Naţional
Peste 4.800 de pompieri sunt pregătiți să intervină pe perioada minivacanței de 1 Decembrie
Publicat acum
8 anipe
de
Dorin CocișPeste 4.800 de pompieri cu aproximativ 1.100 de mijloace tehnice vor fi la datorie pe timpul minivacanței de 1 Decembrie, iar alți 9.500 sunt pregătiți să intervină, pentru asigurarea misiunilor destinate protecției și siguranței cetățenilor.
Premergător minivacanței de 1 Decembrie, inspectorii de prevenire au desfășurat, la nivel național, activități de îndrumare și control, pe linia respectării măsurilor de apărare și stingere a incendiilor la operatori economici care organizează activități cu aflux mare de persoane, respectiv la unitățile de cazare unde sunt așteptați numeroși turiști.
Pe lângă identificarea și înlăturarea neregulilor specifice, specialiștii noștri au asigurat instruirea personalului angajat, astfel încât aceștia să cunoască și să respecte regulile de prevenire a incendiilor și, la rândul lor, să le transmită utilizatorilor.
Astfel, pompierii au executat 547 controale la structuri de primire turistice (pensiuni agroturistice, cabane montane, hoteluri, moteluri) și la spațiile de alimentație publică și divertisment pe care acestea le dețin, în urma cărora au fost constatate 1.882 deficiențe, dintre care 376 au fost înlăturate pe timpul verificărilor. În urma acțiunilor de control preventive, au fost aplicate 1.474 sancțiuni contravenționale (1.083 avertismente și 391 amenzi contravenționale), în cuantum de 478.200 RON.
De asemenea, pentru consolidarea climatului preventiv, personalul specializat a derulat peste 500 misiuni de recunoaștere la categoriile de obiective pentru care sunt preconizate evenimente cu public numeros și la cele des frecventate în această perioadă.
Având în vedere că în această perioadă majoritatea cetățenilor aleg să-și petreacă timpul liber în zonele turistice, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență reamintește principalele reguli de prevenire a incendiilor la unitățile de cazare:
— Solicitarea informațiilor în ceea ce privește dotarea structurii de cazare turistică cu mijloace de apărare împotriva incendiilor (stingătoare, hidranți interiori, detectoare de fum);
— Studierea planului de evacuare în caz de incendiu existent pe partea interioară a ușilor camerelor de cazare;
— Identificarea traseelor de evacuare, precum și a eventualelor butoane manuale de semnalizare a incendiilor;
— Informarea personalului existent la recepții atunci când se identifică blocarea căilor de evacuare sau depozitarea necorespunzătoare a materialelor combustibile;
— Interzicerea utilizării instalațiilor și aparatelor electrice cu defecțiuni sau improvizații. În situația identificării deficiențelor în acest sens, se va anunța, imediat, administrația unității de cazare;
— Respectarea interdicției privind fumatul și utilizarea focul deschis; scrumul și resturile de țigări se vor arunca în locuri special amenajate.
Pentru gestionarea, cu promptitudine și eficiență, a situațiilor de urgență care pot apărea în această perioadă, peste 4.800 de pompieri salvatori, cu 1.100 mijloace tehnice, sunt pregătiți să intervină, iar alți 9.500 vor asigură rezerva de personal, în caz de nevoie.
În scopul optimizării misiunilor orientate spre siguranța comunității, echipajele serviciilor profesioniste pentru situații de urgență vor asigura sprijinul autorităților administrației publice locale și populației în cazul manifestărilor fenomenelor hidro-meteorologice periculoase.
De asemenea, în cazul apariției efectelor cu impact asupra comunității, grupele operative la nivelul județelor vor fi activate în sistem integrat, cu reprezentanți din celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, precum și cu cei aflați în componența autorităților și instituțiilor implicate în managementul tipurilor de risc specifice.
Totodată, pentru răspunsul la eventuale urgențe medicale, la nivel național vor fi disponibile 260 de echipaje de pompieri SMURD, care vor asigura primul ajutor medical calificat, peste 30 de unități de terapie intensivă mobilă (dintre care șapte cu specific neonatologic) și peste 40 de autospeciale pentru transport personal și victime multiple.
Menținerea climatului de siguranță la nivelul comunității și crearea culturii de securitate rămân principalele obiective ale Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și reprezintă elementele fundamentale ce susțin activitățile derulate permanent în sprijinul și pentru cetățean.
FOTO – Arhivă