Conectează-te cu noi

Social-Cultură

Primăria Municipiului Dej ar putea fi obligată să plătească transportul profesorilor navetiști

Publicat acum

pe

PrimariaDej1

Autoritățile locale din țară, inclusiv Primăria municipiului Dej, ar putea fi obligate să deconteze profesorilor navetiști sumele cheltuite cu naveta.

Executivul a decis miercuri, 30 septembrie, că de această măsură ar beneficia aproximativ 65.000 de persoane.

Aproximativ 65.000 de cadre didactice, din rândul personalului didactic de predare și personalului didactic auxiliar, fac zilnic naveta între localitatea de reședință și localitatea în care predau. Numărul cel mai mare de profesori navetiști se înregistrează la școlile din mediul rural”, se arată în proiectul legislativ.

Hotărârea de guvern prevede că decontarea cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă este destinată cadrelor didactice și personalului didactic auxiliar care nu dispun de locuință în localitatea unde au postul.

Potrivit actului normativ, naveta beneficiarilor poate fi efectuată cu mijloace de transport ale operatorilor de transport autorizați – transport în comun: microbuze, autobuze, tren, ambarcațiune sau autoturismul proprietate personală sau deținut legal. Transportul profesorilor cu mijloacele de transport ce aparțin școlii sau primăriei se va efectua gratuit, conform programului și pe rutele stabilite prin hotărâre a autorității deliberative, precum și cu respectarea orarului/programului unității de învățământ, se arată într-un comunicat al Guvernului.

Profesorii sunt obligați să prezinte lunar documentele justificative pentru decont, însoțite de cererea tipizată pentru decontarea lunară a navetei. Decontarea se face integral, în luna urmatoare depunerii documentelor.

Consiliul de administratie al scolii este cel care analizeaza si verifica legalitatea solicitarilor, aproba lunar cererile solicitantilor si fundamenteaza necesarul lunar de finantare, individual si pentru toate cadrele didactice din scoala. Directorul scolii transmite apoi necesarul de finantat, sub forma de solicitare, primarului, respectiv presedintelui consiliului judetean, dupa caz, in termen de 5 zile lucratoare de la incheierea lunii pentru care se face fundamentarea, in vederea deschiderii de credite pentru efectuarea platilor, precizeaza Executivul.

Potrivit prevederilor art. 37 de OUG 37/2014, finantarea acestor cheltuieli se asigura din veniturile proprii ale bugetelor locale si din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata, pentru echilibrarea bugetelor locale.

Proiectul legislativ va ajunge mai departe la Senat, care este for decizional în acest caz.

Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECLAMĂ

RECLAMĂ

PUBLICITATE

TU AI DAT LIKE?

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER