Conectează-te cu noi

Politic

Deputatul Cornel Itu despre noul Cod de procedură fiscală

Publicat acum

pe

piata industriala deputat Cornel Itu (8)

Membru al Comisiei Buget-Finanţe din Camera Deputaţilor, deputatul dejean Cornel Itu a explicat ce beneficii aduce populaţiei noul Cod de procedură fiscală, elaborat de Guvernul Ponta.

Reporter: Domnule deputat, noul Cod de procedură fiscală aduce mai multe măsuri de relaxare a fiscalităţii. Care sînt, în opinia dumneavoastră, cele mai importante schimbări pentru majoritatea populaţiei?

Cornel Itu: Proiectul pregătit de Guvernul Ponta are potenţialul de a ridica economia României şi de a creşte nivelul de trai al populaţiei.

În primul rînd, trebuie subliniată măsura privind scăderea cotei TVA pentru carne, peşte, legume şi fructe de la 24% în prezent, la 9%, începînd cu 1 ianuarie 2016. Prin introducerea acestei măsuri fiscale, va creşte consumul pentru aceste produse care, în mod firesc, ar trebui să fie incluse în coşul zilnic al unei persoane. Aşadar, ne aşteptăm la o reflectare a acestei măsuri printr-o scădere a preţurilor, fapt care ar avea un impact social benefic mai ales asupra familiilor cu venituri mici. Totodată, vorbim de o măsură cerută şi mult aşteptată de mediul de afaceri.

Mai mult, noul proiect al Codului fiscal prevede şi reducerea cotei standard pentru toate bunurile şi serviciile de la 24% la 20%, începînd cu 1 ianuarie 2016. Sper ca această reducere a cotei TVA să aibă efectele aşteptate şi din perspectiva bugetară, mai exact reducerea evaziunii fiscale, creşterea veniturilor bugetare din TVA.

Rep: Aţi vorbit de efectele pe care le doresc iniţiatorii proiectului. Cum credeţi că pot fi concretizate? Aceste măsuri fiscale vor duce, totuşi, la neîncasarea unor venituri bugetare de peste 37 miliarde lei în patru ani.

C.I.: Da, dar totodată Guvernul estimează că în urma măsurilor aplicate va fi recuperată, în următorii trei ani, jumătate din sumă. Cred că realizarea acestor ţinte necesită o bună colectare din partea ANAF. Aşadar, măsurile de relaxare fiscală vor trebui corelate cu o activitate eficientă şi profesionistă a autorităţilor de control fiscal.

Rep: Ce alte măsuri cu puternic impact asupra economiei şi societăţii româneşti va aduce noul Cod fiscal?

C.I.: Alte măsuri se referă la introducerea plafonului maxim de 5 salarii medii brute pentru baza lunară de calcul a CAS şi a CASS, reducerea contribuţiei de asigurări sociale la angajat şi angajator. Acestea reprezintă măsuri pentru stimularea creării locurilor de muncă şi pentru dezvoltarea economică a ţării, dar şi reducerea evaziunii fiscale. Prin urmare vor afecta pozitiv un mare segment din populaţia ţării.

Aş menţiona în acest context şi propunerea privind eliminarea impozitului pe dividende începînd cu 1 ianuarie 2016, o schimbare necesară pentru a evita dubla impunere economică la nivelul companiilor şi acţionarilor, iar unul dintre multiplele efecte pozitive ar fi faptul că marile companii nu îşi vor mai externaliza profitul, iar IMM-urile vor renunţa la tendinţele de comportament evazionist.

De altfel, sînt o multitudine de alte măsuri binevenite în noul proiect al Codului de procedură fiscală, inclusiv reducerea cotei de impozit pe profit şi pe venit, diminuarea accizelor începînd de la combustibili (motorină, benzină fără plumb şi benzină cu plumb), la ţiţeiul din producţia internă, şi mergînd pînă la cafea, bijuterii, autotusime, alcool şi alte produse. Totodată, este de salutat măsura eliminării impozitului pe construcţii speciale, al cărei efect aşteptat este creşterea investiţiilor private.

Rep: Au avut în vedere iniţiatorii proiectului şi măsuri de descentralizare?

C.I.: În noul proiect al Codului de procedură fiscală există mai multe prevederi ce dau mai multă autonomie autorităţilor locale, acordînd acestora posibilitatea să stabilească politica fiscală locală ţinînd cont de propriile necesităţi de proiectare bugetară. În perioada 2010-2014 veniturile bugetului centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale au avut o evoluţie pozitivă, un semnal bun pentru a da mai multă libertate fiscală la nivel local.

Una dintre măsurile importante la acest nivel este că pentru terenurile situate în intravilan au fost introduse limite minime şi maxime, pe ranguri de localităţi şi zone. Totodată, s-a introdus posibilitatea de scutire sau reducere a impozitului pe mijloacele de transport agricole folosite exclusiv în domeniul agricol.

În acest context, doresc să reamintesc că este necesară o reglementare şi în privinţa redevenţelor, astfel încît unităţile administrativ-teritoriale în care se fac exploatări de minereuri şi alte resurse naturale să beneficieze în mod direct, printr-o cotă stabilită prin lege, de aceste bogăţii.

Am speranţa că toate aceste măsuri vor fi susţinute de colegii mei şi vom colabora în vederea materializării obiectivelor presupuse de măsurile noului Cod de procedură fiscală.

Politic

Deputatul dejean Cornel Itu sare la gâtul lui Klaus Iohannis: „Comportamentul său pune în pericol siguranța și stabilitatea României”

Publicat acum

pe

Deputatul dejean Cornel Itu reacționează vehement la acțiunile președintelui Klaus Iohannis din ultima perioadă și consideră că acesta vrea prin orice mijloace să preia guvernarea. Deputatul susține că președintele României s-a folosit de Ludovic Orban pentru a face plângeri penale unui prim-ministru după o întâlnire externă, care este considerată un „act de înaltă trădare” și „uzurpare de funcție”.

Presiunile pe care președintele Iohannis le pune constant asupra premierului Viorica Dăncilă au ieșit de mult din sfera dinamicii firești a politicii și a acțiunilor legitime. Amenințările la care recurge încalcă grav constituționalitatea și comportamentul său pune în pericol siguranța și stabilitatea României.

Dorința președintelui României este de a prelua cu forța guvernarea pe care PSD o exercită ca urmare a alegerilor din anul 2016, când românii și-au ales, în mod democratic, reprezentanții. Pentru a-și urma scopul, președintele României s-a folosit de Ludovic Orban pentru a ticlui plângeri penale în care o întâlnire externă a unui prim-ministru, adică o activitate pe care o desfășoară orice politician din lumea democratică, este considerată “act de înaltă trădare” și “uzurpare de funcție”. Până aici s-a ajuns, la subminarea democrației și la sabotarea sistematică a Guvernului României!

Performanțele unui guvern competent, guvernul social-democrat care conduce astăzi România, dau fiori liberalilor și lui Klaus Iohannis, mai ales în contextul în care se apropie alegerile prezidențiale. Pentru liberali voința și votul românilor nu înseamnă nimic atunci când vine vorba de interese de grup și foame de putere. Domnilor de la PNL, domnule Klaus Iohannis, puterea legitimă nu se câștigă prin abuzuri și lovituri de stat, ci prin proiecte duse la bun sfârșit, prin promisiuni îndeplinite, pe scurt, prin muncă și viziune politică!”, a afirmat deputatul dejean Cornel Itu.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Politic

DEJ | Liberalii dejeni propun înființarea așa-ziselor „Primării de cartier”

Publicat acum

pe

PNL Dej propune un nou proiect de hotărâre pentru facilitarea accesului cetățenilor la seviciile administrației publice. Este vorba despre înființarea unor așa-zise „Primării de cartier”.

PNL Dej propune să aducă administrația la cetățean, s-o apropie, s-o facă mai prietenoasă, mai dinamică, mai interactivă. Este unul din pașii propuși de noi pentru transformarea Dejului, în timp, într-un oraș modern, dinamic, prosper si inteligent, într-adevărat smart-city de care să fim mândri cu toții”, arată consilierul local Marius Butuza, pe Facebook.

Redăm mai jos textul expunerii de motive a acestei inițiative:

În ultimii ani Primăria a devenit o instituție esențială în viața tuturor cetățenilor, un organism vital pentru fiecare dintre noi, de a cărei bună funcționare depind multe aspecte ale vieții noastre cotidiene. Relaționarea dintre administrație și cetățean este un element fundamental al actului administrativ și trebuie să se bazeze pe o comunicare eficientă și cât mai directă între cetățean și funcționarul public.
O adevărată democraţie, atât la nivel central cât şi local, este astăzi de neînchipuit fără implementarea unor tehnici noi de informare şi comunicare – repere care stau la baza teoriei şi practicii de relaţii publice. Punerea în funcţiune a unor noi tehnici de informare şi comu¬nicare se înscrie în caracterul reformator al schimbărilor ce au loc în prezent în administraţia publică de pretutindeni. Aceasta se manifestă mai ales în relaţiile dintre aleşi şi alegători. Tot mai multe autorităţi publice locale conştientizează rolul informării şi comunicării, transparenţei administrative şi implicarea, pe această bază, a publicului în procesul decizional. Necesitatea şi dorinţa de a scoate în public problemele locale se înscriu tot mai mult în strategia de publicitate a activităţii organelor administraţiei publice locale.
Din acest motiv calitatea actului administrativ este foarte importantă pentru întreaga comunitate, iar cei care sunt chemați să îndeplinească acest rol nu reușesc întotdeauna să se ridice la nivelul așteptărilor noastre, a cetățenilor. Eficiența unei administrații depinde în mare măsură de gradul de interacțiune a acesteia cu cețățenii în scopul preluării problemelor comunității și aplicării prevederilor legale în cel mai scurt timp pentru soluționarea eficientă a tuturor situațiilor semnalate sau consemnate de aceștia.
Deși Dejul nu este o localitate cu un număr foarte mare de locuitori (33497 conform ultimului recensământ), raportată la media națională, analizând situația la nivelul județului Cluj obsevăm că este totuși destul de întins ca suprafață (109 km2), iar cifra de 307,31 locuitori /km2, este una foarte mică raportată la alte localități.
De exemplu:
– Cluj-Napoca – 1808,00 loc./km2
– Turda – 609,00 loc./km²
– Cîmpia Turzii – 1.129,00 loc./km²
– Gherla – 313,16 loc./km²
– Huedin – 152,90 loc./km2
După cum obsevați din acest punct de vedere suntem penultima localitate din județ, cu mențiunea că Huedinul este o localitate de munte, având un specific aparte acestor tipuri de așezări foarte întinse ca suprafață și datorită condițiilor geografice dificile, comunitățile sunt dispersate pe o suprafață foarte extinsă.
Numărul mic de locuitori pe km2, indică faptul că distanțele medii pe care aceștia sunt nevoiți să le parcurgă pentru a-și soluționa problemele zilnice este mare și luând în calcul și alți factori cum ar fi vârsta medie, posibilitațile fizice de deplasare și sănătatea pot fi determinante atunci când analizăm calitatea vieții respectivei comunități.
Conform datelor oficiale, vârsta medie a cetățenilor care în Dej este de … ani. Numărul mare de persoane în vârstă, pensionari precum și persoane cu diverse dizabilități motorii, ne fac să susținem ca fiind oportună o asemenea inițiativă, care odată pusă în practică ar aduce o ridicare semnificativă a calității vieții comunităților din zonele respective și a societății dejene în general.
Grupurile de pesoane vulnerabile din punctul de vedere al capacității de deplasare precum și din punct de vedere al securității vor fi principalele beneficiare ale acestei inițiative.
Preluarea petițiilor, plata taxelor și a impozitelor va fi mult mai facilă pentru cetățeni, prin faptul că aceștia nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze din cartierul lor până la primărie,și să aștepte la cozi interminabile pentru a-și soluționa dolenațele.
Un factor important și demn de luat în seamă ar fi că prin înființarea acestor primării de cartier se va genera sentimentul de apropiere a instituției administrative de cetățenii săi, un semn al grijii sporite pe care aeasta o are față de ei și problemele cu care aceștia se confruntă zilnic. Primăria nu este și nu trebuie să se comporte precum Big Brother, însă trebuie să creeze acel climat deschis și prietenos pentru ca cetățenii să se simtă prețuiți, valorizați și să aibă sentimentul că găsesc în administrație un partener sincer, corect și amabil, dar în același timp ferm în ceea ce privește respectarea legii de către toți membrii societății pe care o desevește.
Asigurarea climatului de normalitate civică, de ordine şi siguranţă publică este un alt element care trebuie să reprezinte permanent o prioritate pentru administrație, care prin structurile specializate şi abilitate în baza legislatiei în vigoare caută să identifice cele mai eficiente forme şi modalităţi de realizare a acestui obiectiv.
Creşterea siguranţei cetăţeanului este o funcție de bază a administrației și se realizează prin diminuarea riscurilor şi a vulnerabilităţilor, aspect care presupune o analiză de detaliu a riscurilor posibile şi vulnerabilităţilor la adresa societăţii în ansamblu, a individului în particular, a serviciilor şi infrastructurilor critice vitale funcţionării societăţii moderne.
Evoluţia generală a societăţii, caracterizată prin perpetuarea unor fapte infracţionale, impun o evaluare permanentă și atentă a elementelor care stau la baza bunei funcţionări a structurilor abilitate în prevenirea şi protecţia cetățenilor și infrastructurilor, combaterea fenomenului infracţional, prin perfecţionarea metodelor de asigurare a ordinii şi siguranţei publice. Siguranţa publică este percepută, îndeosebi de către individ dar şi de societate, ca un sentiment de linişte şi încredere pe care îl conferă aplicarea măsurilor de menţinere a ordinii şi liniştii publice, având ca scop principal creşterea gradului de siguranţă al persoanelor, colectivităţilor, a bunurilor şi a proprietăţii private, a serviciilor şi infrastructurilor locale .
Datorită acestor argumente, înființarea unor posturi de poliție de cartier se impune ca o necestitate și se va constitui ca un factor de echilibru în comunitațile pe care le vor deservi, deoarece este binecunoscut faptul că prin simpla prezență în mijlocul comunității a personalului de specialitate, a omului în uniformă, se impune ordine și respect iar acest fapt se va materializa prin diminuarea semnificativă a fenomenului infracțional, prin inhibarea lui încă din stadiul incipient.
Ca urmare a celor de mai sus, propunem înființarea unor puncte de servicii de administrație publică, denumite generic ”primării de cartier” după cum urmează:
1. Cartierul Dealul Florilor Locația:……………………
– Ghișeu de preluare a petițiilor -1 pers
– Casierie pentru plata impozite, taxe și amenzi -1 pers
– Poliție comunitară -2 pers
2. Cartierul Ocna Dejului: Locația:……………………
– Ghișeu de preluare a petițiilor -1 pers
– Casierie pentru plata impozite, taxe și amenzi -1 pers
– Poliție comunitară -2 pers
3. Cartierul Viile Dejului: Locația:……………………
– Ghișeu de preluare a petițiilor -1 pers
– Casierie pentru plata impozite, taxe și amenzi -1 pers
– Poliție comunitară -2 pers
4. Cartierul Triaj: Locația:……………………
– Ghișeu de preluare a petițiilor -1 pers
– Casierie pentru plata impozite, taxe și amenzi -1 pers
– Poliție comunitară -2 pers
Personalul acestora va fi asigurat de către angajații actuali, iar locațiile în care acestea urmează a fi amplasate vor fi stabilite dintre cele care se află în patrimoniul privat sau public al Primăriei Dej.

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Politic

Deputatul dejean Cornel Itu, proiect de lege privind finanțarea structurilor sportive

Publicat acum

pe

Deputatul dejean Cornel Itu a inițiat în această săptămână un proiect de lege de importanță majoră pentru structurile sportive, pentru buna desfășurare a activității acestora, în special în privința asigurării unei continuități în ceea ce privește finanțarea lor.

„Proiectul de lege, pe care mă bucur că l-au semnat, alături de mine, numeroși colegi din Grupul Parlamentar al PSD, va modifica Legea nr. 350 din 2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general.

Scopul acestei legi, care sper că va fi adoptată și aplicată într-un viitor nu prea îndepărtat, este crearea unor condiții reale și de egalitate de șanse pentru accesarea de fonduri nerambursabile pentru toți operatorii de programe, în special pentru cei din domeniul sportului.

Aprobarea Bugetului are o perioadă considerabilă de dezbatere până la aplicare, și uneori se prelungește, fapt care conduce la blocarea desfășurării programelor (a campionatelor sau turneelor) în perioada ianuarie-martie, întrucât nu se pot deconta cheltuielile care pot fi dovedite prin chitanțe și facturi (arbitraj, cazare, masă, servicii medicale, transport, care asigură buna desfășurare a proiectului), având în vedere legea care e acum în vigoare. Așadar, am considerat că se impune o schimbare! Principala modificare pe care am adus-o prin proiectul meu este că se înlocuiește condiția temporală a anului bugetar cu condiția contractării de achiziții, bunuri sau servicii strict în scopul programului respectiv. Cred că modificarea conduce la o mai bună aplicare a dispozițiilor legii și acoperă alte ipoteze care nu se intersectau cu anul bugetar. Astfel, cheltuielile vor fi eligibile dacă se dovedesc că au fost oportune și justificate în scopul programului, eliminându-se rigiditatea limitei temporale.

Promovarea sportului și sprijinirea activității sportivilor reprezintă pentru mine o prioritate în activitatea parlamentară, cred în forța sportului de a modela caractere și de a crea baza unei vieți sănătoase și fericite, în special când vine vorba de tânăra generație”, a declarat Cornel Itu, deputat PSD.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

Facebook

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare