Conectează-te cu noi

Naţional

Ce trebuie să faci pentru a intra în programul „Rabla pentru electrocasnice”

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă

Programul RABLA pentru electrocasnice s-a deschis oficial miecuri, 19 decembrie 2018. Programul permite înlocuirea echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic.

Finanţarea venită de la Ministerul Mediului pentru programul RABLA dedicat electrocasnicelor se acordă sub formă de vouchere pentru achiziţionarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, cu eficienţă energetică clasa A++ și A+++. Echipamentele aparțin următoarelor categorii: maşini de spălat rufe; frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice și aparate de aer condiţionat.

Valoarea voucherelor a fost stabilită în funcție de aparte și eficiența energetică. Tabelul cu valori este disponibil pe site-ul Ministerului Mediului.

  • 200 lei pentru maşini de spălat rufe cu eficienţa energetică A++;
  • 300 lei pentru maşini de spălat rufe cu eficienţa energetică A+++;
  • 300 lei pentru aparate de aer condiţionat cu eficienţa energetică la răcire (A+++/A++);
  • 300 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice cu eficienţa energetică A++;
  • 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice cu eficienţa energetică A+++.

Pentru a beneficia de finanţare, toți cetăţenii doritori trebuie să acceseze aplicaţia electronică de pe website-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu şi să urmeze paşii de înscriere în program, până la completarea cu succes a acestora.

Ulterior, solicitanţii se vor prezenta la unul dintre comercianţii validaţi, de unde vor achiziţiona echipamentul dorit. Suma finanţată se scade, înainte de finaliyarea cumpărăturilor, de către comerciant, din valoarea totală a facturii echipamentelor achiziţionate prin program (TVA inclus), iar diferenţa va fi suportată de către cumpărător.

Este important de precizat că persoana fizică beneficiază de valoarea unui voucher la achiziţionarea unui echipament eligibil, în schimbul predării unui echipament uzat vechi echivalent. Schimbul se face în sistem 1:1.

Cetăţenii pot achiziţiona mai multe echipamente în schimbul predării unui număr echivalent de echipamente uzate vechi, beneficiind astfel, în mod corespunzător, de mai multe vouchere, dar nu mai mult de unul pentru fiecare categorie.

Deșeurile de echipamente electrice și electronice care constituie deșeuri sunt, conform legii, produsele propriu-zise, componentele, subansamblele și produsele consumabile care fac parte integrantă din produs în momentul în care acesta devine deșeu. Aceste deșeuri pot conține substanțe periculoase ce au un impact negativ asupra mediului și sănătății umane în cazul în care nu sunt colectate separat.

Avand în vedere acest aspect, precum și prevederile legii, privind regimul deșeurilor, toți proprietarii de echipamente electrice și electronice au obligația de a nu le arunca, ci de a le colecta separat de alte deșeuri, chiar dacă nu doresc vouchere valorice. Colectarea acestor DEEE se efectuează prin serviciul public de colectare a DEEE și prin centre de colectare organizate de operatori economici autorizați în acest scop.

Agentul economic, la furnizarea unui produs nou, la solicitarea cumparatorului, este obligat să preia deșeul tip DEEE în sistem „unul la unul”, în mod gratuit, în aceleași condiții precum cele de livrare a produsului nou, dacă echipamentul este de tip echivalent și a îndeplinit aceleași funcții ca echipamentul nou furnizat. Tot agentul economic trebuie să informeze cumpărătorul despre această posibilitate, înainte de achizitionarea produsului.

Sursa – Radio Cluj

Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECLAMĂ

RECLAMĂ

PUBLICITATE

TU AI DAT LIKE?

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER