Conectează-te cu noi

Administraţie

Dej – S-au MAJORAT tarifele pentru salubrizare, deși rămân aceleași servicii prestate

Publicat acum

pe

consiliul-local-dej-sedinta-de-indata

loading...
Pe principiul ”cerem mai mulți bani de la oameni pentru aceleași servicii oferite”, consilierii locali din Dej au aprobat un proiect de hotărâre prin care se majorează tarifele pentru salubrizare.

Consilierii locali din Dej s-au întrunit astăzi, cu începere de la ora 12, în cadrul unei ședințe de îndată a Consiliului Local. Pe ordinea de zi s-a aflat un singur proiect de hotărâre privind ”aprobarea modificării tarifelor pentru serviciile publice de salubrizare din Municipiul Dej”. La întrunirea din sala de ședințe a primăriei au participat cei 11 PSD-iști, cei doi reprezentanți ai UMDR-ului și doar doi liberali.

Deși societatea Bratner-Vereș nu își face treaba corespunzător – fapt constatat de toți consilierii locali și de primarul Morar Costan -, prin vocea lui Francisc Mureșan, directorul punctului de lucru de la Dej, compania a cerut majorarea tarifelor de salubrizare atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice.

Situația majorării tarifelor de salubrizare vine în contextul în care, în ultimul an și jumătate, municipalitatea a plătit diferența de preț pentru transportul deșeurilor menajere din municipiul Dej la rampa din Odorheiu Secuiesc, iar acum acest fapt nu mai este posibil (după o consultare cu Prefectura Cluj, ”nu se mai justifică plătirea acestei diferențe”, a precizat primarul).

În martie 2016, edilul Dejului declara că ”după cum bine știți, trebuia finalizată acea celulă de depozitare de la Pata Rât, din cadrul proiectului ECO-METROPOLITAN, prima celulă nu a fost finalizată, iar datorită acestui aspect noi suntem nevoiți de aproximativ un an de zile să găsim soluții pentru a depozita gunoiul menajer și a nu influența efectiv prețul plătit de populație. Aceasta din urmă nu este de vină și de aceea am dorit să găsim soluții în așa fel încât să nu majorăm prețul la populație.

La numai jumătate de an distanță, Morar ”se predă” și – printr-un proiect de hotărâre – propune spre dezbatere și vot majorarea tarifelor la salubrizare. ”Cerința dânșilor de la Bratner-Vereș: dacă la colectare persoane fizice aveam un preț de 6,43 lei/persoană, dânșii doresc o reactualizare a costurilor la 7,84 și diferența de transport la 8,89. Deci, de la 6,43, o reactualizare la +1,41 și +1,05, total 2,46 lei în plus. La societățile comerciale, pe metru cub, de la 77 lei la 97 lei. Colectarea, transportul, depozitarea, de la 79 la 102 lei”, a explicat social-democratul.

În timpul expunerii proiectului, edilul a subliniat din nou dorința sa: constituirea unei societăți comerciale care să aparțină CL și care să gestioneze situația deșeurilor în municipiu. Acest fapt va fi posibil doar la anul, după cum a menționat Morar Costan, iar ideea rămâne deocamdată în stand-by.

Reprezentantul Bratner-Vereș, Francisc Mureșan a luat cuvântul și a explicat câteva dintre considerentele pentru care ar trebui majorate prețurile, unul dintre acestea fiind ”acoperirea diferenței de transport la Odorheiu Secuiesc”.

Consilierii PSD-iști au luat cuvântul și au cerut explicații privind tarifele propuse de Bratner-Vereș, menționând că sunt prea mari (Lazăr, Filip). Pe de altă parte, Marius Butuza, unul dintre cei doi liberali prezenți la ședință, a spus din capul locului că PNL nu va vota acest proiect, nefiind de acord cu majorarea tarifelor, mai ales acum în prag de iarnă. ”Domnul primar a reușit ca de doi ani de zile să mențină o stare artificială de urgență pentru rezolvarea acestor probleme. Vreau să știu, în acest interval, de ce nu s-a gândit rezolvarea problemei în acest fel sau într-un alt mod?”, justificându-se totodată că în ultimul an și jumătate a votat ”împotriva” acordării unui ajutor financiar deoarece consideră că ar putea fi la limita legii.

”Motivul pentru care până acum am optat pentru subvenție și nu pentru majorarea de tarif este acela că am avut promisiunea fermă din partea domnului Mureșan că va rezolva transportul la Surduc, situație în care nu era necesară majorarea tarifelor. Astăzi ni s-a spus că nu se poate duce prin transport la Surduc și atunci domnul primar nu a avut altă soluție decât aceasta, să propună majorarea de tarif”, a specificat Dora Muncelean, viceprimarul Dejului.

În cadrul intervențiilor în plen, Laura Boian a adus în discuție omenia angajaților acestei companii – oferind și câteva exemple de comportament neadecvat al acestora, iar Jorgeta Mihăeștean a avut nelămuri privind redevența care se achită conform contractului de concesionare.

În ciuda diferențelor de opinie privind majorarea tarifelor, toți consilierii au fost de acord că nivelul serviciilor asigurate de companie nu corespunde standardelor care se cer pe piață, iar din acest punct de vedere nu se modifică absolut nimic prin această creștere.

La momentul votului, primarul Morar Costan a adus în atenție următoarele majorări: de la 8,89 lei propus de către Bratner Vereș, suma finală să fie 7,48 lei la persoanele casnice (abonați casnici); la agenți economici de la 97,08 propus de firmă la 84 lei, iar colectarea, transportul și depozitarea de la 102,89 la 87 RON.

Varianta propusă de Morar a fost votată de cei 11 PSD-iști, alături de Anamaria Kovrig – UDMR (președintele ședinței), în timp ce Mihaela Petrean și Marius Butuza (PNL) au fost ”împotrivă”, iar Lorand Varga (UDMR) s-a abținut.

Pe principiul ”cerem mai mulți bani de la oameni pentru aceleași servicii prestate”, proiectul a trecut, iar tarifele la salubrizare vor suferi modificările prezentate mai sus.

Administraţie

Birocrație redusă la Primăria Dej, pe bani europeni!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Administrația dejeană a demarat implementarea proiectului „Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocrației la nivelul Municipiului DEJ” cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Scopul proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Municipiului Dej, prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni.

Rezultate:

  • Arhivare electronică, captură documente, fluxuri de lucru cu documente, registratură electronică și management arhivă fizică de documente, portal web, platformă integrată;
  • Retro-digitalizarea unui număr de cca. 20.000 dosare;
  • Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului pentru aplicarea soluțiilor informatice implementate în cadrul proiectului.
  • Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local.

Valoarea totală a proiectului este de 2.309.136 lei. Valoarea eligibilă nerambursabilă este de 98% din valoarea eligibilă a proiectului iar cofinanțarea eligibilă a Municipiului Dej este în valoare de 46 182,72 lei.

Continuă să citești

Administraţie

Solutii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocratiei la nivelul Municipiului DEJ

Publicat acum

pe

loading...

Municipiul Dej in calitate de beneficiar, implementeaza proiectul ”Solutii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative si reducerea birocratiei la nivelul Municipiului DEJ”, cod MySMIS 129268, cod SIPOCA 655, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020.

Scopul proiectului consta in consolidarea capacitatii institutionale si eficientizarea activitatii la nivelul Municipiului DEJ, prin simplificarea procedurilor administrative Si reducerea birocratiei pentru cet&teni.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: implementarea unor masuri de simplificare pentru cetateni, in corespondenta cu Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor din perspectiva front-office, dar si back- office, retro-digitalizarea unui numar de aproximativ 20.000 dosare aflate in arhiva clasicA Si cu valoare operationala si dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor personalului din cadrul Municipiului DEJ, in vederea sprijinirii masurilor vizate de proiect.

Rezultate asteptate in urma derularii proiectului sunt: proceduri simplificate pentru reducerea birocratiei pentru cetateni la nivel local; platforma integrata (portal web, arhivare electronica, captura documente, fluxuri de UGH cu documente, registratura electronica Si dosare; cunostinte si abilitati ale personalului; instruirea a 50 de persoane din cadrul grupului tinta, in ceea ce ‘priveste utilizarea solutiilor informatice implementate in cadrul proiectului.

Valoarea totala a proiectului este de 2.309.136 lei. Valoarea eligibila nerambursabila, respectiv 98% din valoarea eligibila a proiectului este de 2 262 953,28 lei din care valoare eligibila nerambursabila din FSE- 1 962 765,6 lei, valoare nerambursabila din bugetul national- 300 187, 68 lei, iar cofinantarea eligibila a Municipiului Dej este in valoare de 46 182,72 lei.

Data de incepere a proiectului este 18.06.2019. Perioada de implementare este de 19 luni, respectiv 18.01.2021.

Continuă să citești

Administraţie

13 august – Ziua Informării Preventive | MĂSURI și REGULI de protecție – FOTO

Publicat acum

pe

loading...

Cu ocazia Zilei Informării Preventive stabilită pentru data 13 august, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență transmite către populație un set de măsuri și reguli de protecție în caz de furtuni, caniculă, incendii sau inundații.

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a stabilit ca, începând cu anul 2011, fiecare dată de 13 ce pică marţea, să fie declarată „ZIUA INFORMĂRII PREVENTIVE”.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ANUNȚ

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare