Conectează-te cu noi

Naţional

A mai rămas o săptămână până când contribuabilii pot depune declarația unică la ANAF!

Publicat acum

pe

loading...

În acest an declaraţia unică trebuie depusă până pe data de 31 iulie 2019, după ce termenul iniţial de 15 martie a fost amânat. Astfel, a mai rămas doar o săptămână până când trebuie depusă declaraţia unică, conform Codului fiscal.

Cine depune declaraţia unică?

„Declaraţia se completează şi se depune de către persoanele fizice care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate, care datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii”, potrivit prevederilor Codului fiscal.

Declaraţia se completează şi se depune şi de către persoanele fizice care nu realizează venituri şi care optează pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate.

Bonificaţiile aplicabile declaraţie unice 2018 au fost oficializate

Care este termenul de depunere?

Declaraţia se depune până la data de 31 iulie 2019, inclusiv, de către persoanele fizice care au obligaţia:

  • declarării impozitului pe veniturile realizate din România sau/şi din străinătate în anul 2018;
  • declarării impozitului pe venitul estimat/norma de venit a se realiza din România în anul 2019;
  • declarării venitului estimat pentru încadrarea ca plătitor de contribuţii sociale pentru anul 2019 şi, după caz, a declarării contribuţiilor sociale datorate în anul fiscal 2018.

Declaraţia se depune în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, în cazul contribuabililor care încep o activitate în cursul anului fiscal şi a celor care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare pentru care impunerea este finală şi care nu au avut, până la acea dată, obligaţia depunerii declaraţiei unice”, conform ghidului publicat.

Declaraţia unică se poate depune prin serviciul Spaţiul Privat Virtual sau poate fi transmisă ANAF prin intermediul serviciului “Depunere declaraţii”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, pe baza unui certificat digital calificat.

De asemenea, „Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice” se poate transmite şi prin poştă sau se poate depune la sediul unităţilor fiscale.

Naţional

Ping-pong politic la plata alocațiilor dublate! Guvernul va adopta o OUG pentru amânarea majorării

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Vicepremierul Raluca Turcan a anunţat marți că legea promulgată de preşedinte va fi completată de o ordonanţă de urgenţă a Executivului pentru prorogarea termenului de intrare în vigoare.

Raluca Turcan a spus că toate majorările alocaţiilor pentru copii sunt legate de PNL, iar datorită partidului acestea au fost indexate, începând din acest an, cu rata inflaţiei. Ea a mai adăugat că Guvernul va găsi resursele financiare pentru dublarea alocaţiilor.

PNL este partidul de care sunt legate toate majorările alocaţiilor pentru copii de până acum: 2008, 2015 şi 2019. În plus, începând cu 1 Ianuarie 2020, alocaţiile sunt indexate cu rata inflaţiei tot datorită Partidului Naţional Liberal. Guvernul PNL va găsi resursele financiare pentru dublarea alocaţiilor de stat pentru copii, aşa cum prevede legea promulgată astăzi de Preşedintele Klaus Iohannis. Când a fost construit bugetul pe anul 2020, la finalul anului trecut, suma necesară pentru ca alocaţiile mărite să intre în plată nu a fost inclusă, nefiind lege în vigoare”, a afirmat Raluca Turcan, marţi pentru Mediafax.

Ea a adăugat că legea promulgată de preşedintele Iohannis va fi completată de o ordonanţă de urgenţă a Executivului pentru prorogarea termenului de intrare în vigoare a măsurii de dublare a alocaţiilor pentru copii până la prima rectificare bugetară.

Ca atare, pentru că PNL este într-un dialog continuu cu preşedintele Klaus Iohannis, promulgarea de astăzi (marţi – n.r.) a legii privind alocaţiile va fi completată de o ordonanţă de urgenţă a Guvernului. Actul normativ va proroga intrarea în vigoare a legii de dublare a alocaţiilor până la prima rectificare bugetară din acest an, la începutul lunii Iulie, aşa cum prevede legea responsabilităţii fiscal-bugetare. Presiunea care apasă bugetul din acest an, din motive ce ţin de politica falimentară a fostului guvern, dorim să nu afecteze copiii din România”, a conchis Turcan.

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, marţi, legea ce prevede dublarea alocaţiei de stat pentru copii, sump care ajunge la 300 de lei, respectiv 600 de lei pentru copiii cu handicap.

Continuă să citești

Naţional

Un român s-a trezit cu 27.000 de euro în cont şi i-a cheltuit imediat. Firma păgubită a dat în judecată băncile

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Un bărbat din Iaşi s-a trezit cu 131.000 de lei, aproximativ 27.000 de euro, în cont şi nimeni nu îi poate lua banii, scrie Mediafax.

Firma de salubritate Salubris din Iaşi a virat din greşeală suma în contul unei persoane fizice. Omul a scos imediat banii, astfel că suma nu mai poate fi recuperată.

Firma din Iaşi a dat în judecată băncile ING si BRD pentru că au autorizat tranzacţia fără a verifica dacă suma de 131.000 de lei merge în contul unei alte firme, aşa cum ar fi trebuit, sau în contul unei persoane fizice. Mai mult, firma pagubită a încercat să recupereze în instanţa suma de la cele două bănci.

Judecătoria şi Tribunalul Iaşi au dat dreptate băncilor în această speţă. Decizia a fost atacată cu recurs, iar în perioada imediat următoare Curtea de Apel Iaşi va da decizia finală.

Potrivit disp. art. 161 din OUG 113/2009, ordinul de plată este considerat ca fiind corect executat în ceea ce priveşte beneficiarul plăţii specificat prin codul unic de identificare, dacă ordinul de plată este executat în conformitate cu codul unic de identificare, iar în art. 162 din acelaşi act normativ se arată că, în cazul în care codul unic de identificare furnizat de utilizatorul serviciilor de plată este incorect, prestatorul de servicii de plată nu răspun­de, în conformitate cu art. 164 – 173, pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a operaţiunii de plată“, a stabilit instanţa.

Continuă să citești

Naţional

Buletinele s-ar putea schimba! Vor fi eliberate de la 12 ani și vor putea fi utilizate și drept card de sănătate

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

MAI a lansat în dezbatere publică un proiect ce vizează implementarea carţilor electronice de identitate, acestea urmând să conţină date precum un certificat digital pentru semnătură electronică, datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi impresiunile papilare a două degete, scrie Mediafax.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a transmis care sunt aspectele de noutate ce vizează noul act de identitate, existente în proiectul lansat în dezbatare publică marţi.

Pentru a asigura cetăţenilor români exercitarea dreptului la liberă circulaţie pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, în condiţii similare celorlalţi cetăţeni UE, România este obligată să emită acte electronice de identitate, începând din luna august a anului viitor (2021). Noile acte de identitate vin cu garanţii suplimentare de securitate şi întăresc încrederea instituţiilor publice şi a mediului privat că persoana care prezintă documentul este în fapt titularul acestuia. Astfel, se aduc îmbunătăţiri majore actualului act de identitate (care a fost pUs în circulaţie în anul 1997), prin utilizarea unor tehnologii de fabricaţie avansate, a unor elemente grafice de securitate, a unor inserturi de materiale de securitate şi, nu în ultimul rând, prin protecţia IT oferită de mediile de stocare electronice”, precizează MAI.

Prin intermediul noului act de identitate, cetăţenii români vor putea, indiferent de locul unde se află (în România sau în afara teritoriului naţional), să interacţioneze online cu autorităţile administraţiei publice şi să solicite prestarea de servicii publice.

Întrucât, identitatea se certifică prin mecanisme similare semnăturii electronice, prezenţa fizică a cetăţeanului, la ghişeu, nu va mai fi necesară, acesta putând accesa de la distanţă servicii, precum: înmatricularea unui autovehicul, obţinerea unui certificat de cazier judiciar, a unor avize, autorizaţii sau a altor documente de la autorităţile publice, depunerea unor declaraţii personale prevăzute de lege ş.a”, menţionează reprezentanţii MAI.

Noul act electronic de identitate va putea fi folosit pentru autentificarea în platforma informatică a asigurărilor de sănătate şi, în aceste condiţii, va asigura „funcţionalitatea de card de sănătate”.

Actul electronic de identitate se va elibera obligatoriu pentru persoane cu vârsta de 12 ani şi, opţional, sub această vârstă, la solicitarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali.

Tot ca element de noutate, se creează posibilitatea cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate de a obţine un act electronic de identitate, fără a mai fi necesară stabilirea domiciliului în România.

Nu în ultimul rând, pentru cei care nu doresc, din orice motiv, o carte electronică de identitate, va exista opţiunea de a solicita eliberarea unei cărţi de identitate simple; aceasta nu va conţine elemente sau date electronice, dar va prezenta un grad ridicat de securitate, conform sursei menţionate.

Producerea noilor acte de identitate se va realiza, centralizat, de către Compania Naţională „Imprimeria Naţională”.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare