Social-Cultură
Cadru didactic al Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu” Dej, specializat ca trainer la Cambridge – FOTO
Publicat acum
9 anipe
În cadrul proiectului „Developing International Dimension and Digital Learning”, finanţat cu sprijinul Comisiei Europene prin programul Erasmus+ KA1, Armanda Stroia, cadru didactic al Şcolii Gimnaziale „Avram Iancu” din Dej a avut oportunitatea de a participa la stagiul de formare profesională „Becoming a Teacher Trainer”, care s-a desfășurat pe parcursul a 2 săptămâni în Cambridge, Anglia.
Prin obiectivele şi tematica abordată, cursul organizat de prestigiosul centru lingvistic Bell Cambridge International School a răspuns nevoii şcolii dejene de a forma un profesor mentor de limba engleză, responsabil cu facilitarea pregătirii lingvistice a colegilor interesați să deruleze proiecte de parteneriate cu alte școli europene.
Reputaţia indiscutabilă în peisajul academic internațional al acestui centru lingvistic, s-a reflectat și în faptul că acest curs a atras 16 participanți din cinci continente ale lumii: Europa (România, Polonia, Spania, Rusia, Anglia, Germania, Slovacia), America de Sud (Mexic), Asia (China), Africa (Egipt), respectiv Australia. În plus, profilul participanților a fost compatibil cu natura acestui stagiu, majoritatea fiind deja traineri, manageri de departamente lingvistice, cadre universitare sau profesori cu o experiență bogată de 25-30 de ani. Cu câteva excepții, aceștia nu au accesat fonduri europene, ci au suportat din buget propriu taxa de curs de 2095 de euro.
Obiectivul general al stagiului a constat în formarea competenţelor necesare pentru proiectarea şi implementarea unor module de dezvoltare profesională (seminarii, ateliere) prin cartografierea drumului de la profesor la trainer: paşii, etapele, dar și obstacolele pentru atingerea acestei traiectorii profesionale. Acest stagiu a integrat pe durata celor două săptămâni seminarii, prelegeri, workshop-uri tematice, conferințe în plen susținute de profesori și autori consacraţi în domeniul ELT (English Language Teaching) precum: Jim Scrivener, Lindsay Warwick, Martin Parrot. Participanţilor li s-a oferit oportunitatea de a-şi asuma un rol activ în cadrul cursului prin dezbateri, schimb de experienţă, planificarea și organizarea unor micro-sesiuni (în fomat de tip workshop), peer teaching (predarea în echipă) finalizată cu evaluarea şi oferirea de feedback.
Temele majore abordate de acest curs au vizat următoarele aspecte-cheie: incursiune în literatura de specialitate circumscrisă teoriei şi practicii trainingului; proiectarea, implementarea şi organizarea seminariilor de formare a cadrelor didactice; principii şi practici, instrumente ale observaţiei; stiluri şi strategii de a oferi feedback; tehnici de intervenție în procesul de mentorat (autoritativ, prescriptiv, informativ, facilitativ, cathartic, catalitic) și de gestionare a potenţialelor situaţii dificile din timpul trainingului.
Programul cultural și social a fost bine organizat și a inclus o gamă variată de activități, de la vizualizarea unor piese de Shakespeare în faimoasele grădini ale colegiilor (King’s College, Trinity College), la vizite culturale în Oxford și Londra, participarea la dezbateri pe teme de cultură și civilizație britanică, (muzică, mâncare tradițională, filme), activități outdoor (cricket, barbeque), concursuri (Pub quiz, Badger Hunt Competition, Campus Photo Competition).
Experienţa şi competenţele dobândite la acest stagiu vor fi valorificate în următoarea perioadă prin organizarea în luna septembrie a unor seminarii tematice de dezvoltare profesională în cadrul catedrei de limba engleză (atât la nivel intern, al instituției, cât și la nivel local, în cadrul Cercului Metodic) și a unui swap shop (atelier axat pe schimbul de bune practici didactice, cu participarea, prin conferințe video, a unor colegi internaționali).
În plus, pe termen lung (ca follow-up), profesorul va continua să organizeze și după finalizarea oficială a proiectului, workshop-uri bilunare English for International Projects (pe o perioadă de 1 an), de dezvoltare a competenţelor de limba engleză a cadrelor didactice dornice să se implice în viitoare proiecte internaţionale.