Conectează-te cu noi

Recomandări

PORTRET DE MILITAR. Subofițer Cătălişan Flore Alexandru, din Dej. Viața din spatele uniformei de militar

Publicat acum

pe

11813487_1135854673095925_1018533470918858123_n

Ne trăim viaţa cu mai mare sau mai mică patimă şi intensitate, alergăm după obiective şi lucruri mai mult sau mai puţin efemere, suntem, mai mult sau mai puţin, prizonierii propriilor noastre ambiţii, frustrări, împliniri sau neîmpliniri, ritmului ameţitor impus de traiul cotidian al secolului dar mai ales al societăţii în care trăim uitând, nu de puţine ori, să fim umani, să ne caracterizăm şi să fim caracterizaţi în tot ceea ce facem, mereu, prin prisma valorilor perene ale umanităţii: empatie, altruism, dedicare, perseverenţă, sacrificiu şi modestie.

Ne bucurăm pentru lucruri mici şi efemere, ne lamentăm şi suferim pentru la fel de mici şi efemere neîmpliniri şi nu odată ne transformăm în propriile noastre victime uitând ce înseamnă să ai ca lumină călăuzitoare în viaţă valori ca cele amintite mai devreme.

Se numeşte Cătălişan Flore Alexandru, este subofiţer în cadrul Batalionului 811 Infanterie „Dragonii Transilvani” din Dej.

S-a născut la 30 august 1962, în podişul Transilvaniei, în satul Corneşti, judeţul Cluj, într-o familie de ţărani gospodari, fiind primul copil al familiei, cinci ani mai tîrziu familia mărindu-se cu încă un membru, o fetiţă.

Anii 70 îi poartă în localitatea Dej unde părinţii muncesc şi primesc o locuinţă. Acolo tânărul Florea începe şcoala primară, gimnazială şi mai apoi clasele a IX a şi a X a, schimbând de-a lungul anilor mai multe şcoli. A fost o perioadă grea pentru el pentru că îşi pierde tatăl, răpus de o boală cruntă, tocmai atunci când avea mai mare nevoie de el.

În anul 1979 se înscrie la Şcoala Profesională de Mecanici Auto din Cluj Napoca pe care o termină în anul 1980, fiind repartizat la o autobază din localitatea Gherla, ca şofer. În acelaşi an se mută, împreună cu mama şi sora, în acea localitate, fiind capul familiei şi responsabil pentru binele lor.

Lucrează ca şofer din anul1980 până în anul 1983, urmând în paralel cursurile liceului la seral, pe care îl termină în anul 1983. Deja era cu un pas mai aproape de un vis al lui din copilăire, acela de a fi militar şi alege să dea examen de admitere la Şcoala Militară de Subofiţeri de la Sibiu, examen promovat, fiind admis la arma Infanterie.

În anul 1985, tânărul sergent-major, depune Jurământul Militar şi primeşte repartiţie la Regimentul 81 Mecanizat „Bobâlna”, în localitatea Dej. Începe cariera militară ca gestionar de companie la o companie de infanterie până în anul 1987, când, este mutat la ordin, Comandant de Pază, la un depozit al Diviziei 4 Infanterie.

Îşi îndeplineşte exemplar atribuţiunile funcţionale până în anul 2004, când este numit Subofiţer de Companie în cadrul Batalionului 811 Infanterie, la aceeaşi companie unde, în urmă cu 7 ani, era gestionar.

Omul potrivit la locul potrivit este un ideal iar lui i-a fost realitate, noua funcţie fiind exact ceea ce i se potrivea ca profesionist şi nu numai.

A devenit „tăticul” oamenilor, cel pe care militarii se puteau baza întotdeauna, cel care avea un sfat pentru oricine, un cuvânt de îmbărbătare dar cel mai important, tandemul comandant companie-subofiţer de companie este emblematic pentru militarii din subordine, pentru noţiunea de lucru în echipă, fiind model de urmat pentru toţi ceilalţi.

În aceeaşi notă de profesionalism execută prima misiune internaţională în Irak, în anul 2006, apoi pe cea de-a doua în anul 2010 în Aganistan unde capătă, dar de la subordonaţi, porecla „Moşul”, ca recunoaştere a profesionalismului şi înţelepciunii de care dă dovadă alături de comandantul lui, echipă care reuşeşte performanţa de a-şi face subordonaţii să „respire la unison”, îndeplinindu-şi misiunile aşa cum le-au fost ordonate şi fiind adevăraţi ambasadori ai ţării şi armatei noastre pe acele meleaguri.

Urmează, în curând, o nouă provocare, o altă misiune în Afganistan, ca ajutor comandant pluton infanterie, la 53 de ani, ceea ce pare rupt dintr-un film de ficţiune, greu de imaginat dar mai ales de transpus în fapte. Şi o face cu aceaşi determinare şi altruism ca în urmă cu 30 de ani, cînd primea repartiţia în prima sa unitate militară ca tânăr sergent-major.

De unde îşi trage energia necesară şi obligatorie de altfel pentru a fi ceea ce este şi pentru a continua?
Doar el ştie.

Aceasta-i, pe scurt, cariera militară a acestui subofiţer fără a mai pomeni de cotidianul vieţii de militar, de celelalte privaţiuni aferente meseriei, de misiuni în ţară, instrucţie, trageri, aplicaţii şi atât de multe altele.

Incredibil, dar ceea ce este de-a dreptul năucitor de-abia urmează – viaţa de dincolo de uniforma de militară.

Urmaţi firul noii poveşti în paralel cu cea de până aici pentru a pătrunde cu adevărat în universul acestui om, pentru a-i înţelege nemărginirea şi povara în acelaşi timp.

Undeva în anul 1985 cunoaşte o „floarea ardeleană” cu care alege să-şi unescă destinul. Merg împreună pe drumul hărăzit de viaţă şi câţiva ani mai târziu, neputând avea copii din cauza unor incompabilităţi genetice, hotărăsc să înfieze unul.

După eforturi susţinute, iarăşi, reuşesc în anul 1999 să îl înfieze pe Arian Alexandru, o mândreţe de copil de numai 3 luni. Totul începea cum nu se poate mai frumos pentru ei dar, odată cu trecerea timpului, observă că ceva nu este în regulă cu micul Arian, care nu se comportă precum copii de vârsta lui. Încep controalele la diverşi medici, spitale şi undeva în jurul vârstei de opt luni primesc recomandarea să mai aştepte până la împlinirea vârstei de un an, pentru o concluzie pertinentă în ceea ce priveşte starea micuţului.

La împlinirea acestei vârste, în urma unui control amănunţit primesc o lovitură devastatoare: Arian este suspect ca suferind de „Hemipareză pe partea dreaptă cu retard neurologic şi de vorbire, încadrat în gradul I grav de persoană cu dizabilităţi”. Acest rezultat se confirmă ulterior, în jurul vârstei de 3-4 ani, moment de răscruce pentru tânăra familie.

Trebui să ia o decizie având în vedere faptul că medicul le confirmă ca boala nu este vindecabilă, copilul va avea probleme de locomoţie, de vorbire, nu va putea să scrie şi să citească niciodată ca alţi copii şi, mai ales, cineva va trebui să aibă grijă de el pentru tot restul vieţii lui.

În ciuda crudei şi implacabilei realităţi decid să păstreze copilul, deşi aveau opţiunea de a-l duce înapoi, la centrul de unde fusese înfiat, şi aleg să-şi dedice restul vieţii îngrijirii lui căci, vorba ardeleanului, „nici p’un câne nu-l arunci de la casă, darmite un ciot de om”.

Încep greii ani de viaţă dedicată acestui copil, cu drumuri de două ori pe săptămână la Gherla, judeţul Cluj, cale de 45 de kilometri, pentru tratamente ale afecţiunilor copilului, 7 ani fără întrerupere, la logoped, neurolog, clinici de recuperare, de chirurgie pentru operaţii de alungirea de tendoane, e.t.c..

Suplimentar, se derulează acasă, recuperare kinetoterapeutică, înot la bazin, plimbări zilnice de cel puţin 3-5 km, îmbrăcat, spălat, încercat cu obstinaţie a-l învăţa scrisul şi cititul şi multe altele, imaginabile şi neimaginabile.

Greu – puţin spus, însă oare cum am putea zugrăvi în cuvinte sărace calităţile acestor oameni sau ce calitate anume, din cele atribuite nouă, oamenilor, le-ar lipsi lor?

Soţia renunţă la serviciu, undeva în anul 2002, pentru a putea fii în permanenţă alături de Arian, fiind secondată de cel ce a jurat să-i fie aproape mereu, la bine şi la greu.

Pot fi văzuţi adesea, prin parcul şi pe străzile oraşului, pe arşiţă sau ploaie, tată şi fiu, primul concentrat şi al doilea târându-şi cu greu picioarele, la plimbarea obligatorie care, speră cu încăpăţânare el tatăl, o să-i facă bine lui, copilului.

Nu are timp de o bere cu prietenii chiar dacă ar vrea, nu are timp de un film sau de un spectacol, chiar dacă-i plac şi ele pentru că are altceva de făcut, mai important decât orice pe pământul ăsta, are grijă de copilul lui.

Şi îşi poartă cu mândrie crucea, dedicat cu trup şi suflet cauzei în care crede, nu se plânge de greutăţile vieţii lui, nu cere ajutor şi, incredibil, este şi militarul care nu abdică de la nimic în exercitarea atribuţiunilor sale funcţionale şi care are puterea şi resursele morale şi nu numai, de a da un sfat, de a fi de ajutor şi de folos subordonaţilor, colegilor şi comandanţilor lui, în egală măsură.

Ameţitor este faptul că nu şi-a pierdut speranţa, nici măcar o clipă, nu disperă şi crede cu încăpăţânare că într-o bună zi o să fie fericit că Arian al lui aleargă şi râde ca orice copil, scrie şi o să îi şi citească ceea ce a scris.

Aşa să îl ajute Dumnezeu, merită să il ajute!

Oare câţi dintre noi avem puterea de a face aşa ceva, de a lăsa pentru o clipă la o parte preocupările banale şi neînsemnate de zi cu zi, abordările superficiale ale problemelor care contează cu adevărat, stereotipurile în gândire şi acţionale în favoarea lucrurilor, calităţilor şi comportamentului ce ne caracterizează ca fiinţe umane şi de care aminteam la începutul acestei poveşti, oare câţi?

Autor: Plutonier-adjutant principal Florea SAS

Administraţie

EXCLUSIV – Blocul V03 revine în atenție! Vezi în 3D cele șase IDEI ale executivului – VIDEO

Publicat acum

pe

De mai bine de doi ani, blocul V03 din Dej stârnește controverse, naște idei și planuri care mai de care mai îndrăznețe, ba gândite de social-democrați, ba propuse de liberali. Unii au vrut ”concursuri de idei sau soluții”, alții au chestionat oameni pe stradă și au făcut sondaje, timp în care monstruozitatea a rămas tot în picioare… și probabil va mai rămâne o vreme. Dej24.ro vă prezintă ÎN EXCLUSIVITATE ultimele idei ale executivului dejean privind blocul V03!

Joi după-amiază, la sfârșitul ședinței Consiliului Local Dej, primarul Morar Costan a anunțat că, în ceea ce privește blocul V03 – atât de discutat în ultimii ani, se pot face toate demersurile, cităm ”pentru a găsi cea mai bună soluție de mobilare. În acest sens, am apelat la arhitecții noștri, la arhitecți de la Cluj, domnul Szervaczius (n.r. – arhitect șef) a discutat și cu studenții de la arhitectură care au venit cu idei. Nu a fost ușor, vreo 3-4 luni de zile am lucrat în direcția respectivă. Sunt patru variante, am analizat primele patru variante…”, a explicat edilul.

Toate variante includ spații comerciale și apartamente, însă diferă suprafețele și numărul locurilor de parcare. În prima variantă ar urma să se construiască 68 de apartamente și 75 de parcări (59 subterane, 16 la suprafață) – cu spații comerciale la parter, a doua variantă cuprinde 70 de locuri de parcare (55 subterane, 15 supraterane) și 75 de apartamente, a treia include 79 de parcări (55 la subsol, 27 suprafață) și aproximativ 1500 mp zona comercială, în timp ce a patra variantă presupune realizarea a 55 de locuri de parcare (vezi toate detaliile în video).

Ulterior, cu ajutorul proiectorului din sală, primarul a mai supus atenției două variante: 5.1 și 5.2. ”Dorim să ne extindem, trebuie să avem discuții cu toți cei care au garaje în zonă, în așa fel încât să mărim suprafața. În situația respectivă va fi un proiect foarte mare, cu aproximativ 350 locuri de parcare, peste 300… Sunt necesare numai pentru spațiu comercial aproape 100 de locuri de parcare, aproape 70 pentru apartamente și sunt 170… și era logic să venim cu ceva suplimentar”, a specificat Morar Costan, iar apoi a anunțat scoaterea la licitație a unui caiet de sarcini.

În final, edilul i-a dat cuvântul arhitectului-șef Laszlo Szervaczius, care a subliniat încă din start că ”acestea sunt niște schițe de prima mână, niște idei…”. Arhitectul le-a arătat apoi consilierilor locali ideile sale și le-a explicat viziunea sa privind zona blocului V03.

Vezi în MATERIALUL VIDEO de mai jos cele șase variante (inclusiv 3D) și află ce părere au avut consilierii locali din Dej despre aceste idei ale executivului.

Alte subiecte din ședință:

EXCLUSIV – S-a semnat contractul cu Kaufland? ”Aceste detalii țin de secretul comercial…” – VIDEO

PREMIERĂ în CL Dej – Un conflict de muncă de la Toroc a divizat majoritatea PSD – VIDEO

Dej | ”Primăriile de cartier” vor rămâne la stadiul de idee! Proiectul PNL-iștilor NU a trecut! – FOTO/VIDEO

Dej | Câinii cu stăpân, STERILIZAȚI GRATUIT. Află DISCUȚIILE de pe marginea subiectului – VIDEO

Ajutor financiar pentru o femeie din Dej. Casa ei a fost cuprinsă de flăcări – VIDEO

Continuă să citești

Administraţie

EXCLUSIV – S-a semnat contractul cu Kaufland? ”Aceste detalii țin de secretul comercial…” – VIDEO

Publicat acum

pe

Dej | S-a semnat sau nu contractul cu Kaufland? Primarul este sigur că magazinul se va construi, însă reprezentantul firmei care deține terenul spune că nu poate vorbi despre acest subiect pentru că este secret comercial. Dej24.ro vă prezintă ÎN EXCLUSIVITATE discuțiile din ultima ședință a CL!

4 aprilie 2018. Primarul Morar Costan anunța că se deschide Kaufland la Dej, vestea – confirmată de edil, de altfel – fiind publicată și de Dej24.ro AICI. Urma ca în două săptămâni să revină cu detalii, ceea ce nu s-a mai întâmplat.

Până joi, în ședința ordinară a CL pe luna mai. 31 mai 2018. ”Proiect de hotărâre privind aprobarea P.U.D în vederea întocmirii DTAC și DTOE pentru ansamblu comercial de servicii, amenajări exterioare și operațiuni cadastrale” – acesta a fost primul proiect de hotărâre de pe ordinea de zi. Este vorba despre terenul unde se dorește construirea supermarket-ului Kaufland, pe strada Vâlcele, în apropiere de OMV, teren care aparține SC AWA COMERȚ INTERNAȚIONAL SRL.

Prima construcție o să fie magazinul mult dorit, Kaufland, iar în cele două locații o să fie galerii tip Pepco sau un mini-mall mai mic în zona respectivă. Suprafața este de 33.000 mp, respectiv 3,3 ha, doresc investitorii să mărească această suprafață, să venim cu surprize noi și cu investiții mai mari și în alte magazine… Deocamdată aici s-a confirmat această investiție și după cum observați în zonă sunt necesare 185 de parcări, undeva sunt în jur de 290 de parcări, o parcare la 40 mp (…) Se estimează că în jurul datei de 1 iulie, în iulie să avem toate avizele necesare și să începem lucrarea, în așa fel încât, dacă nu putem de Crăciun, de Paști, anul viitor, investiția să fie finalizată, a declarat primarul Morar Costan în expunerea proiectului, arătând – cu ajutorul proiectorului din sală – cele trei spații comerciale, intitulate acum ”A, ”B” și ”C”.

”Mă bucur că se manifestă inițiativă în această direcție, într-adevăr cetățenii orașului nostru merită mai mult decât ceea ce li se oferă acum. Să sperăm că această zonă comercială se va ridica la standardele dorite și mai ales la cele necesare”, a spus consilierul Marius Butuza, înainte de a se referi la problema traficului în zona OMV (lipsa barierei la calea ferată) și de a propune construirea unui sens giratoriu pentru a fluidiza zona. Primarul Morar Costan i-a răspuns că s-a analizat circulația în zona respectivă, că în toamnă va exista semaforizare la trecerea peste calea ferată și că ”sunt povești” realizarea unui sens giratoriu. ”Se rezolvă cu centura de ocolire!”, a explicat edilul, după care a enumerat demersurile făcute în ultimii ani pentru construirea centurii, fără succes până acum…

Revenind la ansamblul comercial care se va ridica pe strada Vâlcele, consilierul local Aurelian Mureșan a avut o întrebare directă și pertinentă pentru reprezentantul AWA, prezent și el la ședința de joi după-amiază: ”Să fim bine informați și cetățenii să nu repete la infinit întrebarea, aveți contract semnat cu Kaufland ca și chiriaș al acestor spații comerciale?.

Răspunsul reprezentantului AWA a fost ambiguu și oarecum surprinzător. Aceste detalii țin de secretul comercial. Ce pot eu să vă spun este că există securizate contracte cu toți cei interesați și la fel pot să vă spun că nu discutăm de chirie, ci de proprietate”, a explicat reprezentantul AWA.

(n.r. – prin secret comercial se înţeleg informaţiile ce nu constituie secret de stat, care ţin de producţie, tehnologie, administrare, de activitatea financiară şi de alte activităţi ale agentului economic, date a căror divulgare/transmitere/scurgere poate să aducă atingere intereselor lui)

”Au fost foarte multe semne de întrebare și din start am vrut să clarific acest lucru. Da, se va construi acest magazin și este o realitate! Sigur, mai multe informații investitorii nu vă pot da. Știu câtă muncă a fost și cât efort a fost ca acest magazin să se construiască”, a intervenit primarul Morar Costan. A urmat avizul comisiilor de specialitate și votul consilierilor, iar proiectul de hotărâre a trecut.

Totuși, rămân câteva întrebări după declarațiile din ședință:

  1. De ce reprezentantul AWA nu a spus negru pe alb numele Kaufland, deși a fost întrebat specific dacă este vorba despre acest lanț de magazine?
  2. De ce pentru reprezentantul AWA este ”secret comercial”, iar pentru primarul Morar Costan nu (edilul a specificat clar numele lanțului)?
  3. S-a semnat sau nu un contract între AWA și Kaufland până în acest moment?

Rămâne să aflăm toate aceste răspunsuri în perioada următoare… Până atunci, vă invităm să urmăriți declarațiile făcute pe marginea acestui subiect în MATERIALUL VIDEO de mai jos.

Rămâneți pe Dej24.ro! Urmează și alte materiale interesante, de asemenea discutate în ședința de joi!

Alte subiecte din ședință:

EXCLUSIV – Blocul V03 revine în atenție! Vezi în 3D cele șase IDEI ale executivului – VIDEO

PREMIERĂ în CL Dej – Un conflict de muncă de la Toroc a divizat majoritatea PSD – VIDEO

Dej | ”Primăriile de cartier” vor rămâne la stadiul de idee! Proiectul PNL-iștilor NU a trecut! – FOTO/VIDEO

Dej | Câinii cu stăpân, STERILIZAȚI GRATUIT. Află DISCUȚIILE de pe marginea subiectului – VIDEO

Ajutor financiar pentru o femeie din Dej. Casa ei a fost cuprinsă de flăcări – VIDEO

Continuă să citești

Administraţie

PREMIERĂ în CL Dej – Un conflict de muncă de la Toroc a divizat majoritatea PSD – VIDEO

Publicat acum

pe

Grupul PSD din Consiliul Local Dej a surprins pe toată lumea, ieri, când în ședința ordinară pe luna mai nu a votat – în unanimitate – un proiect inițiat de unul dintre liderii lor, primarul Morar Costan.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcţii şi a numărului de posturi pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Dej şi servicii subordonate a fost cel mai discutat subiect al ședinței Consiliului Local Dej. Ceea ce trebuia să fie practic o simplă formalitate s-a complicat după apariția unor dezvăluiri de ultimă oră…

Proiectul inițiat de primarul Morar Costan viza, printre altele, desființarea unor posturi din cadrul Parcului Balnear Toroc sau transformarea acestora, de exemplu din salvamar sau casier în muncitor, proiect care – spun inițiatorii – ar fi dus la creșterea salariului, dar și la suplimentarea responsabilităților prin schimbarea fișei postului. ”Modificarea le-ar fi adus aproximativ 200-300 de lei în plus la salariu”, a explicat Claudiu Chira, șef serviciu la Parcul Balnear Toroc Dej.

Planurile șefului de serviciu au fost date peste cap de apariția unei ”scrisori” semnate de kinetoterapeutul parcului. Acesta le-a înmânat-o consilierilor, înainte de ședință, și i-a rugat să o citească și să afle ce se întâmplă, conform lui, la Toroc. Redăm câteva fragmente din acuzațiile kinetoterapeutului:

”Ma numesc K. A. V. si sunt angajat al Primariei Municipiului Dej in functia de kinetoterapeut la Parcul Balnear Toroc. Sunt angajat de la sfarsitul lunii iunie 2017 cu contract de munca pe perioada nedeterminata, in urma unui concurs de ocupare a postului.

Ma adresez dumneavoastra in legatura cu proiectul de hotarare pe care il aveti pe ordinea de zi privind aprobarea organigramei municipiului Dej. Consultand Anexa nr. II a acestui proiect, adica statul de functii supus spre aprobare, am remarcat ca la pagina 7, la pozitiile destinate Parcului balnear Toroc, respectiv 301-318 nu mai figureaza postul de kinetoterapeut.

Am asteptat cu interes aparitia acestui document pentru a mi se confirma o veche banuiala: se incearca indepartarea mea cu orice pret din cadrul Parcului balnear Toroc pentru ca ,,l-am deranjat” pe domnul sef serviciu Chira Claudiu.

In cele ce urmeaza, apeland la rabdarea dumneavoastra, o sa va prezint si motivele care ma fac sa cred asta.

Nefiind informat si familiarizat cu legislatia, am indurat numeroase abuzuri la locul de munca. Inca din prima zi, am fost trimis la adunat chistoace si gunoaie de pe plaja. Toata vara, activitatea mea a constat in orice in afara de atributiile cuprinse in fisa postului semnata la angajare. Ziua eram trimis printre oameni sa fac in continuare acelasi lucru, adica sa adun gunoaie si chistoace din nisip si sa schimb saci la cosurile de gunoi, pe care ii adunam si ii duceam la pubele.

Am fost pus la plivit, sapat si udat flori pe terasa, plaja, in jurul bazinului si langa parcare.

Am fost nevoit sa supraveghez toboganele in timpul functionarii, pe care tot eu le opream si le porneam. De asemenea, eram pus sa stau langa bazinele de inot, cu fluier la gat si sa fac pe salvamarul.

Cand se primea marfa la barul din incinta parcului balnear, eram trimis la descarcat si carat marfa si la aranjarea lor in frigidere.

Am strans de pe mesele aflate pe terasa din incinta tavi, sticle, pahare si alte ambalaje lasate in urma de clienti.

Am maturat si am adunat gunoaie in dese randuri din parcarea Torocului

Am fost pus la curatarea bazinelor cu aspiratorul pe care eram nevoit sa il car, sa il pun in functiune iar apoi sa il curat si sa il duc la loc si chiar am intrat in apa cu o perie pentru a curata de alge peretii bazinelor.

Am fost pus sa spal cu furtunul de pompieri in jurul bazinelor, cu acelasi furtun fiind obligat si sa ud iarba, pe care tot eu am tuns-o de cateva ori in tot parcul la temperaturi de 30 de grade. Probabil ca stiti pajistea de langa tobogane. Va provoc la un exercitiu de imaginatie.

Am fost trimis in toamna la piata agro-alimentara, unde este sef tot domnul Chira Claudiu si am fost pus sa montez, impreuna cu 2 colegi, jumatate din peretii pietei (prelatele)

Impreuna cu un alt coleg, in acelasi loc, mai precis jos la depozitul de marfa, am fost pus sa schimbam usi duble de termopan cu unele metalice. Asta a presupus sa sparg beton si caramida si sa inghit praf, pe parcursul a cateva zile.

La sfarsitul sezonului estival de anul trecut, am golit de pamant toate ghivecele din zona bazinelor si l-am carat cu roaba (numarul lor fiind de peste 100) pentru ca mai apoi sa ajut la spalarea si depozitarea lor. Sezlonguri pe care, impreuna cu 2 colegi le-am adunat, sortat, spalat si stivuit.

Tot cam atunci, am adunat, impaturat si depozitat prelatile de pe ,,ciupercute”, adica umbrelele de pe plaja

Am fost trimis si la spalat baile cu aparatul vap.

Am maturat aleile de nisip de nenumarate ori.

Am adunat condens de pe geamuri cu un ,,T” cu burete.

In aproape fiecare dimineata am carat si am aranjat sezlonguri pe plaja

La primirea unui transport de sezlonguri noi, am fost trimis la carat si la aranjarea acestora pe plaja.

La schimbarea apei din cazile sarate caram apa cu galeata pana la canal

Am fost pus sa ridic la mutarea cazii de hidromasaj

Am facut chiar si curatenie in spatiile de cazare, camerele de sus.

Am fost pus la slefuit, curatat, montat si instalat bancutele din sauna.

Am fost amagit cu promisiunea amenajarii unui spatiu pentru a imi putea desfasura corespunzator activitatea si in acest sens am golit o incapere din cladirea hexagon de pe plaja Torocului, am lacuit tavanul din lemn si am rostuit faianta, pentru ca odata cu venirea toamnei sa mi se spuna ca apa se opreste acolo si nu se va mai face nimic.

In plus, eram chemat verbal la munca sambata, duminica si in zile de sarbatori legale sub sloganul ”e nevoie de oameni, facem toti de toate”. Zile care la Toroc nu se compenseaza conform legii.

Acestea sunt doar cateva din activitatile pe care le-am facut si care nu intrau nicidecum in atributiile mele.

In luna octombrie 2017 mi-a fost achizitionata o masa de masaj cu consumabilele necesare, pe care am instalat-o in incinta cabinetului medical. Astfel mi-am inceput efectiv activitatea pentru care am fost angajat. La Parcul balnear Toroc nu exista tarife pentru serviciile pe care le practic eu, si desi i-am cerut domnului primar Morar Costan sa reglementeze aceasta situatie, am ramas doar cu promisiuni. La cererea sefului de serviciu, domnul Chira Claudiu, am taxat serviciile de kinetoterapie si masaj cu bilete de selong in valoare de 5 lei fiecare. Concret, cati bani primeam, atatea bilete rupeam. La terminarea unui ,,cotor” de bilete, predam banii la casierie cu semnatura si se elibera bon fiscal pentru…100 de sezlonguri! Asta pana intr-o zi a lunii aprilie 2018 cand, prin intermediul colegei de la casierie, mi s-a transmis sa predau bonurile si banii pe care ii am in acel moment pentru ca serviciile de prestarea carora raspund eu au devenit gratuite in baza bratarii de acces. Adica platesti biletul, faci kinetoterapie si masaj gratuit.

In luna noiembrie a aceluiasi an, acelasi domn Chira Claudiu ne-a transmis verbal mie si doamnei asistente P.E. sa venim la munca in ture de 10 ore, ”o zi la munca, o zi libera” invocand ca ”trebuie asigurata permanenta la cabinetul medical”. Am incercat sa ii explic ca eu nu am competenta sa fac asta, am inaintat si petitii catre domnul primar si catre Biroul resurse umane dar m-am lovit de ziduri. A fost scanteia care a declansat un alt sir de abuzuri din partea superiorului ierarhic, respectiv domnul Chira. Mi s-a spus sa stau acasa daca nu vreau sa muncesc deoarece am refuzat sa mai prestez activitati care nu imi sunt cuprinse in fisa postului.

Deoarece contractul meu de munca prevede un timp de lucru de 8 ore pe zi, 40 de ore pe saptamana, in fisa postului am mentionat explicit acelasi lucru si regulamentul intern si legislatia in vigoare este de partea mea, am refuzat sa respect acel program de lucru. Asta a dus la aparitia in premiera a unui grafic de lucru la Parcul balnear Toroc, grafic cu dedicatie, doar pentru mine si doamna asistenta, lipit pe usa cabinetululi medical. Restul angajatilor aveau programul stabilit verbal.

Am fost informat ca voi fi pontat doar conform graficului, adica voi fi pus absent nemotivat daca lipsesc in zilele in care figuram ca ar trebui sa fiu la munca si nu mi se vor contabiliza orele in zilele in care figuram liber. Toate acestea cu incalcarea grosolana a legii.

Aceasta problema persista pana in prezent. Noutatea este ca incepand cu luna decembrie au aparut grafice de lucru in care sunt cuprinsi toti angajatii, dar programul este de atunci, in cazul meu, tot in afara legii. Am sesizat aceasta problema prin nenumarate petitii dar nu s-a rezolvat nimic.

Salariul pe luna noiembrie a fost ultimul pe care l-am primit intreg. Nu mi se contabilizeaza toate orele lucrate, pentru ca de atunci, de 6 luni de zile, sunt pontat conform graficului care nu respecta legea si contractul de munca si pus absent nemotivat in zilele de sambata, duminica si sarbatori legale. Mi-a fost ingradit dreptul la plata pentru munca prestata si in ciuda tuturor demersurilor legale, cei care puteau opri asta au asistat pasivi la aceasta marsavie, ceea ce a facut ca acum sa ajung cu aceasta problema in instanta. Si nu este singura care necesita judecata.

In luna februarie am primit fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale, in urma careia am fost evaluat cu calificativul ”nesatisfacator” pe niste criterii care nu tin deloc de activitatea mea. Cand am vrut sa consemnez obiectiile, mi s-a spus doar sa scriu ”Semnez cu obiectii” pentru ca domnul Chira Claudiu ”era ocupat”. Asta am facut, am contestat ulterior calificativul, am primit un raspuns pe langa subiect si am fost nevoit sa il contest si acesta in instanta. Activitatea mea profesionala este ireprosabila pana acest moment, martor imi poate sta absolut orice client al Parcului balnear care a apelat la serviciile oferite de mine!

La locul de munca, dupa ce am obtinut acordul verbal al domnului Chira, am pus niste afise care informau clientii ca se pot bucura de serviciile de kinetoterapie si masaj si de gimnastica in apa cu orarul aferent desfasurarii acesteia. Intr-o zi, apropiata de cea in care s-a decis sa nu se mai taxeze kinetoterapia si masajul, au fost date jos fara nici o explicatie de catre domnul Chira Claudiu.

