Conectează-te cu noi

Politic

UNPR Dej: ”Ne asumăm cele cinci teme majore propuse de partid”

Publicat acum

pe

ppdd unpr

UNPR Dej, prin vocea președintelui Nicolae Lazăr, anunță asumarea celor cinci teme majore propuse partid.

”UNPR lansează astăzi spre dezbatere în spațiul public 5 teme majore din Planul Politic Național „Siguranță și Prosperitate pentru România”. Acest document lansat și asumat de UNPR abordează subiecte extrem de importante pentru societate și definitorii pentru noi ca partid.

Am spus mereu că UNPR este partidul interesului național. Iar interesul național înseamnă siguranță și prosperitate pentru România. Când vorbim despre siguranță, ne referim la siguranța publică, la siguranța locului de muncă, la siguranța zilei de mâine, dar și la siguranța și securitatea României. Când vorbim despre prosperitate, ne referim la prosperitatea țării, dar și a fiecărei familii în parte.

Cele cinci teme de interes major din Planul Politic Național “Siguranță și Prosperitate pentru România”, sunt: renașterea națională, funcționarea statului, rolul României în lume, funcționarea economiei și noul stat social. La aproape 100 de ani de la Unirea din 1918 consider că suntem obligați să definim o viziune pe termen lung pentru România.

UNPR își asumă această misiune și invită toate partidele la un dialog onest pe aceste teme. România are nevoie de măsuri coerente și consecvente care să depășească orizontul unui mandat de 4 ani. Pentru noi, Planul Politic Național Siguranță și Prosperitate pentru România este punctul de plecare în aceste discuții. Prin urmare, voi prezenta viziunea UNPR pe fiecare dintre temele menționate.

  1. RENAȘTAREA NAȚIONALĂ privește restabilirea echilibrului demografic, având totodată și o componentă identitară atât pe relația cu românii din țară, cât și pe relația cu românii din diaspora.

UNPR consideră că renașterea națională este strâns legată de valorile familiei. Familia trebuie să fie în centrul tuturor preocupărilor clasei politice. Munca, solidaritatea, iubirea de țară și de semeni, credința, toate se învață în familie. Siguranța și prosperitatea sunt mai valoroase când benefciarul direct este familia. Și nu în ultimul rând, familia este garanția păstrării identității naționale.

Prin urmare ceea ce propunem nou pe scena politică este guvernarea orientată spre familii și nu spre indivizi. Familia trebuie să fie principalul beneficiar al politicilor guvernamentale, iar acest lucru trebuie să se regăsească în toate domeniile administrate public.

Ca măsuri concrete, renașterea națională presupune susținerea familiilor cu copii nu atât prin stimulente directe, cât prin servicii publice de calitate care să răspundă nevoilor reale pe care le au părinții.

De exemplu, propunem creșterea numărului de creșe publice care să poată îngriji copiii începând de la vârsta de un an, atunci când mamele se reîntorc la muncă; propunem extinderea programelor de tip școală după școală gratuite, până la ora 18.00, pentru armonizarea programului elevilor cu programul părinților.

Tot pe direcția renașterii naționale, pe relația cu diaspora, trebuie să ne uităm mai bine la nevoile reale pe care le au familiile de români din afara granițelor. Se cheltuie prea mulți bani pe festivaluri folclorice și expozitii de artă, în loc ca unele din aceste fonduri să fie cheltuite pentru școli sau măcar cursuri de istoria românilor și de limba română.

  1. Cea de-a doua temă pe care o supunem dezbaterii este FUNCȚIONAREA STATULUI. Trebuie să fim conștienți că suntem departe de ceea ce-și doresc românii de la statul român. Educația și sănătatea sunt gratuite doar pe hârtie, iar administrația publică, deși supradimensionată, nu îndeplinește cerințele în ceea ce privește competența și eficiența.

Ca măsuri concrete, vizăm evident o creștere a salariilor în sistemul public. Însă trebuie să fim conștienți că aceste salarii nu sunt sustenabile fără o reorganizare a sistemului public. De asemenea, trebuie să fim conștienți că majorarea salariilor nu va duce de la sine la o îmbunătățire a serviciilor publice.

Administrația produce astăzi prea multe hârtii și prea puține soluții. Trebuie să aducem în sistem avantajele evoluțiilor tehnologice, trebuie să recompensăm competența și, mai ales, să regândim toate procesele administrative astfel încât serviciile oferite să se ridice la nivelul așteptărilor.

De asemenea, un alt set de măsuri trebuie să ducă la o separare a apelor între sistemul public și cel privat, mai ales în domeniile sănătate și educație. Astăzi, atât profesorii cât și medicii, sunt nevoiți, din cauza salariilor mici, să își ia jumătate de normă și în sistemul privat. Însă lucrurile nu pot funcționa eficient așa.

Între sistemul public și cel privat trebuie să existe competiție reală și nu o complicitate. Reforma în educație și sănătate trebuie să însemne un salariu aproape dublu pentru profesori și medici.

În egală măsură, trebuie să însemne profesori și medici care 8 ore pe zi sunt efectiv la cursuri și, respectiv, în spital.

  1. O altă temă majoră este ROLUL ROMÂNIEI ÎN LUME.

UNPR consideră că România trebuie să-și asume mai clar destinul său istoric în regiune, în special pe relația cu Republica Moldova.

Principala misiune pe care o avem este aceea de a semnala și de a explica întregii comunități internaționale și în special partenerilor noștri, importanța pe care Moldova o are în evoluțiile geo-politice din regiune.

Suntem membri NATO, suntem parteneri de încredere și ne-am câștigat pe merit dreptul de a vorbi cu o voce mai puternică în spațiul internațional.

Astăzi trebuie să ne asumăm și beneficiile locului pe care îl ocupăm în angrenajul euro-atlantic. Singurul parcurs realist pentru Republica Moldova este cel spre Uniunea Europeană și spre NATO. Iar România trebuie să se implice cu toată forța și cu toată energia ca un astfel de parcurs să devină realitate.

  1. FUNCȚIONAREA ECONOMIEI este o altă temă vitală pentru România. Viziunea pe care ne-o asumăm este consolidarea competitivității economice naționale, ținând cont de atuurile și oportunitățile pe care le avem ca țară.

Sunt astfel cinci pârghii pe care le putem acționa în beneficiul României: un cod fiscal care să încurajeze investițiile, facilități pentru încurajarea capitalului românesc, protejarea resursei umane înalt calificate, agricultura și dezvoltarea transporturilor.

Toate partidele au vorbit până acum despre aceste subiecte. Însă ceea ce UNPR vrea să aducă nou este o asumare clară, tranșantă a interesului național în economie.

Nu este normal ca multinaționalele să fie mai protejate în România decât sunt IMM-urile cu capital autohton.

Nu este normal ca un străin să poată cumpăra terenuri mai ușor decât poate cumpăra un agricultor român.

Nu este normal să ne complacem într-o economie de consum și să tolerăm exportul de resurse și importul de produse finite.

Suntem o țară europeană, dar să nu încercăm să fim mai europeni decât alte țări din Uniunea Europeană. De exemplu, Franța are politici draconice când vine vorba despre vânzarea terenurilor către străini. Germania are instrumente extrem de eficiente în a-și susține IMM-urile cu capital autohton. Nu văd de ce România ar trebui să rămână naivul Europei. Trebuie să cădem cu toții de acord că apărarea intereselor economice naționale este vitală și că România trebuie să învețe să mai spună și NU în fața intereselor altora.

  1. Cea de-a cincea temă este legată de NOUL STAT SOCIAL. Accentul trebuie să se extindă treptat dinspre protecția de natură materială, adică de la ajutoarele sociale, către protecția de natură juridică, în relațiile de muncă și în relațiile de natură comercială.

Măsurile pe această direcție vizează restabilirea echilibrului acolo unde el a fost rupt în anii tranziției. Concret, trebuie restabilit echilibrul între angajați și angajatori, între consumatorii și furnizorii de utilități, între cei cu venituri foarte mari și cei cu venituri foarte mici.

Astfel, susținem taxarea suplimentară a marilor averi și a profiturilor excepționale, susținem ca amenzile să fie proporționale cu cifra de afaceri și susținem ca instituțiile să vegheze cu mai multă atenție la modul în care multinaționalele respectă legislația muncii.

Consider că vremea în care România era țara tuturor posibilităților a trecut. Astăzi România trebuie să fie țara tuturor cetățenilor ei.

Cele cinci teme pe care le propunem sub titlul „Siguranța și Prosperitatea României” au la bază viziunea UNPR despre interesul național, despre valorile familiei și despre valorile naționale. Știu că urmează un an electoral în care partidele vor propune proiecte și soluții.

Însă îmi doresc ca această bază de discuție pe care UNPR o lansează astăzi să încurajeze soluțiile responsabile și să descurajeze populismul. Indiferent de partidul din care facem parte, avem aceeași obligație față de Români și față de România.

UNPR își va asuma în continuare rolul de punte de dialog în politica românească și va face tot posibilul ca partidele parlamentare să ajungă la consens pe cele mai importante teme pentru viitor.

Sper să găsim aceeași bună-credință din partea partenerilor și, mai ales, îmi doresc ca întreaga societate să participe la formularea soluțiilor pe care clasa politică să și le asume de acum înainte”, arată Gabriel Oprea, președinte UNPR.

Politic

Elek Levente și-a dat demisia din fruntea USR Cluj! Cine va asigura interimatul

Publicat acum

pe

USR Cluj anunță retragerea domnului Elek Levente de la conducerea filialei județene Cluj a partidului Uniunea Salvați România, după doi ani de la preluarea responsabilității de lider al organizației.

Conducerea filialei județene este asumată interimar de Christian Schuster, vicepreședintele cu cel mai mare număr de voturi la ultimele alegeri.

Interimatul va fi asigurat până la organizarea următoarei Conferințe Județene a USR Cluj, data acesteia urmând a fi stabilită de Biroul Județean.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Politic

UDMR a înfiinţat un fond de solidaritate pentru edilii maghiari amendaţi pentru neîndepărtarea steagului secuiesc

Publicat acum

pe

UDMR a înfiinţat un fond de solidaritate unde fiecare membru poate dona sume de bani pentru sprijinirea financiară a primarilor Uniunii condamnaţi de instanţe să plătească amenzi pentru neîndepărtarea steagului Ţinutului Secuiesc arborat pe clădirile instituţiilor.

Vicepreşedintele executiv al UDMR, Horvath Anna, coordonatorul proiectului, a declarat, miercuri, pentru Mediafax că donaţiile vor fi colectate, în primul rând, de la cei peste 2.000 de aleşi locali ai Uniunii, de la parlamentari şi europarlamentari.

Am înfiinţat în urmă cu o săptămână, prin intermediul unei asociaţii, un fond de solidaritate pentru primarii UDMR condamnaţi să plătească amenzi administrative de zeci de mii de lei pentru neîndepărtarea steagului Ţinutului Secuiesc arborat pe clădirile primăriilor, în urma unor procese pornite după somaţii primite de la prefecţi. Iniţiativa a pornit de la ultima decizie a instanţei care îl vizează pe fostul primar din Sovata, Peter Ferenc, obligat să plătească 42.000 de lei. Anterior, au mai fost cazurile primarilor din Mădăraş Ciuc şi din Miercurea Ciuc, obligaţi să achite 90.000 de lei, respectiv 75.000 de lei, amenzile fiind exorbitant de mari. În acest cont se vor colecta donaţii, venite de la cei peste 2.000 de aleşi locali ai UDMR, parlamentari şi europarlamentari, şi se vor plăti acele amenzi”, a spus Horvath, făcând apel la întreaga comunitate maghiară să contribuie la acest fond, având în vedere alte decizii similare care pot să apară, deoarece mai sunt procese pe rol.

Potrivit acesteia, prin demersul iniţiat, UDMR doreşte să transmită şi un mesaj către comunitatea românească prin care să arate că acţiunile primarilor care au arborat diverse simboluri pe primării nu sunt cauze individuale ale lor, ca aleşi locali, ci aceştia au în spate comunităţi întregi.

Horvath Anna a menţionat că membrii comunităţii maghiare au constatat că, în ultimul deceniu, nu au un partener politic de dialog în ceea ce priveşte realizarea unor proiecte cum sunt Legea privind protecţia minorităţilor naţionale sau cea care vizează autonomia culturală a Ţinutului Secuiesc.

Din partea statului român primim şi aceste semnale care încearcă să interzică şi să controleze şi acele modalităţi de exprimare a apartenenţei noastre comune la anumite simboluri şi valori culturale. Noi credem că acest lucru este foarte dăunător, periculos şi nedemn faţă de ceea ce ar trebui să însemne anul Centenarului, sărbătorit de o ţară întreagă. Anul 2018 ar trebui să însemne acceptarea de către majoritatea românească a acelor valori care înseamnă o resursă unică a ţării, iar astfel de decizii ale instanţei merg într-o direcţie opusă. O astfel decizie judecătorească încalcă flagrant art. 6 din Constituţia României şi angajamentele internaţionale asumate de România înainte de aderarea la UE şi NATO, prin ratificarea Convenţiei Cadru pentru protecţia minorităţilor naţionale”, a subliniat Horvath.

Vicepreşedintele executiv al UDMR a afirmat că nu există în legislaţia naţională nicio prevedere care să interzică utilizarea unor simboluri pe instituţii publice, astfel că este de neînţeles cadrul legal care a stat la baza condamnării unor edili maghiari.

Din sumele strânse în fondul de solidaritate al UDMR se va plăti amenda fostului edil din Sovata, iar ulterior şi cea a primarului Uniunii din Miercurea Ciuc, în condiţiile în care primarul din Mădăraş Ciuc a achitat, deja, banii datoraţi.

 

Sursa – Mediafax

Continuă să citești

Politic

Ȋn acest an sunt programate lucrări de modernizare a căii ferate Dej – Cluj-Napoca!

Publicat acum

pe

Având ȋn vedere că numeroși clujeni fac naveta pe ruta Dej-Cluj-Napoca, ȋn luna iunie a acestui an, deputatul dejean Cornel Itu a solicitat Ministrului Transporturilor comunicarea stadiului lucrărilor de licitaţie publică pentru modernizarea secţiei de circulaţie Apahida-Dej, intervalul Gherla-Dej.

Răspunsul primit din partea Ministerului a confirmat demararea programului de reparaţii și consolidare a infrastructurii feroviare pe secţia Apahida-Dej, sursa de finanţare fiind asigurată din fondurile proprii ale companiei.

Acest program presupune următoarele lucrări:

  • reparaţii la aparate de cale ȋn staţiile Jucu, Bonţida, Iclod și Gherla, pentru ridicarea restricţiilor de viteză;
  • reparaţii ȋntre staţiile Jucu-Bonţida pentru creșterea vitezei de circulaţie de la 50 km/h la 100 km/h;
  • reparaţii ȋntre staţiile Gherla-Iclod pentru creșterea vitezei de circulaţie de la 50 km/h la 70 km/h;
  • ȋnlocuirea traverselor din lemn cu traverse din beton ȋn staţia Dej Călători, precum și lucrări de reparaţii periodice cu ciuruire integrală.

Aceste lucrări sunt executate cu ajutorul unor firme specializate și au drept scop ȋmbunătăţirea condiţiilor de călătorie prin restabilirea vitezei de circulaţie, creșterea gradului de siguranţă, precum și reducerea costurilor de operare și ȋntreţinere a infrastructurii feroviare”, anunță deputatul Cornel Itu.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare