Conectează-te cu noi

Naţional

Mii de polițiști vor fi la datorie în minivacanța de Crăciun! Sute de radare vor împânzi drumurile patriei

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Peste 8.500 de poliţişti vor acţiona, în medie, zilnic, în minivacanţa prilejuită de sărbătoarea Crăciunului, pentru ca oamenii să petrecută în linişte şi siguranţă. În caz de nevoie, apelaţi la Serviciul 112 sau adresaţi-vă celui mai apropiat poliţist.

Poliţia Română este la datorie, în serviciul comunităţii, în perioada 21-26 decembrie a.c., pentru asigurarea ordinii şi siguranţei publice, protejarea patrimoniului şi a drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor, astfel încât sărbătorile să fie petrecute în linişte.

Astfel, folosind peste 3.700 de autospeciale, în medie, zilnic, 8.544 de poliţişti vor acţiona în teren, dintre care 5.500 sunt de la structurile de ordine publică, aproximativ 1.400 sunt poliţişti de la rutieră, restul fiind de la celelalte structuri, respectiv: transporturi, investigaţii criminale, investigarea criminalităţii economice, luptători de intervenţie rapidă şi poliţişti de la arme, explozivi şi substanţe periculoase.

Activităţile vor fi desfăşurate în sistem integrat, împreună cu celelalte instituţii ale statului cu atribuţii în asigurarea ordinii şi liniştii publice.

Pe drumurile publice, pe principalele artere din zonele turistice şi pe traseele de acces către aceste zone, poliţişti de la rutieră vor acţiona pentru menţinerea fluenţei şi prevenirea producerii unor evenimente grave, în general a celor generate de excesul de viteză, fiind amplasate, în acest sens, în trafic, 270 de aparate radar. De asemenea, poliţiştii vor beneficia de sprijinul elicopterelor Inspectoratului General de Aviaţie, care vor survola cele mai aglomerate trasee.

Pe toată durata sărbătorilor de iarnă, poliţiştii vor desfăşura activităţi în domeniul menţinerii şi asigurării ordinii publice, prevenirii violenţei stradale, al siguranţei rutiere, precum şi pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor economico-financiare.

Se acordă o atenţie sporită verificării modului de respectare a prevederilor legale privind comercializarea produselor alimentare, a celor specifice sărbătorilor de iarnă şi a articolelor pirotehnice.

Poliţiştii specializaţi în investigarea criminalităţii economice vor acţiona, împreună cu alte autorităţi ale statului, după caz, pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, verificarea legalităţii activităţilor desfăşurate de către unităţile de alimentaţie publică şi de cazare a turiştilor.

De asemenea, în scopul prevenirii producerii unor evenimente negative, poliţiştii vor spori controalele desfăşurate la societăţile comerciale, în special la cele care colectează şi transportă valori monetare, precum unităţile bancare, în hipermarketuri şi centre comerciale, pentru a verifica modul în care se respectă prevederile legale privind paza obiectivelor şi sistemele de pază.

Naţional

Proiect: Decontarea sumei prin RCA, în cazul accidentelor auto, să fie făcută în maxim 45 de zile

Publicat acum

pe

loading...

Mai mulţi parlamentari PSD şi unul ALDE au depus la Senat un proiect care modifică Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto şi care introduce obligativitatea prezentării decontului sumei în maxim 45 de zile de la data reparaţiei autoturismului într-o unitate autorizată, potrivit Mediafax.

Iniţiativa legislativă vizează modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie

Mai exact proiectul modifică articolul care se referă la decontarea directă între asiguratorii RCA şi care prevede că: „Procedura de decontare directă se stabileşte prin reglementări ale A. S.F. care trebuie să prevadă, sub sancţiunea returnării sumei acordate cu titlu de decontare directă, obligativitatea prezentării decontului în termen de maxim 45 de zile de la data reparaţiei vehiculului într-o unitate autorizată”.

În forma în vigoare a legii, alineatul respectiv stabilea doar că „procedura de decontare directă se stabileşte prin reglementări ale A.S.F.”.

Aleşii susţin, în expunerea de motive, că forma actuală a legii permite ca reparaţia unei maşini să fie realizată în multe cazuri în unităţi neatorizate de persoane neautorizate.

Textul de lege permite decontarea directă în cazul avarierii vehiculelor, aspect pozitiv care vine indubitabil în sprijinul beneficiarului asigurării, asigurând posibilitatea persoanei de a repara repede şi la unitatea aleasă vehiculul. Totuşi, aspectul negativ al acestei prevederi constă în aceea că, în mod concret, reparaţia vehiculului avariat se realizează în foarte multe cazuri în unităţi neautorizate, de către persoane nespecializate şi în condiţii improprii”, arată iniţiatorii, în expunerea de motive a proiectului de lege.

Parlamentarii care au depus proiectul la Senat mai argumentează că „beneficiarul despăgubirii directe, primeşte suma alocată de către societatea de asigurare şi, din acel moment, nu mai există un control asupra modului în care acesta utilizează în mod real suma primită. Or, pe de o parte, domeniul căruia poate să îi aparţină avaria poate fi foarte variat, iar pe de altă parte avariile apărute pot fi de natură să afecteze în mod grav siguranţa rutieră”, potrivit sursei citate.

Iniţiatorii mai spus că prin propunerea legislativă nu condiţionează „acordarea decontării directe şi astfel nu împietăm asupra dreptului beneficiarului asigurării de a opta pentru această despăgubire, de a opta pentru o anumită unitate care să efectueze reparaţiile sau de a efectua în timpul dorit reparaţie”.

