Administraţie
Noile buletine electronice vor fi emise și la Dej. Cum arăta și ce informații conține

Publicat acum
4 orepe

Proiectul de eliberare a cărților electronice de identitate, operaționalizat la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj, va fi extins începând cu data de 20 martie 2025 pentru toți cetățenii județului Cluj.
Concret, în contextul deciziei recente a Ministerului Afacerilor Interne, proiectul pilot de eliberare a cărților electronice de identitate va fi extins la nivelul tuturor serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județul Cluj, respectiv: Dej, Gherla, Huedin, Turda, Câmpia Turzii și Florești.
Amintim faptul că proiectul pilot de eliberare a cărții electronice de identitate a fost lansat de către Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor la nivelul municipiului Cluj-Napoca, în data de 2 august 2021, și extins la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj în data de 2 august 2022. De la operaționalizarea acestui proiect și până în momentul de față au fost emise un număr de 32.411 de cărți electronice de identitate.
Programarea pentru eliberarea cărții electronice de identitate se face exclusiv online pe portalul Ministerului Afacerilor Interne, accesând linkul https://hub.mai.gov.ro/site/.
Pe buletinul electronic sunt înscrise următoarele informații:
În format tipărit: nume, prenume, cetățenie, data nașterii, sex, imaginea facială, CNP, semnătura olografă.
În format electronic: toate datele tipărite, la care se adaugă prenumele părinților, domiciliul, impresiunile papilare a două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
Vă reamintim, noile cărți de identitate sunt mai mici (precum un card bancar) și conțin elemente avansate de securitate, care împiedică falsificarea și furtul de identitate.
Ce e nou: adresa de domiciliu nu va mai fi vizibilă și nu mai trebuie să-ți schimbi buletinul dacă te muți. Din 2 iunie, vor putea avea buletin și copiii sub 14 ani, pentru a circula mai ușor în afara țării. Părinții care doresc le pot face buletin încă de la naștere, dar fotografia va fi schimbată mai des. În cazul copiilor nu este necesară luarea amprentelor, precizează Guvernul.