Conectează-te cu noi

Politic

UNPR Dej: ”Ne asumăm cele cinci teme majore propuse de partid”

Publicat acum

pe

ppdd unpr

UNPR Dej, prin vocea președintelui Nicolae Lazăr, anunță asumarea celor cinci teme majore propuse partid.

”UNPR lansează astăzi spre dezbatere în spațiul public 5 teme majore din Planul Politic Național „Siguranță și Prosperitate pentru România”. Acest document lansat și asumat de UNPR abordează subiecte extrem de importante pentru societate și definitorii pentru noi ca partid.

Am spus mereu că UNPR este partidul interesului național. Iar interesul național înseamnă siguranță și prosperitate pentru România. Când vorbim despre siguranță, ne referim la siguranța publică, la siguranța locului de muncă, la siguranța zilei de mâine, dar și la siguranța și securitatea României. Când vorbim despre prosperitate, ne referim la prosperitatea țării, dar și a fiecărei familii în parte.

Cele cinci teme de interes major din Planul Politic Național “Siguranță și Prosperitate pentru România”, sunt: renașterea națională, funcționarea statului, rolul României în lume, funcționarea economiei și noul stat social. La aproape 100 de ani de la Unirea din 1918 consider că suntem obligați să definim o viziune pe termen lung pentru România.

UNPR își asumă această misiune și invită toate partidele la un dialog onest pe aceste teme. România are nevoie de măsuri coerente și consecvente care să depășească orizontul unui mandat de 4 ani. Pentru noi, Planul Politic Național Siguranță și Prosperitate pentru România este punctul de plecare în aceste discuții. Prin urmare, voi prezenta viziunea UNPR pe fiecare dintre temele menționate.

  1. RENAȘTAREA NAȚIONALĂ privește restabilirea echilibrului demografic, având totodată și o componentă identitară atât pe relația cu românii din țară, cât și pe relația cu românii din diaspora.

UNPR consideră că renașterea națională este strâns legată de valorile familiei. Familia trebuie să fie în centrul tuturor preocupărilor clasei politice. Munca, solidaritatea, iubirea de țară și de semeni, credința, toate se învață în familie. Siguranța și prosperitatea sunt mai valoroase când benefciarul direct este familia. Și nu în ultimul rând, familia este garanția păstrării identității naționale.

Prin urmare ceea ce propunem nou pe scena politică este guvernarea orientată spre familii și nu spre indivizi. Familia trebuie să fie principalul beneficiar al politicilor guvernamentale, iar acest lucru trebuie să se regăsească în toate domeniile administrate public.

Ca măsuri concrete, renașterea națională presupune susținerea familiilor cu copii nu atât prin stimulente directe, cât prin servicii publice de calitate care să răspundă nevoilor reale pe care le au părinții.

De exemplu, propunem creșterea numărului de creșe publice care să poată îngriji copiii începând de la vârsta de un an, atunci când mamele se reîntorc la muncă; propunem extinderea programelor de tip școală după școală gratuite, până la ora 18.00, pentru armonizarea programului elevilor cu programul părinților.

Tot pe direcția renașterii naționale, pe relația cu diaspora, trebuie să ne uităm mai bine la nevoile reale pe care le au familiile de români din afara granițelor. Se cheltuie prea mulți bani pe festivaluri folclorice și expozitii de artă, în loc ca unele din aceste fonduri să fie cheltuite pentru școli sau măcar cursuri de istoria românilor și de limba română.

  1. Cea de-a doua temă pe care o supunem dezbaterii este FUNCȚIONAREA STATULUI. Trebuie să fim conștienți că suntem departe de ceea ce-și doresc românii de la statul român. Educația și sănătatea sunt gratuite doar pe hârtie, iar administrația publică, deși supradimensionată, nu îndeplinește cerințele în ceea ce privește competența și eficiența.

Ca măsuri concrete, vizăm evident o creștere a salariilor în sistemul public. Însă trebuie să fim conștienți că aceste salarii nu sunt sustenabile fără o reorganizare a sistemului public. De asemenea, trebuie să fim conștienți că majorarea salariilor nu va duce de la sine la o îmbunătățire a serviciilor publice.

Administrația produce astăzi prea multe hârtii și prea puține soluții. Trebuie să aducem în sistem avantajele evoluțiilor tehnologice, trebuie să recompensăm competența și, mai ales, să regândim toate procesele administrative astfel încât serviciile oferite să se ridice la nivelul așteptărilor.

De asemenea, un alt set de măsuri trebuie să ducă la o separare a apelor între sistemul public și cel privat, mai ales în domeniile sănătate și educație. Astăzi, atât profesorii cât și medicii, sunt nevoiți, din cauza salariilor mici, să își ia jumătate de normă și în sistemul privat. Însă lucrurile nu pot funcționa eficient așa.

Între sistemul public și cel privat trebuie să existe competiție reală și nu o complicitate. Reforma în educație și sănătate trebuie să însemne un salariu aproape dublu pentru profesori și medici.

În egală măsură, trebuie să însemne profesori și medici care 8 ore pe zi sunt efectiv la cursuri și, respectiv, în spital.

  1. O altă temă majoră este ROLUL ROMÂNIEI ÎN LUME.

UNPR consideră că România trebuie să-și asume mai clar destinul său istoric în regiune, în special pe relația cu Republica Moldova.

Principala misiune pe care o avem este aceea de a semnala și de a explica întregii comunități internaționale și în special partenerilor noștri, importanța pe care Moldova o are în evoluțiile geo-politice din regiune.

Suntem membri NATO, suntem parteneri de încredere și ne-am câștigat pe merit dreptul de a vorbi cu o voce mai puternică în spațiul internațional.

Astăzi trebuie să ne asumăm și beneficiile locului pe care îl ocupăm în angrenajul euro-atlantic. Singurul parcurs realist pentru Republica Moldova este cel spre Uniunea Europeană și spre NATO. Iar România trebuie să se implice cu toată forța și cu toată energia ca un astfel de parcurs să devină realitate.

  1. FUNCȚIONAREA ECONOMIEI este o altă temă vitală pentru România. Viziunea pe care ne-o asumăm este consolidarea competitivității economice naționale, ținând cont de atuurile și oportunitățile pe care le avem ca țară.

Sunt astfel cinci pârghii pe care le putem acționa în beneficiul României: un cod fiscal care să încurajeze investițiile, facilități pentru încurajarea capitalului românesc, protejarea resursei umane înalt calificate, agricultura și dezvoltarea transporturilor.

Toate partidele au vorbit până acum despre aceste subiecte. Însă ceea ce UNPR vrea să aducă nou este o asumare clară, tranșantă a interesului național în economie.

Nu este normal ca multinaționalele să fie mai protejate în România decât sunt IMM-urile cu capital autohton.

Nu este normal ca un străin să poată cumpăra terenuri mai ușor decât poate cumpăra un agricultor român.

Nu este normal să ne complacem într-o economie de consum și să tolerăm exportul de resurse și importul de produse finite.

Suntem o țară europeană, dar să nu încercăm să fim mai europeni decât alte țări din Uniunea Europeană. De exemplu, Franța are politici draconice când vine vorba despre vânzarea terenurilor către străini. Germania are instrumente extrem de eficiente în a-și susține IMM-urile cu capital autohton. Nu văd de ce România ar trebui să rămână naivul Europei. Trebuie să cădem cu toții de acord că apărarea intereselor economice naționale este vitală și că România trebuie să învețe să mai spună și NU în fața intereselor altora.

  1. Cea de-a cincea temă este legată de NOUL STAT SOCIAL. Accentul trebuie să se extindă treptat dinspre protecția de natură materială, adică de la ajutoarele sociale, către protecția de natură juridică, în relațiile de muncă și în relațiile de natură comercială.

Măsurile pe această direcție vizează restabilirea echilibrului acolo unde el a fost rupt în anii tranziției. Concret, trebuie restabilit echilibrul între angajați și angajatori, între consumatorii și furnizorii de utilități, între cei cu venituri foarte mari și cei cu venituri foarte mici.

Astfel, susținem taxarea suplimentară a marilor averi și a profiturilor excepționale, susținem ca amenzile să fie proporționale cu cifra de afaceri și susținem ca instituțiile să vegheze cu mai multă atenție la modul în care multinaționalele respectă legislația muncii.

Consider că vremea în care România era țara tuturor posibilităților a trecut. Astăzi România trebuie să fie țara tuturor cetățenilor ei.

Cele cinci teme pe care le propunem sub titlul „Siguranța și Prosperitatea României” au la bază viziunea UNPR despre interesul național, despre valorile familiei și despre valorile naționale. Știu că urmează un an electoral în care partidele vor propune proiecte și soluții.

Însă îmi doresc ca această bază de discuție pe care UNPR o lansează astăzi să încurajeze soluțiile responsabile și să descurajeze populismul. Indiferent de partidul din care facem parte, avem aceeași obligație față de Români și față de România.

UNPR își va asuma în continuare rolul de punte de dialog în politica românească și va face tot posibilul ca partidele parlamentare să ajungă la consens pe cele mai importante teme pentru viitor.

Sper să găsim aceeași bună-credință din partea partenerilor și, mai ales, îmi doresc ca întreaga societate să participe la formularea soluțiilor pe care clasa politică să și le asume de acum înainte”, arată Gabriel Oprea, președinte UNPR.

Politic

Vicențiu Știr, declarație despre legea transparenței decizionale în administrația publică

Publicat acum

pe

Dejeanul Vicențiu Știr, secretar de stat în Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social a vorbit recent, în cadrul unui interviu, despre legea transparenței decizionale în administrația publică.

”Când ne referim la Legea transparenţei decizionale, ne amintim de Legea nr. 52 din 2003, privind transparenţa decizională în administraţia publică. Această lege asigură deschiderea activităţii administraţiei publice centrale şi locale către cetăţeni prin intermediul a două mecanisme importante: participarea societății la procesul de elaborare a reglementărilor și participarea cetățenilor la procesul de luare a deciziilor.

Legea transparenţei decizionale nu trebuie însă confundată cu legea privind accesul la informaţiile de interes public şi nici cu democraţia directă. În primul caz legea transparenţei dă posibilitatea cetăţenilor de a participa activ la procesul de elaborare, de reglementări prin sugestii adresate autorităţilor administraţiei publice, ceea ce este mai mult decât un acces la o informație publică.

În ceea ce privește democrația directă, legea transparenţei nu conferă cetăţenilor dreptul de a lua decizia finală cu privire la reglementările care vor fi adoptate. Acest rol va fi în continuare asumat de autorităţile administraţiei publice”, a declarat Vicențiu Știr.

Întrebat de ce este importantă transparenţa decizională în administrația publică, dejeanul a explicat că ”din totalul actelor normative emise în România, majoritatea sunt creaţia puterii executive. Dincolo de normele emise direct de Guvern prin intermediul ordonanţelor şi a ordonanţelor de urgenţă, marea majoritate a legilor adoptate de Parlament sunt iniţiate de Guvern, fiind redactate în cadrul instituţiilor administraţiei publice. Tot acest corp de legislaţie apare şi este frecvent modificat fără implicarea celor interesaţi, fie că sunt cei care urmează să aplice fie că sunt cetățenii, cei cărora li se adresează. Lipsa transparenţei decizionale, alături de alte carenţe ale activităţii de reglementare, conduce indiscutabil la încrederea scăzută a societăţii în forţa şi importanţa acestor acte normative. Aplicarea reală a principiului transparenţei decizionale în administrația publică centrală și locală conduce la o mai mare încredere în legi şi reglementări, din moment ce ele sunt adoptate cu consultarea celor interesaţi”.

Continuă să citești

Politic

Dejeanul Vicențiu Știr, desemnat de ALDE secretar executiv pe trei județe

Publicat acum

pe

Dejeanul Vicențiu Știr, secretar de stat la Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social, a fost desemnat secretar executiv ALDE pe trei județe. 

“În ședința de azi a Biroului Politic Executiv ALDE, prezidată de domnul președinte Călin Popescu Tăriceanu, am fost desemnat secretar executiv pe județele Cluj, Sălaj și Bihor, este anunțul făcut de dejeanul Vicențiu Știr, președinte al ALDE Dej și secretar de stat la Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social.

Practic, Vicențiu Știr va avea în subordine cele trei filiale județene ALDE (alături de cele locale) și se va ocupa de organizarea lor.

Continuă să citești

Politic

Cornel Itu își arată susținerea față de referendumul privind definirea familiei. Va vota „DA”!

Publicat acum

pe

Deputatul dejean Cornel Itu a transmis un comunicat de presă din care reiese susținerea acestuia vis-a-vis de organizarea referendumului privind definirea familiei tradiţionale în Constituţia României. Redăm în continuare comunicatul transmis de deputat.

Ne aflăm în fața unui pas crucial pentru România. Urmează referendumul pentru înscrierea în Constituție a faptului că o căsătorie se poate încheia doar între un bărbat și o femeie. Ne aflăm și în fața primei inițiative cetățenești de la noi de-o amploare extraordinară, când 3 milioane de oameni solicită schimbarea legii fundamentale a statului pe o temă punctuală.

Doleanța inițiatorilor consultării populare este în spiritul învățăturilor Bibliei, fiind sprijinită de toate religiile și cultele.

Ca politician și creștin ortodox, n-am cum să nu mă implic în problemă, ea fiind în concordanță cu convingerile mele, cu felul în care am fost educat.

Referendumul nu este despre familia tradițională, cum pun fals eticheta adversarii acțiunii, este pentru căsătoria firească dintre doi oameni. Nu este un conflict între tradiționalism și modernism, ci între firesc și nefiresc.

Până la urmă, acest referendum este modalitatea de apărare a majorității cetățenilor împotriva ingineriilor sociale, pe care unii doresc să le aplice și aici, prin căsătoriile dintre persoanele de același sex. Oamenii simt primejdia, care poartă în măruntaiele ei disoluția lumii în care ne-am născut, am copilărit, am învățat și am iubit.

Până la urmă, acest referendum este modalitatea de-a demonstra că voința poporului este suverană, că nimeni n-are dreptul s-o nesocotească.

Voi vota DA la referendum!”, a transmis deputatul PSD Cornel Itu.

Continuă să citești

Politic

Secretarul de Stat Vicențiu Știr: ”Cetățeanul trebuie să fie în mijlocul deciziei publice”

Publicat acum

pe

Dezbateri publice pe tema Proiectului de Lege a Turismului | Secretarul de Stat Vicențiu Știr și Ministrul Turismului Titus Dobre participă la dezbaterile publice efectuate azi la Brașov pe tema Proiectului de Lege a Turismului. ​

Ministerul Turismului a organizat astăzi, la Brașov, la sediul Instituției Prefectului, începând cu ora 11, a doua sesiune de dezbateri publice pe tema Proiectului de Lege a Turismului. La eveniment participă alături de Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre și Secretarul de Stat din Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social, Vicențiu Știr, precum și reprezentanți din județele Brașov, Alba, Mureș, Sibiu, Harghita sau Covasna.

În calitatea sa de Secretar de Stat în Ministerul Consultării Publice și Dialogului Social – responsabil de aplicarea legii transparenței decizionale – Legea nr.52/2003, dejeanul Vicențiu Știr a menționat că este esențial este să înțelegem importanța acestor dezbateri publice, punctând și enumerând în intervenția sa aspectele importante cu privire la organizarea unor astfel de evenimente.

Secretarul de Stat originar din Dej a vorbit și despre funcțiile și atribuțiunile ministerului din care face parte, precum și despre modalitatea pe care MCPDS a găsit-o pentru a veni în sprijinul asociațiilor și fundațiilor din România – Catalogul Organizațiilor Neguvernamentale pentru Evidență, Consultare și Transparență, oferind acestora posibilitatea de a fi informate în timp real despre activitățile desfășurate, de a le fi promovată activitatea și de a le facilita crearea un cadru de colaborare cu administrația publică.

Întâlnirile publice cu cetățenii pe marginea proiectul Legii turismului, în vederea preluării sugestiilor de îmbunătățire a actului normativ, vor continua.

Continuă să citești

RECLAMĂ

PUBLICITATE

>

Tu ai dat LIKE?

loading...

Articole populare