Pentru nerespectarea graficului de lucru am fost cercetat disciplinar de doua ori. Dupa prima comisie am primit avertisment scris, iar de la a doua inca astept verdictul. Cu toate ca mi-am formulat apararile pe baza articolelor din lege, acestea nu au fost luate in considerare. Tind sa cred ca legea e optionala la Parcul balnear Toroc.

Am incercat sa ii explic domnului primar aceste probleme. M-am lovit de acelasi zid al nepasarii si m-am convins ca ceea ce zice domnul Chira Claudiu este de netrecut pentru edilul nostru.

Intr-o zi a lunii aprilie am fost intrebat de catre un client fidel al Parcului Balnear Toroc, al carui nume nu il cunosc dar pe care il voi afla la urmatoarea vizita a acestuia la noi, ce i-am facut sefului nostru, deoarece acesta gesticuleaza si tipa pe terasa unitatii. Ulterior intamplarii, am aflat de la colegul C.C. faptul ca domnul Chira Claudiu l-a vazut vorbind cu colega P.E., cei doi intalnindu-se intamplator in sala bazinului, si i-a transmis faptul ca, atentie, nu are voie sa vorbeasca cu ea! Cand am incercat sa port o discutie cu acelasi coleg, acesta mi-a spus ca isi doreste liniste la locul de munca, sa nu ma mai apropii si sa nu mai vorbim cu el deoarece ”va avea probleme cu seful, aici el este Dumnezeu si trebuie sa il asculte”. Este un citat reprodus exact!

Intr-una din zilele in care mi-am adus de acasa mancare, ca si in alte dati de altfel, cand am pus-o in frigiderul destinat personalului, in prezenta colegilor R.M., C.C. si M.P., domnul Chira Claudiu mi-a spus sa imi iau mancarea din frigider deoarece, citez: ”Nu este destinat personalului” si ”Tu nu ai voie acolo”. Toate acestea in conditiile in care in frigider era mancare a mai multor colegi. Urmare a refuzului meu de a-mi scoate mancarea din frigider pana cand si ceilalti colegi o vor face, adica ori il folosim toti in conditii de egalitate, ori niciunul, domnul Chira a dispus golirea frigiderului. Asadar, pana la data redactarii prezentei, nu mai avem la dispozitie acest frigider al personalului, iar acesta sta gol.

Incepand cu luna aprilie, acelasi superior ierarhic, domnul Chira Claudiu a inceput sa ia condica de prezenta in biroul dansului inainte de sfarsitul programului meu si al doamnei asistente P.E., adica ora 18. Acesta ne-a transmis verbal in repetate randuri si in prezenta mai multor colegi ca respectiva condica de prezenta va fi scoasa doar la ora 20, ”la sfarsitul programului”. Desi i-am spus, la fel, in repetate randuri ca programul nostru se incheie la ora 18 si ca graficele de lucru intocmite si afisate de dansul nu au temei legal, acesta a perseverat in comiterea acestor fapte ilicite. Ca urmare a acestora, pentru a ne dovedi prezenta la munca, am apelat la petitii adresate primarului in care am explicat cele intamplate si am adunat semnaturi de la colegi si clienti care ne-au vazut si au interactionat cu noi in timpul programului de lucru. O alta problema intampinata si sesizata totodata in aceleasi petitii a fost refuzul colegilor de a le semna. Acestia au invocat sinceri frica de repercursiuni, deoarece au fost amenintati direct de catre domnul Chira: ”Ce semnaturi aduna? Ce va trebuie sa semnati? Semnati, ca o sa vedeti voi dupa”.

Avand in vedere sinteza de mai sus, consider ca adevaratele motive ale scoaterii postului de kinetoterapeut din statul de functii sunt acestea. Tratamentul abuziv si discriminator este evident. Faptul ca imi cunosc drepturile, ca lupt cu abuzurile si ca refuz sa fiu bataia de joc a domnului Chira Claudiu nu e ”pe placul puterii”?

Invocarea ratiunilor economice sau ca mentinerea postului nu este profitabila cade din start. Nu am cum sa aduc castiguri daca nu am tarife. Si cu toate acestea o fac, doar ca nu se poate contabiliza. Sunt clienti abonati ai Torocului sau platitori de bilet care vin exclusiv pentru kinetoterapie, masaj si pana nu demult, gimnastica in apa, interzisa irational de domnul sef serviciu”.

După ce au dat cuvântul kinetoterapeutului și unui salvamar (prezent și el la ședință), consilierii locali au avut întrebări și pentru șeful serviciului Claudiu Chira, dar și pentru liderul de sindicat din Primăria Dej, Daniel Ceașcai. Aleșii locali au încercat să se lămurească de ce angajații de la Toroc (și nu numai) prestează și alte activități (în afara celor scrise în fișa postului) și dacă este normal sau nu să muncească în weekend.

Claudiu Chira, șef serviciu Parcul Balnear Toroc a explicat că acest angajat – kinetoterapeutul – este cercetat disciplinar, după ce ar fi absentat nemotivat, cu precădere în weekend. ”În regulament este trecut orarul zilnic, plus în ce parte a anului este sezon, extrasezon. Vreau să vă spun că activitatea este permanentă, chiar și iarna (…) În regulamentul aprobat de dvs. (n.r – de consilierii locali) figurează ca orar de funcționare și sâmbăta și duminica. Este absolut logic ca și sâmbăta și duminica să avem personal. Personalul angajat, la interviu, a fost chestionat asupra programului – dacă cunoaște programul și regulamentul -, iar răspunsul a fost <<da>> și dacă cunoaște că activitatea se desfășoară și sâmbăta și duminica, în condițiile legii. Fără să depășim, conform Codului Muncii, 40 de ore pe săptămână, asigurarea a doua zile consecutive de odihnă dacă se lucrează într-o sâmbătă sau o duminică (…) Colegul nostru (n.r. – kinetoterapeutul) face obiectul unei cercetări disciplinare care nu este încheiată (…) Am sesizat Comisia de Disciplină pentru peste 300 de ore nemotivate”, a motivat Chira (vezi declarația integrală în video).

După ce a ascultat toate părțile implicate în conflict, consilierul local Marius Butuza a tras concluzia: ”Este vorba despre un conflict profesional (…) e regretabil! Mie mi se pare o execuție publică ce faceți dvs., nu văd de ce m-aș implica în povestea asta, dar nu îmi place deloc ceea ce se întâmplă!”. Apoi, alesul liberal a făcut câteva ”aluzii” – căci așa le-a numit Chira – referitoare la diferite activități din Toroc, aspecte pe care vă invităm să le urmăriți integral în materialul video de mai jos.

”În momentul în care eu sunt angajat la Toroc și în regulament avem timpi inegal de muncă, asta înseamnă că dacă am căzut duminica sau sâmbăta, am liber lunea și marțea, deci nu lucrăm mai mult de 170 de ore. Dacă din 18 angajați, unul sau doi nu respectă acest program… program făcut de șeful de serviciu, aprobat de primar, și tu spui că nu lucrezi numai opt ore – susținut, sigur, de sindicat -, în momentul acesta ce faci? Te blochezi efectiv. Avem două persoane: kinetoterapeutul și asistenta medicală au spus că nu vin sâmbăta și duminica la lucru… Acum, în cadrul colectivului, au venit și alți angajați care au spus că nu mai vin nici ei sâmbăta și duminica…”, a declarat și primarul Morar Costan.

Argumentele aduse de Claudiu Chira și Morar Costan nu au convins o parte dintre consilieri, ba chiar au ridicat semne de întrebare, iar proiectul nu a trecut. În ciuda majorității social-democrate din CL Dej – care, teoretic, ar fi trebuit să voteze proiectul inițiat de primar -, au fost doar 7 voturi ”pentru”. Cinci opțiuni au fost ”împotrivă”, patru aleși s-au abținut, iar doi nu au votat.

Dej24.ro vă prezintă voturile consilierilor dejeni:

”Pentru”: Gheorghe Giurgiu (PSD), Nicolae Lazăr (PSD), Adrian Malyarcsuc (PSD), Andrei Bradea (PSD), Dorin Filip (PSD), Ioan Cupșa (PSD), Teodora Muncelean (PSD) – 7 voturi

”Abținere”: Jorgeta Miheștean (PSD), Laura Boian (PSD), Francisc Torpenyi (PSD), Ana Maria Kovrig (UDMR) – 4 voturi

”Împotrivă”: Mihaela Petrean (PNL), Adrian Alexandru (PNL), Marius Butuza (PNL), Aurelian Mureșan (PNL), Traian Mureșan (PRM) – 5 voturi

Nu au votat Lucian Husa (PSD), Simion Buburuz (PNL) – 2 voturi

A lipsit Lorand Varga (UDRM)

Astfel, deși fac parte din PSD, Miheștean, Boian, Torpenyi și Husa nu au votat în favoarea proiectului inițiat de primar, nefiind probabil convinși că este cea mai bună idee ca posturile respective să fie transformate/desființate. Rămâne de văzut cum se va soluționa conflictul și dacă proiectul de hotărâre va reveni pe ordinea de zi (și sub ce formă), însă cert este că – cel puțin pentru câteva momente – majoritatea social-democraților nu a mai fost ”blindată”, fiecare a votat așa cum a crezut de cuviință și astfel a fost posibil ca un proiect inițiat de unul dintre liderii PSD Dej, Morar Costan, să nu treacă…

Vezi toate declarațiile făcute pe marginea acestui subiect într-un amplu MATERIAL VIDEO.

Rămâneți pe Dej24.ro! Urmează și alte materiale interesante, de asemenea discutate în ședința de ieri!

Alte subiecte din ședință:

EXCLUSIV – Blocul V03 revine în atenție! Vezi în 3D cele șase IDEI ale executivului – VIDEO

EXCLUSIV – S-a semnat contractul cu Kaufland? ”Aceste detalii țin de secretul comercial…” – VIDEO

Dej | ”Primăriile de cartier” vor rămâne la stadiul de idee! Proiectul PNL-iștilor NU a trecut! – FOTO/VIDEO

Dej | Câinii cu stăpân, STERILIZAȚI GRATUIT. Află DISCUȚIILE de pe marginea subiectului – VIDEO

Ajutor financiar pentru o femeie din Dej. Casa ei a fost cuprinsă de flăcări – VIDEO

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare