Conectează-te cu noi

Politic

PSD: Centura Dejului intră în linie dreaptă. Guvernul Ciolacu a aprobat indicatorii tehnico – economici

Publicat acum

pe

Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții „Drum de conectivitate la drumul de mare viteză Dej – Bistrița”, județul Cluj, mult așteptata centură a Dejului.

Este un obiectiv de dezvoltare susținut de PSD, prin premierul Marcel Ciolacu, prin ministrul transporturilor, Sorin Grideanu, care intră în linie dreaptă și care va aduce numeroase beneficii dejenilor și clujenilor din zona Dejului.

„Este un proiect de infrastructură imperios necesar pentru zona Dejului care a fost susținut de PSD Cluj în ultimii ani. Îi mulțumesc ministrului Sorin Grindeanu pentru că a susținut proiectul! Mă bucur că după aprobarea indicatorilor tehnico – economici se va intra în linie dreaptă în ceea ce privește realizarea centurii Dejului – drum de conectivitate cu drumul expres Dej – Bistrița. Cu siguranță că în următoarea perioadă această investiție se va transforma în realitate!”, a declarat prim-vicepreședintele PSD Cluj, Remus Lăpușan.

Din expunerea de motive vă redăm:

Municipiul Dej este traversat de drumul național DN 1C, iar în partea de nord-est acesta se intersectează cu DN 17, în zona administrativă, sectoarele de drum având și funcțiuni de stradă, respectiv strada 1 Mai și strada Bistriței. 

Pentru scoaterea traficului greu și de tranzit din interiorul municipiului este prevazută realizarea unui drum care sa ocolească zona urbană, să asigure conexiunea între DN 1C ( str. 1 Mai) – DN 17 ( str. Bistriței) și totodată să asigure conectivitatea cu viitorul drum de mare viteză Dej — Bistrița, având în vedere că traseele existente preiau tot traficul de tranzit pe direcția Cluj – Napoca — Baia Mare și Cluj-Napoca — Bistrița, ce conduce frecvent blocaje de trafic cu timpi de așteptare foarte mari. Prin realizarea acestui obiectiv se urmărește fluidizarea traficului în zona de referință, sporirea măsurilor de siguranță rutieră, reducerea timpilor de deplasare.

Scurtă prezentare a soluției tehnice propusă – Varianta 1, cu structura rutieră semirigidă, având valoarea estimată 178.799.172,75 lei, reprezentând 35.935.198,28 euro, din care C+M: 156.415.707,02 lei cu T.V.A reprezentând 31.436.551,78 euro. (1 euro = 4,9756 lei/ 30.09.2024).

Lungimea drumului de legătură este de 1.660 m.

Pod nou cu 1 deschidere peste râul Someș (1—99.00 m) — L=105.20 m Podul are structura mixtă oțel-beton cu schemă statică de arc cu tirant o deschidere de 99.00 m și o lungime totală de 105.20 m. În sens transversal podul este prevăzut cu o parte carosabilă de 8.00 m; pista de bicicliști de 2.00 m și două trotuare a câte 1.50 m (stânga) respectiv de 2.00 m partea dreaptă.

Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECLAMĂ

RECLAMĂ

PUBLICITATE

TU AI DAT LIKE?

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER