Conectează-te cu noi

Administraţie

Amenzi USTURĂTOARE pentru locuitorii din Dej care NU PĂSTREAZĂ CURĂȚENIA

Publicat acum

pe

Sedinta Consiliu Local Dej (1)

Consilierii locali din Dej au aprobat un proiect de hotărâre care vizează păstrarea curățeniei în municipiul Dej.

Dej24.ro v-a anunțat la începutul lunii septembrie că un dejean a lansat o petiție pe internet prin care încerca să atragă atenția asupra stării în care a ajuns municipiul Dej privind curățenia orașului. Acesta propunea atunci o serie de măsuri pentru rezolvarea problemelor.

Una dintre măsuri era ”adresată” către Consiliul Local Dej și consta în elaborarea unei strategii care să schimbe atitudinea cetățenilor, precum și implicarea mai mare a forțelor de ordine locale privind curățenia orașului.

La două luni distanță, joi, consilierii locali din Dej au avut pe ordinea de zi un proiect de hotărâre ”privind modificarea şi completarea Hotărârii nr. 75/2009 a Consiliului Local al municipiului Dej privind stabilirea unor măsuri pentru buna gospodărire, păstrarea curăţeniei, respectarea normelor de igienă, protecţia mediului şi înfrumuseţare în Municipiul Dej”. Încă din referatul proiectului se anunța că acesta este propus spre dezbatere și votare ”ca urmare a adresei înaintată de dl. Neam Nicolae Sergiu”, dejeanul care a lansat petiția pe internet.

Printre altele, în proiectul pus pe masa consilierilor se arată că ”Locuitorii municipiului au obligaţia de a asigura curăţenia şi buna gospodărire a imobilelor  în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea, precum şi a zonelor aferente acestora”, ”Proprietarii, administratorii şi chiriaşii imobilelor […] au obligaţia să asigure desfundarea podeţelor, curăţarea rigolelor, taluzurilor, a trotuarelor, străzilor modernizare, parcurilor şi zonelor verzi din dreptul imobilelor în care locuiesc îşi au sediul sau le administrează direct”, ”Este interzisă colectarea şi stocarea temporară a gunoiului menajer în alte locuri decât cele aprobate cât şi sortarea gunoiului menajer în locurile amenajate la blocurile de locuinţă sau în incinta instituţiilor publice precum şi transportarea de resturi menajere din aceste locuri fără autorizaţie”, ”S.C. Protan S.A-. Punct de lucru Dej are obligaţia de a ridica la observare sau de îndată după anunţare cadavrele de animale mici (câini, pisici sau păsări) de pe căile de circulaţie şi din zona apelor curgătoare  aflate în raza lor de activitate” sau că ”Este interzisă aruncarea în altă parte decât în locurile special destinate (containere, coşuri, etc.) a hârtiilor a cojilor de seminţe  şi fructe, a altor resturi a ambalajelor care au ca rezultat murdărirea străzilor, parcurilor, pieţelor a altor locuri sau clădiri publice, ori a mijloacelor de transport în comun”.

Ultimul articol menționat mai sus a dus, de fapt, la inițierea respectivei petiții. Pentru a taxa aceste fapte, aleșii locali au modificat și contravențiile. Astfel, cea mai mică amendă este de 100 de lei, dar poate să ajungă până la 2.500 de lei în cazul unor abateri mai grave, precum cele din următoarele articole:

– Persoanele care transportă, încarcă, descarcă sau preiau mărfuri,ambalaje sau desfăşoară alte lucrări legate de activitatea comercială au obligaţia de a curăţa imediat zona după încheierea operaţiunilor respective.

– Agenţii comerciali  precum și proprietarii de imobile sau chiriași de pe raza municipiului Dej sunt obligați să încheie contracte de transport al gunoiului menajer și a  reziduurilor rezultate din activitatea ce o desfășoară.

-În vederea protecţiei pădurilor, a altor forme de vegetaţie  a rezervaţiilor  şi monumentelor naturii se interzice:

  1. reducerea suprafeţei împădurite fără acordul Agenţiei de Protecţia Mediului
  2. defrişarea vegetaţiei forestiere de pe malurile cursurilor de apă şi lacurilor, fără aprobarea organelor competente

Bineînțeles, aceste amenzi sunt reduse la jumătate, dacă sunt achitate în 24 de ore. De asemenea, în cazul în care contravenientul se angajează să achite în 48 ore jumătate din minimum amenzii, iar prin contravenţie nu s-a cauzat o pagubă sau nici nu există lucruri supuse confiscării, procesul verbal nu se mai trimite la Administraţia Financiară şi orice urmărire încetează.

Valoarea amenzilor a stârnit numeroase discuții și în ședința Consiliului Local de joi. Traian Mureșan a fost primul consilier local care s-a plâns de valoarea amenzilor, spunând că sunt mult prea mari, iar dejenii nu le vor achita. Simion Buburz a intervenit imediat și a spus că ”nu sunt mici sub nicio formă”, fiind completat de Axinte Bob: ”fără amenzi mari nu disciplinăm oamenii”.

Anamaria Kovrig a cerut sancționarea persoanelor care nu își curăță gheața și zăpada de pe trotuare, iar primarul i-a explicat că există un articol care face referire la acest fapt. Tot reprezentantul UDMR a cerut lămuriri la articolul 37. ”a) Se interzice urcarea, staționarea  şi oprirea pe trotuar, spații verzi a oricăror vehicule chiar și celor destinate transportului de materiale, marfă , chiar dacă prin aceasta se urmăreşte uşurarea încărcării sau descărcării lor”. Kovrig i-a explicat edilului că oricum străzile sunt înguste în această perioadă în care se desfășoară lucrări în aproape tot orașul, iar ”urcarea/staționarea pe trotuar este oarecum ceva firesc”, dacă pietonii au loc pe unde să treacă.

Dora Muncelean a intervenit și ea și a punctat că ”amenzile sunt în raport cu gravitatea faptei” și a specificat că are încredere în bunăvoința agenților constatatori. Ultimul consilier local care a avut nelămuriri pe marginea acestui subiect a fost Călin Rusu. Acesta a întrebat dacă există sau nu un contract încheiat cu SC Protan prin care să se ridice cadavrele animalelor decedate, iar Morar Costan i-a spus că totul este rezolvat.

Proiectul a trecut, singurul vot împotrivă fiind dat de Traian Mureșan.

Administraţie

Consilierii locali din Dej se întrunesc, săptămâna viitoare, într-o ședință ordinară pe luna noiembrie

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni marți, 28 noiembrie, cu începere de la ora 15:00, în Sala de Ședințe a Primăriei Municipiului Dej, într-o ședință ordinară.

Pe ordinea de zi se află 17 proiecte de hotărâre, dar și rezolvarea unor probleme ale administrației publice locale.

ORDINE DE ZI:

1. Proiect de hotărâre privind confirmarea vânzării spațiilor cu destinația de cabinete medicale din Strada Regina Maria Nr. 26, cu terenul aferent, aflate în patrimoniul privat al Municipiului Dej, administrat de Consiliului Local al Municipiului Dej.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării prin licitație publică a parcelelor de teren situate în Municipiul Dej, Strada Narcisei, Nr. 20, în suprafață de 82 m.p., respectiv 40 m.p.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării terenului in suprafață de 288 m.p., situat in Municipiul Dej, Strada George Mânzat Nr. 17, către Ianchis Cosmin Adrian.

4. Proiect de hotarare privind aprobarea vânzării terenului in suprafata de 300 m.p., situat in Municipiul Dej, Strada Victor Motogna Nr. 18, către Lador Gavril și Lador Ramona Mirela.

5. Proiect de hotarare privind aprobarea vânzării imobilului situat in Municipiul Dej, Strada Stejarului Nr. 2/A cu terenul aferent, având destinația de locuință, actualilor chiriași Roman Răzvan Mircea și soția Roman Anamaria, imobil care face parte din patrimoniul privat al Municipiului Dej, administrat de Consiliului Local Dej.

6. Proiect de hotarare privind aprobarea introducerii in Inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al Municipiului Dej a obiectivelor ce urmează a fi cuprinse în Contractul de Delegare a Serviciului de Alimentare cu Apă şi Canalizare.

7. Proiect de hotarare privind aprobarea încheierii unui acord de reabilitare drumuri necesar la faza P.U.Z. pentru obiectivul de investiție „Exploatare minieră de sare gemă din perimetrul Nireș, incintă de suprafață”, acord solicitat de Consiliul Judetean, beneficiar investitie S.C. SALZBERGWERK RESSOURCEN UND INVESTITIONEN SRL.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării suprafeței imobilului înscris în Cartea funciară Nr. 52128 (Piața Agroalimentară).

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării suprafeței imobilului inscris in Cartea funciară Nr. 50048.

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea întocmirii Actului adițional Nr. 1 la Contractul de concesiune Nr. 5/9527 din 6 iunie 2016.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea PUD pentru „Construire locuință P+M, Corp Anexă S+P, Copertină auto, în Municipiul Dej, Strada Huhurez, Nr. 33 D, județul Cluj.

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru: Construire Spălătorie Auto Self Service și Împrejmuire generat de imobilul situat în Municipiul Dej, Strada 1 Mai, Nr. 107, CF 51400, cad. 51400.

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii Contractului de concesiune Nr. 18 din 14 aprilie 2005.

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru stabilirea metodologiei de atribuire a terenurilor în baza Legii Nr. 15/2003, republicată, privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală, precum şi a vânzării acestora.

15. Proiect de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata taxei pentru obținerea autorizației de construire pentru S.C. SAMUS TEC S.A.

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii duratei Contractelor de închiriere pentru spațiile cu destinația de locuințe.

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea unui ajutor de urgență

18. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

Materialele prezentate la ordinea de zi vor fi transmise în format electronic, prin e-mail, către consilieri, începând cu data de 22 noiembrie 2017, după ora 16:00.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Municipiului Dej scoate la concurs două locuri de muncă

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej organizează CONCURS în data de 14 decembrie 2017, ora 10:00, în vederea ocupării pe perioadă nedeterminată a următoarelor posturi vacante:

  • consilier gradul I (bibliotecar)
  • consilier gradul I (muzeograf) din cadrul Muzeului Municipal Dej

Condiții generale ce trebuie îndeplinite pentru a participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant conform art. 3 din Anexa la H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice de ocupare a postului sunt:

– pentru postul vacant de consilier I – bibliotecar:

1) studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul filologie –Facultatea de litere-limba română;

2) Vechimea in specialitatea studiilor: minim 5 ani;

3) Cunoștințe de operare pe calculator dovedite cu diplomă/certificat/adeverință;

– pentru postul vacant de consilier I – muzeograf:

1) studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul istoriei, muzeologiei sau istoria artei;

2) Vechimea in specialitatea studiilor: minim 5 ani;

3) Cunoștințe de operare pe calculator dovedite cu diplomă/certificat/adeverință;

DOSARELE DE ÎNSCRIERE la concurs se vor depune, în perioada 21 noiembrie 2017 – 06 decembrie 2017, de luni până vineri între orele 8:00 – 15:30, la sediul Primăriei municipiului Dej, camera 9-10, Birou Resurse Umane, salarizare, protecția muncii, și vor conține următoarele documente:

1. cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
3. curriculum vitae;
4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice;
5. copia carnetului de muncă, conformă cu originalul, sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor;
6. cazierul judiciar;
7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
8. alte documente relevante pentru desfășurarea concursului.

NOTĂ:

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

Actele prevăzute la punctele 2), 4) și 8) vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Concursul constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

a) selecția dosarelor de înscriere: în perioada 07.12.2017 – 08.12.2017,
b) proba scrisă, la sediul instituției, în data de 14.12.2012, ora 10.00;
c) interviul în cadrul căruia se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă; proba interviului poate fii susținut doar de acei candidați decalați admiși la proba scrisă cu un punctaj minimum de 50 puncte.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Municipiului Dej, licitație pentru parcările libere din cartierul Dealul Florilor

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej organizează o nouă licitație publică privind închirierea parcărilor amenajate situate în cartierul Dealul Florilor (locuri rămase libere după licitaţii).

Caietul de sarcini poate fi ridicat de la sediul Primăriei Municipiului Dej, camera 35 – Serviciul Tehnic, începând de mâine, 22 noiembrie 2017.

Data limită de depunere a ofertelor – marți, 28 noiembrie 2017, ora 10:00.

Evaluarea ofertelor se va face miercuri, 29 noiembrie 2017, cu începere de la ora 11:00.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

DEJ | Centrul Cultural „Arta” va fi inaugurat la începutul lunii decembrie!

Publicat acum

pe

Lucrările la Centrul Cultural „Arta” din Dej se află pe ultima sută de metri, iar locația va fi inaugurată la începutul lunii decembrie.

Potrivit informațiilor furnizate de primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan, noua construcție va fi dată în folosință la începutul lunii decembrie. Cu această ocazie vor avea loc mai multe manifestări cultural-artistice dedicate tuturor cetățenilor municipiului Dej.

Vă reamintim, lucrările de modernizare ale Centrului Cultural „Arta” au debutat în urmă cu aproape doi ani. De atunci, scena a fost extinsă, a fost realizat un nou sistem de încălzire, iluminat, cortină, au fost amenajate cabine pentru artişti, sală de repetiţii, dar şi grupuri sanitare. De asemenea au fost înlocuite geamurile și uşile, iar fațada clădirii a fost refăcută.

Totodată, au fost reabilitate spațiile de la intrare, au fost refăcute scările principale şi laterale, prin îmbrăcarea lor în granit, fiind amenajată şi o rampă pentru persoanele cu handicap.

Ulterior, a fost refăcută sala de spectacol, au fost schimbate scaunele, mocheta, sistemul de iluminat, sistemul de încălzire şi de siguranţă la incendiu.

Municipalitatea mai dorește ca la începutul anului următor, cel mai probabil în luna ianuarie, să fie dat în folosință și noul cinematograf 3D, situat în clădirea fostului corp B al Colegiului Național „Andrei Mureșanu” (n.r. fostul Liceu Economic), peste drum de Primăria Municipiului Dej. Tot atunci ar urma să fie inaugurat, în incinta aceleiași clădiri, și singura librărie din oraș, alături de noua locație a Muzeului Municipal Dej.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...
loading...

Tu ai dat LIKE?

Articole populare