Conectează-te cu noi

Administraţie

EXCLUSIV – Dej | Am aflat DE CE S-A ÎNCHIS Torocul! Deficiențe GRAVE găsite de DSP Cluj (3)

Publicat acum

pe

Serialul ”Parcul Balnear Toroc Dej, închis de DSP Cluj!” continuă astăzi cu episodul trei! Nu numai că am primit confirmarea oficială că DSP a pus zăvorul peste stațiune, am aflat și toate motivele care au stat la baza deciziei de a suspenda activitatea. Dacă unele nereguli descoperite de direcția clujeană erau ușor de intuit, altele sunt de-a dreptul reprobabile și grave!

Pe 26 septembrie, publicația noastră scria în EXCLUSIVITATE că reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică (DSP) a Județului Cluj s-au prezentat la Parcul Balnear Toroc Dej și au găsit numeroase nereguli, solicitând închiderea stațiunii până la remedierea lor. Tot atunci am cerut explicații privind zăvorul pus pe Toroc, iar Primăria Municipiului Dej a recunoscut că s-au efectuat ”controale ale autorităților responsabile”. Totuși, în ciuda evidentului, administrația a susținut printr-un comunicat trimis pe adresa redacției că ”adevăratul motiv” pentru care se închide Parcul Balnear Toroc este efectuarea unor ”lucrări de reparații și întreținere care se impun la finalul sezonului estival 2018”.

O zi mai târziu, la finalul ședinței Consiliului Local Dej, adevărul a ieșit la iveală: DSP Cluj a dispus, de fapt, închiderea Torocului! ”Au venit cei de la DSP și asta au spus <<sistați activitatea până renovați problema!>> (…) Și calitatea apei, în momentul acela nu a fost cea dorită”, a recunoscut primarul Morar Costan, după ce consilierul local Marius Butuza a cerut explicații privind situația de la Toroc și a solicitat procesul verbal întocmit de DSP la finalul controlului.

Având în vedere că primarul Morar Costan a fost evaziv, iar procesul verbal nu a mai apărut, Dej24.ro a făcut o adresă către Direcția de Sănătate Publică (DSP) Cluj pentru a afla adevărul direct de la sursă.

Ce au verificat reprezentanții DSP Cluj la Toroc și ce măsuri s-au dispus?

Ca urmare a adresei noastre, am aflat că reprezentanții DSP Cluj au ”puricat” Torocul ”în lunie august și septembrie, ocazie cu care s-au verificat condițiile igienico-saniatre de la nivelul unitații (dotări, întreținere, monitorizare calitate apă de îmbăiere, dotarea cu substanțe dezinfectante, efectuarea operațiunilor DOD, examinări medicale periodice și cursurile de formare a personalului, etc). Măsurile cu efect imediat au vizat respectarea ritmului de monitorizare a calității apei de îmbăiere conform cu normele în vigoare, asigurarea parametrilor fizico-chimici în limitele prevăzute de legislație pentru apa de îmbăiere, asigurarea de produse biocide însoțite de documente de reglementare, efectuarea corespunzătoare a manoperelor de curățenie și dezinfecție, actiuni ce puteau fi rezolvate fără ca activitatea să fie închisă”.

De ce s-a pus zăvorul peste Toroc?

Deși acțiunile amintite mai sus puteau fi rezolvate fără ca activitatea stațiunii să fie închisă, controlul DSP Cluj din data de 24 septembrie a fost DECISIV. Atunci s-a decis suspendarea activității unității până la remedierea tuturor deficiențelor!

Dacă vă întrebați de ce s-a pus lacătul peste Toroc, răspunsul primit de la DSP ne-a șocat și pe noi: apa nu corespunde din punct de vedere fizico-chimic și nici microbiologic, condițiile igienico-sanitare sunt necorespunzătoare, iar camerele de cazare sunt neautorizate sanitar! Redăm integral neconformitățile găsite de DSP:

– nerespectarea ritmului de monitorizare a calității apei de îmbaiere
– conform buletinelor de analiza 1274/21.09.2018; 1054/17.09.2018 (prelevate de reprezentanții DSP Cluj), apa nu corespunde din punct de vedere fizico-chimic, cât și microbiologic
– condiții igienico-sanitare necorespunzătoare în zona aferentă piscinei interioare, spații anexe și zona de băi sărate
– grupurile sanitare pentru personal și clienți neîntreținute
– la etaj sunt amenajate 6 camere de cazare dar neautorizate sanitar

Acestea nu au fost singurele controale la Toroc, în ultimii trei ani fiind aplicate diferite sancțiuni! ”În perioada 2015 până în prezent, au fost efectuate 6 controale, ocazie cu care s-au stabilit măsuri cu termene de remediere și s-au aplicat sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea ritmului de monitorizare calității apei de îmbăiere. În urma măsurilor stabilite, anual s-au efectuat lucrări de igienizare a unității”, ne-au mai transmis reprezentanții direcției clujene.

Vă reamintim, conform comunicatului Primăriei Municipiului Dej, Parcul Balnear Toroc Dej ar urma să fie redeschis pe 17 octombrie.

Citește și:

EXCLUSIV – DSP Cluj a găsit NEREGULI la Parcul Balnear Toroc Dej. Stațiunea, ÎNCHISĂ o perioadă (1)

EXCLUSIV. Dej24.ro a avut dreptate: Parcul Balnear Toroc Dej, ÎNCHIS de DSP! Explicațiile primarului – VIDEO (2)

Administraţie

Ședință a CL Dej la sfârșitul săptămânii viitoare. Ce vor dezbate aleșii

Publicat acum

pe

Consilierii locali din Dej se vor întruni joi, 28 februarie, cu începere de la ora 15, într-o ședință ordinară pe luna februarie.

Pe ordinea de zi sunt momentan 13 proiecte de hotărâre, însă lista poate fi suplimentată.

              1. Proiect de hotărâre privind stabilirea componenței echipei mobile pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică.

               2. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării mandatului special doamnei Rus Claudia la Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Societății Transurb S.A.Dej din data de 15 martie 2019, ora 13,00;

               3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate și indicatorilor tehnico-economici revizuiți aferenți proiectului ”Reconversia și refuncționalizarea terenurilor și suprafețelor degradate neutilizate din Pădurea Bungăr, Municipiul Dej” SMIS 112513.              

                4. Proiect de hotărâre privind Introducerea în Inventarul  bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Dej însușit prin H.C.L.64/2001, atestat prin H.G.969/2002 și înscrierea în Cartea Funciară a imobilului “Teren str.Crângului nr. 23”, conform Anexă.

                5. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Anexei nr.2 la H.C.L. nr. 62 din 27 aprilie 2017.

                6. Proiect de hotărâre privind aprobarea PUD pe str. Liviu Rebreanu, nr.68A.

                7. Proiect de hotărâre privind aprobarea PUD pe str.Țibleșului, nr. 91.

                8. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism- Plan urbanistic zonal și Regulament de urbanism pentru: Construire Service și spălătorie auto, generat de imobilul situat în Dej, str. Bistriței, nr. 16, CF 61497, cadastral 61497.

                9. Proiect de hotărâre privind rezoluțiunea contractului de vanzare-cumparare autentificat sub nr.6081/28.12.2018 si aprobarea vânzării directe, fără licitaţie publică, a terenului construit având destinația locuință, situat în Dej, str. Constantin Brâncuși, nr. 14, în suprafață de 300 mp, către Frenț Gavril Dorel.

               10. Proiect de hotărâre privind rezoluțiunea contractului de vanzare-cumparare autentificat sub nr.6076/28.12.2018 si aprobarea vânzării directe, fără licitaţie publică, a terenului construit având destinația locuință, situat în Dej, str. Constantin Brâncuși, nr. 16, în suprafață de 300 mp, către Păltinean Raul Claudiu.

              11. Proiect de hotărâre privind rezoluțiunea contractului de vanzare-cumparare autentificat sub nr.6080/28.12.2018 si aprobarea vânzării directe, fără licitaţie publică, a terenului construit având destinația locuință, situat în Dej, str. Constantin Brâncuși, nr. 18, în suprafață de 300 mp, către Georgiu Ioan Cornel.

                12. Proiect de hotărâre privind rezoluțiunea contractului de vanzare-cumparare autentificat sub nr.148/16.01.2019 si aprobarea vânzării directe, fără licitaţie publică, a terenului construit având destinația locuință, situat în Dej, str. Constantin Brâncuși, nr. 20, în suprafață de 300 mp, către Sabadîş Ioan.

                13. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiect pentru obiectivul de investiții “Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației la nivelul Municipiului Dej”, în vederea atragerii de fonduri nerambursabile în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa prioritară 2- Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, apel de proiecte POCA/471/2/1- Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.

     14. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.       

Continuă să citești

Administraţie

LICITAȚIE publică cu strigare pentru blocul V03 din Dej. VEZI cine poate participa

Publicat acum

pe

Municipiului Dej aduce la cunoștința celor interesați că organizează LICITAŢIE PUBLICĂ CU STRIGARE – VÂNZARE IMOBIL STR. CRÂNGULUI NR.1 (BL.V03) CU TERENUL AFERENT.

Denumirea și sediul vânzătorului – Municipiului Dej,județul Cluj, str. 1 Mai, nr. 2 (tel. 0264211790)

Obiectul, locul unde se află imobilul ce urmează a fi vândut: 

  • Imobil (bl.V03) cu terenul aferent în suprafață de 3540 mp, situat în Dej, str. Crângului nr.1

Locul unde poate fi studiată documentația pentru licitație – sediul Primăriei Dej, camera nr. 25.

Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației – de la camera nr. 25 (persoană de contact – ec. Lazar Mihaela), începând cu data de 22.02.2019.

Documentele de capabilitate și participare la licitație

1). Pentru persoanele juridice:

–           Copie de pe chitanța reprezentând plata contravalorii caietului de sarcini;

–           Copie de pe chitanța reprezentând plata taxei de participare la licitație;

–           Copie de pe chitanța, ordinul de plată vizat de bancă ori scrisoarea de garanție bancară, reprezentând achitarea garanției de participare;

–           Copie după cartea de identitate;

–           Certificatul de  înmatriculare a ofertantului în Registrul Comerțului;

–           Dovada privind achitarea obligațiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare

fiscală, eliberat de organul fiscal competent;

–           Certificat privind achitarea taxelor și impozitelor locale eliberat de autoritățile locale;

–           Ultimul bilanț contabil depus, înregistrat și vizat la organul competent;

–           Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al societății comerciale, din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;

–           Împuternicire notarială pentru participare la licitație – dacă este cazul;

–           Indicarea unui cont bancar în care se va restitui garanția de participare la licitație în termen de 5 zile de la semnarea contractului de vânzare cumpărare de către ofertantul câștigător.

            2). Pentru persoanele fizice:

–           Copie de pe chitanța reprezentând plata contravalorii caietului de sarcini;

–           Copie de pe chitanța reprezentând plata taxei de participare la licitație;

–           Copie de pe chitanța, ordinul de plată ori scrisoarea de garanție bancară reprezentând achitarea garanției de participare;

–           Copie de pe actul de identitate

–           Dovada privind achitarea obligațiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscală, eliberat de organul fiscal competent;

–           Certificat privind achitarea taxelor și impozitelor locale eliberat de autoritățile locale;

–           Împuternicire notarială pentru participare la licitație – dacă este cazul și copia actului de identitate al ofertantului;

–           Indicarea unui cont bancar în care se va restitui garanția de participare la licitație în termen de 5 zile de la semnarea contractului de vânzare cumpărare de către ofertantul câștigător.

Data și locul de primire al documentelor – Documentele se primesc până la data de 12.03.2019, ora 1000  la Registratura  Primăriei municipiului Dej.

Data, ora și locul licitației – Licitația publică cu strigare va avea loc în data de 13.03.2019, ora 1100 sediul Primăriei Dej, camera 41.

Continuă să citești

Administraţie

Se preiau documente în Recea Cristur și Panticeu pentru întocmirea actelor de identitate

Publicat acum

pe

O echipă de lucrători ai Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Dej, serviciu de interes local aflat în subordinea Consiliului Local Dej şi coordonat de Primarul Municipiului Dej, Morar Costan, se va deplasa conform planificării dar şi la solicitarea Autorităţilor administraţiei publice locale comunale și a instituțiilor interesate, joi, 21.02.2019, în comunele Panticeu şi Recea-Cristur în vederea preluării imaginilor cetăţenilor, a cererilor şi documentelor necesare pentru întocmirea actelor de identitate pentru persoane care deţin documente de identitate cu termenul de valabilitate expirat sau nu deţin astfel de documente, ori pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței .

Activitatea se va desfăşura la sediul Primăriei comunei Panticeu de la ora 900  şi la sediul Primăriei comunei Recea-Cristur de la ora 1200. Lucrătorilor serviciului li se vor alătura lucrători din cadrul Posturilor de poliţie ale comunelor Panticeu şi Recea-Cristur.

”Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a-şi  verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate deţinute şi după caz să solicite Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă eliberarea unui nou act de identitate, pentru a evita situaţiile neplăcute în care pot deveni contravenienţi.

Învederăm situaţiile în care Serviciile Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor eliberează o nouă carte de identitate:

a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;
c) în cazul schimbării domiciliului;
d) în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
f) în cazul deteriorării actului de identitate;
g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
h) când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
i) în cazul schimbării sexului;
j) în cazul anulării;
k) pentru preschimbarea buletinelor de identitate.

În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la lit. b)-j) sau cu cel mult 180 de zile dar nu mai puţin de 15 zile  înainte de producerea situaţiei prevăzute la lit. a) titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.

Nesolicitarea unui nou act de identitate în termenele prevăzute mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 40 lei la 80 lei, fără a exista posibilitatea achitării, în termen de 48 de ore, a jumătate din minimul sumei prevăzute”, transmite șeful serviciului, comisar-șef Ioan Pîrv.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare