Conectează-te cu noi

Social-Cultură

Elevi ai Liceului Tehnologic “Constantin Brâncuşi” Dej, stagiu de pregătire practică în Olanda – FOTO

Publicat acum

pe

stagiu de pregatire Olanda (13)

În perioada 6-13 mai, elevi ai Liceului Tehnologic “Constantin Brâncuşi” Dej, însoţiţi de prof. Badiu Ginela, au efectuat un stagiu de pregătire practică la Deltion College Zwolle, Olanda, reprezentat de Marinus Royakkers şi cu sprijinul Fundației Dalfsen Helpt O. Europe, reprezentată de Jan Maters.

Acest stagiu a fost efectuat cu scopul de a înţelege şi a de lua contact cu sistemul de învăţământ olandez, legătura dintre Liceul Tehnologic “Constantin Brâncuşi”  şi Deltion College Zwolle fiind realizată anul trecut, când patru profesori olandezi au vizitat liceele tehnologice din Dej.

În cadrul stagiului de pregătire, Fătu Timotei, Balog Lorena Luisa și Mureșan Ionuț Alexandru, elevi în clasa a XI-a la Liceului Tehnologic “Constantin Brâncuşi” Dej, au desfășurat activități practice în ateliere dotate la cel mai înalt standard, au utilizat soft-uri de desenare cu ajutorul calculatorului şi şi-au îmbunătăţit competenţele de comunicare în limba engleză.

”Elevii au fost încântaţi de tot ceea ce au văzut, Colegiul Deltion din Zwolle impresionând nu doar prin construcţia spaţiilor şcolare cât mai ales prin dotarea cu echipamente de lucru moderne, prin conexiunea directă  a teoriei cu practica şi prin parteneriatul real care există între liceu, agenţii economici, reprezentanţii guvernamentali şi cei locali. Prin acest mod de pregătire-instruire, în care Colegiul Deltion oferă servicii de pregătire profesională similare cu cele din fabrici, elevii olandezi ies din școală gata pregătiți pentru a se integra pe piața muncii.

În timpul vizitării Colegiului Deltion, s-au putut afla lucruri interesante şi utile despre învăţământul olandez şi despre felul în care sunt implementate politicile educaţionale. În Olanda Legea învăţământului stabileşte care este curricula obligatorie şi obiectivele-cadru în învăţământ, iar şcolile decid singure modalitatea prin care se realizează transmiterea de cunoştinţe şi formarea de deprinderi şi abilităţi. Conceptul de evaluare este nuanţat: evaluarea nu mai este privită ca o etapă individuală ce urmează după predare, ci ca parte principală a învăţării în sine.  În centrul evaluării, ca proces centrat pe elev, sunt întrebări ca: “a înregistrat elevul progrese?” sau “a învăţat elevul ceea ce se urmăreşte?” Toate acestea, secondate de educaţia timpurie, de cultul muncii şi al respectului pentru mediu, fac din învăţământul olandez un model educaţional de succes, demn de urmat.

Mobilitatea în Olanda s-a putut realiza cu sprijinul Primăriei Dej, respectiv prin bunăvoinţa familiei Rodica şi Jan Maters – Fundația Dalfsen Helpt O. Europe şi a Deltion College Zwolle, motiv pentru care ne exprimăm gratitudinea noastră. După astfel de experienţe, paşii următori ar fi  sensibilizarea factorilor decizionali în a schimba modalitatea de abordare a pregătirii practice a elevilor din învăţământul  profesional şi tehnic, precum şi  continuarea demersului de atrage fonduri şi de a găsi sprijin la agenţii economici pentru modernizarea dotărilor din atelierele-şcoală, a declarat profesoara Badiu Ginela, directorul adjunct al Liceul Tehnologic Constantin Brâncuşi”, transmit reprezentanții liceului dejean.

Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECLAMĂ

RECLAMĂ

PUBLICITATE

TU AI DAT LIKE?

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER