Administraţie
Dej | Se pot depune solicitări pentru Programul privind casarea autovehiculelor uzate
Publicat acum
2 anipe
În vederea depunerii cererii de finanțare la Agenția Fondului de Mediu, în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate, Primăria Municipiului Dej demarează preluarea solicitărilor din partea cetățenilor, în scopul identificării numărului de autovehicule pentru care se va solicita finanțarea.
În acest sens, în perioada 18 octombrie- 8 noiembrie (inclusiv), persoanele interesate pot depune solicitări zilnic de luni până vineri, între orele 08:00-16:00 la Registratura Primăriei Municipiului Dej sau prin e-mail la adresa : primaria@dej.ro.
Modelul de solicitare poate fi preluat de la Registratura Primăriei Municipiului Dej sau poate fi descărcat accesând site-ul www.primariadej.ro, Acte necesare, Model solicitare înscriere în Programul privind casarea autovehiculelor uzate, atât în format editabil, cât și în format PDF.
Ulterior centralizării solicitărilor, administrația locală va depune solicitarea de finanțare către Agenția Fondului de Mediu( AFM) și se va încheia contractual de finanțare în limita bugetului alocat sesiunii de finanțare de către AFM.
În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primește un stimulent în valoare de 3.000 lei.
Potrivit ORDINULUI nr. 2.261 din 23 august 2022 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, condițiile de eligibilitate sunt următoarele:
Este considerat eligibil proprietarul de autovehicul uzat care îndeplineşte următoarele condiţii la data solicitării stimulentului pentru casare:
– este persoană fizică cu domiciliul/reședința în România;
– are domiciliul/reședința pe raza teritorială a UAT Dej;
– deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale UAT Dej;
– nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
– nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul Rabla Clasic sau prin Programul Rabla Plus, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;
– nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă.
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiții:
– este înregistrat în evidențele fiscale ale UAT Dej;
– la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației;
– are norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
– conține componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 4 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului.
Conform ultimului anunț al Agenției Fondului pentru Mediu se amână lansarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate, pentru perioada 11 noiembrie 2022, ora: 10:00 – 30 decembrie 2022, ora: 14:00.