Conectează-te cu noi

Administraţie

Dejenii vor rămâne cu gunoiul în fața ușii. Pata Rât a fost închisă

Publicat acum

pe

pata rat

Pata Rât, rampa de gunoi de lângă Cluj-Napoca a fost închisă aseară. Explicația? S-a depășit capacitatea legală de depozitare. Momentan nu se știe ce se va întâmpla cu deșeurile colectate din întregul județ, inclusiv din Dej.

”De azi clujenii mai au puțin – cam cât mai pot firmele de salubritatea să stocheze deșeuri menajere în auto-gunoiere, până când se vor trezi cu gunoiul neridicat din fața ușii. Groapa temporară de depozitare a deșeurilor menajere a fost închisă din cauza faptului că s-a depășit capacitatea legală de depozitare. Pentru a nu risca amenzi din partea Gărzii de Mediu, Salprest Rampă a notificat Primăria Cluj-Napoca despre faptul că rampa de gunoi de la Pata Rât a fost închisă de luni seara, de la ora 20.00.

Din păcate am avut dreptate să atrag public atenția, încă de astă vară, că vom ajunge în această situație din cauza indolenței decidenților CJ Cluj. Am insisitat public să se iasă din marasmul asocerii cu Altzwanger. Prin ieșiri publice am cerut să se ia decizia organizării unei noi licitații pentru contractarea altei firme care să termine lucrările de la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor la timp. Am avut anul trecut, aproape săptămânal, câte o intervenție pe această temă în care am atras atenția că suntem sub presiunea timpului și că riscăm să ne trezim și cu banii luați, și cu gunoaiele în stradă, și numai buni de plată prin procedura de infringement pe care CE o va cere. Mi s-a răspuns în derâdere, cu comunicate atac la persoană care minimizau gravitatea subiectelor luate în discuție. Clujenilor li s-a arătat în mod fals, cu parade inaugurale la obiective neterminate, că chipurile s-a muncit și se muncește de zor. Cu chiu și cu vai s-a renunțat la asocierea păguboasă și, de atunci, nu se reușește deloc organizarea unei noi licitații. Sunt mai bine de opt luni pierdute din considerente politicianiste sau poate din motiv de partipriuri obscure.

Acum aflăm că decidenții CJ Cluj, în loc să-și fi făcut datoria în cele aproape opt luni în care am tot insistat să și-o facă, au făcut denunț penal pentru investiția CMID, în încercarea de a se spăla pe mâini de orice responsabilitate.

Ei uită că am cerut public comisie care să stabilească responsabilitățile celor din cauza cărora s-a ajuns în această situație – alții decât Horea Uioreanu căruia îi va stabili justiția vinovăția. Am cerut să-i aflăm pe cei care au încasat bani ca supervizori de conformitate pe acest proiect, și care au preferat să ascundă mizeria sub preș de așa manieră încât lucrarea a fost denumită “malefică” într-o expertiză tehnică de calitate. Este ușor să zici ulterior: “m-a obligat X sau Y”, dar, în tot acel timp când se pare că nimeni nu-și vedea de treabă, să-ți fi încasat banii, fără mustrări de conștiință, când în fișa postului scria că ești supervizor pentru conformitate! Tergiversarea unui răspuns din partea decidenților CJ Cluj m-au obligat să depun, încă de anul trecut, un denunț penal in rem, pentru ca organele competente ale statului să stabilească cine se face vinovat de faptele semnalate.

Din păcate, toate acestea nu ne vor ridica gunoiul din fața ușii. Mai mult, în cazul în care obiectivul CMID nu va fi operațional la noul termen stabilit, Comisia Europeană va putea declanșa procedură de infringement asupra României. Vom ajunge să plătim din buzunarul propriu între 2300 și 135.000 de euro pentru fiecare zi de întârziere. Oare banii aceștia nu ar fi mai buni pentru terminarea spitalului de la Borșa, sau alte și alte obiective ale Clujului.

Este bine să se știe de către clujeni că, din cauza indolenței decidenților CJ Cluj, am ajuns în această situație chiar în anul în care municipiul Cluj-Napoca este Capitală Culturală a Tineretului. Niciodată nu am văzut atâta aplecare din partea cuiva pentru a submina un an de sărbătoare pentru clujeni!Cred că asistăm la subminarea deliberată a șanselor municipiului Cluj-Napoca de a fi nominalizat drept Capitală Culturală Europeană. Acum ni se pun și gunoaiele în stradă și în fața ușii”, se arată într-un comunicat trimis de Mihai Seplecan, copreședinte executiv al PNL Cluj.

Administraţie

Consilierii locali din Dej se întrunesc, săptămâna viitoare, într-o ședință ordinară pe luna noiembrie

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni marți, 28 noiembrie, cu începere de la ora 15:00, în Sala de Ședințe a Primăriei Municipiului Dej, într-o ședință ordinară.

Pe ordinea de zi se află 17 proiecte de hotărâre, dar și rezolvarea unor probleme ale administrației publice locale.

ORDINE DE ZI:

1. Proiect de hotărâre privind confirmarea vânzării spațiilor cu destinația de cabinete medicale din Strada Regina Maria Nr. 26, cu terenul aferent, aflate în patrimoniul privat al Municipiului Dej, administrat de Consiliului Local al Municipiului Dej.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării prin licitație publică a parcelelor de teren situate în Municipiul Dej, Strada Narcisei, Nr. 20, în suprafață de 82 m.p., respectiv 40 m.p.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării terenului in suprafață de 288 m.p., situat in Municipiul Dej, Strada George Mânzat Nr. 17, către Ianchis Cosmin Adrian.

4. Proiect de hotarare privind aprobarea vânzării terenului in suprafata de 300 m.p., situat in Municipiul Dej, Strada Victor Motogna Nr. 18, către Lador Gavril și Lador Ramona Mirela.

5. Proiect de hotarare privind aprobarea vânzării imobilului situat in Municipiul Dej, Strada Stejarului Nr. 2/A cu terenul aferent, având destinația de locuință, actualilor chiriași Roman Răzvan Mircea și soția Roman Anamaria, imobil care face parte din patrimoniul privat al Municipiului Dej, administrat de Consiliului Local Dej.

6. Proiect de hotarare privind aprobarea introducerii in Inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al Municipiului Dej a obiectivelor ce urmează a fi cuprinse în Contractul de Delegare a Serviciului de Alimentare cu Apă şi Canalizare.

7. Proiect de hotarare privind aprobarea încheierii unui acord de reabilitare drumuri necesar la faza P.U.Z. pentru obiectivul de investiție „Exploatare minieră de sare gemă din perimetrul Nireș, incintă de suprafață”, acord solicitat de Consiliul Judetean, beneficiar investitie S.C. SALZBERGWERK RESSOURCEN UND INVESTITIONEN SRL.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării suprafeței imobilului înscris în Cartea funciară Nr. 52128 (Piața Agroalimentară).

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării suprafeței imobilului inscris in Cartea funciară Nr. 50048.

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea întocmirii Actului adițional Nr. 1 la Contractul de concesiune Nr. 5/9527 din 6 iunie 2016.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea PUD pentru „Construire locuință P+M, Corp Anexă S+P, Copertină auto, în Municipiul Dej, Strada Huhurez, Nr. 33 D, județul Cluj.

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru: Construire Spălătorie Auto Self Service și Împrejmuire generat de imobilul situat în Municipiul Dej, Strada 1 Mai, Nr. 107, CF 51400, cad. 51400.

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii Contractului de concesiune Nr. 18 din 14 aprilie 2005.

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru stabilirea metodologiei de atribuire a terenurilor în baza Legii Nr. 15/2003, republicată, privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală, precum şi a vânzării acestora.

15. Proiect de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata taxei pentru obținerea autorizației de construire pentru S.C. SAMUS TEC S.A.

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii duratei Contractelor de închiriere pentru spațiile cu destinația de locuințe.

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea unui ajutor de urgență

18. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

Materialele prezentate la ordinea de zi vor fi transmise în format electronic, prin e-mail, către consilieri, începând cu data de 22 noiembrie 2017, după ora 16:00.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Municipiului Dej scoate la concurs două locuri de muncă

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej organizează CONCURS în data de 14 decembrie 2017, ora 10:00, în vederea ocupării pe perioadă nedeterminată a următoarelor posturi vacante:

  • consilier gradul I (bibliotecar)
  • consilier gradul I (muzeograf) din cadrul Muzeului Municipal Dej

Condiții generale ce trebuie îndeplinite pentru a participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant conform art. 3 din Anexa la H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice de ocupare a postului sunt:

– pentru postul vacant de consilier I – bibliotecar:

1) studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul filologie –Facultatea de litere-limba română;

2) Vechimea in specialitatea studiilor: minim 5 ani;

3) Cunoștințe de operare pe calculator dovedite cu diplomă/certificat/adeverință;

– pentru postul vacant de consilier I – muzeograf:

1) studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul istoriei, muzeologiei sau istoria artei;

2) Vechimea in specialitatea studiilor: minim 5 ani;

3) Cunoștințe de operare pe calculator dovedite cu diplomă/certificat/adeverință;

DOSARELE DE ÎNSCRIERE la concurs se vor depune, în perioada 21 noiembrie 2017 – 06 decembrie 2017, de luni până vineri între orele 8:00 – 15:30, la sediul Primăriei municipiului Dej, camera 9-10, Birou Resurse Umane, salarizare, protecția muncii, și vor conține următoarele documente:

1. cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
3. curriculum vitae;
4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice;
5. copia carnetului de muncă, conformă cu originalul, sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor;
6. cazierul judiciar;
7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
8. alte documente relevante pentru desfășurarea concursului.

NOTĂ:

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

Actele prevăzute la punctele 2), 4) și 8) vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Concursul constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

a) selecția dosarelor de înscriere: în perioada 07.12.2017 – 08.12.2017,
b) proba scrisă, la sediul instituției, în data de 14.12.2012, ora 10.00;
c) interviul în cadrul căruia se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă; proba interviului poate fii susținut doar de acei candidați decalați admiși la proba scrisă cu un punctaj minimum de 50 puncte.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Municipiului Dej, licitație pentru parcările libere din cartierul Dealul Florilor

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej organizează o nouă licitație publică privind închirierea parcărilor amenajate situate în cartierul Dealul Florilor (locuri rămase libere după licitaţii).

Caietul de sarcini poate fi ridicat de la sediul Primăriei Municipiului Dej, camera 35 – Serviciul Tehnic, începând de mâine, 22 noiembrie 2017.

Data limită de depunere a ofertelor – marți, 28 noiembrie 2017, ora 10:00.

Evaluarea ofertelor se va face miercuri, 29 noiembrie 2017, cu începere de la ora 11:00.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

DEJ | Centrul Cultural „Arta” va fi inaugurat la începutul lunii decembrie!

Publicat acum

pe

Lucrările la Centrul Cultural „Arta” din Dej se află pe ultima sută de metri, iar locația va fi inaugurată la începutul lunii decembrie.

Potrivit informațiilor furnizate de primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan, noua construcție va fi dată în folosință la începutul lunii decembrie. Cu această ocazie vor avea loc mai multe manifestări cultural-artistice dedicate tuturor cetățenilor municipiului Dej.

Vă reamintim, lucrările de modernizare ale Centrului Cultural „Arta” au debutat în urmă cu aproape doi ani. De atunci, scena a fost extinsă, a fost realizat un nou sistem de încălzire, iluminat, cortină, au fost amenajate cabine pentru artişti, sală de repetiţii, dar şi grupuri sanitare. De asemenea au fost înlocuite geamurile și uşile, iar fațada clădirii a fost refăcută.

Totodată, au fost reabilitate spațiile de la intrare, au fost refăcute scările principale şi laterale, prin îmbrăcarea lor în granit, fiind amenajată şi o rampă pentru persoanele cu handicap.

Ulterior, a fost refăcută sala de spectacol, au fost schimbate scaunele, mocheta, sistemul de iluminat, sistemul de încălzire şi de siguranţă la incendiu.

Municipalitatea mai dorește ca la începutul anului următor, cel mai probabil în luna ianuarie, să fie dat în folosință și noul cinematograf 3D, situat în clădirea fostului corp B al Colegiului Național „Andrei Mureșanu” (n.r. fostul Liceu Economic), peste drum de Primăria Municipiului Dej. Tot atunci ar urma să fie inaugurat, în incinta aceleiași clădiri, și singura librărie din oraș, alături de noua locație a Muzeului Municipal Dej.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...
loading...

Tu ai dat LIKE?

Articole populare