Conectează-te cu noi

Administraţie

Amenzi USTURĂTOARE pentru locuitorii din Dej care NU PĂSTREAZĂ CURĂȚENIA

Publicat acum

pe

Sedinta Consiliu Local Dej (1)

Consilierii locali din Dej au aprobat un proiect de hotărâre care vizează păstrarea curățeniei în municipiul Dej.

Dej24.ro v-a anunțat la începutul lunii septembrie că un dejean a lansat o petiție pe internet prin care încerca să atragă atenția asupra stării în care a ajuns municipiul Dej privind curățenia orașului. Acesta propunea atunci o serie de măsuri pentru rezolvarea problemelor.

Una dintre măsuri era ”adresată” către Consiliul Local Dej și consta în elaborarea unei strategii care să schimbe atitudinea cetățenilor, precum și implicarea mai mare a forțelor de ordine locale privind curățenia orașului.

La două luni distanță, joi, consilierii locali din Dej au avut pe ordinea de zi un proiect de hotărâre ”privind modificarea şi completarea Hotărârii nr. 75/2009 a Consiliului Local al municipiului Dej privind stabilirea unor măsuri pentru buna gospodărire, păstrarea curăţeniei, respectarea normelor de igienă, protecţia mediului şi înfrumuseţare în Municipiul Dej”. Încă din referatul proiectului se anunța că acesta este propus spre dezbatere și votare ”ca urmare a adresei înaintată de dl. Neam Nicolae Sergiu”, dejeanul care a lansat petiția pe internet.

Printre altele, în proiectul pus pe masa consilierilor se arată că ”Locuitorii municipiului au obligaţia de a asigura curăţenia şi buna gospodărire a imobilelor  în care locuiesc sau îşi desfăşoară activitatea, precum şi a zonelor aferente acestora”, ”Proprietarii, administratorii şi chiriaşii imobilelor […] au obligaţia să asigure desfundarea podeţelor, curăţarea rigolelor, taluzurilor, a trotuarelor, străzilor modernizare, parcurilor şi zonelor verzi din dreptul imobilelor în care locuiesc îşi au sediul sau le administrează direct”, ”Este interzisă colectarea şi stocarea temporară a gunoiului menajer în alte locuri decât cele aprobate cât şi sortarea gunoiului menajer în locurile amenajate la blocurile de locuinţă sau în incinta instituţiilor publice precum şi transportarea de resturi menajere din aceste locuri fără autorizaţie”, ”S.C. Protan S.A-. Punct de lucru Dej are obligaţia de a ridica la observare sau de îndată după anunţare cadavrele de animale mici (câini, pisici sau păsări) de pe căile de circulaţie şi din zona apelor curgătoare  aflate în raza lor de activitate” sau că ”Este interzisă aruncarea în altă parte decât în locurile special destinate (containere, coşuri, etc.) a hârtiilor a cojilor de seminţe  şi fructe, a altor resturi a ambalajelor care au ca rezultat murdărirea străzilor, parcurilor, pieţelor a altor locuri sau clădiri publice, ori a mijloacelor de transport în comun”.

Ultimul articol menționat mai sus a dus, de fapt, la inițierea respectivei petiții. Pentru a taxa aceste fapte, aleșii locali au modificat și contravențiile. Astfel, cea mai mică amendă este de 100 de lei, dar poate să ajungă până la 2.500 de lei în cazul unor abateri mai grave, precum cele din următoarele articole:

– Persoanele care transportă, încarcă, descarcă sau preiau mărfuri,ambalaje sau desfăşoară alte lucrări legate de activitatea comercială au obligaţia de a curăţa imediat zona după încheierea operaţiunilor respective.

– Agenţii comerciali  precum și proprietarii de imobile sau chiriași de pe raza municipiului Dej sunt obligați să încheie contracte de transport al gunoiului menajer și a  reziduurilor rezultate din activitatea ce o desfășoară.

-În vederea protecţiei pădurilor, a altor forme de vegetaţie  a rezervaţiilor  şi monumentelor naturii se interzice:

  1. reducerea suprafeţei împădurite fără acordul Agenţiei de Protecţia Mediului
  2. defrişarea vegetaţiei forestiere de pe malurile cursurilor de apă şi lacurilor, fără aprobarea organelor competente

Bineînțeles, aceste amenzi sunt reduse la jumătate, dacă sunt achitate în 24 de ore. De asemenea, în cazul în care contravenientul se angajează să achite în 48 ore jumătate din minimum amenzii, iar prin contravenţie nu s-a cauzat o pagubă sau nici nu există lucruri supuse confiscării, procesul verbal nu se mai trimite la Administraţia Financiară şi orice urmărire încetează.

Valoarea amenzilor a stârnit numeroase discuții și în ședința Consiliului Local de joi. Traian Mureșan a fost primul consilier local care s-a plâns de valoarea amenzilor, spunând că sunt mult prea mari, iar dejenii nu le vor achita. Simion Buburz a intervenit imediat și a spus că ”nu sunt mici sub nicio formă”, fiind completat de Axinte Bob: ”fără amenzi mari nu disciplinăm oamenii”.

Anamaria Kovrig a cerut sancționarea persoanelor care nu își curăță gheața și zăpada de pe trotuare, iar primarul i-a explicat că există un articol care face referire la acest fapt. Tot reprezentantul UDMR a cerut lămuriri la articolul 37. ”a) Se interzice urcarea, staționarea  şi oprirea pe trotuar, spații verzi a oricăror vehicule chiar și celor destinate transportului de materiale, marfă , chiar dacă prin aceasta se urmăreşte uşurarea încărcării sau descărcării lor”. Kovrig i-a explicat edilului că oricum străzile sunt înguste în această perioadă în care se desfășoară lucrări în aproape tot orașul, iar ”urcarea/staționarea pe trotuar este oarecum ceva firesc”, dacă pietonii au loc pe unde să treacă.

Dora Muncelean a intervenit și ea și a punctat că ”amenzile sunt în raport cu gravitatea faptei” și a specificat că are încredere în bunăvoința agenților constatatori. Ultimul consilier local care a avut nelămuriri pe marginea acestui subiect a fost Călin Rusu. Acesta a întrebat dacă există sau nu un contract încheiat cu SC Protan prin care să se ridice cadavrele animalelor decedate, iar Morar Costan i-a spus că totul este rezolvat.

Proiectul a trecut, singurul vot împotrivă fiind dat de Traian Mureșan.

Administraţie

Creșterea eficienței energetice a clădirii publice Școala Gimnazială Mihai Eminescu Dej, strada Avram Iancu, nr. 2-4

Publicat acum

pe

Proiectul Creșterea eficientei energetice a clădirii publice Școala Gimnaziala Mihai Eminescu Dej, strada Avram Iancu, nr. 2-4” SMIS 111486, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către MUNICIPIUL DEJ , in perioada 01.04.2016- 30.09.2020 și are o valoare totală de 8.988.813,88 lei, din care contribuția FEDR 7.194.083,39 lei iar 8.294.354,970 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale si Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Nord -Vest, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.

Obiectivul general al proiectului Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în clădirile publice din municipal Dej.

Obiectul prezentului proiect
Prin realizarea proiectului ” Creșterea eficientei energetice a clădirii publice Școala Gimnaziala Mihai Eminescu Dej, strada Avram Iancu, nr. 2-4” SMIS 111486”, se urmărește atingerea următoarelor obiective:
1. Reabilitarea termica a elementelor de anvelopa a clădirilor prin înlocuirea tâmplăriei exterioare, termoizolarea pereților si a planșeului superior, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

2. Reabilitarea termica a sistemului de încălzire prin înlocuirea rețelei de distribuție si izolarea acesteia, înlocuirea caloriferelor existente si înlocuirea cazanelor din centrala termica, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

3. Utilizarea unor soluții alternative de producere a energiei prin montarea unor pompe de căldura sol-apa, montarea de panouri solare si panouri fotovoltaice, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului

4. Eficientizarea iluminatului si reducerea consumului de energie electrica prin reabilitarea instalației de iluminat si înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri LED, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

5. Creșterea gradului de siguranța al clădirilor prin înlocuirea învelitorii la corpul C1+C3 si înlocuirea jgheaburilor si burlanelor la ambele clădiri, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

6. Creșterea gradului de confort în interiorul clădirii prin refacerea finisajelor interioare, înlocuirea ușilor interioare, reabilitarea instalației electrice, respectiv montarea de obiecte sanitare si accesorii noi în grupurile sanitare până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului

7. Adaptarea infrastructurii pentru accesul persoanelor cu dizabilități prin amenajarea unor grupuri sanitare speciale în interiorul clădirilor, respectiv prin montarea unor rampe de acces la intrările în clădiri, până la sfârșitul perioadei de implementare a proiectului;

8. Creșterea gradului de siguranța al clădirilor la foc

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej, o nouă licitație pentru vânzarea blocului V03 și a terenului aferent

Publicat acum

pe

Primăria Municipiului Dej aduce la cunoştinţa celor interesaţi că organizează licitație publică cu strigare de vânzare a imobilului situat pe strada Crângului nr. 1 (Bloc V03) și a terenului aferent, în suprafață de 3540 mp.

Locul unde poate fi studiată documentația pentru licitație – sediul Primăriei Dej, camera nr. 25.
Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației – de la camera nr. 25 (persoană de contact – ec. Lazar Mihaela), începând cu data de 02 Noiembrie 2018.

Documentele de capabilitate si participare la licitatie

1) Pentru persoanele juridice:

  • Copie de pe chitanţa reprezentând plata contravalorii caietului de sarcini;
  • Copie de pe chitanţa reprezentând plata taxei de participare la licitaţie;
  • Copie de pe chitanţa, ordinul de plată vizat de bancă ori scrisoarea de garanţie bancară, reprezentând achitarea garanţiei de participare;
  • Copie după cartea de identitate;
  • Certificatul de înmatriculare a ofertantului în Registrul Comerţului;
  • Dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscală, eliberat de organul fiscal competent;
  • Certificat privind achitarea taxelor şi impozitelor locale eliberat de autorităţile locale;
  • Ultimul bilant contabil depus, înregistrat si vizat la organul competent;
  • Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii comerciale , din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;-Anexa 2
  • Împuternicire notarial a pentru participare la licitaţie – dacă este cazul;
  • Indicarea unui cont bancar în care se va restitui garanţia de participare la licitaţie în termen de 5 zile de la semnarea contractului de vânzare cumpărare de către ofertantul câştigător.

2) Pentru persoanele fizice:

  • Copie de pe chitanţa reprezentând plata contravalorii caietului de sarcini;
  • Copie de pe chitanţa reprezentând plata taxei de participare la licitaţie;
  • Copie de pe chitanţa, ordinul de plată ori scrisoarea de garanţie bancară reprezentând achitarea garanţiei de participare;
  • Copie a actului de identitate
  • Dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare I fiscală, eliberat de organul fiscal competent;
  • Certificat privind achitarea taxelor şi impozitelor locale eliberat de autorităţile locale;
  • Împuternicire notarială pentru participare la licitaţie – dacă este cazul şi copia actului de identitate al ofertantului;
  • Indicarea unui cont bancar în care se va restitui garanţia de participare la licitaţie în termen de 5 zile de la semnarea contractului de vânzare cumpărare de către ofertantul câştigător.

Data și locul de primire al documentelor – Documentele se primesc până la data de 19 Noiembrie 2018, ora 10 00, la Registratura Primăriei municipiului Dej.

Data, ora și locul licitației – Licitația publică cu strigare va avea loc în data de 20 Noiembrie 2018, ora 11:00, sediul Primăriei Dej, camera 41.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

Ședință a CL Dej. Se discută și despre locuințele pentru tineri. Vezi ORDINEA DE ZI

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni miercuri, 31 octombrie, de la ora 15, într-o ședință ordinară pe luna octombrie. Pe ordinea de zi sunt 15 proiecte de hotărâre.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezmembrării imobilului înscris în C.F. Dej Nr. 52059.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezmembrării imobilului înscris în C.F. Dej Nr. 60652 și alipire la C.F. Dej Nr. 60701, situat în Municipiul Dej, Strada Câmpului.
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici pentru obiectivul de investiții: ”Locuințe pentru tineri, destinate închirierii, județul Cluj, Municipiul Dej, Strada Fericirii Nr. 1”,necesari realizării lucrărilor tehnico – edilitare și sistematizării verticale.
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea predării către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Fondurilor Europene prin Compania Națională de Investiții C.N.I. S.A. a amplasamentului și asigurarea condițiilor în vederea executării obiectivului de investiții ”Reabilitarea, modernizarea și dotarea Căminului Cultural din Strada Dealul Viilor Nr. 14, din Municipiul Dej, Județul Cluj.
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea predării către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Fondurilor Europene prin Compania Națională de Investiții C.N.I. S.A., a amplasamentului și asigurarea condițiilor în vederea executării obiectivului de investiții ”Construire sală de educație fizică școlară în cadrul Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu”, Corp B, Strada Aurora Nr. 5, Municipiul Dej, Județul Cluj.
  6. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Dej.
  7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Contului de execuție al bugetului local , al bugetului instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții pe trimestrul al III-lea al anului 2018.
  8. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcții și a numărului de posturi pentru aparatul de specialitate al primarului Municipiului Dej și serviciile subordonate.
  9. Proiect de hotărâre privind aprobarea P.U.D. în Municipiul Dej, Strada Constantin Brâncuși.
  10. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației Plan urbanistic zonal și Regulament de urbanism pentru Construire Spălătorie auto, Platformă betonată și branșament utilități, generat de imobilul situat în Municipiul Dej, Strada Vâlcele Nr. 8, C.F. 61404, Nr. cad. 61404.
  11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare încheiat între Municipiul Dej și agenții economici/instituții, în vederea punerii în aplicare a proiectului ”Adoptă un spațiu verde”.
  12. Proiect de hotărâre privind aprobarea majorării tarifelor la Stația de reciclare.
  13. Proiect de hotărâre privind aprobarea vânzării cantității de 628 m.c. din 708 m.c. masă lemnoasă pe anul 2018 din trupul de pădure Cetan, Ighiș.
  14. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării și actualizării Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Dej Nr. 23 din 27 martie 2014, conform Hotărârii Guvernului Nr. 18/2015, precum și nominalizarea a doi consilieri locali, reprezentanți ai Consiliului Local al Municipiului Dej, în cadrul Grupului de Lucru Local Dej, privind Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome, pentru perioada 2015 – 2020.
  15. Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentelor de organizare și funcționare ale Unității de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici și Centrul de zi de Socializare și petrecere a timpului liber, conformotărârii Guvernului Nr. 867/2015.
  16. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare