Conectează-te cu noi

Naţional

De ce NU spun companiile din România ce salarii oferă candidaţilor

Publicat acum

pe

loading...

Majoritatea companiilor din România nu publică salariile în anunţurile postate pe website-urile de joburi. Specialiştii în resurse umane consultaţi de Mediafax susţin că fenomenul este determinat de contextul economic şi de aşteptarea că s-ar obţine angajaţi pe mai puţini bani decât bugetul estimat.

În România sunt puţine companii care comunică în cadrul unui anunţ de angajare nivelul salarial pentru poziţia respectivă. Procentual, numărul acestora nu depăşeşte 10% din totalul joburilor de pe site-ul eJobs.ro. Argumentele angajatorilor sunt multiple, dar, cel mai adesea, aceştia nu vor să divulge informaţii despre grilele de câştiguri întrucât, uneori, pot obţine un specialist pe mai puţini bani decât bugetul estimat”, susţine Bogdan Badea, directorul de vânzări eJobs – un portal de recrutări online din România.

Dacă o companie are un buget net lunar de 1.000 de euro pentru plata salariului unui viitor angajat şi reuşeşte să găsească un candidat foarte bun care va accepta să primească 800 de euro, organizaţia va alege să facă o economie de 200 de euro în loc să ofere întreaga sumă”, explică reprezentantul eJobs.

Alte companii preferă să ţină salariile confidenţiale pentru a nu fi nevoite să le explice angajaţilor diferenţele salariale din companie, mai ales dacă discutăm despre diferenţe salariale mari între doi ocupanţi cu profil similar şi cu posturi identice”, adaugă Badea.

Diferenţele salariale între doi angajaţi cu profil similar care ocupă posturi asemănătoare este una dintre explicaţiile pentru care companiile nu afişează salariile în cadrul anunţurilor publicate, consideră şi Florin Godean, country manager în cadrul Adecco România – agenţie internaţională de recrutare şi selecţie personal. „Cel mai probabil, motivul pentru care nu se afişează (n.r. – salariile în cadrul anunţurilor publicate) este că există la nivel de companii oameni pe aceleaşi posturi. Având în vedere dinamica salariilor din România, de cele mai multe ori, persoanele nou-angajate pot să negocieze în funcţie de cerere şi ofertă salarii mai mari. Astfel, pentru a nu crea o situaţie tensionată în cadrul companiei, se preferă să rămână confidenţială, aşa cum e prevăzut în lege”, explică Florin Godean.

Pentru joburile din telecomunicaţii, pe site-urile din Marea Britanie sunt afişate anunţuri în care sunt menţionate salariile anuale. În schimb, pe site-urile de joburi din România, precum ejobs.ro sau bestjobs.eu, în anunţurile publicate de Telekom nu este precizat salariul. Spre exemplu, pentru funcţia de manager de proiect în cadrul uneia dintre filialele Deutsche Telekom Account din Dusseldorf, Bonn sau Frankfurt, anunţul companiei publicat pe site-ul reed.co.uk include un pachet salarial de 110.000-125.000 de euro pe an, plus bonusuri. Telekom precizează, pentru MEDIAFAX, că prezentarea ofertei salariale ţine cont de maturitatea pieţei forţei de muncă. „Ne dorim ca viitorii noştri angajaţi să aleagă Telekom dintr-un cumul de considerente, pe care să aibă ocazia să le cunoască alături de oferta financiară. Totodată, avem în vedere experienţa diferită, gradul de senioritate al candidaţilor în momentul în care facem o ofertă. De asemenea, să nu uităm că piaţa forţei de muncă din România nu este încă una consolidată sau ajunsă la maturitate, această practică fiind uzuală în pieţe precum Marea Britanie”, arată reprezentanţii Telekom.

Un alt motiv pentru care firmele din România nu publică salariul este reprezentat de dorinţa de a atrage candidaţi care sunt interesaţi de postul respectiv şi nu de salariu. „Ar fi mai multe explicaţii (n.r. pentru care firmele nu publică salariile). Unele ţin de cultura pieţei muncii din fiecare ţară, de contextul economic, altele ţin strict de politicile de companie, iar altele ţin pur si simplu de dorinţa celor de la HR (n.r. – resurse umane) de a atrage candidaţii cu competenţele cele mai bune pentru un rol, minimizând însă importanţa aşteptărilor salariale ale candidaţilor. E şi o diferenţă de filosofie managerială. Afişarea salariului arată clar că angajatorul plăteşte valoarea postului şi nu valoarea angajatului din postul respectiv. Trebuie să se asigure doar că angajatul are competenţa necesară îndeplinirii postului”, spune Felix Toma, country manager pentru România şi Bulgaria al GI Group – companie profilată pe furnizarea de servicii pentru dezvoltarea pieţei muncii.

Pe platformele online din Marea Britanie destinate anunţurilor pentru locuri de muncă, la categoria şofer, compania de recrutare Got People oferă posturi pentru şoferi de camion cu salarii care încep de la 30.000 şi ajung la 40.000 de lire pe an. Şoferul candidat ar avea nevoie de permis de conducere categoriile C şi E şi de experienţă de conducere în Uniunea Europeană. Anunţul postat de site-ul reed.co.uk are 18 aplicaţii.

Skiptrans, membră Jost Group – companie internaţională de transport situată în Luxemburg şi Belgia – caută şofer pe TIR cu permis de conducere B, C şi E care „să lucreze într-o echipă dinamică, la standarde europene”, potrivit anunţului postat pe site-ul ejobs.ro. Salariul este fix, iar contractul de muncă se încheie în România.

Lipsa de transparenţă a grilei de salarizare este subliniată de mai mulţi reprezentanţi ai companiilor specializate în resurse umane. „În România sunt puţine companii care au politici salariale transparente şi bine puse la punct, mai ales companiile româneşti”, punctează Raluca Peneş, coordonator de resurse umane al Smartree – companie care activează pe piaţa de externalizare a serviciilor de salarizare şi administrare de personal. Spre exemplu, în România, în anunţul postat de magazinul online de home&deco Piatraonline pe site-ul ejobs.ro, compania nu menţionează salariul unui angajat, dar precizează poziţiile disponibile, descrierea jobului, detalii despre program şi locaţie şi descrierea companiei.

Sunt şi companii care publică salariul, dar, în general, pentru meseriile necalificate, din producţie, spre exemplu manipulanţi, stivuitori, din comerţ sau pentru meseriile de entry level”, precizează Raluca Peneş.

În cazul poziţiilor de top sau middle management, companiile din România nu obişnuiesc să publice oferta salarială, menţionează reprezentanta Smartree.

Publicarea nivelului salarial pe platformele online de recrutare depinde foarte mult de politica de promovare a fiecărei companii, potrivit Sorinei Donisa, director executiv în cadrul APT – companie de servicii de resurse umane din România.

Dacă firmele aleg să nu afişeze salariul într-un anunţ publicat online, acestea pierd din vedere timpul pe care ar putea să îl economisească cu numărul de candidaţi selectaţi, în cazul în care aceştia nu ar mai fi interesaţi de post la aflarea salariului.

Ceea ce pierd din vedere aceste companii, însă, este faptul că transparentizarea salariilor vine cu o eficientizare a costurilor cu recrutarea. Companiile care fac public salariul încă din primele etape ale procesului de selecţie, reuşesc să atragă acei candidaţi care sunt real interesaţi de acea poziţie. În plus, perioada în care au deschisă poziţia pentru recrutare se reduce semnificativ, ajungând chiar să obţină un timp redus cu 50% faţă de cei care optează să comunice pachetul salarial într-o etapă ulterioară”, explică Bogdan Badea, directorul de vânzări al eJobs.

 

Sursa – Mediafax.ro

Naţional

Veşti bune pentru salariaţii din România! La cât ar putea ajunge tichetele de masă în 2020

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

În această lună, mai exact pe data de 4 decembrie, proiectul de lege care prevede majorarea valorii nominale a tichetelor de masă la 20 de lei a primit raport favorabil de la Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială si este propusă pentru adoptare de către Camera Deputaţilor.

Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificările şi completările ulterioare, prevede majorarea valorii nominale a tichetelor de masă la 20 de lei, a fost înregistrată la Senat pe 9 aprilie 2019, scrie ZF.

În prezent, valoanea nominală maximă a unui tichet de masă este de 15,18 lei şi conform, expunerii de motive a iniţialorilor propunerii, “nu este suficientă pentru a cumpăra o masa de prânz, în condiţiile în care valoarea medie a unui mese de prânz este de 21,40 lei”.

Continuă să citești

Naţional

Mesajul „Mi-e dor de tine” de la Londra a primit răspuns la București, după „Și mie” de la Cluj – FOTO

Publicat acum

pe

loading...

Mesajul „Mi-e dor de tine”, dedicat românilor aflaţi departe de casă şi amplasat la Londra, a primit răspuns, marţi seara, la Bucureşti, după ce la Podul Izvor a apărut mesajul „Te aştept”.

Reprezentanţii Festivalului „Lights ON” România, care au amplasat mesajele „Mi-e dor de tine” în Londra şi „Şi mie” la Cluj-Napoca au aprins, marţi seara, lumini cu mesajul „Te aştept”, la Bucureşti.

Instalaţia de lumină „Te aştept” a fost inaugurată pe Podul Izvor, ca o continuare a dialogului dintre „Mi-e dor de tine”, instalaţie aprinsă în Canary Wharf, Londra, şi „Şi mie”, instalaţie aprinsă pe podul Elisabeta din Cluj-Napoca.

Primele imagini cu mesajul „Mi-e dor de tine” au devenit virale pe reţelele de socializare în primul tur al alegerilor prezidenţiale.

Continuă să citești

Naţional

ANPC demarează pe 16 decembrie controalele asupra produselor specifice sărbătorilor de iarnă

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) va începe din 16 decembrie seria de controale ce vor viza bunurile şi serviciile specifice sărbătorilor de iarnă, a declarat vineri directorul general al instituţiei, Paul Anghel, potrivit Agerpres.

Timp de aproximativ o săptămână înainte de data începerii seriei de controale, ANPC va derula un program de consiliere a operatorilor economici şi a consumatorilor, a adăugat Anghel.

Acesta a precizat că în prezent comisarii ANPC derulează acţiuni de verificare a jucăriilor, în contextul debutului perioadei de cadouri pentru copii.

Odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă, există anumite zone care trebuie controlate: zona produselor şi zona serviciilor. În ceea ce priveşte zona produselor, avem acţiuni în desfăşurare cu privire la jucăriile pe care marea majoritate a părinţilor le cumpără pentru copii pentru Moş Niculae şi pentru Moş Crăciun. În ceea ce priveşte Comandamentul de Iarnă pe piaţa serviciilor, vorbim de zonele de agrement, de servicii turistice, vorbim de zonele de alimentaţie publică şi vorbim de partea de bunuri care se comercializează în târguri, oboare, chiar şi în târgurile şi oboarele care sunt inclusiv în această perioadă, inclusiv în Bucureşti”, a afirmat reprezentantul ANPC.

În ceea ce priveşte Comandamentul de Iarnă, acesta are trei componente principale. Prima componentă se referă la consilierea operatorilor economici – va exista un program undeva începând din data de 9 decembrie, comisarii din cadrul comisariatelor judeţene şi regionale vor consilia operatorii economici, le vor da nişte ghiduri pe care le-am elaborat împreună cu Centrul European al Consumatorilor, ghiduri pentru consilierea operatorilor economici şi ghiduri pentru consilierea consumatorilor români şi nu numai români, ci şi pentru consumatorii europeni care vor să vină în România să petreacă sărbătorile de iarnă”, a explicat el.

Directorul general al ANPC a arătat că programele de prevenţie vor avea loc în special în zonele turistice tradiţionale montane.

Undeva în perioada 9 decembrie până în data de 16 decembrie vor avea loc aceste programe de consiliere, de prevenţie, de supraveghere a pieţei, după care, în data de 16, vor avea loc întâlniri la nivelul comisariatelor judeţene regionale pentru protecţia consumatorului, împreună cu consiliile judeţene, cu consiliile locale, cu UAT-urile, cu primării, cu toţi factorii implicaţi în zonele cu dever mare de turişti şi aglomeraţie mare de turişti în perioada de iarnă, şi aici mă refer la zona Văii Prahovei, probabil o să facem o întâlnire în zona Ploieşti, poate la Sinaia, undeva în zona aceea. Apoi, avem zona Bran – Moeciu, Rucăr, Poiana Braşov, Braşov. Avem o zonă foarte aglomerată – Rânca, cu zona de schi, unde, iarăşi, vom desfăşura un mini-comandament, Bucovina, cu tot ceea ce înseamnă zona limitrofă, unde va fi un aflux mare de consumatori. Nu în ultimul rând, Maramureşul şi zona Cluj-Băile Felix şi celelalte zone limitrofe Oradei. În data de 16 decembrie vor avea loc întâlniri, probabil că echipa de conducere a ANPC va fi prezentă în comandamentele respective şi începând cu data de 16 se va deschide şi seria controalelor în zona bunurilor şi produselor oferite consumatorilor”, a încheiat Paul Anghel.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare