Conectează-te cu noi

Administraţie

Dej – S-au MAJORAT tarifele pentru salubrizare, deși rămân aceleași servicii prestate

Publicat acum

pe

consiliul-local-dej-sedinta-de-indata

loading...
Pe principiul ”cerem mai mulți bani de la oameni pentru aceleași servicii oferite”, consilierii locali din Dej au aprobat un proiect de hotărâre prin care se majorează tarifele pentru salubrizare.

Consilierii locali din Dej s-au întrunit astăzi, cu începere de la ora 12, în cadrul unei ședințe de îndată a Consiliului Local. Pe ordinea de zi s-a aflat un singur proiect de hotărâre privind ”aprobarea modificării tarifelor pentru serviciile publice de salubrizare din Municipiul Dej”. La întrunirea din sala de ședințe a primăriei au participat cei 11 PSD-iști, cei doi reprezentanți ai UMDR-ului și doar doi liberali.

Deși societatea Bratner-Vereș nu își face treaba corespunzător – fapt constatat de toți consilierii locali și de primarul Morar Costan -, prin vocea lui Francisc Mureșan, directorul punctului de lucru de la Dej, compania a cerut majorarea tarifelor de salubrizare atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice.

Situația majorării tarifelor de salubrizare vine în contextul în care, în ultimul an și jumătate, municipalitatea a plătit diferența de preț pentru transportul deșeurilor menajere din municipiul Dej la rampa din Odorheiu Secuiesc, iar acum acest fapt nu mai este posibil (după o consultare cu Prefectura Cluj, ”nu se mai justifică plătirea acestei diferențe”, a precizat primarul).

În martie 2016, edilul Dejului declara că ”după cum bine știți, trebuia finalizată acea celulă de depozitare de la Pata Rât, din cadrul proiectului ECO-METROPOLITAN, prima celulă nu a fost finalizată, iar datorită acestui aspect noi suntem nevoiți de aproximativ un an de zile să găsim soluții pentru a depozita gunoiul menajer și a nu influența efectiv prețul plătit de populație. Aceasta din urmă nu este de vină și de aceea am dorit să găsim soluții în așa fel încât să nu majorăm prețul la populație.

La numai jumătate de an distanță, Morar ”se predă” și – printr-un proiect de hotărâre – propune spre dezbatere și vot majorarea tarifelor la salubrizare. ”Cerința dânșilor de la Bratner-Vereș: dacă la colectare persoane fizice aveam un preț de 6,43 lei/persoană, dânșii doresc o reactualizare a costurilor la 7,84 și diferența de transport la 8,89. Deci, de la 6,43, o reactualizare la +1,41 și +1,05, total 2,46 lei în plus. La societățile comerciale, pe metru cub, de la 77 lei la 97 lei. Colectarea, transportul, depozitarea, de la 79 la 102 lei”, a explicat social-democratul.

În timpul expunerii proiectului, edilul a subliniat din nou dorința sa: constituirea unei societăți comerciale care să aparțină CL și care să gestioneze situația deșeurilor în municipiu. Acest fapt va fi posibil doar la anul, după cum a menționat Morar Costan, iar ideea rămâne deocamdată în stand-by.

Reprezentantul Bratner-Vereș, Francisc Mureșan a luat cuvântul și a explicat câteva dintre considerentele pentru care ar trebui majorate prețurile, unul dintre acestea fiind ”acoperirea diferenței de transport la Odorheiu Secuiesc”.

Consilierii PSD-iști au luat cuvântul și au cerut explicații privind tarifele propuse de Bratner-Vereș, menționând că sunt prea mari (Lazăr, Filip). Pe de altă parte, Marius Butuza, unul dintre cei doi liberali prezenți la ședință, a spus din capul locului că PNL nu va vota acest proiect, nefiind de acord cu majorarea tarifelor, mai ales acum în prag de iarnă. ”Domnul primar a reușit ca de doi ani de zile să mențină o stare artificială de urgență pentru rezolvarea acestor probleme. Vreau să știu, în acest interval, de ce nu s-a gândit rezolvarea problemei în acest fel sau într-un alt mod?”, justificându-se totodată că în ultimul an și jumătate a votat ”împotriva” acordării unui ajutor financiar deoarece consideră că ar putea fi la limita legii.

”Motivul pentru care până acum am optat pentru subvenție și nu pentru majorarea de tarif este acela că am avut promisiunea fermă din partea domnului Mureșan că va rezolva transportul la Surduc, situație în care nu era necesară majorarea tarifelor. Astăzi ni s-a spus că nu se poate duce prin transport la Surduc și atunci domnul primar nu a avut altă soluție decât aceasta, să propună majorarea de tarif”, a specificat Dora Muncelean, viceprimarul Dejului.

În cadrul intervențiilor în plen, Laura Boian a adus în discuție omenia angajaților acestei companii – oferind și câteva exemple de comportament neadecvat al acestora, iar Jorgeta Mihăeștean a avut nelămuri privind redevența care se achită conform contractului de concesionare.

În ciuda diferențelor de opinie privind majorarea tarifelor, toți consilierii au fost de acord că nivelul serviciilor asigurate de companie nu corespunde standardelor care se cer pe piață, iar din acest punct de vedere nu se modifică absolut nimic prin această creștere.

La momentul votului, primarul Morar Costan a adus în atenție următoarele majorări: de la 8,89 lei propus de către Bratner Vereș, suma finală să fie 7,48 lei la persoanele casnice (abonați casnici); la agenți economici de la 97,08 propus de firmă la 84 lei, iar colectarea, transportul și depozitarea de la 102,89 la 87 RON.

Varianta propusă de Morar a fost votată de cei 11 PSD-iști, alături de Anamaria Kovrig – UDMR (președintele ședinței), în timp ce Mihaela Petrean și Marius Butuza (PNL) au fost ”împotrivă”, iar Lorand Varga (UDMR) s-a abținut.

Pe principiul ”cerem mai mulți bani de la oameni pentru aceleași servicii prestate”, proiectul a trecut, iar tarifele la salubrizare vor suferi modificările prezentate mai sus.

Administraţie

Acțiune comună a autorităților privind comerțul ambulant stradal pe raza municipiului Dej – FOTO

Publicat acum

pe

loading...

Acțiunea comună din ultimele zile privind comerțul ambulant de legume și fructe pe raza municipiului Dej a fost derulată de Poliția Municipiului Dej, cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Cluj și al Poliției Locale Dej.

”Acțiunea a vizat cartierul Dealul Florilor (strada Dobrogeanu Gherea) și cartierul 1 Mai (strada Mircea cel Bătrân) și vine ca urmare a numeroaselor sesizări făcute de cetățenii municipiului Dej de-a lungul timpului cu privire la modul în care unii comercianți aleg să deruleze acest tip de activitate pe domeniul public și privat al municipiului Dej.

În urma verificărilor efectuate de autorități în cazul acestor comercianți s-au constat următoarele:

  • Lipsa documentelor de proveniență a mărfii sau fără termen de valabilitate
  • Persoanele care efectuau acte de comerț, nu aveau analizele medicale efectuate în ultimele 6 luni sau expirate
  • Ocuparea neautorizată a domeniului public, vânzarea bunurilor fiind efectuată în zona carosabilului sau trotuarelor în construcții amplasate ilegal, fără niciun fel de autorizații.
  • Practicarea comerțului în zone neautorizate de DSVSA, Primăria Dej, Prefectura sau Consiliul Județean Cluj

Au fost aplicate sancțiuni contravenționale la Legea 12/1990 (R) și la HG.984/2005, au fost ridicate în vederea confiscării peste 2000 kg fructe, legume și alte produse, inclusiv produse de origine animală, respectiv lapte și derivate ale acestuia, fără acte de proveniență și au fost desființate construcțiile neautorizate de pe domeniul public.

Precizăm faptul că încă din luna iunie a anului trecut comercianților în cauză li s-au pus în vedere alternativele pe care le au la dispoziție pentru a-și desface marfa, inclusiv cea sezonieră, în municipiul Dej în condiții care respectă normele și prevederile legale în vigoare precum și sancțiunile pe care le riscă în caz contrar.  În anul 2018 comercianții în cauză au fost amendați pentru nerespectarea prevederilor legale privind activitatea de comerț ambulant, stradal și în spații fixe. Cu toate acestea începând cu luna martie a anului curent aceștia au început să își amplaseze pe domeniul public și privat al municipiului Dej punctele de vânzare neautorizate și au preferat să ignore avertizările repetate ale autorităților.

Precizăm, de asemenea, că în sesizările înaintate autorităților, cetățenii și-au exprimat nemulțumirea cu privire la pericolul de accidente pe care îl reprezintă instalarea pe domeniul public a punctelor de vânzare improvizate prin ocuparea trotuarelor din cartierul Dealul Florilor, pe strada Dobrogeanu Gherea. De asemenea, sesizările vizează și disconfortul creat de condițiile de depozitare a resturilor rezultate din activitatea de comerț sezonier cu legume și fructe precum și a nerespectării normelor sanitare.

Ieri 11.06.2019, comercianților de legume și fructe din zona Dealul Florilor care s-au adresat administrației Pieței Agroalimentare Dej pentru a li se atribui spațiu de desfacere a mărfii, li s-au atribuit la cerere amplasamente pentru comerț legume și fructe la Piața Agroalimentară Dej din zona centrală. De asemenea, pentru a veni în sprijinul producătorilor și consumatorilor aceștia își pot comercializa produsele în aceste amplasamente în fiecare zi de luni până vineri cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Această acțiune comună a Poliției Municipiului Dej cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Cluj și al  Poliției Locale Dej din această perioadă a avut ca scop protejarea drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor în raport cu respectarea  normelor sanitare, sanitar veterinare și pentru siguranța alimentelor și a celorlalte prevederi legale privind activitatea de comercializare a produselor și a serviciilor de piață”, transmite Primăria Municipiului Dej.

Continuă să citești

Administraţie

Primăria Dej scoate la vânzare un teren din oraș! Când va avea loc LICITAȚIA

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Primăria Municipiului Dej organizează licitație publică de vânzare a unui teren în suprafață de 132mp.

Potrivit anunțului făcut de Primăria Municipiului Dej, terenul este situat pe strada Traian nr. 16.

Documentaţia pentru licitaţie poate fi studiată la sediul Primăriei Dej, camera 25. Persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei începând de joi, 13 iunie 2019.

Actele doveditoare privind calităţile şi capacităţile cerute ofertanţilor

Pentru persoane juridice:

  • Copie xerox după Certificatul de înregistrare la Registrul Comerţului, Certificat de înregistrare fiscală;
  • Ultimul bilanţ contabil vizat de Administraţia Finanţelor Publice Dej, raportarea semestrială şi ultima balanţă de verificare;
  • Certificate fiscale prin care să se ateste că nu are datorii bugetare faţă de A.F.P. Dej şi faţă de Primăria mun. Dej (în original);
  • Declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii comerciale, din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;
  • Chitanţele care atestă plata Caietului de sarcini şi a garanţiei de participare la licitaţie.

Pentru persoane fizice:

  • Copie xerox după actul de identitate;
  • Adeverinţă de salarizare;
  • Chitanţele care atestă plata Caietului de sarcini şi a garanţiei de participare la licitaţie;
  • Certificat fiscal prin care să ateste faptul că nu are datorii bugetare faţă de Primăria Mun. Dej (în original).

Ofertele se primesc până la data de 01 iulie 2019, ora 10:00, la sediul Primăriei Municipiului Dej, camera 25.

Durata în care ofertanţii rămân angajaţi prin termenii ofertelor lor – 3 luni.

Licitaţia publică deschisă va avea loc luni, 1 iulie 2019, ora 11:00, la sediul Primăriei Dej, camera 25.

Continuă să citești

Administraţie

Se modernizează Gara CFR Dej Călători. Ce lucrări vor fi efectuate

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Compania Naţională de Cai Ferate „CFR” SA a demarat proiectul ”Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată”, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.

Sucursalele Regionale de Căi Ferate Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi au lansat procedurile de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru următoarele 24 staţii de cale ferată: Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără, Ciulniţa, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci şi Mărăşeşti.

Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe:

  • modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă;
  • înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare;
  • asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante
    modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător;
  • înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj;
  • asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc.

Valoarea costurilor estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente celor 24 staţii CF este de 9.711.250 RON fără TVA, iar sursa de finanţare este inclusă în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare