Conectează-te cu noi

Naţional

ANPC demarează pe 16 decembrie controalele asupra produselor specifice sărbătorilor de iarnă

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) va începe din 16 decembrie seria de controale ce vor viza bunurile şi serviciile specifice sărbătorilor de iarnă, a declarat vineri directorul general al instituţiei, Paul Anghel, potrivit Agerpres.

Timp de aproximativ o săptămână înainte de data începerii seriei de controale, ANPC va derula un program de consiliere a operatorilor economici şi a consumatorilor, a adăugat Anghel.

Acesta a precizat că în prezent comisarii ANPC derulează acţiuni de verificare a jucăriilor, în contextul debutului perioadei de cadouri pentru copii.

Odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă, există anumite zone care trebuie controlate: zona produselor şi zona serviciilor. În ceea ce priveşte zona produselor, avem acţiuni în desfăşurare cu privire la jucăriile pe care marea majoritate a părinţilor le cumpără pentru copii pentru Moş Niculae şi pentru Moş Crăciun. În ceea ce priveşte Comandamentul de Iarnă pe piaţa serviciilor, vorbim de zonele de agrement, de servicii turistice, vorbim de zonele de alimentaţie publică şi vorbim de partea de bunuri care se comercializează în târguri, oboare, chiar şi în târgurile şi oboarele care sunt inclusiv în această perioadă, inclusiv în Bucureşti”, a afirmat reprezentantul ANPC.

În ceea ce priveşte Comandamentul de Iarnă, acesta are trei componente principale. Prima componentă se referă la consilierea operatorilor economici – va exista un program undeva începând din data de 9 decembrie, comisarii din cadrul comisariatelor judeţene şi regionale vor consilia operatorii economici, le vor da nişte ghiduri pe care le-am elaborat împreună cu Centrul European al Consumatorilor, ghiduri pentru consilierea operatorilor economici şi ghiduri pentru consilierea consumatorilor români şi nu numai români, ci şi pentru consumatorii europeni care vor să vină în România să petreacă sărbătorile de iarnă”, a explicat el.

Directorul general al ANPC a arătat că programele de prevenţie vor avea loc în special în zonele turistice tradiţionale montane.

Undeva în perioada 9 decembrie până în data de 16 decembrie vor avea loc aceste programe de consiliere, de prevenţie, de supraveghere a pieţei, după care, în data de 16, vor avea loc întâlniri la nivelul comisariatelor judeţene regionale pentru protecţia consumatorului, împreună cu consiliile judeţene, cu consiliile locale, cu UAT-urile, cu primării, cu toţi factorii implicaţi în zonele cu dever mare de turişti şi aglomeraţie mare de turişti în perioada de iarnă, şi aici mă refer la zona Văii Prahovei, probabil o să facem o întâlnire în zona Ploieşti, poate la Sinaia, undeva în zona aceea. Apoi, avem zona Bran – Moeciu, Rucăr, Poiana Braşov, Braşov. Avem o zonă foarte aglomerată – Rânca, cu zona de schi, unde, iarăşi, vom desfăşura un mini-comandament, Bucovina, cu tot ceea ce înseamnă zona limitrofă, unde va fi un aflux mare de consumatori. Nu în ultimul rând, Maramureşul şi zona Cluj-Băile Felix şi celelalte zone limitrofe Oradei. În data de 16 decembrie vor avea loc întâlniri, probabil că echipa de conducere a ANPC va fi prezentă în comandamentele respective şi începând cu data de 16 se va deschide şi seria controalelor în zona bunurilor şi produselor oferite consumatorilor”, a încheiat Paul Anghel.

Naţional

Un român s-a trezit cu 27.000 de euro în cont şi i-a cheltuit imediat. Firma păgubită a dat în judecată băncile

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Un bărbat din Iaşi s-a trezit cu 131.000 de lei, aproximativ 27.000 de euro, în cont şi nimeni nu îi poate lua banii, scrie Mediafax.

Firma de salubritate Salubris din Iaşi a virat din greşeală suma în contul unei persoane fizice. Omul a scos imediat banii, astfel că suma nu mai poate fi recuperată.

Firma din Iaşi a dat în judecată băncile ING si BRD pentru că au autorizat tranzacţia fără a verifica dacă suma de 131.000 de lei merge în contul unei alte firme, aşa cum ar fi trebuit, sau în contul unei persoane fizice. Mai mult, firma pagubită a încercat să recupereze în instanţa suma de la cele două bănci.

Judecătoria şi Tribunalul Iaşi au dat dreptate băncilor în această speţă. Decizia a fost atacată cu recurs, iar în perioada imediat următoare Curtea de Apel Iaşi va da decizia finală.

Potrivit disp. art. 161 din OUG 113/2009, ordinul de plată este considerat ca fiind corect executat în ceea ce priveşte beneficiarul plăţii specificat prin codul unic de identificare, dacă ordinul de plată este executat în conformitate cu codul unic de identificare, iar în art. 162 din acelaşi act normativ se arată că, în cazul în care codul unic de identificare furnizat de utilizatorul serviciilor de plată este incorect, prestatorul de servicii de plată nu răspun­de, în conformitate cu art. 164 – 173, pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a operaţiunii de plată“, a stabilit instanţa.

Continuă să citești

Naţional

Buletinele s-ar putea schimba! Vor fi eliberate de la 12 ani și vor putea fi utilizate și drept card de sănătate

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

MAI a lansat în dezbatere publică un proiect ce vizează implementarea carţilor electronice de identitate, acestea urmând să conţină date precum un certificat digital pentru semnătură electronică, datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi impresiunile papilare a două degete, scrie Mediafax.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a transmis care sunt aspectele de noutate ce vizează noul act de identitate, existente în proiectul lansat în dezbatare publică marţi.

Pentru a asigura cetăţenilor români exercitarea dreptului la liberă circulaţie pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, în condiţii similare celorlalţi cetăţeni UE, România este obligată să emită acte electronice de identitate, începând din luna august a anului viitor (2021). Noile acte de identitate vin cu garanţii suplimentare de securitate şi întăresc încrederea instituţiilor publice şi a mediului privat că persoana care prezintă documentul este în fapt titularul acestuia. Astfel, se aduc îmbunătăţiri majore actualului act de identitate (care a fost pUs în circulaţie în anul 1997), prin utilizarea unor tehnologii de fabricaţie avansate, a unor elemente grafice de securitate, a unor inserturi de materiale de securitate şi, nu în ultimul rând, prin protecţia IT oferită de mediile de stocare electronice”, precizează MAI.

Prin intermediul noului act de identitate, cetăţenii români vor putea, indiferent de locul unde se află (în România sau în afara teritoriului naţional), să interacţioneze online cu autorităţile administraţiei publice şi să solicite prestarea de servicii publice.

Întrucât, identitatea se certifică prin mecanisme similare semnăturii electronice, prezenţa fizică a cetăţeanului, la ghişeu, nu va mai fi necesară, acesta putând accesa de la distanţă servicii, precum: înmatricularea unui autovehicul, obţinerea unui certificat de cazier judiciar, a unor avize, autorizaţii sau a altor documente de la autorităţile publice, depunerea unor declaraţii personale prevăzute de lege ş.a”, menţionează reprezentanţii MAI.

Noul act electronic de identitate va putea fi folosit pentru autentificarea în platforma informatică a asigurărilor de sănătate şi, în aceste condiţii, va asigura „funcţionalitatea de card de sănătate”.

Actul electronic de identitate se va elibera obligatoriu pentru persoane cu vârsta de 12 ani şi, opţional, sub această vârstă, la solicitarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali.

Tot ca element de noutate, se creează posibilitatea cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate de a obţine un act electronic de identitate, fără a mai fi necesară stabilirea domiciliului în România.

Nu în ultimul rând, pentru cei care nu doresc, din orice motiv, o carte electronică de identitate, va exista opţiunea de a solicita eliberarea unei cărţi de identitate simple; aceasta nu va conţine elemente sau date electronice, dar va prezenta un grad ridicat de securitate, conform sursei menţionate.

Producerea noilor acte de identitate se va realiza, centralizat, de către Compania Naţională „Imprimeria Naţională”.

Continuă să citești

Naţional

Probleme în rețeaua Orange! Jumătate din rețea a căzut

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Orange, liderul pieţei locale de comunicaţii mobile, a experimentat marți, 14 ianuarie, începând cu ora 17:10, o serie de probleme tehnice care au afectat o jumătate din reţeaua companiei la nivel naţional.

Problemele au împiedicat clienţii operatorului de telefonie să apeleze şi să fie apelaţi sau să acceseze serviciile de internet, potrivit ZF.

Avaria a debutat la ora 17:10, atunci când sistemele interne de alertare ale Orange au fost activate. Impactul problemelor a fost la nivel naţional pentru serviciile de voce şi date afectând 50% din reţea, conform surselor ZF.

Compania a publicat după o oră şi 40 de minute de la alarma internă un mesaj pe contul său oficial de Facebook, prin care anunţa existenţa unor probleme tehnice. „Pentru moment unii dintre clienţi întâmpină dificultăţi în accesarea serviciilor noastre. Tehnicienii noştri lucrează deja la remedierea situaţiei în cel mai scurt timp. Vă mulţumim pentru înţelegere şi vă cerem scuze pentru neplăcerile create. Vă ţinem la curent pe măsură ce avem noutăţi”.

La ora 20:34 compania anunţa pe aceeaşi cale că serviciile Orange funcţionează îm parametri normali. „Update: serviciile Orange funcţionează acum în parametri normali. Recomandăm să daţi un restart telefonului dacă întâmpinaţi în continuare dificultăţi. Mulţumim pentru răbdare şi înţelegere”, arată mesajul.

Totuşi, pe contul de Facebook al companiei, mai mulţi clienţi au scris că experimentau probleme în continuare inclusiv în jurul orei 21:00.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare