Conectează-te cu noi

Administraţie

Bugetul și proiectele Dejului pentru anul acesta

Publicat acum

pe

PrimariaDej1

Dejul are cel mai mare buget din ultimii 25 de ani, 108 milioane de lei, iar primarul Dejului, Morar Costan anunță mari investiții în continuare.

”Dacă finalul unui an este un bun prilej de a face bilanțul anului care s-a încheiat, orice început de an vine cu planuri și proiecții pentru ceea ce se dorește a se realiza. Acest aspect ,în ceea ce privește Municipiul Dej, se concretizează în bugetul de venituri și cheltuieli, cel care stă la baza întregii activități care se desfășoară la nivelul municipiului într-un an.

La fel ca în anii precedenți și în acest an , prin distribuția bugetară mi-am propus realizarea unor obiective importante pentru Dej, prin continuarea investițiilor demarate și începerea unor noi investiții pe toate direcțiile de dezvoltare.

Pentru acest an Primăria Dej înregistrează un buget în valoare de 108, 429 milioane lei, atât la capitolul venituri cât și la cheltuieli.

Structura și regimul veniturilor:

  1. Venituri proprii – 37,121 milioane lei
  2. Cote defalcate din TVA- 26 milioane lei- fonduri primite de la ministere prin Direcția Generală a Finanțelor Publice
  3. Fonduri europene- 44,881 milioane lei

Veniturile proprii sunt identice cu cele de anul trecut datorită faptului că nu am majorat taxele și impozitele locale, acestea rămânând la nivelul celor din 2014.

La capitolul cheltuieli, acestea sunt distribuite astfel:

  1. Secțiunea de funcționare– 53,47 milioane lei- fonduri care vor fi utilizate pentru:
  • întreținerea orașului( drumuri, spații verzi)
  • iluminat public
  • salubritate
  • întreținere instituții publice( primărie, școli, grădinițe)
  • cheltuieli de personal
  • subvenții Transurb
  • dobânzi și rambursări de credit
  • activități culturale, sportive
  1. Secțiunea de dezvoltare( (investiții)- 54,95 milioane lei din care 10,1 milioane lei sunt fonduri proprii si 44,8 milioane lei sunt fonduri nerambursabile.

Banii alocați pentru partea de dezvoltare vor fi distribuiți în acest an pentru investiții pe mai multe linii de dezvoltare:

INFRASTRUCTURĂ SUPRATERANĂ

  1. Marele proiect european, demarat în toamna anului 2014, de modernizare a 23 de străzi din municipiu: Str. Nicolae Titulescu, Str. Șomcutului, Str. Înfrățirii, Str. Varga Katalina, Str. Valea Codorului, Str. Valea Jichişului, Str. Simion Bărnuţiu, Str. B. P. Haşdeu, Str. Teilor, Str.Ciceului, Str. Solidarității, Str. Veseliei Str.Petru Maior, Str. Iosef Attila, Liviu Rebreanu, Str. N. Stănescu, Str. Traian, Str. Gh.Bariţiu, Str. Ion Creangă, Str. Griviţei, Str. I.L.Caragiale, Str. Nicolae Iorga, Str.Pinticului. Proiectul se va încheia la sfârșitul anului 2015 și are o valoare totală de peste 60 milioane lei, aproximativ 13 milioane euro. În 2014 s-au alocat 15,2 milioane lei, iar anul acesta, diferența de 44,8 milioane lei.
  2. Proiectul multianual 2014-2016 în valoare de 11 milioane lei, prin care în anul 2014 au fost modernizate străzile:  Parcului, Petofi Sandor, Medgyes Lajos și Alexandru Szapos, iar anul acesta va fi organizată licitația pentru realizarea proiectului.
  3. Investiția „Rețele electrice, telefonice, iluminat public, tv- cablu și rețele transmitere date speciale( fibră optică) în subteran” proiect prin care ne dorim să punem în valoare clădirile, să schimbăm aspectul străzilor și să crească și calitatea serviciilor asigurate. În 2014 am introdus rețelele în subteran pe  străzile 1 Mai, A. Iancu, G. Coșbuc, Mărășesti, Gh. Șincai și Piața 16 februarie.

Anul acesta se va continua cu introducerea rețelelor în subteran pe străzile: Mihai Eminescu, Mioriței, Piața Lupeni, Ștefan cel Mare, Aurel Vlaicu și Gutinului.

INFRASTRUCTURĂ SUBTERANĂ

  1. Proiectul „ Extindere și reabilitare rețele de apă și canalizare „.

Rețele de alimentare cu apă și canalizare din fonduri proprii

Dacă anii anteriori am introdus din fonduri proprii rețeaua de canalizare pe străzile Podgoreni, Crângului, Fântânilor, Cerbului, Busuiocului, Orizont și cea de alimentare cu apă pe străzile: Ion Andreescu, Huhurez, Uzinei  iar în acest an este planificată:

alimentarea cu apă pe străzile: Gh. Doja, Măgurei, Unirii

canalizarea pe străzile: Cloșca, Busuiocului, Cireșului, Lucian Blaga și Marin Preda.

Rețele de alimentare cu apă și canalizare din fonduri nerambursabile

Pentru că dejenii nu mai puteau aștepta alimentarea cu apă și canalizarea, am făcut demersurile necesare la Asociaţia Regională pentru Dezvoltarea Infrastructurii din Bazinul Hidrografic Someş-Tisa și Compania de Apă Someș,  astfel încât proiectul să demareze și să se finalizeze în acest an și nu din anul 2016 când se preconizează fonduri pentru asemenea lucrări. Proiectul are o valoare de aproximativ 43 milioane lei, sumă care provine din rezerva  Fondului de Coeziune –Axa 1 POS Mediu 2007-2015. Această investiție vizează:

  • alimentarea cu apă pe 5 străzi: Șomcutului, Liviu Rebreanu, Albinei, Dealul Viilor, Dealul Perlelor
  • rețeaua de canalizare menajeră pe 21 de străzi  : Șomcutului, Valea Jichișului, Liviu Rebreanu, B.N. Antal, Căprioarei, Pajiștei, Pomilor, Smârdan, Porumbeilor, Salbelor, Veveriței, Turturelelor, Fazanilor, Rândunicii, Mierlei, Graurilor, Vânătorilor, Ciocârliei, Nicolae Titulescu, Valea Codorului, Nichita Stănescu, Pinticului.

De asemenea din fondurile de rezervă ale Companiei de Apă Someș, tot pentru anul acesta, este prevăzută alimentarea cu apă pe strada B. P. Hașdeu și rețeaua de canalizare pe strada Huhurez și parțial pe strada Șomcutului.

Toate aceste proiecte vor fi susținute de primărie prin cota de cofinanțare, aprobată în buget.

ÎNVĂȚĂMÂNT

În 2013 și 2014 am finalizat două mari proiecte pe fonduri europene la Liceul Teoretic „ Alexandru Papiu Ilarian” și Colegiul Național Andrei Mureșanu.

         Investițiile în unitățile de învățământ din municipiu continuă și în 2015.

  1. În învățământul preșcolar s-au depus 3 proiecte pe fonduri nerambursabile și în acest an sper să demareze unul din proiecte, care vizează demolarea și construirea unei noi grădinițe pe strada Înfrățirii.
  2. În învățământul primar, gimnazial și liceal anul acesta voi iniția proiecte de reabilitare pe fonduri nerambursabile ale școlilor Mihai Eminescu, Avram Iancu, generală 1 și Liceul Tehnologic Someș Dej.

SĂNĂTATE

Investițiile  realizate la Spitalul Municipal Dej prin punerea în funcțiune a tomografului și modernizarea secțiilor de neurologie recuperare, gastro-enterologie, interne, ambulatoriu,psihiatrie, ATI și ginecologie- nou născuți, vor continua în anul 2015 prin achiziționarea unui aparat Radiologic, aparat de ventilație artificială nou-născuți, lift pentru persoane și inițierea unui proiect european pentru reabilitarea secțiilor nemodernizate ale spitalului.

CULTURĂ

Dejul a fost dintotdeauna un important centru cultural tocmai de aceea avem nevoie de spații adecvate pentru desfășurarea activităților în care să ne promovăm istoria, tradițiile și obiceiurile noastre. În acest sens vom realiza:

  1. Amenajarea parțială în prima fază a Centrului Cultural Arta prin mărirea scenei și construirea de vestiare, urmând ca tot în acest an să depunem un proiect european care să vizeze modernizarea întregii clădiri.
  2. Amenajarea Muzeului Municipal Dej , a unei Librării și cinematograf 3D în fosta clădire a Liceului Andrei Mureșanu.
  3. De asemenea în scopul mutării în viitor și a bibliotecii municipale, în acest an se va realiza un proiect pe fonduri nerambursabile de reabilitare în acest sens a fostei Policlinici Militare.
  4. Inițierea de proiecte pe fonduri nerambursabile, de modernizare a căminelor culturale din Viile Dejului și Valea Codorului și din bugetul local vom susține în acest an împrejmuirea celor două locații.

AGREMENT, SPORT, LOCURI DE JOACĂ

  1. Finalizarea investiției demarate anul trecut la Parcul Balnear Toroc prin amenajarea a 6 camere pentru cazare, continuă în acest an prin inițierea unui proiect european de construire a unui Aqua Parc în incinta bazei, proiect care presupune construirea a 3 bazine cu apă sărată, amplasarea de tobogane cu apă, extinderea plajei și amenajarea unei faleze.
  2. Modernizarea Bazei Sportive Obor– extindere, reabilitare clădire administrativă și împrejmuire.
  3. Finalizarea terenului de minifotbal și parcările aferente în Ocna Dej.
  4. Amenajarea unui teren de minifotbal cu parcări în Șomcutul Mic.
  5. Pentru ca tinerii noștri să poată să își petreacă timpul liber intr-un mod sănătos și potrivit preocupărilor lor, anul acesta vom amenaja în spatele stadionului un parc de Skateboard, role și biciclete, iar pentru relaxare se vor amplasa în Parcul Mare aparate de fitness, mese de tenis și șah.

Prin toate aceste proiecte investiționale, la care se adaugă și amenajarea din punct de vedere estetic a municipiului, amplasarea mai multor camere de supraveghere și alte investiții, îmi doresc să continuăm procesul de modernizare a Dejului și să reușim să oferim municipiului nostru imaginea pe care ne-o dorim cu toții, un oraș pentru noi și copiii noștri”, arată primarul Morar Costan.

Administraţie

E OFICIAL! Municipiul Dej va avea propria societate de salubrizare! Astăzi a fost votat proiectul – FOTO/VIDEO

Publicat acum

pe

Ca urmare a prețului extrem de ridicat practicat de compania Brantner-Vereș pentru colectarea deșeurilor de pe raza municipiului Dej și a serviciilor defectuoase prestate de societate, primarul Morar Costan a decis să înființeze o companie care să deservească serviciile de colectare a deșeurilor din oraș și care să se afle în subordinea Primăriei.

Primul pas a fost făcut astăzi, când consilierii locali din Dej au avut de votat, la punctul 4 de pe ordinea de zi, un proiect de hotărâre care a vizat aprobarea înființării ECO URBAN DEJ S.A., având ca unic acționar Municipiul Dej.

Conform proiectului de hotărâre, capitalul social inițial al Societății ECO URBAN DEJ SA., la data înființării acesteia, este în valoare de 120.000 lei, împărțit în 1.200 acțiuni nominative dematerializate, fiecare acțiune având o valoare nominală de 100 lei.

Potrivit expunerii, mijloacele fixe aflate în administrarea Companiei de Salubritate Brantner – Vereș S.A. aferente activității de salubrizare vor fi preluate de Societatea ECO URBAN DEJ S.A. în vederea licențierii ca operator de salubritate, după obținerea codului fiscal de la Agenția Națională de Administrare Fiscală. De asemenea, vor fi achiziționate și utilaje noi, a anunțat primarul.

Totodată, personalul aferent activității de salubrizare de la Compania de Salubritate Brantner – Vereș S.A. va fi preluat de Societatea ECO URBAN DEJ S.A..

Potrivit codului CAEN 3811, obiectele de activitate ale S.C. ECO URBAN DEJ SA. sunt:

  • colectarea deseurilor nepericuloase. Aceasta diviziune include colectarea, tratarea si eliminarea deseurilor;
  • transportul local al deseurilor si activitatea instalatiilor de recuperare a materialelor reciclabile (adica acelea care sorteaza materialele reciclabile dintr-un flux de deseuri);
  • colectarea deseurilor din gospodarii si intreprinderi cu ajutorul lazilor de gunoi, a tomberoanelor, containerelor etc. Este inclusa colectarea deseurilor nepericuloase si periculoase, de exemplu deseurile din gospodarii, bateriile uzate, uleiurile si grasimile de gatit uzate, uleiurile uzate provenite de la nave si din garaje, precum si a deseurilor provenite din activitati de constructii si demolari;
  • colectarea deseurilor solide nepericuloase (gunoi) din cadrul zonelor locale, cum este colectarea deseurilor din gospodarii si intreprinderi cu ajutorul cosului de gunoi, a tomberoanelor, containelor etc. ce pot include materiale reciclabile mixte;
  • colectarea materialelor reciclabile;
  • colectarea gunoaielor in cosuri de gunoi amplasate in locuri publice;
  • colectarea deseurilor provenite din activitati de constructii si demolari;
  • colectarea si eliminarea deseurilor cum ar fi praful si molozul;
  • colectarea deseurilor provenite din filaturi;
  • activitatea de expoatare a instalatiilor de transfer a deseurilor nepericuloase.

Consilieri din toate partidele (PSD, PNL, UDMR) au luat cuvântul (o să revenim cu declarațiile lor în materialul video) și au venit cu sugestii sau îmbunătățiri. În cele din urmă, proiectul a trecut. Doar liberalul Marius Butuza a votat “împotrivă”.

Știre în curs de actualizare. Revenim cu detalii mai exacte și imagini din timpul sedintei!

Continuă să citești

Administraţie

Impozitele și taxele în 2018 NU SE MAJOREAZĂ! Rămân ca în 2017! – FOTO/VIDEO

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej, întruniți într-o ședință ordinară pe luna decembrie, au votat azi un proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2018. 

La fel ca în ultimii ani, taxele și impozitele locale nu vor fi modificate și vor rămâne la fel și în anul 2018. S-au propus următoarele:

-Majorarea cu 0% a impozitului /taxă pe clădiri la persoane fizice, calculat conform prevederilor Legii 227/2015 Cod fiscal.

-Majorarea cu 0 % a impozitului/taxă pe clădiri la persoanele juridice, calculat conform prevederilor Legii 227/2015 Cod fiscal.

-Majorarea cu 0 % impozitului asupra mijloacelor de transport la persoanele fizice, calculat conform prevederilor Legii 227/2015 Cod fiscal.

-Majorarea cu 0 % impozitului asupra mijloacelor de transport la persoane juridice, calculat conform prevederilor Legii 227/2015 Cod fiscal.

De asemenea, în proiectul de hotărâre privind acest proiect a fost prevăzut ca pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, teren și mijloace de transport datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului, să se acordă o bonificaţie de până la 10%.

Proiectul a fost votat în unanimitate de consilieri. În ceea ce privește impozitul pe teren există mici modificări, însă acestea nu vor fi resimțite de cetățeni (detalii în video, explicația edilului).

Vă reamintim, impozitul/taxa pe teren și impozitul pe mijloacele de transport se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv.

Vezi mai multe detalii și declarații în MATERIALUL VIDEO de mai jos.

Continuă să citești

Administraţie

Peste 5 milioane de lei pentru asfaltări în comuna Mica! Cele mai mari investiții din ultimii 28 de ani

Publicat acum

pe

La sfârșitul săptămânii trecute, primarul comunei Mica, Tiberiu Zelencz, a semnat, la Ministerul Dezvoltării, un nou contract care vizează modernizarea a 30 de drumuri (7.5 km) din comuna Mica.

Potrivit informațiilor oferite de edil, investiția, ce va fi realizată în perioada 2017-2020, va fi cea mai mare din ultimii 28 de ani, iar valoarea acesteia se ridică la peste 5 milioane de lei – 679.335 lei vor fi suportaţi din bugetul local al comunei Mica, iar diferenţa din bugetul Ministerului Dezvoltării.

Este o mare realizare pentru comuna noastră, dar în acelaşi timp consider că a avea drumuri asfaltate este un pas spre normalitate. Vreau să mulţumesc, în primul rând, echipei mele cu care am lucrat zi şi noapte pentru a ajunge la implementarea acestui proiect, deoarece pentru a ajunge în acest punct a fost nevoie de obţinerea multor avize şi pregătirea documentaţiei pentru a ne putea prezenta la Ministerul Dezvoltării, iar proiectul să obţină finanţare.

În perioada următoare va avea loc licitaţia privind atribuirea lucrării şi sper ca la jumătatea anului 2018 să începem lucrările de modernizare la străzile prevăzute în acest amplu proiect”, a declarat Tiberiu Zelencz, primarul comunei Mica.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Administraţie

DEJ | Primarul Morar Costan cere demisia directorului general al Companiei de Apă Someș

Publicat acum

pe

Municipiul Dej s-a confruntat timp de mai multe zile cu o criză a apei potabile și menajere, iar dejenii au trebuit să suporte această criză generată de Compania de Apă Someș.

Pe parcursul a mai bine de 60 de ore consumatorii casnici, instituțiile din oraș, unitățile de învățământ și agenții economici au avut de suferit din cauza întreruperii alimentării cu apă. Potrivit afirmațiilor făcute de primarul Morar Costan, „este inacceptabil să generezi o criză de asemenea amploare pe care să o tratezi cu atâta indiferență și lipsă de considerație față de toți cetățenii municipiului Dej”.

Mai mult decât atât, edilul consideră că acțiunea de branșare la magistrală a fost tratată neprofesionist de către conducerea Companiei de Apă Someș, drept pentru care este decis să se adreseze instanțelor de judecată.

Neasigurarea lucrărilor pregătitoare a zonei de intervenție a făcut practic imposibilă efectuarea lucrărilor în condiții de siguranță și eficiență. Nu a fost pregătit un cămin betonat de dimensiuni adecvate pentru asigurarea unei intervenții de așa complexitate. Muncitorii au fost nevoiți să lucreze în apă și nămol, existând pericol de surpare a pământului.

Compania de Apă nu a informat la timp cu privire la stadiul remedierii avariei. În lipsa unei astfel de comunicări din partea companiei nu ne-am putut pregăti corespunzător pentru a diminua disconfortul cetățenilor. Toate acestea demonstrează o totală lipsă de respect față de cetățenii Dejului și administrația locală.

În calitate de primar al municipiului Dej solicit public demisia directorului general al Companiei de Apă pentru incompetența de care a dat dovadă în gestionarea crizei apei la nivelul municipiului Dej. Mai mult, voi acționa în instanță Compania de Apă și pe cei responsabili pentru prejudiciile aduse comunității dejene.

În situația dată am luat decizia de a aproviziona unitățile de învățământ cu apă potabilă și menajeră, și de a distribui apa menajeră cetățenilor în mai multe de puncte din municipiu. Pe parcursul acestor zile am fost la fața locului și m-am interesat despre stadiul lucrărilor de remediere a avariei la magistrala care asigură alimentarea cu apă a Dejului. Dacă racordurile efectuate în primele zile, miercuri și joi, au cedat, în dimineața zilei de astăzi (la ora 7.30) am constat la fața locului că racordul efectuat vineri seara (8 decembrie) este funcțional și nu sunt avarii. Furnizarea apei a fost reluată imediat iar până la finalul acestei zile situația se va remedia la nivelul întregului municipiu. Sper ca această lucrare să fie de durată. Pentru prevenirea unor astfel de situații voi începe demersurile pe cale administrativă pentru a face posibilă gestionarea la nivel local a serviciilor de alimentare cu apă și canalizare prin delimitarea de compania județeană.

Nu în ultimul rând, doresc să mulțumesc reprezentanților mass media locale pentru sprijinul acordat pe parcursul acestor zile în comunicarea susținută și obiectivă a situației către opinia publică și responsabilizarea Companiei de Apă Someș prin mediatizarea acestei crize”, a declarat primarul municipiului Dej, ing. Morar Costan.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...
loading...

Tu ai dat LIKE?

Articole populare