Conectează-te cu noi

Ştiri din zonă

Consiliul Județean Cluj a aprobat bugetul pe 2020

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Reunit în ședință ordinară, Consiliul Județean Cluj a aprobat joi, 20 februarie 2020, bugetul general propriu al județului pentru anul în curs, valoarea totală a acestuia fiind de 1.405.469.760 de lei.

Pentru 2020, bugetul local al județului este de 879.771.450 de lei, din care 517.443.640 lei reprezintă bugetul alocat dezvoltării, respectiv cheltuielilor de capital și investițiilor.

În ceea ce privește bugetul destinat cofinanțării proiectelor europene, acesta are o valoare totală de 461.826.640 de lei. Aceste fonduri vor fi folosite în special pentru finalizarea lucrărilor la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor, continuarea programului de reabilitare și modernizare a drumurilor județene, achiziționarea de aparatură medicală ultraperformantă, execuția lucrărilor de reabilitare a Castelului Banffy din Răscruci, reabilitarea școlilor speciale, dar și pentru alte investiții și obiective propuse a fi realizate din fonduri europene.

În ceea ce privește bugetul destinat investițiilor publice, acesta este în cuantum de 42.833.100 de lei. Sumele vor fi folosite pentru continuarea proiectului de înființare a Parcului Industrial Tetarom V din zona Turda-Câmpia Turzii, realizarea facilității „Park&ride” în proximitatea Aeroportului, etc.

În ceea ce privește două dintre direcțiile principale de acțiune ale Consiliului Județean Cluj, respectiv infrastructura rutieră și cea sanitară, forul administrativ al județului a decis alocarea, în anul 2020, a sumei de 55.000.000 de lei pentru finanțarea lucrărilor de întreținere a drumurilor județene, respectiv 9.264.900 de lei pentru cheltuieli de capital la cele cinci spitale aflate în subordine.

Ştiri din zonă

Au vrut să fure lemn dintr-o pădure de lângă Nima, însă au fost surprinși de pădurar!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

La data de 27 martie, în jurul orei 11.00, polițiștii au fost sesizați de către un pădurar din cadrul Ocolului Silvic Gherla despre faptul că, în timp ce se afla în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu în pădurea amplasată în extravilanul localității Nima, comuna Mintiu Gherlii, a surprins trei persoane în timp ce tăiau mai mulți arbori. Aceștia ar fi fugit de la fața locului cu o autoutilitară la vederea acestuia.

La scurt timp de la sesizare, polițiștii au găsit autoutilitara și au identificat proprietarul acesteia, stabilind că este vorba despre un bărbat de 34 de ani, din comuna Iclod. De asemenea, au mai fost identificați doi minori de 15 și 16 ani care l-ar fi ajutat pe bărbat la tăierea arborilor.

Deplasându-se la fața locului împreună cu pădurarul, polițistii au constatat că au fost tăiați 4 arbori, reprezentând un volum de 2,432 m3, în valoare de 1.285 lei.

Materialul lemnos a fost lăsat în custodia pădurarului.

În continuare se efectuează cercetări privind săvârșirea infracțiunii de tăiere fără drept de arbori, faptă prevăzută și pedepsită de Legea 46/2008.

Continuă să citești

Ştiri din zonă

Acțiuni zilnice ale forțelor de ordine din Cluj | S-au aplicat sancțiuni de peste 1.000.000 de lei

Publicat acum

pe

loading...

Peste 650 de polițiști, jandarmi, polițiști locali și militari au acționat zilnic, în perioada 27 – 29 martie 2020, pentru impunerea normelor legale instituite pe perioada stării de urgență, pe raza județului Cluj.

Aceștia au fost angrenați în misiuni pentru menținerea ordinii publice în zona locațiilor de carantină, pentru depistarea persoanelor care se sustrag măsurilor de izolare sau carantină, pentru respectarea restricțiilor de circulație impuse, escortarea convoaielor ori a autovehiculelor ce transportă materiale medicale ș.a.

Astfel, în ultimele 3 zile, autoritățile au verificat modul în care se respectă interdicțiile impuse persoanelor aflate în izolare sau carantină, fiind întreprinse 2.714 de activități în acest sens. De asemenea, au fost derulate 639 de acțiuni de verificare a locațiilor de carantinare/izolare.

În perioada menționată, 204 unități economice au fost controlate din perspectiva respectării interdicțiilor instituite, nefiind constatate nereguli.

De la debutul pandemiei până în prezent, polițiștii s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, în 4 situații, fiind întocmite dosare penale.

Pentru nerespectarea măsurilor impuse prin ordonanțe militare, în cele 3 zile s-a impus aplicarea a 1049 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 1.000.000 de lei. Majoritatea sancțiunilor au fost aplicate pentru nerespectarea măsurilor privind restricționarea circulației conform Ordonanței Militare nr. 3.

În domeniul situațiilor de urgență, au fost implicate 91 de cadre ale ISU Cluj în acțiunile de oprire a răspândirii noului tip de coronavirus. A fost asigurat transportul pentru 130 de clujeni, în condiții de izolare biologică, spre locurile de carantină sau către unitățile spitalicești.

Au fost oferite informații medicale pentru 1400 de apeluri venite din partea clujenilor, prin intermediul liniei telefonice dedicate COVID-19 (0364 430 030), de către cadre medicale asigurate prin Direcția de Sănătate Publică.

Nu uitați! Apelați 112 – Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor specializate pentru soluţionarea acelui eveniment.

În cursul acestei zile, au fost distribuite către spitalele și unitățile implicate în lupta împotriva răspândirii COVID-19 din județul Cluj: 4.500 combinezoane de unică folosință, 1.810 măști FFP2 și 1.750 măști FFP3, din stocul Departamentului pentru Situații de Urgență.

De asemenea, ca urmare a creșterii capacității de testare (în prezent 340 de teste/zi), am ajuns la zi cu toate probele care erau întârziate, cu toate că, în continuare, suntem centru regional de testare, ajungând la Cluj probe din toată Transilvania.

Continuă să citești

Ştiri din zonă

Vârstnicii din Cetan și din toată comuna Vad, sprijiniți de primărie. Vezi CUM

Publicat acum

pe

loading...

Primăria comunei Vad anunță că vine în sprijinul persoanelor peste 65 de ani, fără aparținători.

Primăria comunei Vad a pus la dispoziția persoanelor peste 65 de ani un număr de telefon (0772.046.812) la care pot suna pentru a comanda alimente de strică necesitate (contracost), acestea urmând să fie livrate la domiciliu, împreună cu bonul fiscal. ”Banii pentru contravaloarea produselor vor fi puși într-o pungă, la poartă”, anunță Primăria.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare