Conectează-te cu noi

Naţional

La Loteria Bonurilor se vor acorda maxim 100 de premii

Publicat acum

pe

bon fiscal

Comisia de buget-finanţe a Camerei Deputaţilor a decis, marţi, modificarea Ordonanţei 10/2015 pentru organizarea loteriei bonurilor fiscale, stabilind că la extragerea loteriei bonurilor fiscale se va acorda un număr de maxim 100 de premii.

Deputaţii din comisie au votat amendamente la ordonanţă după ce ministrul finanţelor Eugen Teodorovici a propus această soluţie pentru ca sumele câştigate de participanţii la loterie să fie mai consistente.

Astfel, potrivit celor adoptate de deputaţi, la extragerea loteriei bonurilor fiscale se va acorda un număr de maxim 100 de premii. Unitatea teritorială a administraţiei fiscale unde a fost depus în original bonul fiscal câştigător va elibera titularului bonului o copie pe care este scris că este conform cu originalul şi conţine un număr unic de înregistrere atribuit automat printr-o aplicaţie informatică la nivel naţional.

Pentru asigurarea transparenţei, o listă privind bonurile prin care au fost revendicate premiile se va publica pe site-ul Ministerului Finanţei Publice şi pe cel al Autorităţii Naţionale de Administrare Fiscală.

Dacă în urma centralizării listei bonurilor fiscale pe care s-au revendicat premiile se va constata depăşirea numărului maxim de premii care se acordă, se va proceda la extragerea aleatorie a unui număr de 100 de bonuri fiscale câştigătoare din totalitatea bonurilor fiscale din listă.

În situaţiile în care ulterior efectuării unei extrageri se constată erori de natură tehnică în desfăşurare acesteia care nu vizează caracterul aleator al acesteia, se va considera că extragerea a fost efectuată corect, iar premiile se vor acorda câştigătorilor în urma extragerii şi după desfăşurarea procedurilor.

Ordonanţa urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor, arată MEDIAFAX.

Naţional

Valabilitatea paşapoartelor simple electronice, extinsă de la 5 la 10 ani

Publicat acum

pe

Camera Deputaţilor a adoptat în plenul de miercuri o propunere legislativă prin care valabilitatea paşapoartelor simple electronice este extinsă de la 5 ani la 10 ani pentru persoanele care au împlinit 25 ani.

Scopul principal al proiectului de lege este fluidizarea în acţiunile serviciilor de paşapoarte prin reducerea numărului de cereri pentru eliberarea paşapoartelor. Un alt amendament la articolul 40 al proiectului pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2005 prevede: „Exercitarea de către o persoană a dreptului la liberă circulaţie în străinătate se suspendă numai în următoarele situaţii: este inculpată într-o cauză penală şi a fost dispusă, în condiţiile Codului de procedură penală, instituirea unei măsuri preventive, cu impunerea după caz, a obligaţiei de a nu părăsi o anumită limită teritorială, fixată de organul judiciar, decât cu încuviinţarea prealabilă a acestuia.

În forma iniţială a Legii, articolul 40 era formulat astfel: „Exercitarea de către o persoană a dreptului la liberă circulaţie în străinătate se suspendă numai în următoarele situaţii: a) este învinuită sau inculpată într-o cauză penală şi a fost dispusă instituirea unei măsuri preventive în condiţiile Codului de procedură penală„, însă iniţiatorii anunţă că e nevoie de schimbarea textului tocmai pentru o definire mai corectă şi pentru că a fost scos din legislaţie cuvântul „învinuit”.

De asemenea, un alt amendament prevede creşterea valabilităţii paşapoartelor de la 3 la 5 ani pentru persoanele între 12 şi 25 de ani.

Iniţiativa legislativă a fost adoptată de Camera Deputaţilor cu 276 de voturi de susţinere, fiind for decizional. Senatul a adoptat ca primă cameră sesizată iniţiativa legislativă în şedinţa din 6 septembrie 2016.

 

Sursa – Mediafax

Continuă să citești

Naţional

Amenzi uriașe pentru cei care își decorează parbrizele

Publicat acum

pe

Șoferii care obișnuiesc să circule cu mașini care au lipite pe geamuri, fie ele geamuri laterale, parbriz sau lunetă, diverse accesorii, iar acestea reduc, prin număr sau dimensiuni, vizibilitatea conducătorului auto, riscă amenzi consistente, ce pot ajunge până la aproape 3.000 de lei, scrie avocatnet.ro.

Legislația rutieră în vigoare stabilește că “aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea” reprezintă o contravenție încadrată în clasa a IV-a de sancțiuni.

În condițiile în care clasa a IV-a de sancțiuni prevede aplicarea unei amenzi cuprinse între nouă și 20 de puncte-amendă, iar punctul-amendă are valoarea, în 2018, de 145 de lei, persoanele fizice care aplică diverse obiecte pe suprafața geamurilor sau în dreptul acestora pot fi amendate cu sume curpinse între 1.305 și 2.900 de lei.

Accesoriile amintite în Codul rutier pot fi odorizante, carnete de notițe, diverse obiecte religioase (icoane și cruciulițe), suporturi pentru diverse dispozitive electronice, zaruri supradimensionate și altele, dar și vinietele sau abțibilduri “colecționate” pe marginea parbrizului. Alte obiecte care reduc vizibilitatea șoferului sau a pasagerilor și pentru care ar putea fi sancționați conducătorii auto sunt pozele cu membri ai familiei sau cu prieteni trecuți în neființă, pe care anumiți șoferi le lipesc pe parbriz, de cele mai multe ori pe partea dreaptă.

De asemenea, reprezintă contravenție și este sancționată tot cu amendă de până la 2.900 de lei și “aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă sau pe geamurile laterale”. Totuși există o variantă legală pentru reducerea transparenței geamurilor unei mașini, și anume utilizarea de tratamente și folii omologate sau certificate de către Registrul Auto Român.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Naţional

Sistemul de înregistrare video pentru staţiile ITP este de azi obligatoriu

Publicat acum

pe

Începând cu 21 mai, toate staţiile autorizate care nu vor avea montat şi în funcţiune sistem de înregistrare video obligatoriu vor avea autorizaţia tehnică suspendată de drept, conform prevederilor legale. RAR are posibilitatea tehnică informatică să suspende în timp real autorizația.

Încă de la începutul lunii mai 2018, Registrul Auto Român a verificat la nivel național în stațiile ITP dotarea corespunzătoare/instalarea sistemului de supraveghere video şi îndeplinirea tuturor funcţionalităţilor impuse de lege.

Procesul de verificare a conformitatii instalarii sitemului in stațille ITP va continua si dupa 20 mai, până când toate cerinţele legale vor fi îndeplinite similar şi uniform de toate staţiile de ITP autorizate la nivel naţional. (unghiurile de filmare trebuie să acopere exact aria vizată în supraveghere)

Ulterior, în procesul de autorizare/reautorizare a staţiilor de ITP, RAR va verifica din nou, în detaliu, dotarea şi menţinerea în funcţiune a sistemului video impus cu asigurarea tuturor funcţionalităţilor iar acesta va fi declarat/poziţionat corespunzător pe fluxul de ITP (camere video, ecran de vizualizare, DVR) al fiecărei staţii spre a putea fi verificat/comparat în activitatea de supraveghere/monitorizare ulterioară.

Este important de precizat că întreaga activitate de ITP desfăşurată de staţiile autorizate, inclusiv monitorizarea prin intermediul sistemului video, trebuie să se desfăşoare cu respectarea de către operatorii economici/persoanele autorizate deţinătoare a acestor staţii, a legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.

Legislație

Condiţiile ce trebuie asigurate de staţiile de ITP în vederea înregistrării, prin intermediul unui sistem video, a activităţii efectuate pe linia de ITP, sunt prevăzute la art. 10 alin. (91) din Anexa OMT nr. 1.319/2016, astfel:

„(91). SITP trebuie să asigure, prin intermediul unui sistem video, înregistrarea activităţii efectuate pe linia de ITP, înregistrare care trebuie păstrată pe o perioadă de 6 luni de la data efectuării ITP. Aceste înregistrări vor fi puse la dispoziţia RAR în scopul monitorizării activităţii de ITP.

Sistemul de supraveghere video necesar trebuie să conţină minimum două camere de supraveghere şi un înregistrator digital DVR (Digital Video Recorder) care să permită înregistrarea la rezoluţii înalte HD (High Definition) având caracteristicile tehnice corelate cu dimensiunile şi particularităţile spaţiului destinat activităţii de ITP; sistemul trebuie să fie astfel proiectat, dotat şi instalat încât să asigure înregistrarea continuă a activităţilor desfăşurate pe linia de ITP. Sistemul de supraveghere video instalat în fiecare SITP trebuie să asigure următoarele funcţionalităţi:

a) să permită vizualizarea tuturor înregistrărilor realizate pe un ecran corespunzător şi accesibil inspectorului RAR;
b) să permită înregistrarea şi vizualizarea pe fluxul de ITP a vehiculului inspectat, a culorii exacte a acestuia şi a plăcii/plăcilor cu numărul de înmatriculare, indiferent de condiţiile de iluminare existente;
c) să permită înregistrarea activităţii de pe linia de ITP pe durata maximă de funcţionare, respectiv de luni până vineri între orele 8,00 şi 20,00 şi sâmbătă între orele 8,00 şi 14,00;
d) să permită înregistrarea şi vizualizarea corespunzătoare a indicaţiilor afişajului/afişajelor analogic/analogice sau a indicatoarelor analogice ale standului/standurilor de frânare instalate pe linia de ITP;
e) să permită stocarea înregistrărilor realizate, vizualizarea lor selectivă pe toată durata stocării şi ştergerea automată a înregistrărilor realizate după 6 luni de la data preluării lor.

În cazul SITP care dispun de mai multe linii de ITP se acceptă utilizarea unui singur sistem de supraveghere video, cu condiţia ca acesta să fie astfel proiectat, dotat şi instalat încât să asigure toate funcţionalităţile prevăzute la lit. a) – e) pentru toate liniile de ITP utilizate, iar acestea să fie amplasate alăturat, în aceeaşi incintă.”

Istoricul demersurilor RAR în această speță și argumentele implementării supravegherii video

Cerința referitoare la necesitatea echipării stațiilor de ITP cu sistem video a fost introdusă odată cu modificările și completările aduse la OMTCT nr. 2.133/2005 prin prevederile OMT nr. 1.033/2014, ce a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 495 din data de 03.07.2014 și a fost detaliată în ceea ce privește caracteristicile, condiţiile tehnice, organizatorice şi funcţionale minimale necesare realizării acestor înregistrări video, cu ocazia modificărilor și completărilor aduse aceluiași ordin, care au fost introduse prin OMT nr. 1.319/2016, ce a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din data de 27.10.2016.

Această prevedere a fost introdusă pe de o parte în vederea uniformizării cerinţelor de dotare a staţiilor de inspecţie tehnică cu cele privind atelierele de reparaţii pentru care o cerinţă de introducere a unui sistem video pentru vizualizarea activităţii a fost introdusă prin Legea nr. 51/2013, iar pe de altă parte pentru prevenirea posibilităţii de efectuare a unor inspecţii tehnice periodice fără prezentarea vehiculului sau cu utilizarea unui alt vehicul similar.

De asemenea, este important de menţionat că această dotare suplimentară a fost introdusă ca urmare a constatărilor efectuate în activitatea de supraveghere a staţiilor de inspecţie tehnică periodică autorizate de către RAR cu privire la anumite încercări şi practici de eludare a procedurilor reglementate de efectuare a ITP şi se înscrie pe linia măsurilor periodice, etapizate şi proporţionale propuse în scopul creşterii nivelului de conformare şi de disciplinare a activităţii desfăşurată în cadrul staţiilor de ITP.

Data aplicării acestei prevederi a fost amânată până la 20 mai 2018 luând în considerare atât aspecte de ordin tehnic şi financiar dar şi practic/administrativ pentru staţiile autorizate de ITP cât şi pentru RAR.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare