej și a serviciilor defectuoase prestate de societate, primarul Morar Costan a decis să înființeze o companie care să deservească serviciile de colectare a deșeurilor din oraș și care să se afle în subordinea Primăriei.

Primul pas a fost făcut astăzi, când consilierii locali din Dej au avut de votat, la punctul 4 de pe ordinea de zi, un proiect de hotărâre care a vizat aprobarea înființării ECO URBAN DEJ S.A., având ca unic acționar Municipiul Dej.

Conform proiectului de hotărâre, capitalul social inițial al Societății ECO URBAN DEJ SA., la data înființării acesteia, este în valoare de 120.000 lei, împărțit în 1.200 acțiuni nominative dematerializate, fiecare acțiune având o valoare nominală de 100 lei.

Potrivit expunerii, mijloacele fixe aflate în administrarea Companiei de Salubritate Brantner – Vereș S.A. aferente activității de salubrizare vor fi preluate de Societatea ECO URBAN DEJ S.A. în vederea licențierii ca operator de salubritate, după obținerea codului fiscal de la Agenția Națională de Administrare Fiscală. De asemenea, vor fi achiziționate și utilaje noi, a anunțat primarul.

Totodată, personalul aferent activității de salubrizare de la Compania de Salubritate Brantner – Vereș S.A. va fi preluat de Societatea ECO URBAN DEJ S.A..

Potrivit codului CAEN 3811, obiectele de activitate ale S.C. ECO URBAN DEJ SA. sunt:

  • colectarea deseurilor nepericuloase. Aceasta diviziune include colectarea, tratarea si eliminarea deseurilor;
  • transportul local al deseurilor si activitatea instalatiilor de recuperare a materialelor reciclabile (adica acelea care sorteaza materialele reciclabile dintr-un flux de deseuri);
  • colectarea deseurilor din gospodarii si intreprinderi cu ajutorul lazilor de gunoi, a tomberoanelor, containerelor etc. Este inclusa colectarea deseurilor nepericuloase si periculoase, de exemplu deseurile din gospodarii, bateriile uzate, uleiurile si grasimile de gatit uzate, uleiurile uzate provenite de la nave si din garaje, precum si a deseurilor provenite din activitati de constructii si demolari;
  • colectarea deseurilor solide nepericuloase (gunoi) din cadrul zonelor locale, cum este colectarea deseurilor din gospodarii si intreprinderi cu ajutorul cosului de gunoi, a tomberoanelor, containelor etc. ce pot include materiale reciclabile mixte;
  • colectarea materialelor reciclabile;
  • colectarea gunoaielor in cosuri de gunoi amplasate in locuri publice;
  • colectarea deseurilor provenite din activitati de constructii si demolari;
  • colectarea si eliminarea deseurilor cum ar fi praful si molozul;
  • colectarea deseurilor provenite din filaturi;
  • activitatea de expoatare a instalatiilor de transfer a deseurilor nepericuloase.

Consilieri din toate partidele (PSD, PNL, UDMR) au luat cuvântul (o să revenim cu declarațiile lor în materialul video) și au venit cu sugestii sau îmbunătățiri. În cele din urmă, proiectul a trecut. Doar liberalul Marius Butuza a votat “împotrivă”.

Știre în curs de actualizare. Revenim cu detalii mai exacte și imagini din timpul sedintei!

Continuă să citești

Administraţie

ULTIMA ORĂ – Impozitele și taxele în 2018 NU SE MAJOREAZĂ! Rămân ca în 2017! – FOTO/VIDEO

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej, întruniți într-o ședință ordinară pe luna decembrie, au votat azi un proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2018. 

La fel ca în ultimii ani, taxele și impozitele locale nu vor fi modificate și vor rămâne la fel și în anul 2018. S-au propus următoarele:

-Majorarea cu 0% a impozitului /taxă pe clădiri la persoane fizice, calculat conform prevederilor Legii 227/2015 Cod fiscal.

-Majorarea cu 0 % a impozitului/taxă pe clădiri la persoanele juridice, calculat conform prevederilor Legii 227/2015 Cod fiscal.

-Majorarea cu 0 % impozitului asupra mijloacelor de transport la persoanele fizice, calculat conform prevederilor Legii 227/2015 Cod fiscal.

-Majorarea cu 0 % impozitului asupra mijloacelor de transport la persoane juridice, calculat conform prevederilor Legii 227/2015 Cod fiscal.

De asemenea, în proiectul de hotărâre privind acest proiect a fost prevăzut ca pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, teren și mijloace de transport datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului, să se acordă o bonificaţie de până la 10%.

Proiectul a fost votat în unanimitate de consilieri. În ceea ce privește impozitul pe teren există mici modificări, însă acestea nu vor fi resimțite de cetățeni (detalii în video, explicația edilului).

Vă reamintim, impozitul/taxa pe teren și impozitul pe mijloacele de transport se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

Știre în curs de actualizare. Revenim cu detalii și imagini din timpul ședinței! 

Continuă să citești

Administraţie

Peste 5 milioane de lei pentru asfaltări în comuna Mica! Cele mai mari investiții din ultimii 28 de ani

Publicat acum

pe

La sfârșitul săptămânii trecute, primarul comunei Mica, Tiberiu Zelencz, a semnat, la Ministerul Dezvoltării, un nou contract care vizează modernizarea a 30 de drumuri (7.5 km) din comuna Mica.

Potrivit informațiilor oferite de edil, investiția, ce va fi realizată în perioada 2017-2020, va fi cea mai mare din ultimii 28 de ani, iar valoarea acesteia se ridică la peste 5 milioane de lei – 679.335 lei vor fi suportaţi din bugetul local al comunei Mica, iar diferenţa din bugetul Ministerului Dezvoltării.

Este o mare realizare pentru comuna noastră, dar în acelaşi timp consider că a avea drumuri asfaltate este un pas spre normalitate. Vreau să mulţumesc, în primul rând, echipei mele cu care am lucrat zi şi noapte pentru a ajunge la implementarea acestui proiect, deoarece pentru a ajunge în acest punct a fost nevoie de obţinerea multor avize şi pregătirea documentaţiei pentru a ne putea prezenta la Ministerul Dezvoltării, iar proiectul să obţină finanţare.

În perioada următoare va avea loc licitaţia privind atribuirea lucrării şi sper ca la jumătatea anului 2018 să începem lucrările de modernizare la străzile prevăzute în acest amplu proiect”, a declarat Tiberiu Zelencz, primarul comunei Mica.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

DEJ | Primarul Morar Costan cere demisia directorului general al Companiei de Apă Someș

Publicat acum

pe

Municipiul Dej s-a confruntat timp de mai multe zile cu o criză a apei potabile și menajere, iar dejenii au trebuit să suporte această criză generată de Compania de Apă Someș.

Pe parcursul a mai bine de 60 de ore consumatorii casnici, instituțiile din oraș, unitățile de învățământ și agenții economici au avut de suferit din cauza întreruperii alimentării cu apă. Potrivit afirmațiilor făcute de primarul Morar Costan, „este inacceptabil să generezi o criză de asemenea amploare pe care să o tratezi cu atâta indiferență și lipsă de considerație față de toți cetățenii municipiului Dej”.

Mai mult decât atât, edilul consideră că acțiunea de branșare la magistrală a fost tratată neprofesionist de către conducerea Companiei de Apă Someș, drept pentru care este decis să se adreseze instanțelor de judecată.

Neasigurarea lucrărilor pregătitoare a zonei de intervenție a făcut practic imposibilă efectuarea lucrărilor în condiții de siguranță și eficiență. Nu a fost pregătit un cămin betonat de dimensiuni adecvate pentru asigurarea unei intervenții de așa complexitate. Muncitorii au fost nevoiți să lucreze în apă și nămol, existând pericol de surpare a pământului.

Compania de Apă nu a informat la timp cu privire la stadiul remedierii avariei. În lipsa unei astfel de comunicări din partea companiei nu ne-am putut pregăti corespunzător pentru a diminua disconfortul cetățenilor. Toate acestea demonstrează o totală lipsă de respect față de cetățenii Dejului și administrația locală.

În calitate de primar al municipiului Dej solicit public demisia directorului general al Companiei de Apă pentru incompetența de care a dat dovadă în gestionarea crizei apei la nivelul municipiului Dej. Mai mult, voi acționa în instanță Compania de Apă și pe cei responsabili pentru prejudiciile aduse comunității dejene.

În situația dată am luat decizia de a aproviziona unitățile de învățământ cu apă potabilă și menajeră, și de a distribui apa menajeră cetățenilor în mai multe de puncte din municipiu. Pe parcursul acestor zile am fost la fața locului și m-am interesat despre stadiul lucrărilor de remediere a avariei la magistrala care asigură alimentarea cu apă a Dejului. Dacă racordurile efectuate în primele zile, miercuri și joi, au cedat, în dimineața zilei de astăzi (la ora 7.30) am constat la fața locului că racordul efectuat vineri seara (8 decembrie) este funcțional și nu sunt avarii. Furnizarea apei a fost reluată imediat iar până la finalul acestei zile situația se va remedia la nivelul întregului municipiu. Sper ca această lucrare să fie de durată. Pentru prevenirea unor astfel de situații voi începe demersurile pe cale administrativă pentru a face posibilă gestionarea la nivel local a serviciilor de alimentare cu apă și canalizare prin delimitarea de compania județeană.

Nu în ultimul rând, doresc să mulțumesc reprezentanților mass media locale pentru sprijinul acordat pe parcursul acestor zile în comunicarea susținută și obiectivă a situației către opinia publică și responsabilizarea Companiei de Apă Someș prin mediatizarea acestei crize”, a declarat primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...
loading...

Tu ai dat LIKE?

Articole populare