Social-Cultură
Noile standarde impuse de învățarea digitală, asimilate de profesorii Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu” Dej – FOTO
Publicat acum
10 anipe
Cea de-a treia mobilitate inclusă în Planul European de Dezvoltare al Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Dej, în cadrul proiectului „Developing International Dimension and Digital Learning”, finanțat din fonduri europene nerambursabile prin programul ERASMUS + 2014, Acțiunea Cheie 1, a avut loc în perioada 16-20 martie.
Beneficiarele mobilităţii acestui proiect european coordonat de Armanda Stroia – Daniela Luiza Herineanu şi Erdei Ancuța – au avut oportunitatea de a participa la stagiul de formare profesională “Best Practices Benchmarking”, organizat de compania finlandeză Euneos Oy în Helsinki, în colaborare cu Centrul pentru Inovație în Educație din cadrul Universitatii Talinn din Estonia.
Concret, acest stagiu centrat pe filosofia conceptului de benchmarking – instrument de referinţă în managementul calităţii unei firme sau instituţii, aplicat în sfera educaţiei pe același principiu al evaluării comparative a performanţelor, a bunelor practici – a oferit profesoarelor dejene posibilitatea unei incursiuni unice în sistemul educațional finlandez dar și estonian, considerate a fi un etalon în educație prin rezultatele excelente la PISA. Astfel, prin obiectivele şi tematica abordată, prin vizitele în şcoli finlandeze şi estoniene, dar și prin seminariile susținute de specialiști în educație, cursul organizat de Euneos Oy a răspuns nevoii instituției de a ţine pasul cu noile standarde impuse de învățarea digitală și noile competenţe ale secolului XXI, prin adoptarea/adaptarea bunelor practici în acest sens.
Experiența și competențele dobândite prin participarea la stagiu vor fi valorificate în următoarea perioadă prin organizarea unor training-uri în vederea dezvoltării organizației, a îmbunătăţirii calităţii managementului, a formării unei echipe de promotori ai inovaţiei în şcoală, echipă responsabilă cu facilitarea tranziției la educația digitală. În plus, un rezultat tangibil a proiectului îl va constitui realizarea în colaborare cu beneficiarii mobilității anterioare a unui Ghid de implementare a tabletelor în clasă, personalizat pe arii curriculare, respectiv a unui portofoliu de resurse digitale.
Pe termen lung, proiectul are ca finalitate definirea unei politici a şcolii vizând promovarea metodelor inovative şi atractive ale învăţării digitale şi implementarea cu succes a unui proiect-pilot de utilizare didactică a tabletelor în şcoală.