Conectează-te cu noi

Politic

UNPR Dej: ”Ne asumăm cele cinci teme majore propuse de partid”

Publicat acum

pe

ppdd unpr

UNPR Dej, prin vocea președintelui Nicolae Lazăr, anunță asumarea celor cinci teme majore propuse partid.

”UNPR lansează astăzi spre dezbatere în spațiul public 5 teme majore din Planul Politic Național „Siguranță și Prosperitate pentru România”. Acest document lansat și asumat de UNPR abordează subiecte extrem de importante pentru societate și definitorii pentru noi ca partid.

Am spus mereu că UNPR este partidul interesului național. Iar interesul național înseamnă siguranță și prosperitate pentru România. Când vorbim despre siguranță, ne referim la siguranța publică, la siguranța locului de muncă, la siguranța zilei de mâine, dar și la siguranța și securitatea României. Când vorbim despre prosperitate, ne referim la prosperitatea țării, dar și a fiecărei familii în parte.

Cele cinci teme de interes major din Planul Politic Național “Siguranță și Prosperitate pentru România”, sunt: renașterea națională, funcționarea statului, rolul României în lume, funcționarea economiei și noul stat social. La aproape 100 de ani de la Unirea din 1918 consider că suntem obligați să definim o viziune pe termen lung pentru România.

UNPR își asumă această misiune și invită toate partidele la un dialog onest pe aceste teme. România are nevoie de măsuri coerente și consecvente care să depășească orizontul unui mandat de 4 ani. Pentru noi, Planul Politic Național Siguranță și Prosperitate pentru România este punctul de plecare în aceste discuții. Prin urmare, voi prezenta viziunea UNPR pe fiecare dintre temele menționate.

  1. RENAȘTAREA NAȚIONALĂ privește restabilirea echilibrului demografic, având totodată și o componentă identitară atât pe relația cu românii din țară, cât și pe relația cu românii din diaspora.

UNPR consideră că renașterea națională este strâns legată de valorile familiei. Familia trebuie să fie în centrul tuturor preocupărilor clasei politice. Munca, solidaritatea, iubirea de țară și de semeni, credința, toate se învață în familie. Siguranța și prosperitatea sunt mai valoroase când benefciarul direct este familia. Și nu în ultimul rând, familia este garanția păstrării identității naționale.

Prin urmare ceea ce propunem nou pe scena politică este guvernarea orientată spre familii și nu spre indivizi. Familia trebuie să fie principalul beneficiar al politicilor guvernamentale, iar acest lucru trebuie să se regăsească în toate domeniile administrate public.

Ca măsuri concrete, renașterea națională presupune susținerea familiilor cu copii nu atât prin stimulente directe, cât prin servicii publice de calitate care să răspundă nevoilor reale pe care le au părinții.

De exemplu, propunem creșterea numărului de creșe publice care să poată îngriji copiii începând de la vârsta de un an, atunci când mamele se reîntorc la muncă; propunem extinderea programelor de tip școală după școală gratuite, până la ora 18.00, pentru armonizarea programului elevilor cu programul părinților.

Tot pe direcția renașterii naționale, pe relația cu diaspora, trebuie să ne uităm mai bine la nevoile reale pe care le au familiile de români din afara granițelor. Se cheltuie prea mulți bani pe festivaluri folclorice și expozitii de artă, în loc ca unele din aceste fonduri să fie cheltuite pentru școli sau măcar cursuri de istoria românilor și de limba română.

  1. Cea de-a doua temă pe care o supunem dezbaterii este FUNCȚIONAREA STATULUI. Trebuie să fim conștienți că suntem departe de ceea ce-și doresc românii de la statul român. Educația și sănătatea sunt gratuite doar pe hârtie, iar administrația publică, deși supradimensionată, nu îndeplinește cerințele în ceea ce privește competența și eficiența.

Ca măsuri concrete, vizăm evident o creștere a salariilor în sistemul public. Însă trebuie să fim conștienți că aceste salarii nu sunt sustenabile fără o reorganizare a sistemului public. De asemenea, trebuie să fim conștienți că majorarea salariilor nu va duce de la sine la o îmbunătățire a serviciilor publice.

Administrația produce astăzi prea multe hârtii și prea puține soluții. Trebuie să aducem în sistem avantajele evoluțiilor tehnologice, trebuie să recompensăm competența și, mai ales, să regândim toate procesele administrative astfel încât serviciile oferite să se ridice la nivelul așteptărilor.

De asemenea, un alt set de măsuri trebuie să ducă la o separare a apelor între sistemul public și cel privat, mai ales în domeniile sănătate și educație. Astăzi, atât profesorii cât și medicii, sunt nevoiți, din cauza salariilor mici, să își ia jumătate de normă și în sistemul privat. Însă lucrurile nu pot funcționa eficient așa.

Între sistemul public și cel privat trebuie să existe competiție reală și nu o complicitate. Reforma în educație și sănătate trebuie să însemne un salariu aproape dublu pentru profesori și medici.

În egală măsură, trebuie să însemne profesori și medici care 8 ore pe zi sunt efectiv la cursuri și, respectiv, în spital.

  1. O altă temă majoră este ROLUL ROMÂNIEI ÎN LUME.

UNPR consideră că România trebuie să-și asume mai clar destinul său istoric în regiune, în special pe relația cu Republica Moldova.

Principala misiune pe care o avem este aceea de a semnala și de a explica întregii comunități internaționale și în special partenerilor noștri, importanța pe care Moldova o are în evoluțiile geo-politice din regiune.

Suntem membri NATO, suntem parteneri de încredere și ne-am câștigat pe merit dreptul de a vorbi cu o voce mai puternică în spațiul internațional.

Astăzi trebuie să ne asumăm și beneficiile locului pe care îl ocupăm în angrenajul euro-atlantic. Singurul parcurs realist pentru Republica Moldova este cel spre Uniunea Europeană și spre NATO. Iar România trebuie să se implice cu toată forța și cu toată energia ca un astfel de parcurs să devină realitate.

  1. FUNCȚIONAREA ECONOMIEI este o altă temă vitală pentru România. Viziunea pe care ne-o asumăm este consolidarea competitivității economice naționale, ținând cont de atuurile și oportunitățile pe care le avem ca țară.

Sunt astfel cinci pârghii pe care le putem acționa în beneficiul României: un cod fiscal care să încurajeze investițiile, facilități pentru încurajarea capitalului românesc, protejarea resursei umane înalt calificate, agricultura și dezvoltarea transporturilor.

Toate partidele au vorbit până acum despre aceste subiecte. Însă ceea ce UNPR vrea să aducă nou este o asumare clară, tranșantă a interesului național în economie.

Nu este normal ca multinaționalele să fie mai protejate în România decât sunt IMM-urile cu capital autohton.

Nu este normal ca un străin să poată cumpăra terenuri mai ușor decât poate cumpăra un agricultor român.

Nu este normal să ne complacem într-o economie de consum și să tolerăm exportul de resurse și importul de produse finite.

Suntem o țară europeană, dar să nu încercăm să fim mai europeni decât alte țări din Uniunea Europeană. De exemplu, Franța are politici draconice când vine vorba despre vânzarea terenurilor către străini. Germania are instrumente extrem de eficiente în a-și susține IMM-urile cu capital autohton. Nu văd de ce România ar trebui să rămână naivul Europei. Trebuie să cădem cu toții de acord că apărarea intereselor economice naționale este vitală și că România trebuie să învețe să mai spună și NU în fața intereselor altora.

  1. Cea de-a cincea temă este legată de NOUL STAT SOCIAL. Accentul trebuie să se extindă treptat dinspre protecția de natură materială, adică de la ajutoarele sociale, către protecția de natură juridică, în relațiile de muncă și în relațiile de natură comercială.

Măsurile pe această direcție vizează restabilirea echilibrului acolo unde el a fost rupt în anii tranziției. Concret, trebuie restabilit echilibrul între angajați și angajatori, între consumatorii și furnizorii de utilități, între cei cu venituri foarte mari și cei cu venituri foarte mici.

Astfel, susținem taxarea suplimentară a marilor averi și a profiturilor excepționale, susținem ca amenzile să fie proporționale cu cifra de afaceri și susținem ca instituțiile să vegheze cu mai multă atenție la modul în care multinaționalele respectă legislația muncii.

Consider că vremea în care România era țara tuturor posibilităților a trecut. Astăzi România trebuie să fie țara tuturor cetățenilor ei.

Cele cinci teme pe care le propunem sub titlul „Siguranța și Prosperitatea României” au la bază viziunea UNPR despre interesul național, despre valorile familiei și despre valorile naționale. Știu că urmează un an electoral în care partidele vor propune proiecte și soluții.

Însă îmi doresc ca această bază de discuție pe care UNPR o lansează astăzi să încurajeze soluțiile responsabile și să descurajeze populismul. Indiferent de partidul din care facem parte, avem aceeași obligație față de Români și față de România.

UNPR își va asuma în continuare rolul de punte de dialog în politica românească și va face tot posibilul ca partidele parlamentare să ajungă la consens pe cele mai importante teme pentru viitor.

Sper să găsim aceeași bună-credință din partea partenerilor și, mai ales, îmi doresc ca întreaga societate să participe la formularea soluțiilor pe care clasa politică să și le asume de acum înainte”, arată Gabriel Oprea, președinte UNPR.

Politic

DEJ | Liberalii dejeni propun înființarea așa-ziselor „Primării de cartier”

Publicat acum

pe

PNL Dej propune un nou proiect de hotărâre pentru facilitarea accesului cetățenilor la seviciile administrației publice. Este vorba despre înființarea unor așa-zise „Primării de cartier”.

PNL Dej propune să aducă administrația la cetățean, s-o apropie, s-o facă mai prietenoasă, mai dinamică, mai interactivă. Este unul din pașii propuși de noi pentru transformarea Dejului, în timp, într-un oraș modern, dinamic, prosper si inteligent, într-adevărat smart-city de care să fim mândri cu toții”, arată consilierul local Marius Butuza, pe Facebook.

Redăm mai jos textul expunerii de motive a acestei inițiative:

În ultimii ani Primăria a devenit o instituție esențială în viața tuturor cetățenilor, un organism vital pentru fiecare dintre noi, de a cărei bună funcționare depind multe aspecte ale vieții noastre cotidiene. Relaționarea dintre administrație și cetățean este un element fundamental al actului administrativ și trebuie să se bazeze pe o comunicare eficientă și cât mai directă între cetățean și funcționarul public.
O adevărată democraţie, atât la nivel central cât şi local, este astăzi de neînchipuit fără implementarea unor tehnici noi de informare şi comunicare – repere care stau la baza teoriei şi practicii de relaţii publice. Punerea în funcţiune a unor noi tehnici de informare şi comu¬nicare se înscrie în caracterul reformator al schimbărilor ce au loc în prezent în administraţia publică de pretutindeni. Aceasta se manifestă mai ales în relaţiile dintre aleşi şi alegători. Tot mai multe autorităţi publice locale conştientizează rolul informării şi comunicării, transparenţei administrative şi implicarea, pe această bază, a publicului în procesul decizional. Necesitatea şi dorinţa de a scoate în public problemele locale se înscriu tot mai mult în strategia de publicitate a activităţii organelor administraţiei publice locale.
Din acest motiv calitatea actului administrativ este foarte importantă pentru întreaga comunitate, iar cei care sunt chemați să îndeplinească acest rol nu reușesc întotdeauna să se ridice la nivelul așteptărilor noastre, a cetățenilor. Eficiența unei administrații depinde în mare măsură de gradul de interacțiune a acesteia cu cețățenii în scopul preluării problemelor comunității și aplicării prevederilor legale în cel mai scurt timp pentru soluționarea eficientă a tuturor situațiilor semnalate sau consemnate de aceștia.
Deși Dejul nu este o localitate cu un număr foarte mare de locuitori (33497 conform ultimului recensământ), raportată la media națională, analizând situația la nivelul județului Cluj obsevăm că este totuși destul de întins ca suprafață (109 km2), iar cifra de 307,31 locuitori /km2, este una foarte mică raportată la alte localități.
De exemplu:
– Cluj-Napoca – 1808,00 loc./km2
– Turda – 609,00 loc./km²
– Cîmpia Turzii – 1.129,00 loc./km²
– Gherla – 313,16 loc./km²
– Huedin – 152,90 loc./km2
După cum obsevați din acest punct de vedere suntem penultima localitate din județ, cu mențiunea că Huedinul este o localitate de munte, având un specific aparte acestor tipuri de așezări foarte întinse ca suprafață și datorită condițiilor geografice dificile, comunitățile sunt dispersate pe o suprafață foarte extinsă.
Numărul mic de locuitori pe km2, indică faptul că distanțele medii pe care aceștia sunt nevoiți să le parcurgă pentru a-și soluționa problemele zilnice este mare și luând în calcul și alți factori cum ar fi vârsta medie, posibilitațile fizice de deplasare și sănătatea pot fi determinante atunci când analizăm calitatea vieții respectivei comunități.
Conform datelor oficiale, vârsta medie a cetățenilor care în Dej este de … ani. Numărul mare de persoane în vârstă, pensionari precum și persoane cu diverse dizabilități motorii, ne fac să susținem ca fiind oportună o asemenea inițiativă, care odată pusă în practică ar aduce o ridicare semnificativă a calității vieții comunităților din zonele respective și a societății dejene în general.
Grupurile de pesoane vulnerabile din punctul de vedere al capacității de deplasare precum și din punct de vedere al securității vor fi principalele beneficiare ale acestei inițiative.
Preluarea petițiilor, plata taxelor și a impozitelor va fi mult mai facilă pentru cetățeni, prin faptul că aceștia nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze din cartierul lor până la primărie,și să aștepte la cozi interminabile pentru a-și soluționa dolenațele.
Un factor important și demn de luat în seamă ar fi că prin înființarea acestor primării de cartier se va genera sentimentul de apropiere a instituției administrative de cetățenii săi, un semn al grijii sporite pe care aeasta o are față de ei și problemele cu care aceștia se confruntă zilnic. Primăria nu este și nu trebuie să se comporte precum Big Brother, însă trebuie să creeze acel climat deschis și prietenos pentru ca cetățenii să se simtă prețuiți, valorizați și să aibă sentimentul că găsesc în administrație un partener sincer, corect și amabil, dar în același timp ferm în ceea ce privește respectarea legii de către toți membrii societății pe care o desevește.
Asigurarea climatului de normalitate civică, de ordine şi siguranţă publică este un alt element care trebuie să reprezinte permanent o prioritate pentru administrație, care prin structurile specializate şi abilitate în baza legislatiei în vigoare caută să identifice cele mai eficiente forme şi modalităţi de realizare a acestui obiectiv.
Creşterea siguranţei cetăţeanului este o funcție de bază a administrației și se realizează prin diminuarea riscurilor şi a vulnerabilităţilor, aspect care presupune o analiză de detaliu a riscurilor posibile şi vulnerabilităţilor la adresa societăţii în ansamblu, a individului în particular, a serviciilor şi infrastructurilor critice vitale funcţionării societăţii moderne.
Evoluţia generală a societăţii, caracterizată prin perpetuarea unor fapte infracţionale, impun o evaluare permanentă și atentă a elementelor care stau la baza bunei funcţionări a structurilor abilitate în prevenirea şi protecţia cetățenilor și infrastructurilor, combaterea fenomenului infracţional, prin perfecţionarea metodelor de asigurare a ordinii şi siguranţei publice. Siguranţa publică este percepută, îndeosebi de către individ dar şi de societate, ca un sentiment de linişte şi încredere pe care îl conferă aplicarea măsurilor de menţinere a ordinii şi liniştii publice, având ca scop principal creşterea gradului de siguranţă al persoanelor, colectivităţilor, a bunurilor şi a proprietăţii private, a serviciilor şi infrastructurilor locale .
Datorită acestor argumente, înființarea unor posturi de poliție de cartier se impune ca o necestitate și se va constitui ca un factor de echilibru în comunitațile pe care le vor deservi, deoarece este binecunoscut faptul că prin simpla prezență în mijlocul comunității a personalului de specialitate, a omului în uniformă, se impune ordine și respect iar acest fapt se va materializa prin diminuarea semnificativă a fenomenului infracțional, prin inhibarea lui încă din stadiul incipient.
Ca urmare a celor de mai sus, propunem înființarea unor puncte de servicii de administrație publică, denumite generic ”primării de cartier” după cum urmează:
1. Cartierul Dealul Florilor Locația:……………………
– Ghișeu de preluare a petițiilor -1 pers
– Casierie pentru plata impozite, taxe și amenzi -1 pers
– Poliție comunitară -2 pers
2. Cartierul Ocna Dejului: Locația:……………………
– Ghișeu de preluare a petițiilor -1 pers
– Casierie pentru plata impozite, taxe și amenzi -1 pers
– Poliție comunitară -2 pers
3. Cartierul Viile Dejului: Locația:……………………
– Ghișeu de preluare a petițiilor -1 pers
– Casierie pentru plata impozite, taxe și amenzi -1 pers
– Poliție comunitară -2 pers
4. Cartierul Triaj: Locația:……………………
– Ghișeu de preluare a petițiilor -1 pers
– Casierie pentru plata impozite, taxe și amenzi -1 pers
– Poliție comunitară -2 pers
Personalul acestora va fi asigurat de către angajații actuali, iar locațiile în care acestea urmează a fi amplasate vor fi stabilite dintre cele care se află în patrimoniul privat sau public al Primăriei Dej.

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Politic

Deputatul dejean Cornel Itu, proiect de lege privind finanțarea structurilor sportive

Publicat acum

pe

Deputatul dejean Cornel Itu a inițiat în această săptămână un proiect de lege de importanță majoră pentru structurile sportive, pentru buna desfășurare a activității acestora, în special în privința asigurării unei continuități în ceea ce privește finanțarea lor.

„Proiectul de lege, pe care mă bucur că l-au semnat, alături de mine, numeroși colegi din Grupul Parlamentar al PSD, va modifica Legea nr. 350 din 2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general.

Scopul acestei legi, care sper că va fi adoptată și aplicată într-un viitor nu prea îndepărtat, este crearea unor condiții reale și de egalitate de șanse pentru accesarea de fonduri nerambursabile pentru toți operatorii de programe, în special pentru cei din domeniul sportului.

Aprobarea Bugetului are o perioadă considerabilă de dezbatere până la aplicare, și uneori se prelungește, fapt care conduce la blocarea desfășurării programelor (a campionatelor sau turneelor) în perioada ianuarie-martie, întrucât nu se pot deconta cheltuielile care pot fi dovedite prin chitanțe și facturi (arbitraj, cazare, masă, servicii medicale, transport, care asigură buna desfășurare a proiectului), având în vedere legea care e acum în vigoare. Așadar, am considerat că se impune o schimbare! Principala modificare pe care am adus-o prin proiectul meu este că se înlocuiește condiția temporală a anului bugetar cu condiția contractării de achiziții, bunuri sau servicii strict în scopul programului respectiv. Cred că modificarea conduce la o mai bună aplicare a dispozițiilor legii și acoperă alte ipoteze care nu se intersectau cu anul bugetar. Astfel, cheltuielile vor fi eligibile dacă se dovedesc că au fost oportune și justificate în scopul programului, eliminându-se rigiditatea limitei temporale.

Promovarea sportului și sprijinirea activității sportivilor reprezintă pentru mine o prioritate în activitatea parlamentară, cred în forța sportului de a modela caractere și de a crea baza unei vieți sănătoase și fericite, în special când vine vorba de tânăra generație”, a declarat Cornel Itu, deputat PSD.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Politic

Deputatul dejean Cornel Itu: „ziua de 9 mai, (…) amintirea unui moment crucial ȋn câștigarea independenţei”

Publicat acum

pe

Pentru România, ziua de 9 Mai are tripla semnificaţie: Ziua Europei, Ziua Independenţei proclamată în 1877 şi Victoria Coaliţiei Naţiunilor Unite în cel de-al Doilea Război Mondial din anul 1945.

Ziua de 9 Mai 1877 a fost un moment crucial in istoria poporului român, reprezentând declararea independenţei României faţă de Imperiul Otoman de către Mihail Kogălniceanu. Declaraţia unirii a declanșat Războiul de Independenţă, ȋn urma căruia, prin conferința de pace de la Berlin din 1878, s-a decis ca Rusia să recunoască României independența, să cedeze teritoriile Dobrogei și Deltei Dunării, inclusiv portul Constanța, și mica Insulă a Serpilor. În schimb, Rusia prelua județele din sudul Basarabiei.

Cea de-a doua semnificaţie a zilei de 9 mai este legată de sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial și Victoria Coaliţiei Naţiunilor Unite. Acest moment a reprezentat finalul celor peste 2000 de zile ȋn care 50 de milioane de oameni și-au pierdut viaţa ȋn lupte care păreau nesfârșite.

Totodată, 9 mai este sărbătorită ca Ziua Europei pentru a marca istorica declaraţie de la 9 mai 1950 a ministrului francez de externe Robert Schuman, prin care propunea un plan de colaborare economică între Franţa şi Germania, pentru eliminarea rivalităţilor seculare dintre cele două state. A fost baza construcţiei unei Europe unite, devenită astăzi Uniunea Europeană.

Astfel, ziua de 9 mai reprezintă pentru poporul roman amintirea unui moment crucial ȋn câștigarea independenţei, finalitatea luptelor date ȋn timpul celui de-Al Dolilea Război Mondial, dar și sărbătoarea unui parteneriat la nivel eurpean prin care consolidăm pacea și ordinea politică, economică și socială alături de alte state”, a declarat deputatul dejean Cornel Itu.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

Facebook

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare