Conectează-te cu noi

Politic

UNPR Dej: ”Ne asumăm cele cinci teme majore propuse de partid”

Publicat acum

pe

ppdd unpr

UNPR Dej, prin vocea președintelui Nicolae Lazăr, anunță asumarea celor cinci teme majore propuse partid.

”UNPR lansează astăzi spre dezbatere în spațiul public 5 teme majore din Planul Politic Național „Siguranță și Prosperitate pentru România”. Acest document lansat și asumat de UNPR abordează subiecte extrem de importante pentru societate și definitorii pentru noi ca partid.

Am spus mereu că UNPR este partidul interesului național. Iar interesul național înseamnă siguranță și prosperitate pentru România. Când vorbim despre siguranță, ne referim la siguranța publică, la siguranța locului de muncă, la siguranța zilei de mâine, dar și la siguranța și securitatea României. Când vorbim despre prosperitate, ne referim la prosperitatea țării, dar și a fiecărei familii în parte.

Cele cinci teme de interes major din Planul Politic Național “Siguranță și Prosperitate pentru România”, sunt: renașterea națională, funcționarea statului, rolul României în lume, funcționarea economiei și noul stat social. La aproape 100 de ani de la Unirea din 1918 consider că suntem obligați să definim o viziune pe termen lung pentru România.

UNPR își asumă această misiune și invită toate partidele la un dialog onest pe aceste teme. România are nevoie de măsuri coerente și consecvente care să depășească orizontul unui mandat de 4 ani. Pentru noi, Planul Politic Național Siguranță și Prosperitate pentru România este punctul de plecare în aceste discuții. Prin urmare, voi prezenta viziunea UNPR pe fiecare dintre temele menționate.

  1. RENAȘTAREA NAȚIONALĂ privește restabilirea echilibrului demografic, având totodată și o componentă identitară atât pe relația cu românii din țară, cât și pe relația cu românii din diaspora.

UNPR consideră că renașterea națională este strâns legată de valorile familiei. Familia trebuie să fie în centrul tuturor preocupărilor clasei politice. Munca, solidaritatea, iubirea de țară și de semeni, credința, toate se învață în familie. Siguranța și prosperitatea sunt mai valoroase când benefciarul direct este familia. Și nu în ultimul rând, familia este garanția păstrării identității naționale.

Prin urmare ceea ce propunem nou pe scena politică este guvernarea orientată spre familii și nu spre indivizi. Familia trebuie să fie principalul beneficiar al politicilor guvernamentale, iar acest lucru trebuie să se regăsească în toate domeniile administrate public.

Ca măsuri concrete, renașterea națională presupune susținerea familiilor cu copii nu atât prin stimulente directe, cât prin servicii publice de calitate care să răspundă nevoilor reale pe care le au părinții.

De exemplu, propunem creșterea numărului de creșe publice care să poată îngriji copiii începând de la vârsta de un an, atunci când mamele se reîntorc la muncă; propunem extinderea programelor de tip școală după școală gratuite, până la ora 18.00, pentru armonizarea programului elevilor cu programul părinților.

Tot pe direcția renașterii naționale, pe relația cu diaspora, trebuie să ne uităm mai bine la nevoile reale pe care le au familiile de români din afara granițelor. Se cheltuie prea mulți bani pe festivaluri folclorice și expozitii de artă, în loc ca unele din aceste fonduri să fie cheltuite pentru școli sau măcar cursuri de istoria românilor și de limba română.

  1. Cea de-a doua temă pe care o supunem dezbaterii este FUNCȚIONAREA STATULUI. Trebuie să fim conștienți că suntem departe de ceea ce-și doresc românii de la statul român. Educația și sănătatea sunt gratuite doar pe hârtie, iar administrația publică, deși supradimensionată, nu îndeplinește cerințele în ceea ce privește competența și eficiența.

Ca măsuri concrete, vizăm evident o creștere a salariilor în sistemul public. Însă trebuie să fim conștienți că aceste salarii nu sunt sustenabile fără o reorganizare a sistemului public. De asemenea, trebuie să fim conștienți că majorarea salariilor nu va duce de la sine la o îmbunătățire a serviciilor publice.

Administrația produce astăzi prea multe hârtii și prea puține soluții. Trebuie să aducem în sistem avantajele evoluțiilor tehnologice, trebuie să recompensăm competența și, mai ales, să regândim toate procesele administrative astfel încât serviciile oferite să se ridice la nivelul așteptărilor.

De asemenea, un alt set de măsuri trebuie să ducă la o separare a apelor între sistemul public și cel privat, mai ales în domeniile sănătate și educație. Astăzi, atât profesorii cât și medicii, sunt nevoiți, din cauza salariilor mici, să își ia jumătate de normă și în sistemul privat. Însă lucrurile nu pot funcționa eficient așa.

Între sistemul public și cel privat trebuie să existe competiție reală și nu o complicitate. Reforma în educație și sănătate trebuie să însemne un salariu aproape dublu pentru profesori și medici.

În egală măsură, trebuie să însemne profesori și medici care 8 ore pe zi sunt efectiv la cursuri și, respectiv, în spital.

  1. O altă temă majoră este ROLUL ROMÂNIEI ÎN LUME.

UNPR consideră că România trebuie să-și asume mai clar destinul său istoric în regiune, în special pe relația cu Republica Moldova.

Principala misiune pe care o avem este aceea de a semnala și de a explica întregii comunități internaționale și în special partenerilor noștri, importanța pe care Moldova o are în evoluțiile geo-politice din regiune.

Suntem membri NATO, suntem parteneri de încredere și ne-am câștigat pe merit dreptul de a vorbi cu o voce mai puternică în spațiul internațional.

Astăzi trebuie să ne asumăm și beneficiile locului pe care îl ocupăm în angrenajul euro-atlantic. Singurul parcurs realist pentru Republica Moldova este cel spre Uniunea Europeană și spre NATO. Iar România trebuie să se implice cu toată forța și cu toată energia ca un astfel de parcurs să devină realitate.

  1. FUNCȚIONAREA ECONOMIEI este o altă temă vitală pentru România. Viziunea pe care ne-o asumăm este consolidarea competitivității economice naționale, ținând cont de atuurile și oportunitățile pe care le avem ca țară.

Sunt astfel cinci pârghii pe care le putem acționa în beneficiul României: un cod fiscal care să încurajeze investițiile, facilități pentru încurajarea capitalului românesc, protejarea resursei umane înalt calificate, agricultura și dezvoltarea transporturilor.

Toate partidele au vorbit până acum despre aceste subiecte. Însă ceea ce UNPR vrea să aducă nou este o asumare clară, tranșantă a interesului național în economie.

Nu este normal ca multinaționalele să fie mai protejate în România decât sunt IMM-urile cu capital autohton.

Nu este normal ca un străin să poată cumpăra terenuri mai ușor decât poate cumpăra un agricultor român.

Nu este normal să ne complacem într-o economie de consum și să tolerăm exportul de resurse și importul de produse finite.

Suntem o țară europeană, dar să nu încercăm să fim mai europeni decât alte țări din Uniunea Europeană. De exemplu, Franța are politici draconice când vine vorba despre vânzarea terenurilor către străini. Germania are instrumente extrem de eficiente în a-și susține IMM-urile cu capital autohton. Nu văd de ce România ar trebui să rămână naivul Europei. Trebuie să cădem cu toții de acord că apărarea intereselor economice naționale este vitală și că România trebuie să învețe să mai spună și NU în fața intereselor altora.

  1. Cea de-a cincea temă este legată de NOUL STAT SOCIAL. Accentul trebuie să se extindă treptat dinspre protecția de natură materială, adică de la ajutoarele sociale, către protecția de natură juridică, în relațiile de muncă și în relațiile de natură comercială.

Măsurile pe această direcție vizează restabilirea echilibrului acolo unde el a fost rupt în anii tranziției. Concret, trebuie restabilit echilibrul între angajați și angajatori, între consumatorii și furnizorii de utilități, între cei cu venituri foarte mari și cei cu venituri foarte mici.

Astfel, susținem taxarea suplimentară a marilor averi și a profiturilor excepționale, susținem ca amenzile să fie proporționale cu cifra de afaceri și susținem ca instituțiile să vegheze cu mai multă atenție la modul în care multinaționalele respectă legislația muncii.

Consider că vremea în care România era țara tuturor posibilităților a trecut. Astăzi România trebuie să fie țara tuturor cetățenilor ei.

Cele cinci teme pe care le propunem sub titlul „Siguranța și Prosperitatea României” au la bază viziunea UNPR despre interesul național, despre valorile familiei și despre valorile naționale. Știu că urmează un an electoral în care partidele vor propune proiecte și soluții.

Însă îmi doresc ca această bază de discuție pe care UNPR o lansează astăzi să încurajeze soluțiile responsabile și să descurajeze populismul. Indiferent de partidul din care facem parte, avem aceeași obligație față de Români și față de România.

UNPR își va asuma în continuare rolul de punte de dialog în politica românească și va face tot posibilul ca partidele parlamentare să ajungă la consens pe cele mai importante teme pentru viitor.

Sper să găsim aceeași bună-credință din partea partenerilor și, mai ales, îmi doresc ca întreaga societate să participe la formularea soluțiilor pe care clasa politică să și le asume de acum înainte”, arată Gabriel Oprea, președinte UNPR.

Politic

PREMIERĂ – Vicențiu Știr și-a dat DEMISIA din funcția de secretar de stat!

Publicat acum

pe

Vicențiu Știr și-a dat demisia din funcția de secretar de stat în Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Vă reamintim, Vicențiu Știr a devenit secretar de stat în Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat în 26 octombrie 2017. Înainte de aceasta, dejeanul a fost eliberat din funcția de secretar de stat la Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social, poziție pe care a ocupat-o de la începutul lunii iunie.

Președintele ALDE Dej nu și-a motivat decizia și ne-a declarat doar că: ”După aproape un an de zile în care mi-am dăruit toată priceperea, experiența și mai ales timpul în slujba Administrației Centrale a Statului Român, am decis să-mi depun demisia. Mulțumesc pe această cale tuturor colegilor mei care mi-au fost alături în cadrul Guvernului și alături de care am reușit să dezvolt o echipă minunată din care cu mândrie am făcut parte. Mulțumesc, de asemenea, Filialiei Cluj precum și liderilor ALDE care au crezut în mine și care m-au susținut și m-au promovat în funcția pe care am ocupat-o. Nu în ultimul rând, vreau să mulțumesc tuturor celor care mi-au transmis în nenumărate rânduri mesaje de susținere și care au participat activ la toate dezbaterile pe care le-am lansat, ajutându-mă în felul acesta să performez în demersul meu de înbunătățire a mediului de afaceri din România”.

ACTUALIZARE: Știr a postat și pe Facebook mesajul său. În același timp, în Monitorul Oficial a fost anunțată decizia ”privind eliberarea domnului Vicențiu Dorin Gavril Știr, la cerere, din funcția de secretar de stat la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat” (M. Of. nr. 0090 din 30 Ianuarie 2018, Act nr. 36/30 Ianuarie 2018).

Continuă să citești

Politic

Parlamentar de lângă Dej, propus de PSD ministru al Apelor și Pădurilor

Publicat acum

pe

Un parlamentar care a lucrat mai mulți ani în municipiul Dej este foarte aproape de a deveni ministru al Apelor și Pădurilor.

Ioan Deneș (49 de ani), senator de Bistrița aflat la al doilea mandat, a fost propus de PSD ministru al Apelor și Pădurilor. Deneș a trecut de la PNL la PSD în 2014, după ruperea USL. Înainte, Deneș a fost consilier local în Beclean și consilier județean în CJ Bistrița.

În perioada februarie 2007 – decembrie 2012 a fost director comercial la SC Termotec SRL Dej, în perioada 1997 – februarie 2007 a deţinut funcţia de director comercial în cadrul SC Profing SRL Beclean, în timp ce între anii 1993 şi 1997 a fost profesor la un centru de plasament din Beclean.

Ioan Deneș a terminat studiile Universităţii Tehnice Cluj Napoca şi a obţinut definitivatul ca profesor în anul 1996.

Social-democratul s-a născut în comuna Spermezeu, județul Bistrița-Năsăud, la numai 35 de kilometri de Dej.

Continuă să citești

Politic

Centura ocolitoare a municipiului Dej, o prioritate pentru deputatul Cornel Itu

Publicat acum

pe

Construirea centurii ocolitoare a municipiului Dej este o prioritate pentru deputatul dejean Cornel Itu, încă din anul 2013, de când a început să semnaleze în mod constant necesitatea și oportunitatea acestui obiectiv.

Având în vedere că Legea bugetului de stat pentru anul 2018 a intrat în dezbaterea comisiilor reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, am depus un amendament în care solicit suplimentarea sumei alocate Ministerului Transporturilor (la capitolul fonduri nerambursabile) cu suma de 25,4 milioane de euro în scopul construirii centurii ocolitoare a municipiului Dej.

În baza tuturor exemplelor, prognozei și a studiilor de trafic din domeniul infrastructurii rutiere este evident că o astfel de arteră de transport e vitală pentru dezvoltarea economică a zonei și reducerea poluării oricărui municipiu cu populație medie sau crescută. Pe de altă parte, orice mic incident care apare în momentul de față la intrarea sau la ieșirea din municipiul Dej, fie chiar și o banală pană de cauciuc, perturbează grav circulația rutieră (având în vedere că drumurile naționale pe aceste sectoare sunt prevăzute doar cu cu o bandă pe sens), blocând circulația pe distanță de kilometri, municipiul fiind situat la intersecția drumurilor naționale deschise circulației europene, DN 1C și DN 17 (punct de intersecție între municipiile Bistrița, Baia Mare și Cluj-Napoca)”, a declarat deputatul Cornel Itu.

Continuă să citești

RECLAMĂ

Facebook

loading...

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare