Conectează-te cu noi

Administraţie

Bugetul Dejului nu a trecut: 10 abțineri, 6 ”pentru”. Citește întreaga poveste – FOTO

Publicat acum

pe

Consiliul Local Dej sedinta (2)

Consilierii locali din Dej s-au întrunit în această după-amiază în cadrul unei ședințe ordinare pe luna februarie. Așa cum era de așteptat, cel mai discutat proiect – aproape 3 ore de dezbateri – a vizat bugetul de venituri și cheltuieli.

Pe ordinea de zi s-au aflat mai multe proiecte de hotărâre, însă cu toții s-au gândit doar la un singur proiect, probabil și cel mai important: aprobarea bugetului local de venituri și cheltuieli al Dejului. Primele semne de întrebare despre ”trecerea” bugetului au apărut la proiectul cu numărul trei, ”aprobarea contului de execuție al bugetului local la data de 31 decembrie”, când toate cele patru comisii nu au dat aviz, ci au anunțat că discuțiile au loc în plen. În cadrul acestora, Butuza a vorbit despre raportul Curții de Conturi și despre „rezultatul îngrijorător al Curții”, cerând totodată câteva ”clarificări despre modul în care s-a gestionat de către executiv banul public”. Morar Costan i-a răspuns că „se caută acul în carul cu fân”, moment în care Butuza a propus amânarea proiectului. Doar cinci consilieri (Lazăr, Câmpan, Federiga Florin, Trîmbițaș și Bob) au votat ”pentru” proiectul propus de primar în varianta inițială, ceilalți abținându-se. Proiectul nu a trecut.

A urmat apoi proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului local de venituri și cheltuieli al municipiului Dej pe anul 2015. Mai bine de o oră, cu ajutorul unui proiector, primarul Morar Costan le-a prezentat aleșilor locali bugetul. Vorbind despre veniturile totale (108.429 mii lei), edilul a spus că este ”cea mai mare sumă de la revoluție și până acum”. O mare parte din expunere a alocat-o cheltuielilor pentru funcționarea orașului, dar și pentru dezvoltarea lui.

Primarul a vorbit mult și despre proiectele demarate, pe care dorește să le finalizeze, dar și despre câteva noi. Este vorba despre investiții în dezvoltarea Spitalului Municipal Dej (aparat radiologie, lift), amenajarea terenului de sport din Ocna-Dej, realizarea unui Centru de Informare și Promovare Turistică în Dej, extinderea Parcului Balnear Toroc (camere de cazare și noi piscine), precum și instalarea aparatelor de taxare pentru parcări.

Totodată, Morar a anunțat că și-ar dori ca Muzeul Municipal Dej să fie mutat în clădirea fostului liceu economic ”Andrei Mureșanu”, tot acolo urmând să mai funcționeze, în viitorul apropiat, o librărie, o sală de conferințe și un cinematograf 3D (aproximativ 200.000 de lei). O altă inițiativă cel puțin interesantă se referă la montarea/instalarea mai multor aparate fitness (100.000 de lei) în zona Dealul Florilor și în Parcul Mare.

Clădirea Centrului Cultural Arta urmează să fie renovată în totalitate și modernizată, în acest sens existând deja un proiect ambițios în valoare de 2 milioane de euro. Primarul a anunțat că, cel puțin în 2015, își dorește să extindă scena și să amenajeze vestiarele și grupurile sanitare. Și Biblioteca Municipală ar urma să fie mutată pe strada Regina Maria în fosta policlinică.

În cadrul discuțiilor de după expunere, Bob a cerut mai mulți bani pentru școli, în timp ce Viorel Federiga i-a reproșat primarului că nu a existat o întâlnire între cele două părți (primar și consilieri) înainte ca bugetul să le fie pus pe masă, întâlnire prin care să fie lămurite anumite proiecte. Totodată, PNL-istul a cerut rapoarte/înștiințări ale comisiei de sport, vorbind și despre situația terenului Obor, iar mai apoi l-a întrebat pe primar ”cât la sută din lista de investiții pe anul 2014 s-a realizat?”.

La ”vorbitor” a urmat Bonta, acesta spunând că ”bugetul trebuia aprobat mai devreme” și că ”nu s-a respectat calendarul bugetar”. Al doilea ”semn” că proiectul nu va trece a fost atunci când Bonta a specificat că grupul PNL propune ”două, trei ședințe, săptămâna viitoare, pentru lămurirea bugetului”. Buburuz a declarat și el că lipsește fundamentarea prevederilor bugetare, totul fiind o ”prezentare publică a bugetului, o afișare, o dezbatere”. Acesta a mai insistat pe situația blocului V0 de la UM, despre care a zis că ”e nivel de pericol public și nu există protecție putându-se ajunge la o tragedie”.

Consilierul local Melinda Alexandru a specificat că ”nu vreau să vă blochez bugetul domnule primar, dar mereu ne cramponăm la listele de investiții”. În acel moment, primarul Morar Costan s-a ridicat de la masă, s-a deplasat către alesul PNL și i-a trântit pe birou mai multe dosare, cel mai probabil cuprinzând detalii despre investiții. Alexandru i-a reproșat primarului PSD că ”nu trebuie să asistăm la un film în premieră absolută” și că dorea doar ”un rând, două, o notă de fundamentare, avizată și aprobată, despre investiții”.

Varga a cerut și el lămuriri despre igienizarea zonelor de agrement dar și despre funcționarea semafoarelor și despre situația Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Dej, în timp ce ultimul ”la vorbitor”, Vali Câmpan a punctat că ”trebuie să ne descurcăm cu banii pe care îi avem și trebuie să finalizăm lucrările începute”.

După mai bine de 3 ore de la începerea ședinței, consilierii locali au ajuns și la clubului de fotbal Unirea Dej, despre care Dej24.ro a scris separat AICI.

În cele din urmă, la votare, 6 consilieri au votat ”pentru”, iar ceilalți 10 s-au abținut, astfel că proiectul nu a trecut. Celor din urmă, consilierilor din opoziție, primarul le-a transmis că ”nu a fost un vot de abținere, ci unul împotrivă”.

Aleșii au mai aprobat apoi câteva proiecte de hotărâre și au plecat acasă cu o promisiune făcută de Morar Costan: săptămâna viitoare, nu se știe încă ziua, urmează să fie convocați la o nouă ședință pentru a aproba bugetul local de venituri și cheltuieli.

Administraţie

Creșterea eficienței energetice a clădirii publice Școala Gimnazială Mihai Eminescu Dej, strada Avram Iancu, nr. 2-4

Publicat acum

pe

Proiectul Creșterea eficientei energetice a clădirii publice Școala Gimnaziala Mihai Eminescu Dej, strada Avram Iancu, nr. 2-4” SMIS 111486, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către MUNICIPIUL DEJ , in perioada 01.04.2016- 30.09.2020 și are o valoare totală de 8.988.813,88 lei, din care contribuția FEDR 7.194.083,39 lei iar 8.294.354,970 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale si Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Nord -Vest, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.

Obiectivul general al proiectului Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în clădirile publice din municipal Dej.

Obiectul prezentului proiect
Prin realizarea proiectului ” Creșterea eficientei energetice a clădirii publice Școala Gimnaziala Mihai Eminescu Dej, strada Avram Iancu, nr. 2-4” SMIS 111486”, se urmărește atingerea următoarelor obiective:
1. Reabilitarea termica a elementelor de anvelopa a clădirilor prin înlocuirea tâmplăriei exterioare, termoizolarea pereților si a planșeului superior, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

2. Reabilitarea termica a sistemului de încălzire prin înlocuirea rețelei de distribuție si izolarea acesteia, înlocuirea caloriferelor existente si înlocuirea cazanelor din centrala termica, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

3. Utilizarea unor soluții alternative de producere a energiei prin montarea unor pompe de căldura sol-apa, montarea de panouri solare si panouri fotovoltaice, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului

4. Eficientizarea iluminatului si reducerea consumului de energie electrica prin reabilitarea instalației de iluminat si înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri LED, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

5. Creșterea gradului de siguranța al clădirilor prin înlocuirea învelitorii la corpul C1+C3 si înlocuirea jgheaburilor si burlanelor la ambele clădiri, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

6. Creșterea gradului de confort în interiorul clădirii prin refacerea finisajelor interioare, înlocuirea ușilor interioare, reabilitarea instalației electrice, respectiv montarea de obiecte sanitare si accesorii noi în grupurile sanitare până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului

7. Adaptarea infrastructurii pentru accesul persoanelor cu dizabilități prin amenajarea unor grupuri sanitare speciale în interiorul clădirilor, respectiv prin montarea unor rampe de acces la intrările în clădiri, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

8. Creșterea gradului de siguranța al clădirilor la foc

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej, o nouă licitație pentru vânzarea blocului V03 și a terenului aferent

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej aduce la cunoştinţa celor interesaţi că organizează licitație publică cu strigare de vânzare a imobilului situat pe strada Crângului nr. 1 (Bloc V03) și a terenului aferent, în suprafață de 3540 mp.

Locul unde poate fi studiată documentația pentru licitație – sediul Primăriei Dej, camera nr. 25.
Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației – de la camera nr. 25 (persoană de contact – ec. Lazar Mihaela), începând cu data de 02 Noiembrie 2018.

Documentele de capabilitate si participare la licitatie

1) Pentru persoanele juridice:

  • Copie de pe chitanţa reprezentând plata contravalorii caietului de sarcini;
  • Copie de pe chitanţa reprezentând plata taxei de participare la licitaţie;
  • Copie de pe chitanţa, ordinul de plată vizat de bancă ori scrisoarea de garanţie bancară, reprezentând achitarea garanţiei de participare;
  • Copie după cartea de identitate;
  • Certificatul de înmatriculare a ofertantului în Registrul Comerţului;
  • Dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscală, eliberat de organul fiscal competent;
  • Certificat privind achitarea taxelor şi impozitelor locale eliberat de autorităţile locale;
  • Ultimul bilant contabil depus, înregistrat si vizat la organul competent;
  • Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii comerciale , din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;-Anexa 2
  • Împuternicire notarial a pentru participare la licitaţie – dacă este cazul;
  • Indicarea unui cont bancar în care se va restitui garanţia de participare la licitaţie în termen de 5 zile de la semnarea contractului de vânzare cumpărare de către ofertantul câştigător.

2) Pentru persoanele fizice:

  • Copie de pe chitanţa reprezentând plata contravalorii caietului de sarcini;
  • Copie de pe chitanţa reprezentând plata taxei de participare la licitaţie;
  • Copie de pe chitanţa, ordinul de plată ori scrisoarea de garanţie bancară reprezentând achitarea garanţiei de participare;
  • Copie a actului de identitate
  • Dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare I fiscală, eliberat de organul fiscal competent;
  • Certificat privind achitarea taxelor şi impozitelor locale eliberat de autorităţile locale;
  • Împuternicire notarială pentru participare la licitaţie – dacă este cazul şi copia actului de identitate al ofertantului;
  • Indicarea unui cont bancar în care se va restitui garanţia de participare la licitaţie în termen de 5 zile de la semnarea contractului de vânzare cumpărare de către ofertantul câştigător.

Data și locul de primire al documentelor – Documentele se primesc până la data de 19 Noiembrie 2018, ora 10 00, la Registratura Primăriei municipiului Dej.

Data, ora și locul licitației – Licitația publică cu strigare va avea loc în data de 20 Noiembrie 2018, ora 11:00, sediul Primăriei Dej, camera 41.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Ședință a CL Dej. Se discută și despre locuințele pentru tineri. Vezi ORDINEA DE ZI

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni miercuri, 31 octombrie, de la ora 15, într-o ședință ordinară pe luna octombrie. Pe ordinea de zi sunt 15 proiecte de hotărâre.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezmembrării imobilului înscris în C.F. Dej Nr. 52059.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezmembrării imobilului înscris în C.F. Dej Nr. 60652 și alipire la C.F. Dej Nr. 60701, situat în Municipiul Dej, Strada Câmpului.
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici pentru obiectivul de investiții: ”Locuințe pentru tineri, destinate închirierii, județul Cluj, Municipiul Dej, Strada Fericirii Nr. 1”,necesari realizării lucrărilor tehnico – edilitare și sistematizării verticale.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea predării către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Fondurilor Europene prin Compania Națională de Investiții C.N.I. S.A. a amplasamentului și asigurarea condițiilor în vederea executării obiectivului de investiții ”Reabilitarea, modernizarea și dotarea Căminului Cultural din Strada Dealul Viilor Nr. 14, din Municipiul Dej, Județul Cluj.
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea predării către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Fondurilor Europene prin Compania Națională de Investiții C.N.I. S.A., a amplasamentului și asigurarea condițiilor în vederea executării obiectivului de investiții ”Construire sală de educație fizică școlară în cadrul Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu”, Corp B, Strada Aurora Nr. 5, Municipiul Dej, Județul Cluj.
  6. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Dej.
  7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Contului de execuție al bugetului local , al bugetului instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții pe trimestrul al III-lea al anului 2018.
  8. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcții și a numărului de posturi pentru aparatul de specialitate al primarului Municipiului Dej și serviciile subordonate.
  9. Proiect de hotărâre privind aprobarea P.U.D. în Municipiul Dej, Strada Constantin Brâncuși.
  10. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației Plan urbanistic zonal și Regulament de urbanism pentru Construire Spălătorie auto, Platformă betonată și branșament utilități, generat de imobilul situat în Municipiul Dej, Strada Vâlcele Nr. 8, C.F. 61404, Nr. cad. 61404.
  11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare încheiat între Municipiul Dej și agenții economici/instituții, în vederea punerii în aplicare a proiectului ”Adoptă un spațiu verde”.
  12. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării tarifelor la Stația de reciclare.
  13. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cantității de 628 m.c. din 708 m.c. masă lemnoasă pe anul 2018 din trupul de pădure Cetan, Ighiș.
  14. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării și actualizării Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Dej Nr. 23 din 27 martie 2014, conform Hotărârii Guvernului Nr. 18/2015, precum și nominalizarea a doi consilieri locali, reprezentanți ai Consiliului Local al Municipiului Dej, în cadrul Grupului de Lucru Local Dej, privind Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome, pentru perioada 2015 – 2020.
  15. Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentelor de organizare și funcționare ale Unității de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici și Centrul de zi de Socializare și petrecere a timpului liber, conformotărârii Guvernului Nr. 867/2015.
  16. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare