Conectează-te cu noi

Social-Cultură

Profesor de matematică din Dej: „Ne complăcem în aceleași cunoștințe sterile, utile pentru 1% dintre elevi”

Publicat acum

pe

79 de țări au dat testul PISA în anul 2018 însă, dintre acestea, România și-a înrăutățit cel mai vizibil rezultatele la matematică față de testarea din 2015 și a obținut de această dată un scor cu 14 puncte mai mic.

Cu o medie la matematică cu 59 de puncte mai mică decât media țărilor OECD, România a se află pe ultimul loc din UE la acest capitol.

Profesorul de matematică Sorin Borodi, de la Liceul Teoretic „Al. Papiu Ilarian” din Dej, atrage de ani buni atenția asupra felului prea abstract în care este predată această materie în România și militează pentru o mai bună conexiune între cunoștințele de la școală și viața reală.

În toată lumea, din Polinezia până în Africa, educația face salturi semnificative de la un an la altul. Numai noi ne cramponăm în trecut și nu vrem să vedem ce este bun pentru elevi. La matematică, noi rămânem în învățământul nostru prăfuit și neatractiv. La noi, să știți că aceste teste nu au fost niciodată privite cu seriozitate, dar adevărul e că, și dacă dascălii le-ar fi acordat importanță, rezultatele nu ar fi fost diferite”, crede Sorin Borodi, informează Republica.ro.

În opinia lui, testele PISA arată obiectiv starea educației dintr-o țară la un moment dat. Însă, din păcate, mulți profesori le consideră irelevante.

La noi, profesorii, aș vrea să mă refer la matematică, spun: De aia sunt rezultatele slabe pentru că acolo avem întrebări prin excelență transdisciplinare. La noi nu se predă în felul ăsta, de aceea nu avem rezultate. E și aici un adevăr, însă la urma urmei important e faptul că aceste rezultate sunt o dovadă clară că învățământul nu-și îndeplinește obiectivul. Din nefericire, nu ne ating aceste rezultate. Nu simțim nicio jenă: Asta e, nu se predă interdisciplinar, astea sunt rezultatele… În loc să protestăm, cu mic, cu mare noi, profesorii, să cerem să se lege odată învățământul ăsta al nostru de viața reală, noi ne complăcem în aceleași cunoștințe sterile, utile pentru 1% dintre elevi”, spune Sorin Borodi.

Faptul că la matematică rata analfabetismului funcțional este de 47% este, în opinia sa, un efect al felului dezastruos în care se predă în România.

Reclamă
Protejat cu parola. Introdu parola pentru a vedea comentariile.

Protejat cu parola. Introdu parola pentru a vedea comentariile.

  1. Mannixg

    2019-12-08 la 8:07:50 PM

    Romanii, la TOATE capitolele(invatamant, sanatate, … sapun consumat/cap de … animal) sunt ultimii. Si timpul ii va tranti unde le este locul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECLAMĂ

RECLAMĂ

PUBLICITATE

TU AI DAT LIKE?

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER