Administraţie
COMUNICAT: „MODERNIZAREA CORIDORULUI INTEGRAT DE MOBILITATE URBANA REPREZENTAT DE STR. 1 MAI (TRONSON 1 MAI 182 – INTERSECȚIE STR. ION POP RETEGANU), STR. ION POP RETEGANU – POD SOMES – STR. LIBERTĂȚII – STR. BISTRIȚEI PÂNĂ LA LIMITA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ A MUNICIPIULUI DEJ, INCLUSIV ACCES CĂTRE AUTOBAZA TRANSURB DEJ ȘI MODERNIZARE AUTOBAZA TRANSURB SA” cod SMIS 118104”
Publicat acum
6 anipe
de
Dorin CocișProiectul „MODERNIZAREA CORIDORULUI INTEGRAT DE MOBILITATE URBANA REPREZENTAT DE STR. 1 MAI (TRONSON 1 MAI 182 – INTERSECȚIE STR. ION POP RETEGANU), STR. ION POP RETEGANU – POD SOMES – STR. LIBERTĂȚII – STR. BISTRIȚEI PÂNĂ LA LIMITA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ A MUNICIPIULUI DEJ, INCLUSIV ACCES CĂTRE AUTOBAZA TRANSURB DEJ ȘI MODERNIZARE AUTOBAZA TRANSURB” cod SMIS 118104” finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către MUNICIPIUL DEJ, in perioada 03.07.2018 – 31.12.2020 și are o valoare totală de 45.733.055,81lei din care contribuția FEDR 38.854.524,95 lei iar 447.796.981,69 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale si Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Nord -Vest, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.
Obiectivul general al proiectului este scăderea emisiilor GES prin realizarea de investiții care sa asigure un serviciu eficient de transport public de calatori si îmbunătățirea condițiilor pentru utilizarea modurilor nemotorizate de transport, cu scopul de a reduce numărului de deplasări cu transportul privat (cu autoturisme) si reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport. Astfel, municipiul Dej urmărește dezvoltarea mobilității urbane prin schimbarea accentului de la o mobilitate bazata pe utilizarea autoturismelor la o mobilitate bazata pe mersul pe jos, utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare, utilizarea transportului public de înalta calitate si eficienta, reducerea utilizării autoturismelor in paralel cu utilizarea unor categorii de autoturisme nepoluante.
Obiectul prezentului proiect
Proiectul se realizează in spațiul public al străzilor 1 Mai, I.P.Reteganul, Libertății si Bistriței, va include 3 poduri de pe str. Libertății si Bistriței si va cuprinde si lucrări de construcție a unei noi autobaze pentru Transurb SA.
Se urmărește atingerea a cel puțin următoarelor obiective:
- Creșterea accesibilității și mobilității locuitorilor din zonele izolate către instituțiile publice și de interes din zona centrală;
- Creșterea calității serviciilor de transport în comun și a atractivității acestuia;
- Îmbunătățirea condițiilor de mediu;
- Protecția pietonilor și bicicliștilor față de riscurile generate de traficul auto;
- Îmbunătățirea infrastructurii rutiere;
- Reducerea poluării generate de trafic;
- Reducerea efectelor generate de vânt și a zgomotului.
Indicatori:
Lungime infrastructura rutiera – 6,832 km ,suprafața pietonală și trotuare – 16.865 mp, lungime piste de biciclete construite – 5,180 km,poduri reabilitate – 3 buc., autobuze ecologice achiziționate [5.4-7.8m] – 2 buc autobuze ecologice achiziționate [8-10m] – 3 buc stații de închiriere biciclete – 5 buc, biciclete (sistem bike-sharing) – 65 buc, sistem bilet electronic (e-ticketing) – 1 buc sistem management inteligent al traficului si supraveghere video – 1 buc, stații de incarnare pentru autobuzele electrice – 10 buc stații de îmbarcare pentru calatori transport public – modernizate sau nou construite – 10 buc.