Conectează-te cu noi

Politic

INTERVIU – Vicențiu Știr, președinte ALDE Dej: ”Dacă partidul îmi va cere, DA, voi candida”

Publicat acum

pe

vincentiu stir alde dej

Președintele ALDE Dej, Vicențiu Știr a acceptat să acorde un interviu pentru Dej24.ro în care vorbește atât despre partidul politic din care face parte, cât și despre planurile de viitor.

Î: Pentru cei care încă nu vă cunosc, cine este Vicențiu Știr? Vă rog să vă prezentați în câteva cuvinte, un mini-CV, atât profesional, cât și din punct de vedere personal.

R: Provin dintr-o familie modestă și simplă, cu un tată extrem de harnic. Am lucrat la Salina Ocna Dej, pătruns de importanța păstrării și perpetuării unei profesii, cea de miner, atât de strânsă istoric de numele urbei. Educația pe care am primit-o a fost în spiritul credinței în Dumnezeu și al dragostei față de aproape. Mama, ca orice mamă, ne-a înconjurat de dragoste pe toți copiii. A fost pentru noi toți acea parte de echilibru, atât de necesară viețuirii în înțelegere și armonie.

În anul 2007, am pus bazele firmei Vicențiu Serv SRL, căutând să valorific atât pregătirea, cât și experiența mea, în materie de inginerie electromecanică, specializare pe care am dobândit-o ca absolvent al Universității Tehnice Cluj. Firma pe care o administrez – 46 de angajați – are ca obiect principal de activitate analiza și verificări de inginerie tehnice. Suntem dealer Toyota stivuitoare pe Transilvania și cred că reprezentăm o bună prezență pe piața forței de muncă în Dej.

Ceea ce am învățat în familie și școală, respectul față de muncă, de disciplină și față de autoritatea legitimă, sunt aplicate și în firmă. Cred că acestea sunt și trăsături de caracter și sunt absolut obligatorii pentru oricine și în orice împrejurare, cu atât mai mult pentru un om politic. Indiferent de statutul meu, am rămas același om modest, simplu și – spun eu – foarte apreciat de oameni.

Î: Când ați intrat pe scena politică și de ce?

R: La începutul carierei mele profesionale eram un spectator politic. Consideram că nu trebuie să ma implic, că cei aleși știu ce fac și o fac cu intenții bune. Totodată, consideram că sub aspectul credinței nu trebuie să mă amestec. Cu toate acestea, aveam o nemulțumire. În jurul meu era prea multă neliniște și prea multă resemnare. Oamenii se temeau pentru locul lor de munca, se temeau pentru ziua de mâine, se temeau pentru orice. Aproape ca începeam să mă tem și eu. Atunci, în 2007, m-am desprins de Salină, unde am lucrat ca inginer, și mi-am construit, nu ușor, propria afacerea.

Tot atunci mi-am pus intrebarea dacă, politic vorbind, este normal să rămân spectator? Dar ce puteam face? Încotro să merg? Exista o împacare între credința mea și dorința de a activa politic, de a face parte dintr-un partid? Puteam oare să ocup și o demnitate publică? Puteam oare să fac ceva mai mult, ceva pentru pentru oameni?

În acest context m-am înscris în PSD, convins că ader la o formațiune politică profund implicată social. Am dorit să devin activ social, doream să devin implicat social. PSD-ul era partidul care se ocupa de cei mulți, le asigura protecție sociala, îi asista pe cei fără posibilități și fără speranță. Aceasta era convingerea mea de atunci.

Dar toate acestea s-au întâmplat dupa ce, mai întai, m-am limpezit spiritual. Nu exista oare o contradicție între a respecta învățătura creștina și dorința de a face parte dintr-o structură politică sau administrativă, chiar ocupând o funcție de demnitate publica? Limpezirea mi-a dat-o un text biblic, în care se spune că “a dori o funcție publică este un lucru bun”. Îți dorești această functie nu pentru avantajele slujbei, ci pentru că te pui în slujba oamenilor, pentru nevoile lor. A fost momentul în care m-am decis să devin activ și util politic.

Î: Ați ales PSD-ul și totuși l-ați părăsit. De ce? Probabil ați fost întrebat de multă lume…

R: Această întrebare mi-a mai fost pusă de multe ori, în diverse situații. Am încercat de fiecare dată să fiu cât se poate de explicit. Nu cred că o persoană este datoare să-și justifice de fiecare dată opțiunile. Am fost în PSD pentru că așa am simțit, pentru că am crezut ca în acest mod pot fi mai aproape de oameni și nevoile lor. Am plecat din PSD întrucat încrederea mea în acțiunile și intențiile sale s-a clătinat. Am avut sentimentul că, ideologic și acțional, PSD-ul este în derivă și că miza sa, puterea politica, este precumpănitoare în raport cu așteptările societății. Dar motivul adevarat, cel sentimental, a fost destrămarea USL. Opinia mea este că atât PSD-ul cât și PNL-ul aveau datoria morală de a menține alianța până la încheierea mandatului, din respect față de cei care au votat.

În cele din urmă, în ceea ce ma privește, consider că libertatea de a alege, de a recunoaște că urmezi o cale greșită, este o manieră democratică de ați exprima opțiunea. Însă cel mai important pentru mine, în prezent, este că am convingerea fermă că merg pe drumul potrivit, alături de oameni potriviți, cu obiective clare, binînțeles, în ALDE.

Î: Și dacă tot ați pomenit de ALDE, ce anume v-a determinat să alegeți acest partid și cum de ați preluat șefia filialei locale?

R: Înca din momentul în care am părăsit PSD-ul m-am gândit că societatea românească își poate redobândi încrederea față de clasa politică doar atunci când o noua forță politică, pentru care interesul național este mai presus de cel personal, va lua ființă. În viziunea mea, aceasta forță politică trebuie cu necesitate să aducă oameni noi, o generație tânără, vizionară, o generație necompromisă.

Revelația că există, în fază incipienta, o asemenea forță politică, am avut-o într-un discurs al domnului Tăriceanu, care vorbea despre tinerii întreprinzători și rolul lor, vorbea despre reforma clasei politice altfel decât au făcut alții, vorbea despre demnitate națională, despre destrămarea USL ca despre o trădare. Așa am descoperit în prima fază PLR-ul, devenit ulterior, prin alianța cu PC, ALDE.

Șefia PLR Dej a venit oarecum întâmplător. Pe fondul așteptărilor mele, l-am cunoscut – într-o împrejurare nepolitica – pe președintele unei structuri PLR din județul Cluj cu care am discutat desigur și politică. Propunerea de a activa în PLR a venit natural, firesc. Era ceea ce căutam. Așa am devenit președinte ALDE Dej, iar la alegerile pentru Biroul Politic Teritorial Cluj, am fost ales în unamitate de voturi prim-vicepreședinte ALDE Cluj.

Î: Gurile rele spun că ALDE reprezintă doar o extensie a PSD. Considerați că este adevărat?

R: Un asemenea raționament este fals și ilogic. Presupunând prin absurd că așa ar fi, ce ar câștiga ALDE și ce ar câștiga PSD? Oare nu este esențial și obligatoriu pentru un partid să-și păstreze identitatea și individualitatea? Nu credeți că o asemenea atitudine este sinucigașă pentru oricine? Orice înșelătorie, mai devreme sau mai târziu, este dată în vileag, cu toate consecințele de rigoare. Pe această temă, orice s-ar spune, sunt doar speculații fără substanță.

Î: Cum se pregătește ALDE, concret, pentru alegerile de anul viitor, din 2016? Cum vor fi desemnați candidații?

R: Pentru că ALDE dorește să promoveze un alt model politic, un altul decât cel ce a funcționat până acum, pregătirea alegerilor și desemnarea candidaților o facem cu multa seriozitate, etapizat. Un prim pas îl reprezintă deschiderea posibilităților ca toți cei care doresc să se implice în politică, în administrație, au vocația și sunt capabili să se implice, gândindu-se la semenii lor, la problemele comunității, să se înscrie în partid, în ALDE.

Urmează apoi o etapă de pregătire, o etapă în care cei care doresc funcții publice să se facă, în mod necesar, cunoscuți, prin noi și prin forța activismului lor. Apoi, în ultima etapă, va avea loc selecția propriu-zisă. Selecția nu va fi făcută ca până acum, prin decizii la nivel de organe de conducere. Vom face un sistem de alegeri similar cu cele din America, așa zisele alegeri preliminare, prin care toți membrii de partid vor putea să îi voteze direct pe cei care vor să candideze și doar apoi vor fi desemnați candidații pentru funcțiile de primar și consilier local.

Î: Câți membri sunt înscriși în ALDE Dej? Spre ce categorie de oameni vă orientați?

R: În prezent, ALDE Dej numără aproximativ 300 de persoane. Sunt membri și simpatizanți, care au venit spre noi nu din curiozitate sau oportunism. Au venit cu convingerea că este de datoria noastră să facem ceva, ca lucrurile să fie schimbate în bine. În ceea ce privește categoriile cărora ne adresăm, pot sa va spun că ne adresăm tuturor, indiferent de pregătire și vârstă, pentru că dorim să oferim tuturor o altă alternativă politică. Este vorba de politica non compromisului când ne referim la interesul cetățenilor.

Desigur, în primul rând am avut în vedere tineri întreprinzători, tineri care pot ajuta cu ideile lor la o construcție politică viabilă, tineri care pot ajuta cu energia lor la construcția acestei noi forțe politice.

Î: Ce planuri aveți pentru municipiul Dej? Cum veți convinge electoratul să vă voteze?

R: În primul rând trebuie să convingem electoratul și timpul până la alegeri este foarte scurt. Cum vom convinge?Vom convinge prin cei care au aderat la ALDE, persoane care vin cu o imagine și reputație pozitivă, chiar dacă nu sunt personalități. Pot spune că dispunem de oameni bine pregătiți în toate domeniile de interes ale municipiului Dej. Planul nostru concret pentru Dej este acela de a gândi dezvoltarea economică și administrativă pe termen lung, cu perspective etapizate și clar definite.

Cred că important pentru cetățeni este să se facă ceva. Cine face mai mult și mai bine este criteriul care, în cele din urmă, va impune alegerea din partea electoratului.

Î: Scurt și la obiect: veți candida pentru funcția de primar al municipiului Dej?

R: Ca om, nu am promis niciodată fără a-mi respecta angajamentul. Conduita mea va fi aceeași și în partid, iar atitudinea partidului, a ALDE, va fi identică. E singura modalitate prin care ne putem afirma. În momentul de față nu mă pot pronunța, pentru că, așa cum am spus, desemnarea o vor face membrii din partid, iar eu mă voi supune voinței acestora. Dacă partidul îmi va cere, da, voi candida.

Politic

Vicențiu Știr, declarație despre legea transparenței decizionale în administrația publică

Publicat acum

pe

Dejeanul Vicențiu Știr, secretar de stat în Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social a vorbit recent, în cadrul unui interviu, despre legea transparenței decizionale în administrația publică.

”Când ne referim la Legea transparenţei decizionale, ne amintim de Legea nr. 52 din 2003, privind transparenţa decizională în administraţia publică. Această lege asigură deschiderea activităţii administraţiei publice centrale şi locale către cetăţeni prin intermediul a două mecanisme importante: participarea societății la procesul de elaborare a reglementărilor și participarea cetățenilor la procesul de luare a deciziilor.

Legea transparenţei decizionale nu trebuie însă confundată cu legea privind accesul la informaţiile de interes public şi nici cu democraţia directă. În primul caz legea transparenţei dă posibilitatea cetăţenilor de a participa activ la procesul de elaborare, de reglementări prin sugestii adresate autorităţilor administraţiei publice, ceea ce este mai mult decât un acces la o informație publică.

În ceea ce privește democrația directă, legea transparenţei nu conferă cetăţenilor dreptul de a lua decizia finală cu privire la reglementările care vor fi adoptate. Acest rol va fi în continuare asumat de autorităţile administraţiei publice”, a declarat Vicențiu Știr.

Întrebat de ce este importantă transparenţa decizională în administrația publică, dejeanul a explicat că ”din totalul actelor normative emise în România, majoritatea sunt creaţia puterii executive. Dincolo de normele emise direct de Guvern prin intermediul ordonanţelor şi a ordonanţelor de urgenţă, marea majoritate a legilor adoptate de Parlament sunt iniţiate de Guvern, fiind redactate în cadrul instituţiilor administraţiei publice. Tot acest corp de legislaţie apare şi este frecvent modificat fără implicarea celor interesaţi, fie că sunt cei care urmează să aplice fie că sunt cetățenii, cei cărora li se adresează. Lipsa transparenţei decizionale, alături de alte carenţe ale activităţii de reglementare, conduce indiscutabil la încrederea scăzută a societăţii în forţa şi importanţa acestor acte normative. Aplicarea reală a principiului transparenţei decizionale în administrația publică centrală și locală conduce la o mai mare încredere în legi şi reglementări, din moment ce ele sunt adoptate cu consultarea celor interesaţi”.

Continuă să citești

Politic

Dejeanul Vicențiu Știr, desemnat de ALDE secretar executiv pe trei județe

Publicat acum

pe

Dejeanul Vicențiu Știr, secretar de stat la Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social, a fost desemnat secretar executiv ALDE pe trei județe. 

“În ședința de azi a Biroului Politic Executiv ALDE, prezidată de domnul președinte Călin Popescu Tăriceanu, am fost desemnat secretar executiv pe județele Cluj, Sălaj și Bihor, este anunțul făcut de dejeanul Vicențiu Știr, președinte al ALDE Dej și secretar de stat la Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social.

Practic, Vicențiu Știr va avea în subordine cele trei filiale județene ALDE (alături de cele locale) și se va ocupa de organizarea lor.

Continuă să citești

Politic

Cornel Itu își arată susținerea față de referendumul privind definirea familiei. Va vota „DA”!

Publicat acum

pe

Deputatul dejean Cornel Itu a transmis un comunicat de presă din care reiese susținerea acestuia vis-a-vis de organizarea referendumului privind definirea familiei tradiţionale în Constituţia României. Redăm în continuare comunicatul transmis de deputat.

Ne aflăm în fața unui pas crucial pentru România. Urmează referendumul pentru înscrierea în Constituție a faptului că o căsătorie se poate încheia doar între un bărbat și o femeie. Ne aflăm și în fața primei inițiative cetățenești de la noi de-o amploare extraordinară, când 3 milioane de oameni solicită schimbarea legii fundamentale a statului pe o temă punctuală.

Doleanța inițiatorilor consultării populare este în spiritul învățăturilor Bibliei, fiind sprijinită de toate religiile și cultele.

Ca politician și creștin ortodox, n-am cum să nu mă implic în problemă, ea fiind în concordanță cu convingerile mele, cu felul în care am fost educat.

Referendumul nu este despre familia tradițională, cum pun fals eticheta adversarii acțiunii, este pentru căsătoria firească dintre doi oameni. Nu este un conflict între tradiționalism și modernism, ci între firesc și nefiresc.

Până la urmă, acest referendum este modalitatea de apărare a majorității cetățenilor împotriva ingineriilor sociale, pe care unii doresc să le aplice și aici, prin căsătoriile dintre persoanele de același sex. Oamenii simt primejdia, care poartă în măruntaiele ei disoluția lumii în care ne-am născut, am copilărit, am învățat și am iubit.

Până la urmă, acest referendum este modalitatea de-a demonstra că voința poporului este suverană, că nimeni n-are dreptul s-o nesocotească.

Voi vota DA la referendum!”, a transmis deputatul PSD Cornel Itu.

Continuă să citești

Politic

Secretarul de Stat Vicențiu Știr: ”Cetățeanul trebuie să fie în mijlocul deciziei publice”

Publicat acum

pe

Dezbateri publice pe tema Proiectului de Lege a Turismului | Secretarul de Stat Vicențiu Știr și Ministrul Turismului Titus Dobre participă la dezbaterile publice efectuate azi la Brașov pe tema Proiectului de Lege a Turismului. ​

Ministerul Turismului a organizat astăzi, la Brașov, la sediul Instituției Prefectului, începând cu ora 11, a doua sesiune de dezbateri publice pe tema Proiectului de Lege a Turismului. La eveniment participă alături de Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre și Secretarul de Stat din Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social, Vicențiu Știr, precum și reprezentanți din județele Brașov, Alba, Mureș, Sibiu, Harghita sau Covasna.

În calitatea sa de Secretar de Stat în Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social – responsabil de aplicarea legii transparenței decizionale – Legea nr.52/2003, dejeanul Vicențiu Știr a menționat că este esențial este să înțelegem importanța acestor dezbateri publice, punctând și enumerând în intervenția sa aspectele importante cu privire la organizarea unor astfel de evenimente.

Secretarul de Stat originar din Dej a vorbit și despre funcțiile și atribuțiunile ministerului din care face parte, precum și despre modalitatea pe care MCPDS a găsit-o pentru a veni în sprijinul asociațiilor și fundațiilor din România – Catalogul Organizațiilor Neguvernamentale pentru Evidență, Consultare și Transparență, oferind acestora posibilitatea de a fi informate în timp real despre activitățile desfășurate, de a le fi promovată activitatea și de a le facilita crearea un cadru de colaborare cu administrația publică.

Întâlnirile publice cu cetățenii pe marginea proiectul Legii turismului, în vederea preluării sugestiilor de îmbunătățire a actului normativ, vor continua.

Continuă să citești

RECLAMĂ

PUBLICITATE

>

Tu ai dat LIKE?

loading...

Articole populare