De asemenea, ASF poate opta pentru prevederea unui anumit termen în care beneficiarul asigurării să facă reparaţia.

Modificarea propusă prin prezenta iniţiativă are rolul de a proteja cetăţeanul în general, inclusiv pe beneficiarul asigurării, deoarece obligă la efectuarea reparaţiilor la o unitate autorizată, oferind, aşa cum afirmam şi mai sus, garanţii sub aspectul profesionalismului executării lucrărilor şi sub aspectul posibilităţii de angajare a răspunderii în cazul în care reparaţiile nu au fost realizate în mod corect”, conchide sursa menţionată.

Proiectul de lege a fost înregistrat la Senat, prim for sesizat, decizională fiind Camera Deputaţilor.

Continuă să citești

Naţional

Lege nouă pentru cei care locuiesc la bloc! Intră în vigoare pe 28 septembrie

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Comportamentul locatarilor într-un bloc va avea, începând cu 28 septembrie, o nouă lege. Regulamentul Condominiului va trebui semnat de proprietari și chiriași, iar documentul va conține detalii despre conduita persoanelor din interiorul unui bloc. Bonus, regulile se aplică și vizitatorilor, scrie A1.

Finalul lui 2018 a adus o nouă legislaţie pentru asociaţiile de proprietari. Astfel, toţi proprietarii de apartamente și garsoniere trebuie să semneze, până în data de 28 septembrie 2019, ”un document scris cu privire la regulile de folosinţă a părţilor comune precum şi normele de conduită şi bună vecinătate dintre proprietari”, mai scrie sursa citată.

Legea Condominiului. Ce trebuie să facă proprietarii și chiriașii

În documentul pe care proprietarii și chiriașii îl vor semna vor fi trecute reguli de conduită pentru spațiile comune ale blocului. De la zona de curățenie, până la programul de liniște, toate vor fi trecute în această lege nouă.

În cazul în care regulamentul nu va fi respectat, cei care se simt afectați pot sesiza neregulile la preşedintele sau comitetul executiv al asociaţiei. De menționat este faptul că încălcarea acestui regulament nu constituie contravenție.

Mai mult, noua legislaţie le va permite asociațiilor de proprietari să modifice și orele de linişte. În prezent, legislaţia în vigoare are ca ore de ”liniște” perioadele dintre 22.00 – 08.00 şi 13.00-14.00).

Continuă să citești

Naţional

Se scumpesc carburanții! Majorarea este cauzată de atacul cu rachete din Arabia Saudită

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Petrolul de trip Brent, referință pentru 70% din țările lumii, s-a scumpit cu 20%, cea mai mare variație de preț din istorie, după ce un atac cu rachete, presupus din Yemen, a indisponibilizat jumătate din producția Aramco, compania de stat a Arabiei Saudite, și 5% din producția globală, scrie Cotidianul.

Ulterior, creșterea cotațiilor s-a mai temeperat, ajungând la doar 10%, după ce SUA anunțat că va apela la rezervele federale strategice pentru a calma piețele. Cum ajustarea cotațiilor se vede mereu în prețul carburanților, trebuie să ne așteptăm, în perioada imediat următoare la scumpirea carburanților comercializați în România, potrivit sursei citate.

Întotdeauna scumpirea benzinei și motorinei a survenit celei a petrolului. În mod uzual, carburanții sunt direct influențați de cotațiile internaționale ale produselor petroliere, care, și ele, urmează Brent-ul. Influența este în general proporțională în sensul că o scumpire cu 5% a petrolului antrenează o scumpire cu 5% a carburanților. Pe piața românească însă, influența este diminuată la o treime, adică scumpirea cu 10% a Brent-ului adduce o scumpire cu 3% enzinei și motorinei. Aceasta deoarce carburanții nu au doar compenta petrol , ci și taxe datorate statului, plus curs valutar.

Mai clar, potrivit ultimelor date valabile ale Comisiei Europene, costul mediu al benzinei în România este de 1,14 euro pe litru iar al motorinei, 1,18 euro, singura țară mai ieftină fiind Bulgaria. Ne putem, așadar, aștepta destul de repede ca aceste cotații să urce cu 3%, până la 1,18 euro benzina și 1,21 motorina, adică un litru de carburant va fi cu 16 bani mai scump decât acum. Adică, dacă, spre exemplu, băgăm acum benzină cu 5,50 lei pe litru, într-o săptămână, maxim două săptămâni, vom alimenta la 5,66 lei/litru.

Ce plătim la pompă

Un procent de doar 51-54% din preţul carburantului din benzinării este apanajul mărfii propriu-zise, restul fiind taxe percepute direct de către stat. Practic, la benzinărie nu alimentăm doar maşina, ci şi direct vistieria statului, pentru că distribuitorul de carburanţi virează direct la Finanţe între 46% şi 49% din litrul de benzină sau motorină, reprezentând TVA și accize.

Restul este componenta de preţ cu care „jonglează” producătorul şi distribuitorul de carburanţi:

  • costuri logistice (distribuţie primară şi secundară – salarii, întreţinere, amortizări – rovigneta, anvelope de iarna, etc.);
  • costuri de operare reţea de distribuţie (salarii, taxe, impozite locale, utilităţi, investiţii obligatorii);
  • costul materiei prime (inclusiv costurile aferente aprovizionării şi prelucrării acesteia);
  • costuri financiare (dobânzi – credite investiţii, curs valutar);
    adaos comercial.

În România, există trei lanțuri mari de distribuitori de carburanți, Petrom, Rompetrol și LukOil, și multe altele mai mici. Din spate vine puternic MOL, filiala locală a companiei petroliere de stat din Ungaria cu același nume.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare