Naţional
Se debirocratizează Fiscul! Declarațiile vor putea fi depuse online
Publicat acum
7 anipe
de
Dorin CocișDeclarațiile fiscale care se vor depune obligatoriu online, de către toate categoriile de contribuabili, prin intermediul internetului, pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Declarațiile fiscale aferente lunii ianuarie 2018 sunt:
- Formular 100 — ‘Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat’;
- Formular 101 — ‘Declarație privind impozitul pe profit’;
- Formular 120 — ‘Decont privind accizele’;
- Formular 205 — ‘Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă, veniturile din jocuri de noroc și câștigurile/pierderile din investiții, pe beneficiari de venit’;
- Formular 207 — ‘Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți’;
- Formular 208 — ‘Declarație informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal’;
- Formular 300 — ‘Decont de taxă pe valoarea adăugată’;
- Formular 301 — ‘Decont special de taxă pe valoarea adăugată’;
- Formular 307 — ‘Declarație privind sumele rezultate din ajustarea/corecția ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată’;
- Formular 311 — ‘Declarație privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) — e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal’;
- Formular 390 VIES — ‘Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare’;
- Formular 394 — ‘Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA’;
- Formular 710 — ‘ Declarație rectificativă’
„Atenționăm de asemenea angajatorii și entitățile asimilate acestora, că ‘Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate’ — formular 112, se depune numai prin mijloace electronice de transmitere la distanță, conform legii”, se precizează într-un comunicat de presă.
Transmiterea declarațiilor fiscale prin mijloace electronice conferă doar avantaje: economisește timpul, cheltuielile cu deplasarea și consumabilele necesare tipăririi, contribuind astfel și la protecția mediului înconjurător.
Pentru depunerea declarației, plătitorul/împuternicitul trebuie să dețină un certificat calificat privind semnătura electronică,eliberat în condițiile Legii nr. 455/2001, Republicată.
Declarațiile menționate se completează/validează cu ajutorul programelor de asistentă disponibile gratuit pe portalul www.anaf.ro sau în birourile pentru asistenta contribuabili.
Contribuabilii trebuie să aibă în vedere faptul ca refuzul transmiterii sau depășirea termenelor legale pentru transmiterea declarațiilor fiscale se sancționează cu amendă de la 500 lei la 5.000 lei.
FOTO – Arhivă