Naţional
CNADNR, încasări de 162 de milioane de euro în primele şase luni din roviniete și taxe de pod
Publicat acum
8 anipe
de
Dorin CocișCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a încasat, în primele şase luni ale acestui an, 719,2 milioane de lei (162 milioane de euro) din roviniete şi taxe de pod, cu 6,7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor trimise de companie la solicitarea News.ro, potrivit Adevărul.ro.
CNADNR a încasat în ianuarie-iunie 2016 din roviniete 629,9 milioane de lei, cu 6,3% mai mult decât în primele şase luni ale anului trecut. Alţi 89,3 milioane de lei (20 milioane de euro) au fost încasaţi de companie din taxele de pod, cu 10% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
La Feteşti, încasările au crescut cu 18%
Cel mai important pod, din punct de vedere al veniturilor, este cel de la Feteşti, traversat de şoferii care merg către litoral. Acesta a adus CNADNR venituri de 48,5 milioane de lei (10,9 milioane de euro) în primele şase luni, cu 18% mai mult decât în ianuarie-iunie 2015.
Al doilea pod ca importanţă financiară este Giurgiu-Ruse, care a adus companiei venituri de 27,14 milioane de lei (6,1 milioane de euro) în primul semestru, o sumă cu aproape 2% mai mică decât cea din ianuarie-iunie 2015. Al treilea pod este Giurgeni – Vadu Oii, deschis circulaţiei în 1970, situat pe Drumul Naţional 2A (DN2A), care face legătura între Urziceni şi Constanţa. Acesta a adus CNADNR 13,6 milioane de lei în primele şase luni, cu 7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania a anunţat şi scăderea valorii furturilor şi distrugerilor înregistrate pe autostrăzi.
Mai puţine furturi şi distrugeri
„În primul semestru al lui 2015 au fost înregistrate furturi şi distrugeri în valoare de aproximativ 823.893 lei. Anul acesta, în aceeaşi perioadă, valoarea furturilor şi distrugerilort înrgistrate a scăzut la aproximativ 531.097 lei”, se arată în răspuns.
Cele mai afectate tronsoane de autostradă ca urmare a furturilor şi distrugerilor sunt A1 Bucureşti-Piteşti, şi A2 Bucureşti-Lehliu. CNADNR şi-ar putea schimba numele în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care se va ocupa în special de lucrări de reparaţii şi întreţinere a reţelei de drumuri, potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor. De construcţia de autostrăzi se va ocupa o nouă companie, Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), care va putea fi privatizată.
Sursa – Adevărul.ro