Eveniment
FUJIKURA: ”Am decis sistarea temporară a activității” | Cine lucrează acum, ce spune compania despre cazurile COVID-19
Publicat acum
5 anipe
Compania Fujikura Automotive România a transmis un comunicat din presă prin care anunță că s-a decis sistarea temporară a activității. Vezi, mai jos, cine lucrează în această perioadă și ce spune compania despre cazurile COVID-19.
Redăm comunicatul companiei:
”Ca urmare a solicitarilor aparute recent, Fujikura Automotive România doreste sa ofere o informare clara cu privire la situatia generata de Covid-19, precum si la masurile pe care compania le-a aplicat sau urmeaza sa le puna in aplicare.
Activitatea companiei a fost puternic afectata de situatia Covid-19 existenta in Europa, drept urmare, o mare parte dintre angajati au fost trimisi acasa in concediu sau in somaj tehnic incepand cu data de 23 Martie.
In perioada 23 martie – 10 aprilie activitatea s-a desfasurat cu aproximativ 100 de angajati la Cluj si 150 la Dej, din cei peste 2000 de salariati. In aceasta perioada, fiecare angajat prezent la munca a fost informat cu privire la masurile de preventie impotriva Covid-19, a primit masti, cu indicatia de a fi purtate conform recomandarilor Guvernului, s-au montat aparate cu dezinfectant in mai multe zone, iar in data de 4 Aprilie s-a realizat si o dezinfectie generala a tuturor fabricilor Fujikura.
Dorim sa va informam ca momentan nu am avut nici un caz confirmat pozitiv dintre angajatii care au fost la munca in aceasta perioada. Mai mult, in urma aparitiei unor focare in Zona Cetan si Reteag, am decis sa solicitam izolarea angajatilor din zonele respective pentru a diminua pe cat posibil riscul. Din pacate avem 2 angajati confirmati pozitiv cu Covid-19. La aparitia simptomelor ambii erau deja acasa de aproximativ 2 saptamani, ultima zi de munca fiind 20 Martie. Starea lor este momentan stabila si speram sa aiba o insanatosire grabnica.
Totusi, am decis sistarea temporara a activitatii pentru perioada 13 aprilie – 24 aprilie pentru angajatii fabricilor Cluj si Dej A si pana in 3 Mai pentru angajatii Dej C. In unitatile de productie au ramas un minim de persoane necesar pentru a asigura permanenta, precum si personalul departamentului Inginerie care se ocupa de proiectarea tunelului cu dezinfectant care se doreste a fi finalizat pana la reluarea activitatii in toate cele trei fabrici.
De asemenea, departamentul Inginerie va lucra partial si pentru productia de viziere in vederea donarii lor catre unitatille medicale, pana in prezent fiind produse cantitati importante de viziere deja utilizate in Spitalul Municipal Dej, Serviciul de Ambulanta Campia Turzii si Ambulatoriul Stomatologie Cluj.
De asemenea, departamentul de Securitate in Munca pregateste sesiuni de formare prin care personalul va fi reinstruit despre utilizarea corecta a echipamentelor de protectie, pentru siguranta tuturor angajatilor, la reintoarcerea in companie..
In momentul reluarii activitatii vor fi implementate actiuni aditionale pentru inlesnirea respectarii regulilor privind igiena si a reducerii riscului de infectare: adaugarea unei pauze suplimentare la programul de lucru pentru spalarea mainilor, marirea capacitatii departamentului Curatenie, etc.
Pana la intoarcerea angajatilor in companie incercam sa acoperim necesarul de masti si dezinfectant pentru o perioada cat mai lunga, iar saptamanal se va face o dezinfectie generala a tuturor locatiilor de productie cu o firma specializata.
Siguranta angajatilor e prioritatea noastra numarul unu, dar avem nevoie de responsabilitatea tuturor pentru a trece cu bine peste situatia neplacuta in care ne regasim”, transmite compania.