Conectează-te cu noi

Naţional

Guvernul pregătește coliva Spitalului Regional de Urgență de la Cluj! Decizie de ULTIMĂ ORĂ

Publicat acum

pe

Ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, a declarat, marţi, că, la nivel guvernamental, s-a decis etapizarea construcţiei celor trei spitale regionale având în vedere alocarea din fonduri europene din actuala perioadă de programare, precum şi alocarea naţională de câte 150 de milioane de euro, conform Agerpres.

Referitor la spitalele regionale, pentru a nu exista niciun fel de confuzie – Ministerul Sănătăţii beneficiază de asistenţă tehnică din partea Băncii Europene de Investiţii. Prin această asistenţă tehnică se asigură atât documentaţia tehnică necesară construcţiei şi dotării spitalelor, cât şi efectiv modul în care trebuie construite aceste spitale. Documentaţia tehnică care înseamnă studiu de fezabilitate, proiect tehnic, proiect de execuţie, design, maparea serviciilor este în cuantum de 120 de milioane de euro pentru toate cele trei spitale. (…) Costul construcţiei şi al dotării fiecărui spital în parte ne duce la o medie de 400 de milioane de euro per spital. Şi atunci, având în vedere alocarea financiară din fonduri europene, pe actuala perioadă de programare, pentru cele trei spitale regionale de 150 de milioane de euro contribuţie UE şi 150 de milioane de euro contribuţia României, am decis etapizarea construcţiei acestor spitale în sensul că din actuala perioadă de programare să plătim documentaţia tehnică, tot pachetul de pregătire pentru construcţia spitalelor, având în vedere perioada de timp care se întinde undeva până la jumătatea anului 2020 cu pregătirea acestor construcţii de spitale, am luat în calcul etapizarea şi pentru perioada următoare de programare care începe imediat în anul 2021”, a explicat Plumb, la Palatul Victoria.

Potrivit ministrului, Guvernul „nu exclude construcţia de spitale regionale finanţată prin instrumentul parteneriatului public-privat”. „De ce? Pentru că anul acesta am adoptat Legea parteneriatului public-privat, iar din bugetul public, din banii publici, din bugetul de stat, din fonduri europene nerambursabile putem să asigurăm acest tip de finanţare. Să nu uităm că România are în programul de guvernare al PSD un număr de opt spitale regionale şi un spital republican”, a menţionat Rovana Plumb.

Ea a oferit o serie de explicaţii cu referire la „fazarea proiectelor majore de infrastructură”. „Spre finalul anului 2012, Eugen Teodorovici, Rovana Plumb şi Asociaţia Română a Apei au iniţiat împreună cu serviciile Comisiei Europene consultare pentru a putea vedea cum proiectele aflate în implementare pot fi continuate spre a fi finalizate, pentru a fi realizate şi în următoarea perioadă de programare. Ca urmare a acestei iniţiative pe care am avut-o, fiind aliaţi cu alţi colegi şi colege din alte state membre, în martie 2013, Comisia Europeană a emis o decizie, o decizie privind introducerea eşalonării proiectelor majore şi împărţirea acestora în faze distincte aferente celor două perioade de programare. Această fazare a fost realizată cu sprijinul serviciilor Comisiei Europene, la momentul acela comisar european fiind Johannes Hahn. Ulterior, această decizie a fost aprobată şi aplicată tuturor statelor membre ca procedură standard„, a spus Plumb.

 

Sursa – Agerpres

Naţional

Toate ambulanțele din România vor fi dotate cu camere de supraveghere!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă

Dotarea ambulanţelor cu camere de supraveghere vine atât în sprijinul personalului, cât şi pentru protecţia pacientului, a afirmat, vineri, la Alba Iulia, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, potrivit Agerpres.

Acesta a adăugat că, astfel, există un sistem prin care se poate proba, în cazul unei posibile agresiuni, ceea ce s-a întâmplat în interior şi, totodată, va creşte şi corectitudinea în ceea ce priveşte aplicarea procedurilor.

Poate că sunt unii colegi deranjaţi că, de acum, în ambulanţă o să vedem ce se întâmplă – nu noi, directorul lor medical o să vadă ce se întâmplă. Poate, unora nu le convine acest lucru. Eu spun că asta va participa, măcar cu câteva procente, la creşterea calităţii şi siguranţei, inclusiv a pacientului, dar şi la creşterea modului, a corectitudinii în care se aplică procedurile şi protocoalele pe care le solicităm să fie aplicate în faza prespitalicească„, a declarat şeful DSU.

Raed Arafat a menţionat că este un sistem aplicat şi în alte ţări şi că legislaţia permite astfel de înregistrări.

Acest lucru se întâmplă şi în alte ţări, nu este o chestie pe care a inventat-o România. Sunt mai multe ţări care au astfel de sisteme în maşină. (…). Legislaţia permite, şi în legea drepturilor pacientului, şi în regulamentul de protecţie a datelor. Ideea este că noi trebuie să ne asigurăm că aceste imagini au un traseu şi au regulament care nu permite să fie exploatate incorect„, a spus Arafat.

Acesta a menţionat că toate ambulanţele, atât de la SMURD, cât şi la serviciile de ambulanţă, sunt dotate cu camere video, o decizie luată de către o comisie mixtă de la Serviciul de Ambulanţă, DSU, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.

Potrivit lui Arafat, decizia a fost luată din două motive, respectiv pentru protecţia personalului propriu şi pentru cea a pacientului.

Ce înseamnă acest lucru? În primul rând, dacă vedeţi unde este pusă, camera nu este îndreptată spre faţa pacientului, camera este în spatele pacientului. Poate că, în majoritatea cazurilor, nici nu poţi să identifici faţa pacientului. O să ştii de caz, la ce oră a fost tot şi ce s-a întâmplat în maşină. Am avut, de exemplu, agresiuni în interiorul ambulanţei. Dacă ai o asistentă şi pacientul, şi asistenta este agresată, este lovită, se întâmplă ceva, nu aveai decât cuvântul unuia împotriva celuilalt. Acum, ai un sistem prin care poţi proba ce s-a întâmplat acolo„, a explicat şeful DSU.

Raed Arafat a mai subliniat că sunt şi situaţii în care se reclamă că nu s-ar fi făcut nimic în ambulanţă pe timpul transportului pacientului la spital.

De multe ori, nu este adevărat. Colegii lucrează în timpul transportului, fac ce trebuie să facă. Prin camera respectivă, poţi să ‘tai’ foarte multe din reclamaţiile respective, pe care nu ai cum să le probezi. Nu, în ambulanţă s-a lucrat. În acelaşi timp, dacă, într-adevăr, în timpul transportului sau în timpul îngrijirii bolnavului la faţa locului nu s-a făcut ce trebuie, putem vedea acest lucru şi acest lucru este o parte din controlul calităţii. Vrei să înţelegi ce se întâmplă cu echipele tale pe teren, trebuie să ai modalitatea să ştii ce se întâmplă în ambulanţe, nu poţi să te bazezi pe vorbele unuia sau altuia, trebuie să vezi că sunt respectate protocoalele, procedurile, că ceea ce se întâmplă în maşină este în conformitate cu ce doreşte partea managerială şi partea care coordonează sistemul ce se întâmplă în ambulanţă„, a mai spus Raed Arafat.

El a adăugat că simplul fapt că se poate vedea că, în timpul deplasării, pacientul are centura pusă, la fel şi personalul medical, este un aspect important.

Accesul la aceste imagini nu-l are oricine. O procedură urmează să fie transmisă. Aceste imagini, în mod normal, e cineva care răspunde de ele. Accesul la ele trebuie să fie făcut într-un anumit cadru restricţionat, ele nu sunt destinate publicităţii, nu sunt destinate să le publici ‘uite ce s-a întâmplat’. Poate, în unele situaţii, să fie folosite, într-adevăr, ca o probă în favoarea personalului sau, poate, chiar şi în favoarea pacientului„, a mai spus Arafat.

El a subliniat şi că este foarte important şi aspectul didactic, pentru că, a afirmat Arafat, atunci când vrei să formezi oameni, trebuie să înţelegi cum se lucrează. „În plus, noi folosim telemedicina, care se bazează pe transfer de date, transfer de imagini, în interesul pacientului„, a precizat Raed Arafat.

Şeful DSU a participat, vineri, la Alba Iulia, la şedinţa de bilanţ a activităţii pe 2018 a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” Alba.

Continuă să citești

Naţional

Prima eclipsă totală de Lună din 2019, vizibilă și din România!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă

O eclipsă totală de Lună se va produce în noaptea de 20 înspre 21 ianuarie, când Luna va intra complet în umbra Pământului.

Maximul se va produce la ora 7 și 12 minute dimineața, când Luna se află foarte aproape de orizontul nord-vest, cu aproape o oră înainte să răsară soarele. Fenomenul va putea fi observat pe jumătate, până în jurul orei 8.

Eclipsa începe la 04:36 când Luna intră în penumbra Pământului, însă vom putea observa schimbări pe discul acesteia, de când începe să intre în umbră, pe la ora 05:34. Atunci Luna se va afla înspre Vest.

Partea cea mai spectaculoasă este faza de eclipsă în totalitate, când Luna se află în umbră, discul aacesteia fiind mai întunecat decât de obicei. Faza de titalitate începe la 06:41 și are maximul la 07:12, terminându-se la ora 07:43. Pentru România, Luna apune în jurul orei 8, mai devreme în estul țării și mai târziu în Vest, dar se va vedea cum discul acesteia iese din umbra Pământului”, explică reprezentanții Observatorul Astronomic Amiral „Vasile Urseanu”.

Continuă să citești

Naţional

Angajații CFR cer majorarea salariilor cu 50% şi ameninţă cu proteste!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă

Salariaţii din sistemul feroviar cer majorări salariale de 50% şi anunţă că vor organiza un miting de protest pe 4 aprilie, potrivit unui comunicat al Confederaţiei Sindicale Naţionale – Meridian, citat de Agerpres.

Comitetul Director al Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) s-a reunit în data de 17 ianuarie 2019, la sediul Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian (CSN Meridian) pentru a stabili direcţiile de acţiune în primul semestru al anului.

În urma dezbaterilor, membrii Comitetului Director au hotărât ca în data de 14 februarie 2019 să se organizeze întâlnirea Consiliului Naţional de Conducere al FSTFR care va fi prezidată de Ion Popescu, preşedintele CSN Meridian, iar, în data de 4 aprilie 2019, în contextul programului de activităţi pentru marcarea Zilei Feroviarului, se va organiza un miting de protest.

Sindicatele vor cere adoptarea de urgenţă a Statutului Personalului Feroviar, precum şi rezultate concrete privind alocarea fondurilor europene pentru modernizarea parcului de trenuri ale CFR Călători, dar şi pentru a aduce infrastructura feroviară din România la standardele UE.

Sindicaliştii amintesc că Guvernul României are obligaţia de a capitaliza CFR Călători în 2019 pentru modernizarea a cel puţin 600 de vagoane şi a circa 200 de locomotive.

Ei solicită şi acordarea compensaţiilor reale operatorilor de transport feroviar de călători, astfel încât CFR Călători să nu mai înregistreze în mod artificial pierderi, respectiv să se aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli CFR Călători pe 2019 pe profit 3%, aşa cum ar rezulta dacă compania ar fi corect compensată pentru serviciile publice de interes general realizate.

Pe lista revendicărilor se află şi „numirea unui ministru al transporturilor competent, creşterea salariilor ceferiştilor cu 50%, anularea Ordinului Ministrului Transporturilor (OMT) nr. 1853 din 2018 şi a OMT nr. 1856 din 2018 ce pun în pericol siguranţa circulaţiei feroviare, precum şi accelerarea investiţiilor guvernamentale în infrastructura feroviară pentru eliminarea restricţiilor de viteză care gâtuiesc traficul feroviar din România şi care ne fac de râsul lumii în Uniunea Europeană„.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare