Conectează-te cu noi

Administraţie

Amenzi USTURĂTOARE pentru locuitorii din Dej care NU PĂSTREAZĂ CURĂȚENIA

Publicat acum

pe

Sedinta Consiliu Local Dej (1)

Consilierii locali din Dej au aprobat un proiect de hotărâre care vizează păstrarea curățeniei în municipiul Dej.

Dej24.ro v-a anunțat la începutul lunii septembrie că un dejean a lansat o petiție pe internet prin care încerca să atragă atenția asupra stării în care a ajuns municipiul Dej privind curățenia orașului. Acesta propunea atunci o serie de măsuri pentru rezolvarea problemelor.

Una dintre măsuri era ”adresată” către Consiliul Local Dej și consta în elaborarea unei strategii care să schimbe atitudinea cetățenilor, precum și implicarea mai mare a forțelor de ordine locale privind curățenia orașului.

La două luni distanță, joi, consilierii locali din Dej au avut pe ordinea de zi un proiect de hotărâre ”privind modificarea şi completarea Hotărârii nr. 75/2009 a Consiliului Local al municipiului Dej privind stabilirea unor măsuri pentru buna gospodărire, păstrarea curăţeniei, respectarea normelor de igienă, protecţia mediului şi înfrumuseţare în Municipiul Dej”. Încă din referatul proiectului se anunța că acesta este propus spre dezbatere și votare ”ca urmare a adresei înaintată de dl. Neam Nicolae Sergiu”, dejeanul care a lansat petiția pe internet.

Printre altele, în proiectul pus pe masa consilierilor se arată că ”Locuitorii municipiului au obligaţia de a asigura curăţenia şi buna gospodărire a imobilelor  în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea, precum şi a zonelor aferente acestora”, ”Proprietarii, administratorii şi chiriaşii imobilelor […] au obligaţia să asigure desfundarea podeţelor, curăţarea rigolelor, taluzurilor, a trotuarelor, străzilor modernizare, parcurilor şi zonelor verzi din dreptul imobilelor în care locuiesc îşi au sediul sau le administrează direct”, ”Este interzisă colectarea şi stocarea temporară a gunoiului menajer în alte locuri decât cele aprobate cât şi sortarea gunoiului menajer în locurile amenajate la blocurile de locuinţă sau în incinta instituţiilor publice precum şi transportarea de resturi menajere din aceste locuri fără autorizaţie”, ”S.C. Protan S.A-. Punct de lucru Dej are obligaţia de a ridica la observare sau de îndată după anunţare cadavrele de animale mici (câini, pisici sau păsări) de pe căile de circulaţie şi din zona apelor curgătoare  aflate în raza lor de activitate” sau că ”Este interzisă aruncarea în altă parte decât în locurile special destinate (containere, coşuri, etc.) a hârtiilor a cojilor de seminţe  şi fructe, a altor resturi a ambalajelor care au ca rezultat murdărirea străzilor, parcurilor, pieţelor a altor locuri sau clădiri publice, ori a mijloacelor de transport în comun”.

Ultimul articol menționat mai sus a dus, de fapt, la inițierea respectivei petiții. Pentru a taxa aceste fapte, aleșii locali au modificat și contravențiile. Astfel, cea mai mică amendă este de 100 de lei, dar poate să ajungă până la 2.500 de lei în cazul unor abateri mai grave, precum cele din următoarele articole:

– Persoanele care transportă, încarcă, descarcă sau preiau mărfuri,ambalaje sau desfăşoară alte lucrări legate de activitatea comercială au obligaţia de a curăţa imediat zona după încheierea operaţiunilor respective.

– Agenţii comerciali  precum și proprietarii de imobile sau chiriași de pe raza municipiului Dej sunt obligați să încheie contracte de transport al gunoiului menajer și a  reziduurilor rezultate din activitatea ce o desfășoară.

-În vederea protecţiei pădurilor, a altor forme de vegetaţie  a rezervaţiilor  şi monumentelor naturii se interzice:

  1. reducerea suprafeţei împădurite fără acordul Agenţiei de Protecţia Mediului
  2. defrişarea vegetaţiei forestiere de pe malurile cursurilor de apă şi lacurilor, fără aprobarea organelor competente

Bineînțeles, aceste amenzi sunt reduse la jumătate, dacă sunt achitate în 24 de ore. De asemenea, în cazul în care contravenientul se angajează să achite în 48 ore jumătate din minimum amenzii, iar prin contravenţie nu s-a cauzat o pagubă sau nici nu există lucruri supuse confiscării, procesul verbal nu se mai trimite la Administraţia Financiară şi orice urmărire încetează.

Valoarea amenzilor a stârnit numeroase discuții și în ședința Consiliului Local de joi. Traian Mureșan a fost primul consilier local care s-a plâns de valoarea amenzilor, spunând că sunt mult prea mari, iar dejenii nu le vor achita. Simion Buburz a intervenit imediat și a spus că ”nu sunt mici sub nicio formă”, fiind completat de Axinte Bob: ”fără amenzi mari nu disciplinăm oamenii”.

Anamaria Kovrig a cerut sancționarea persoanelor care nu își curăță gheața și zăpada de pe trotuare, iar primarul i-a explicat că există un articol care face referire la acest fapt. Tot reprezentantul UDMR a cerut lămuriri la articolul 37. ”a) Se interzice urcarea, staționarea  şi oprirea pe trotuar, spații verzi a oricăror vehicule chiar și celor destinate transportului de materiale, marfă , chiar dacă prin aceasta se urmăreşte uşurarea încărcării sau descărcării lor”. Kovrig i-a explicat edilului că oricum străzile sunt înguste în această perioadă în care se desfășoară lucrări în aproape tot orașul, iar ”urcarea/staționarea pe trotuar este oarecum ceva firesc”, dacă pietonii au loc pe unde să treacă.

Dora Muncelean a intervenit și ea și a punctat că ”amenzile sunt în raport cu gravitatea faptei” și a specificat că are încredere în bunăvoința agenților constatatori. Ultimul consilier local care a avut nelămuriri pe marginea acestui subiect a fost Călin Rusu. Acesta a întrebat dacă există sau nu un contract încheiat cu SC Protan prin care să se ridice cadavrele animalelor decedate, iar Morar Costan i-a spus că totul este rezolvat.

Proiectul a trecut, singurul vot împotrivă fiind dat de Traian Mureșan.

Administraţie

Ședință a CL Dej: se scumpesc biletele la autobuze. Se rectifică și bugetul!

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni marți, 27 februarie, cu începere de la ora 16, într-o ședință ordinară pe luna februarie.

Pe ordinea de zi sunt 16 proiecte de hotărâre și soluționarea unor probleme ale administrației publice locale. Redăm integral proiectele de hotărâre:

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii Contractului de concesiune Nr. 94/2281 din 5 aprilie 1995.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea înregistrării în domeniul public al Municipiului Dej și înscrierea în C.F. a terenului în suprafață de 893 m.p. cu Nr. topo. 3178/2, situat în Municipiul Dej, Strada Dealul Viilor.
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea reducerii/scutirii de la plata impozitului pe clădiri și teren pentru ASOCIAȚIA VIITORUL COPIILOR RAMSAU – DEJ.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea întocmirii Actului adițional Nr. 2 la Contractul de concesiune Nr. 27 din 1 iunie 2005.
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării tarifelor de transport cu autobuze în Municipiul Dej.
  6. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de proprietăți pentru repartizarea locuințelor sociale întocmită de către Comisia constituită conform prevederilor  Hotărârii Consiliului Local Dej Nr. 72 din 19 iulie 2012.
  7. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Anexei Nr. II la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Dej Nr. 132/2016 privind aprobarea organigramei, statului de funcţii şi a numărului de posturi pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Dej şi serviciile subordonate.
  8. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării mandatului special domnului consilier local Lazăr Nicolae la Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Societății Centrul Agro Transilvania S.A. Cluj din data de 28 februarie  2018, ora 10°°.
  9. Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării Inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al Municipiului Dej însușit prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Dej Nr. 64/2001, atestat prin Hotărârea Guvernului Nr. 969/2002, coform Anexei.
  10. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Dej pe anul 2018.
  11. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării a două terenuri situate în Municipiul Dej, Strada Ecaterina Teodoroiu în suprafață de 2.277 m.p., respectiv 1.325 m.p.
  12. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării a două imobile situate în Municipiul Dej, Strada Mărășești Nr. 18, identificat prin C.F. 52865 și C.F. 60869.
  13. Proiect de hotărâre privind aprobarea constatării dreptului de proprietate și prima înscriere a imobilului identificat în C.F. 50676, în suprafață de 14.163 m.p.
  14. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al imobilului înscris în C.F. 61005 și comasarea imobilelor înscrise în C.F. 61005 și C.F. 60336.
  15. Proiect de hotărâre privind aprobarea parcelării imobilului înscris în C.F. 60352.
  16. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico – economice și a indicatorilor tehnico – economici, inclusiv Anexa privind descrierea sumară a investiției propuse a fi realizată prin Proiectul ”Îmbunătățirea infrastructurii educaționale a Liceului Tehnologic ”Constantin Brâncuși” Dej, în vederea creșterii gradului de participare la învățământul profesional și tehnic.
  17. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej scoate la concurs un loc de muncă!

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej organizează CONCURS în data de 14.03.2018 ora 10:00, în vederea ocupării pe perioadă nedeterminată a postului vacant de muncitor II din cadrul Formației Animale fără stăpân.

Condiții generale ce trebuie îndeplinite pentru a participa la concursul pentru ocuparea unui post vacant conform art. 3 din Anexa la H.G. nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condițiile specifice de ocupare a postului sunt:

– minim studii gimnaziale;

– vechime în muncă: minim 6 ani.

DOSARELE DE ÎNSCRIERE la concurs se vor depune, în perioada : 21.02.2018 – 06.03.2018, de luni până vineri între orele 8-15,30, la sediul Primăriei municipiului Dej , camera 9-10, Birou Resurse umane, salarizare, protecția muncii, și vor conține următoarele documente:

1. cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
3. curriculum vitae;
4. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice;
5. copia carnetului de muncă, conformă cu originalul, sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor;
6. cazierul judiciar;
7. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
8. alte documente relevante pentru desfășurarea concursului.

NOTĂ:

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

Actele prevăzute la punctele 2), 4) și 8) vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Concursul constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

a) selecția dosarelor de înscriere: în perioada 07.03.2018-08.03.2018,
b) proba practică, la sediul S.A.D.P., str. Crângului f.n., în data de 14.03.2018, ora 10.00;
c) interviul în cadrul căruia se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.
Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă; proba interviului poate fii susținut doar de acei candidați decalați admiși la proba scrisă cu un punctaj minimum de 50 puncte.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej, finanțare nerambursabilă pentru CULTURĂ

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej invită persoanele fizice și juridice fără scop patrimonial, respectiv asociaţiile și fundaţiile constituite conform legii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea Nr. 350/2005, să depună oferta în scopul atribuirii Contractelor de finanţare nerambursabilă, pentru domeniile – cultură, educație, social și sport.

  1. Procedura aplicată pentru atribuirea Contractelor de finanţare nerambursabilă a proiectelor din domeniile cultură, educație, social, sport pe anul 2018 este prevăzută de Art. 6 din Legea Nr. 350/2005, privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general.
  2. Sursa de finanţare a contractului si valoarea – Cultură, educație, social – 93.000 lei
  3. Durata proiectelor : 31 decembrie 2018
  4. Data limita pentru depunerea propunerilor de proiect: 9 martie 2018
  5. Adresa la care trebuie depuse propunerile de proiect: Strada 1 Mai Nr. 2, Biroul C.I.C.
  6. Data, ora si locul deschiderii propunerilor de proiect: 19 martie 2018
  7. Selecţia si evaluarea proiectelor în vederea obţinerii finanţării nerambursabile se va face de către Comisia de evaluare, în perioada 19 – 23 martie 2018.

Având în vedere că în anul 2018 se împlinesc 100 ani de la Marea Unire, rugăm partenerii culturali să planifice/organizeze minim o activitate cultural – educativă dedicată Centenarului Unirii din anul 1918”, se arată într-un comunicat de presă emis de Primăria Municipiului Dej.

Continuă să citești

RECLAMĂ

Facebook

loading...

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare