Social-Cultură
Campanie stradală a grupului Impact Phoenix Dej. Ce mesaj au transmis tinerii? – FOTO
Publicat acum
7 anipe
Grupul de educație non-formală Impact Phoenix Dej a organizat o campanie stradală în cadrul proiectului internațional “Animate the global change”, tema acestei campanii fiind consumatorul responsabil.
Campania – desfășurată în Dej, în acest weekend – a constat în informarea populației dejene despre efectele consumului excesiv de resurse într-un mod cât mai interactiv.
Proiectul “Animate the Global Change” a fost inițiat prin intermediul unui parteneriat internațional dintre Asociația A.R.T. Fusion din România și ACET-TOGO din Togo. Acesta cuprinde 8 țări: România, Ungaria, Portugalia, Polonia din partea Europeană și Ghana, Togo,Tanzania, Nigeria din partea Africană. Proiectul a apărut în urma identificării unei nevoi accentuate în țările participante de proiecte pliate pe mediu, dezvoltare durabilă și sustenabilitate.
”Ce își propune proiectul?
Să atragă atenția publicului asupra problemelor contemporane care, deși sunt evidente, sunt ocolite din cauza contextului social si economic. Dintre aceste probleme amintim: încălzirea globală care a ajuns să cauzeze deșertificări în masă (zonele din Asia centrală si Africa centrală) precum și topirea calotei glaciare care amenință existența unor țări (Olanda, Madagascar, Maldive, Japonia), suprapopularea, dezechilibrul economic cauzat de importurile produselor low – cost și low – quality precum și de exportul economiei locale spre zone cu forță de muncă ieftină, consumul iresponsabil al resurselor neregenerabile (în SUA se irosesc peste 35 de milioane de tone de mâncare anual – 2012 raportul Consiliului Național de Protecție a Resuselor, 5 milioane de tone annual în România conform unui studio al Consultanței de Mediu).
De asemenea, dorim să oferim atât alternative pentru reducerea obiceiurile periculoase , atât pentru mediu cât și pentru propria persoană, cât și inspirație si idei astfel încat oamenii să își dorească să ia problema în propriile mâini și să creeze un viitor verde pentru generațiile viitoare.
Cum își propune să atraga atenția?
Metoda aleasă pentru acest proiect este campania stradala. Această metoda este inclusă în ghidul de practicare al metodelor educației globale. Ea constă în prezentarea de situații limită relevante pentru public în mijlocul unui context social necontrolat. Pe scurt, campania stradală constă în punerea în scenă, într-un spațiu public deschis, a sitauției țintă.
Cine sunt mesagerii schimbării?
În acest context, lăsăm schimbarea pe mâna tinerilor experimentați din rețeau IMPACT, întreaga reusită a proiectului datorându-se creativitătii si inventivității lor.
Alături de “Tabăra VIAȚA” și “The Romania Semester”, programul “IMPACT” este unul dintre programele dezvoltate de FNO pentru tineri. Programul IMPACT a luat naștere in anul 2002 în Valea Jiului, crescând de atunci și ajungând astăzi să fie present în 10 țări. În momentul de față, în țara noastră există 150 de cluburi IMPACT cu peste 3000 de membrii (elevi și profesori), aceștia având anual peste 100 de proiecte pe diferite teme”, anunță organizatorii.