Conectează-te cu noi

Naţional

Ploi torențiale și vânt puternic în toată țara. Avertizarea intră în vigoare duminică

Publicat acum

pe

informare meteo

Ploi torenţiale, descărcări electrice şi vânt vor fi, de duminică după-amiază, de la ora 15, până luni după-amiază la aceeași oră, la munte, în vestul, sud-vestul şi centrul ţării şi, parţial, în restul teritoriului.

Aversele vor avea, în unele zone, caracter torenţial, vântul va avea intensificări de scurtă durată, iar local vor fi condiţii de grindină, atenţionează meteorologii. Cantităţile de apă vor depăşi local 15-20 de litri pe metru pătrat şi izolat 30-40 de litri pe metru pătrat, în special în zonele montane, în Oltenia şi Transilvania.

„Din după-amiaza zilei de duminica, 10 mai şi până în partea a doua a zilei de luni, 11 mai, vor fi intervale de timp cu instabilitate atmosferică accentuată ce se va manifesta la munte, în vestul, sud-vestul şi centrul ţării şi pe spaţii mai restrânse în restul teritoriului. Vor fi averse ce vor avea şi caracter torenţial, frecvente descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului şi condiţii de grindină”, arată Administraţia Naţională de Meteorologie.

Naţional

Scenarii pentru revoluţia fiscală: IT-iştii, PFA şi cei cu drepturi de autor sunt cei mai afectaţi

Publicat acum

pe

Costul angajatorului va scădea uşor pentru orice salariu obţinut în condiţii normale şi program normal, de 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămână, în situaţia în care salariul net se păstrează la acelaşi nivel, diferenţa fiind până la 10 lei, arată scenariile furnizorului de soluţii IT Romanian Software.

Compania, furnizor de soluţii software de ultimă generaţie în domeniul resurselor umane, a implementat într-o aplicaţiie de calcul schimbările aduse de ”Revoluţia Fiscală”. Specialiştii au realizat câteva simulări pentru trei dintre structurile de remunerare cele mai uzuale în România atât dependente, cât şi independente: contract de muncă, Persoană Fizică Autorizată (PFA) şi drepturi de autor, arătând impactul financiar pe care modificările actuale îl vor avea asupra lor.

În cazul salariilor, tendinţa anticipată este că mulţi dintre angajatori vor asigura acelaşi salariu net ca în prezent, cunoscut fiind faptul că la angajare se negociază salariul net. Numai că acest lucru va atrage un disconfort administrativ considerabil şi posibile probleme de infrastructură la momentul la care toate modificările contractelor de muncă se vor transmite în Revisal, anterior datei de 1 ianuarie 2018.

Schimbările aduse de ordonanţă vizează un transfer al cotelor de asigurări sociale şi asigurări sociale de sănătate de la angajator la angajat, acestea devenind 25%, respectiv 10%, eliminarea contribuţiei de asigurări sociale de somaj şi introducerea unei contribuţii unice de asigurări sociale, de 2,25% la angajator. În plus, pragul venitului până la care se va acorda deducerea personală de bază, precum şi cuantumul acesteia vor creşte, iar cota impozitului pe venit va scădea la 10%.

Pentru veniturile salariale, care anterior erau scutite de impozit, cum este cazul programatorilor, situaţia se schimbă. Dacă angajatorul doreşte să păstreze neafectat netul, costul va creşte cu 10 procente raportat la net. Dacă anterior costul total era de 147% raportat la net, începând cu 1 ianuarie 2018, costul va fi de 157% raportat la acelaşi net.

În acest caz, în conditiile în care pentru păstrarea beneficiului scutirii de impozit, dar neafectarea salariului net de transferul contribuţiilor angajatorului la angajat şi considerând că beneficiul a scăzut prin modificarea cotei, de la 16% la 10% din salariul brut negociat, vor fi salariaţi care primesc scutirea de impozit şi al căror salariu net va fi afectat cu diferenţa de la 16% la 10%.

În ceea ce priveşte PFA-urile cu normă de venit, este de aşteptat ca ”Revoluţia Fiscală” să impacteze preponderent tot industria IT, pentru că mare parte dintre companiile din domeniu colaborează cu persoane fizice autorizate. Pentru a exemplifica impactul modificărilor, a fost luată în calcul situaţia unei persoane fizice autorizate, care determină impozitul în baza normelor de venit. Pentru anul 2017, norma de venit anuală în Bucureşti pentru acest domeniu de activitate a fost de 28.000 lei.

În acest caz, PFA datorează contribuţii sociale şi impozit 32% raportat la norma de venit. Începând cu 1 ianuarie 2018, costul va creşte la 40% raportat la aceeaşi normă de venit.

Modificările care duc la acest rezultat sunt următoarele: reducerea cotei impozitului de la 16% la 10%, creşterea cotelor contribuţiilor sociale de la 10,5% la 25% la pensii şi de la 5,5% la 10% la sănătate, modificarea bazei de calcul al contribuţiei la pensii, aceasta fiind începând cu ianuarie 2018 venitul asigurat, care nu poate fi mai mic decât salariul minim (anterior era norma de venit). Creşterea costului cu taxele pentru PFA este de 26% faţă de costul din 2017, considerând pentru pensii venitul minim asigurat.

În cazul persoanelor care au venituri din drepturi de autor în 2017, încă se reţin la sursă contribuţii şi impozit de 21,5% raportat la net, din 1 ianuarie contribuţiile sociale şi impozitul reţinute la sursă pentru acelaşi beneficiu net vor creşte la 33,5%. Acest lucru înseamnă că în cazul celor care obţin venituri din drepturi de autor, impactul va fi semnificativ şi vor fi nevoiţi ori să renegocieze o creştere a valorii contractului de 12% raportat la beneficiul net actual, ori vor suferi pierderi de 10% la suma netă încasată.

Dintre toate categoriile enumerate, în continuare cel mai mic impact din punct de vedere financiar este asupra veniturilor din salarii. Pentru restul categoriilor, în funcţie de alte variabile, este nevoie de o analiză detaliată a impactului pentru a evita disconfortul financiar, dincolo de cel administrativ.

Este de aşteptat ca începutul de an 2018 să aducă pentru companii mai mult de muncă (dat fiind şi impactul OUG 82/16 noiembrie 2017 – obligaţie temporară privind iniţierea de negocieri colective de către toţi angajatorii în vederea aplicării măsurilor reformei fiscale) în sistemele contabile interne şi actualizarea simultană a contractelor de muncă pentru aproape toţi angajaţii. Iar din punctul de vedere al administraţiei fiscale, vor trebui rescrise toate ordinele secundare şi va fi nevoie să fie identificată o soluţie asupra modului în care vor fi alocate pe destinaţii sumele colectate la bugetul de stat.

Romanian Software este furnizor de soluţii software în domeniul resurselor umane, înfiinţată în urmă cu mai bine de 12 ani şi are la ora actuală aproximativ 500 clienţi şi circa 140 angajaţi şi colaboratori, administrând datele a peste 120.000 de salariati din România.

 

Sursa – Mediafax

Continuă să citești

Naţional

Recomandările polițiștilor clujeni pentru o deplasare sigură pe timp de iarnă

Publicat acum

pe

Poliţiştii clujeni vă recomandă să vă planificaţi din timp călătoriile, să vă interesaţi de condiţiile meteo-rutiere existente pe traseul ce urmează să îl parcurgeţi şi să adaptaţi viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic.

Chiar dacă vă aflaţi în localităţi sau în afara lor, iar partea carosabilă este umedă ori acoperită de polei, gheaţă, zăpadă sau mâzgă, trebuie să circulaţi cu o viteză care să permită oprirea în siguranţă, având în vedere că distanţa de frânare în astfel de condiţii este mult mai mare.

Evitaţi acţionarea bruscă a sistemului de frânare şi a mecanismului de direcţie, deoarece autovehiculul pe care îl conduceţi poate derapa. Folosiţi cu precădere frâna de motor atunci când rulaţi pe un carosabil alunecos. Nu efectuaţi depăşiri riscante!

Pentru a preîntâmpina producerea unor evenimente rutiere nedorite, Poliţia Română recomandă de asemenea conducătorilor de autovehicule să păstreze în mers o distanţă suficient de mare faţă de vehiculul din faţă,
pentru a putea opri în condiţii de siguranţă!

Folosiţi luminile de întâlnire şi pe timpul zilei, mai ales în condiţii de vreme nefavorabilă. Curăţaţi în permanenţă farurile, blocurile de semnalizare, parbrizul, luneta şi geamurile laterale ale autovehiculului, asiguraţi buna funcţionare a ştergătoarelor de parbriz şi folosiţi corespunzător instalaţia de ventilaţie – climatizare!

Vă reamintim că utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. De asemenea, autovehiculele cu greutatea de peste 3,5 tone trebuie echipate
cu dispozitive antiderapante.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Naţional

Noi reguli pentru ITP! Mașinile vechi vor fi verificate în fiecare an

Publicat acum

pe

La fiecare inspecție tehnică periodică (ITP), mașinile vor trece sau nu de verificare în funcție de gravitatea defectelor pe care le au, potrivit unui proiect de act normativ care a primit ieri votul decisiv al deputaților, conform realitatea.net.

Concret, autovehiculele vor putea trece de inspecție cel mult cu defecte minore, iar dacă va fi vorba de defecte mai grave, acestea vor trebui reparate în maximum 30 de zile. Totodată, actul prevede că automobilele mai vechi de 12 ani vor necesita anual ITP.

Noile reguli propuse pentru desfășurarea inspecțiilor tehnice la mașini sunt incluse într-un Proiect de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică. Documentul a trecut în septembrie de Senat, iar ieri a primit și votul decisiv al Camerei Deputaților, astfel că, pentru a se aplica, mai trebuie doar promulgat prin decret al președintelui României.

În urma fiecărei verificări tehnice, autovehiculele vor trece de inspecție doar dacă au, în cel mai rău caz, defecte mici. Mai exact, „în cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată doar deficiențe minore, se consideră că inspecția a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecției”, scrie în propunerea de act normativ.

Însă dacă la verificări vor fi găsite defecte majore sau defecte periculoase, mașinile nu vor trece de inspecție și proprietarii vor fi nevoiți să le repare în cel mult 30 de zile.

În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe majore, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială. În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe periculoase, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială”, este punctat în proiect.

 

Sursa – realitatea.net

Continuă să citești

Naţional

IMM-urile cu mai puţin de 21 de angajaţi trebuie să demareze negocieri sociale colective

Publicat acum

pe

Articolul VII din OUG nr. 82/2017 introduce o serie de derogări de la Legea nr. 62/2011 a dialogului social prin care li se impune IMM-urilor sub 21 de salariaţi să înceapă negocierile sociale colective, semnalează Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Milocii din România – CNIPMMR.

Potrivit Consiliului, OUG nr. 82/2017 „a fost adoptată într-un mod total netrasparent deoarece nu a existat dialog cu confederaţiile patronale reprezentative, având în vedere că au fost stabilite obligaţii noi pentru toţi angajatorii din mediul privat din România, iar Ordonanţa nu este semnată de ministrul pentru Dialog Social, Gabriel Petrea, care are în portofoliu problematica Legii nr. 62/2011 a dialogului social”.

CNIPMMR arată că Ordonanţa în cauză introduce noi obligaţii pentru IMM-uri, stabilind că:

A) Prin derogare de la dispoziţiile art. 129 alin. 1 din Legea nr. 62/2011, care prevăd că „Negocierea colectivă este obligatorie numai la nivel de unitate, cu excepţia cazului în care unitatea are mai puţin de 21 de angajaţi”, se introduce obligaţia pentru toate unităţile, indiferent de numărul de angajaţi, care nu au contract/acord colectiv de muncă de a iniţia negocieri colective, pentru punerea în aplicare a prevederilor OUG nr. 79/2017. Rezultă că IMM-urile sub 21 de salariaţi, care nu au avut niciodată negocieri colective şi care nu sunt familiarizate cu procedura acestora, sunt obligate să înceapă negocierile pentru punerea în aplicare a OUG nr. 79/2017;

B) În cazul unităţilor care au contracte colective de muncă, acestea sunt obligate să reia negocierile pentru punerea în aplicare a OUG nr. 79/20171. În acest caz, se încalcă acordul de voinţă al părţilor care au semnat deja un contract colectiv de muncă, acesta fiind în vigoare şi producând efecte. Practic, se acordă salariaţilor un motiv pentru a declanşa greva, având în vedere negocierile pentru includerea în contractele colective de muncă a dispoziţiilor OUG nr. 79/2017;

C) Termenul acordat, de o lună, pentru derularea negocierilor colective, în perioada 20 noiembrie 2017 – 20 decembrie 2017, este unul forţat, în condiţiile în care Legea nr. 62/2011 prevede un termen de 60 de zile calendaristice, care poate fi prelungit prin acordul părţilor;

D) OUG nr. 82/2017 introduce prevederi care încalcă voinţa angajaţilor, care nu doresc să constituie un sindicat la nivel unităţii, chiar şi nereprezentativ sau afiliat la o federaţie sindicală reprezentativă în sectorul de activitate, stabilind în mod aberant că la negociere pot participa reprezentanţii federaţiei sindicale reprezentative în sectorul de activitate, în baza mandatului acordat de acestea împreună cu rezentanţii salariaţiilor, în loc ca negocierea să aibă loc cu reprezentanţii aleşi ai angajaţilor, astfel cum este prevăzut de Legea nr. 62/2011. Mai mult, sunt introduşi în procesul de negociere la nivelul unităţii, reprezentanţii confederaţiilor sindicale reprezentative, alături de reprezentanţii salariaţiilor, în întreprinderi în care nu există niciun sindicat constituit;

E) De asemenea, se poate observa că, din formularea lipsită de coerenţă, utilizată în OUG nr. 82/2017 referitoare la obligativitatea negocierii colective „pentru punerea în aplicare a prevederilor OUG nr. 79/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal”, rezultă că angajatorii şi angajaţii pot negocia orice aspect cuprins în OUG, şi nu cele – sau nu doar cele – legate de transferul contribuţiilor de la angajator la angajat.

Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR, declară: „Aprobarea în lipsa oricărui dialog social a OUG nr. 82/2017 prin care se introduc excepţii de la Legea nr. 62/2011, stabilindu-se noi obligaţii pentru IMM-uri, în privinţa negocierilor colective, încalcându-se acordul de voinţă al părţilor acolo unde există contracte colective de muncă, prin obligarea părţilor să renegocieze, coroborat cu faptul că OUG nu este semnată de ministrul pentru Dialog Social, care are competenţe în implementarea Legii nr. 62/2011, arată disperarea Guvernului de a găsi soluţii nerealiste la problemele generate de transferul contribuţiilor de la angajator la angajat”.

Un motiv în plus pentru neadoptarea acestei măsuri este dat de faptul că, în această perioadă îşi desfăşoară activitatea grupul de lucru pentru modificarea Legii nr. 62/2011, format din reprezentanţii Guvernului, patronatelor şi sindicatelor, iar „reprezentanţii Guvernului nu au adus la cunoştiinţa partenerilor sociali intenţia de a introduce derogări de la Legea dialogului social”, a mai spus Florin Jianu.

Preşedintele CNIPMMR a mai arătat că prin noua Ordonanţă „se încalcă dispoziţiile Legii nr. 346/2004 a IMM-urilor, care prevede în mod expres obligativitatea efectuării Testului IMM, pentru aflarea impactului asupra IMM-urilor al noilor prevederi”.

 

Sursa – Mediafax

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...
loading...

Tu ai dat LIKE?

Articole populare