Conectează-te cu noi

Politic

Bani pentru lucrările de deviere a Someșului Mic, pentru extinderea Aeroportului Internațional Cluj

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Ministrul Apelor şi Pădurilor, senatorul Ioan Deneș, a anunțat miercuri, 20 februarie, că ministerul a alocat fonduri în 2019 pentru lucrări la devierea Someșului Mic, pentru extinderea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj.

În acest an vor fi alocate fonduri pentru o serie de corecţii la lucrările din zonă și pentru ca să poată fi alocată suma integrală, autoritățile locale trebuie să mute un pod de pe şoseaua de centură a municipiului.

Este foarte important că încă din acest an, Guvernul României a alocat fonduri pentru lucrări la devierea Someșului Mic, pentru extinderea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj. Autoritățile locale trebuie să acționeze de urgență în privința mutării podului. Îi solicit domnului Alin Tișe să nu mai blocheze dezvoltarea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj așa cum a făcut-o în anii trecuți prin nefinanțarea acestuia din bugetul Consiliului Județean Cluj. Problema sa personală cu directorul instituției, faptul că dorește cu insistență schimbarea acestuia, nu trebuie să blocheze cea mai performantă instituție din județ, din ultimii zece ani” a declarat deputatul Horia Nasra, președintele PSD Cluj.

Politic

Cum pregătim infrastructura viitorului cu bani europeni

Publicat acum

pe

loading...

România a eșuat până acum să cheltuiască eficient fondurile europene destinate infrastructurii mari. Cele mai eficiente proiecte au fost realizate de administrațiile locale, în timp ce proiectele derulate de Guvern s-au împotmolit, spune președintele PMP Cluj, senatorul Vasile Cristian Lungu, care este și candidat în alegerile pentru Parlamentul European.

„Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție bani, pe care Guvernul nu a știut cum să îi cheltuiască. Acum, reprezentanții coaliției PSD-ALDE-UDMR au lansat concursul tovărășesc de declarații referitoare la absorbția fondurilor europene. Însă nici dacă ar reuși să crească în mod considerabil gradul de absorbție nu am putea spune că e vorba de un succes, pentru că acești oameni nu au viziune. Nu putem construi drumuri sau autostrăzi ca în anii 1950, ci trebuie să gândim autostrăzile viitorului”, spune Vasile Cristian Lungu.

El afirmă că aceste proiecte de infrastructură trebuie gândite în așa fel încât să reprezinte cu adevărat un pas înainte. „Avem nevoie de viziune care să folosească noile tehnologii nepoluante în folosul oamenilor. La Cluj-Napoca, de exemplu, din 2020, dezvoltatorii imobiliari vor fi obligați să amenajeze și stații de încărcare pentru mașinile electrice. Nu este un capăt de lume, pentru că prețul pentru o stație pornește de la doar câteva sute de euro. Noi, atunci când construim autostrăzi, trebuie să amenajăm, pe lângă platformele pentru benzinării, și platforme pentru mașinile electrice, pentru că astfel îi sprijinim pe românii care își vor cumpăra astfel de mașini, dar vom crea și culoare pentru turiștii care vor veni în țara noastră cu astfel de automobile. Specialiștii estimează că, în curând, vor apărea primele mașini electrice noi de 6.000 de euro, iar acest mijloc de transport va deveni tot mai răspândit. În Germania, deja, inginerii proiectează primele autostrăzi electrice. La fel trebuie să facem și noi”, afirmă Vasile Cristian Lungu. Liderul PMP Cluj aduce în discuție și argumentul poluării: în Cluj-Napoca circulă zilnic 200.000 de mașini, iar două treimi dintre ele nu respectă standardele mediu ale Uniunii Europene. Dezvoltarea infrastructurii pentru mașini electrice și eventualele facilități fiscale acordate proprietarilor unor astfel de mașini i-ar putea determina de oameni să opteze pe viitor pentru astfel de mașini.

De asemenea, Vasile Cristian Lungu crede că deja trebuie proiectate drumuri și autostrăzi adaptate pentru mașinile fără șofer. „Aceste mașini sunt deja o realitate în Statele Unite ale Americii și, fie că vrem, fie că nu vrem, peste un deceniu vor fi o realitate și în România. Dacă luăm în calcul ritmul nesatisfăcător în care am construit până acum autostrăzile, probabil că atunci când vom putea circula pe autostradă de la Cluj la București vom putea merge cu aceste mașini fără șofer. Și atunci nu vrem să ne trezim că trebuie să investim din nou pentru a crea infrastructura necesară pentru aceste mașini. Mai bine să investim din timp o singură dată, mai ales că, acum, impactul financiar al acestor tipuri de infrastructuri este unul minim, ar crește prețul proiectului cu mai puțin de 1 la sută. Însă am avea drumuri pregătite pentru viitor, nu pentru trecut”, mai spune senatorul PMP. El a oferit și date strânse de asociațiile patronale ale producătorilor de mașini din Statele Unite ale Americii. În fiecare an, în medie, în Statele Unite ale Americii se produc 5,5 milioane de accidente rutiere pe an, iar 93 la sută dintre ele sunt provocate din culpa oamenilor. Acest argument este unul puternic în favoarea mașinilor fără șofer, spun experții americani. Deja, în Statele Unite ale Americii au fost amenajate tronsoane întregi de drumuri pe care circulă astfel de mașini. Președintele PMP Cluj, Vasile Cristian Lungu, crede că aceste proiecte de viitor trebuie conectate cu alte proiecte, precum amenajarea de platforme logistice și conectarea proiectelor de infrastructură între ele. „Pentru că nu avem viziune, nici până acum nu am reușit să conectăm centura Vâlcele – Apahida cu nodul rutier de la Turda, unde se întâlnesc Autostrada Transilvania cu Autostrada Turda – Sebeș. Și nu vorbim decât de șapte kilometri. Acest mod de a gândi proiectele trebuie să dispară”, a spus senatorul Vasile Cristian Lungu.

„Suntem în Cluj, un oraș al inovării, cu peste 20.000 de specialiști în IT. Acești oameni lucrează cu Internet of Things, Machine Learning și Inteligența Artificială. Ei știu cel mai bine că lucrurile de care vorbim se întâmplă deja. Tehnologia ne transformă viețile, iar noi trebuie să folosim acest lucru în avantajul oamenilor. Autostrăzile și drumurile viitorului vor crea locuri de muncă în România, pentru că deja infrastructura electrică și de senzori de care vorbim poate și chiar este deja produsă pe platformele din Cluj-Napoca sau din Jucu”, a adăugat liderul PMP Cluj.

Continuă să citești

Politic

Zece motive pentru care Traian Băsescu este cel mai bun candidat pentru Parlamentul European

Publicat acum

pe

loading...

PMP oferă alegătorilor cea mai bună listă de candidați pentru Parlamentul European. Ea este deschisă de cel mai bun dintre candidații români, Traian Băsescu.

”Iată 10 motive pentru care merită să votați cel mai bun candidat.

1. Traian Băsescu este cel mai experimentat om de stat român aflat în activitate. Nici unul dintre candidați nu are experiența de șef de stat pe care Traian Băsescu a acumulat-o vreme de un deceniu. În plus, el are o activitate bogată în calitate de ministru, de parlamentar și de șef de partid. Această experiență poate fi decisivă în negocierea unor chestiuni sensibile pentru România.

2. Excelente conexiuni la nivel european. Traian Băsescu a participat, vreme de un deceniu, la reuniunile europene la cel mai înalt nivel și și-a creat un portofoliu de relații care poate fi folosit pentru binele României. Va fi un membru al Parlamentului European cu o voce puternică și clară.

3. O bună reputație la nivel internațional. Traian Băsescu are o reputație excelentă printre aliații României din lumea occidentală, indiferent dacă aceștia fac parte din Uniunea Europeană sau nu. Angajamentul său ferm în favoarea NATO și a Uniunii Europene, poziția clară în chestiuni precum solidaritatea Occidentului față de criza economică sau față de criza migranților i-au adus respectul liderilor lumii occidentale.

4. Este un lider recunoscut și apreciat în cea mai importantă forță politică europeană. Partidul Popular European (PPE) va domina și viitoarea configurație politică a Parlamentului European. Traian Băsescu este un membru respectat al familiei popularilor europeni, atât pentru meritele sale în calitate de fost șef de stat, cât și în calitatea de membru al Biroului Politic al PPE care care revine fiecărui șef de partid din familia popularilor.

5. O excelentă competență administrativă. Traian Băsescu și-a pus amprenta asupra reformelor care au dus la modernizarea României, astfel încât țara noastră își poate îndeplini onorabil obligațiile care derivă din calitatea sa de membru al Uniunii Europene și al NATO. Competența sa va fi extraordinar de folositoare Parlamentului European, care se va afla în centrul reformelor care vor transforma Uniunea Europeană într-un actor global mai puternic și mai performant.

6. Un adevărat lider regional. Cu mult curaj, Traian Băsescu s-a afirmat drept un lider vizionar ale acestei regiuni europene. El se bucură de apreciere nu doar în România, ci și în celelalte țări din această parte a Europei, din țările baltice până în Grecia sau în Turcia și din Ucraina și Republica Moldova până la Bruxelles.

7. Onestitatea. Traian Băsescu a ales să spună adevărul chiar și atunci când acesta i-a adus dezavantaje pe termen scurt. Pe termen lung, a câștigat respectul tuturor, chiar și pe cel al adversarilor săi politici. Își respectă cuvântul dat și spun adevărul – două calități tot mai rare în politica europeană.

8. Patriotismul. Mai presus de orice, Traian Băsescu își iubește țara. A știut întotdeauna să pună interesele României și ale românilor mai presus de orice interese personale, de grup sau de partid. Pentru că este un patriot onest, el a știut să treacă peste rivalitățile politice pentru a apăra binele comun al românilor.

9. Inteligența. Traian Băsescu este unul dintre cei mai inteligenți oameni de stat din trecutul recent al României. A demonstrat această calitate în clipe grele de cumpănă, atunci când a reușit să conducă cu bine România prin cele mai grele furtuni ale timpului nostru, reprezentate de criza economică globală, de amenințările teroriste sau de războaiele care au izbucnit în apropierea granițelor noastre.

10. Viziunea. Traian Băsescu este singurul om de stat care a formulat clar viitorul proiect de țară: Unirea cu Republica Moldova. În calitate de membru al Parlamentului European, va putea lupta la Bruxelles pentru îndeplinirea acestui deziderat național, care va reprezenta, în sfârșit, eliminarea consecințelor funeste ale Pactului Ribbentrop – Molotov și revenirea României la granițele sale firești. Bineînțeles, Unirea va fi făcută cu consimțământul românilor dintre Prut și Nistru”, se arată într-un comunicat de presă.

Continuă să citești

Politic

Investiții în guvernarea PSD în Cășeiu, Cuzdrioara și Bobâlna

Publicat acum

pe

loading...

Organizația PSD Dej transmite printr-un comunicat de presă care sunt investițiile în guvernarea PSD în comunele Cășeiu, Cuzdrioara și Bobâlna.

CĂȘEIU

Investiții în derulare- Modernizare DC 5 Salatruc-Leurda,comuna Caseiu, judetul Cluj (240.000,00 lei) prin PNDL

Investiții contractate

  1. Extindere sistem de canalizare ape uzate în satul Coplean, comuna Cășeiu, judetul Cluj (6.042.660,21 lei) prin PNDL
  2. Modernizare drumuri și străzi în localitatea Cășeiu, județul Cluj (6.425.217,00 lei) prin PNDL

CUZDRIOARA

Investiții în derulare – Modernizare străzi comunale în comuna Cuzdrioara, județul Cluj (4.489.461,35 lei) prin PNDR

Investiții contractate – Modernizare centru multifunctional in comuna Cuzdrioara, judetul Cluj (3.682.302,00 lei) prin PNDL

BOBÂLNA

Investiții în derulare – Modernizare drumuri în comuna Bovalna, județul Cluj (4.532.858,73 lei) prin PNDR

Investiții contractate

  1. Construire pod peste Valea Babdiului, în loc. Suaras, comuna Bobâlna, județul Cluj (623.127,08 lei) prin PNDL
  2. Modernizare drum comunal DC 164 Bobâlna-Pruni în comuna Bobâlna județul Cluj (1.881.472,75 lei) prin PNDL

Continuă să citești

RECLAMĂ

ALEGERI EUROPARLAMENTARE

loading...

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare