Conectează-te cu noi

Naţional

Noul Mers al Trenurilor intră în vigoare din 9 decembrie!

Publicat acum

pe

Noul mers al trenurilor de călători intră în vigoare duminică, până în 14 decembrie 2019 urmând să fie puse în circulaţie, zilnic, peste 1.200 de trenuri. CFR anunţă un nou tren pe ruta Braşov – Ploieşti Vest – Bucureşti Nord, cu opriri în toate staţiunile montane.

CFR Călători anunţă că începând cu data de 9 decembrie va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2018-2019, care va fi valabil până la data de 14 decembrie 2019.

Astfel, zilnic se vor afla în circulaţie peste 1.200 de trenuri, în funcţie de perioada din an. Trenurile Zăpezii vor circula spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, cum sunt cele de pe Valea Prahovei şi Vatra Dornei. În plus, în perioada 8 ianuarie – 28 februarie, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25%, de luni până joi. De asemenea, de luni până duminică, biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Braşov şi retur) au reduceri între 31% şi 56%. Reducerea de 25% se aplică la tariful de transport pentru adult şi copil, tichetul de rezervare a locului plătindu-se integral.

Trenurile Soarelui vor asigura în perioada sezonului estival 2019 legături din toată ţara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării.

De asemenea, este introdus în circulaţie un tren nou InterRegio pe ruta Braşov – Ploieşti Vest – Bucureşti Nord, cu opriri în toate staţiunile montane.

La capitolul ”trenuri noi”, CFR Călători menţionează şi: ”Asigurarea legăturii directe între Iaşi şi Constanţa cu trenurile InterRegio 1861/1862 (via Vaslui, Bârlad, Mărăşeşti, Focşani, Buzău, Ţăndărei). În perioada mini-vacanţei de 1 Mai şi a sezonului estival se asigură legătura directă Iaşi – Constanţa – Mangalia”.

Totodată, a fost reconsiderată oferta feroviară între Bucureşti şi Galaţi/Brăila prin suplimentarea numărului de trenuri şi redistribuirea acestora pentru preluarea traficului pe cele două rute, prin Urziceni, respectiv prin Buzău, şi a fost suplimentat numărul de conexiuni directe pe ruta Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş prin introducerea în circulaţie a unei perechi de trenuri Regio pe ruta Piteşti – Curtea de Argeş ce se ataşează la trenurile IR 1781/ IR 1790 care circulă de la/la Bucureşti Nord.

A fost redimensionat numărul de trenuri Regio directe pe ruta Suceava – Dorneşti – Rădăuţi – Putna Hm. Astfel, în zilele lucrătoare vor circula 3 perechi de trenuri, iar în zilele de sâmbătă şi duminică 2 perechi de trenuri.

”Pe ruta Timişoara – Remetea Mică şi retur se va relua circulaţia cu trei perechi de trenuri pentru a veni în sprijinul cererii de trafic din zonă. Se reia circulaţia între Bucureşti şi Galaţi pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanţa cu 30 km şi timpul de mers cu aproximativ 20-40 minute faţă de ruta actuală prin Buzău – Ploieşti. În acest fel se asigură şi conectarea zonelor din sud-est cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) şi creşterea numărului de legături dintre Bucureşti şi Aeroport”, arată sursa citată.

De asemenea, potrivit comunicatului citat, zilnic, legătura feroviară Bucureşti – Aeroport şi retur va fi asigurată cu 17 trenuri – 9 pe sensul de dus, 8 pe sensul de întoarcere.

Şase trenuri Regio care vor circula pe ruta Bucureşti – Braşov şi retur vor avea în compunere vagoane adaptate pentru transportul bicicletelor.

CFR Călători adaugă şi că duratele de parcurs pentru trenurile de pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa au fost reduse în medie la aproximativ 2 ore şi 15 minute pentru trenurile IR cu opriri în staţiile principale şi la 1 oră şi 58 de minute pentru trenurile fără oprire.

”Pe lângă legitimaţiile de călătorie emise în baza facilităţilor acordate prin acte normative diferitelor categorii de călători (ex. gratuitate pentru studenţi şi reduceri pentru elevi, pensionari etc), CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, minigrup, etc). Detalii pe www.cfrcalatori.ro la secţiunea Trafic intern. Acordarea de reduceri tarifare speciale cuprinse între 20% şi 45% din tariful de transport preţ întreg şi copil la un număr de 104 trenuri InterRegio în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019. Acceptarea călătoriei posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la 98 de trenuri InterRegio, în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019. Distribuţia de bilete se asigură prin următoarele canale: online, staţii şi agenţii CFR, automate de vânzare în gări şi distribuitori autorizaţi cu care există parteneriate de vânzare bilete”, adaugă CFR.

La capitolul trafic internaţional, CFR anunţă introducerea în grafic un tren nou – trenul Transilvania, pe ruta Cluj Napoca – Viena care circulă zilnic. De asemenea, este creată o nouă legătură directă între Budapesta şi Bucureşti (via Craiova, Timişoara, Arad, Curtici).

Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) Bucureşti – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighişoara, oraşul Sibiu fiind conectat cu Budapesta prin două perechi de trenuri directe IR 74/IR 75 şi IR 473/IR 472, atât cu parcurs de zi, cât şi cu parcurs de noapte. Pentru călătoria de la Sibiu la Viena cu trenul Dacia este asigurată legătura în Mediaş cu trenul R 2567.

Trenul Harghita (IR 366/ IR 367) Braşov – Budapesta Keleti revine pe ruta consacrată Braşov – Deda – Dej – Cluj – Budapesta. Legătura cu Târgu Mureş va fi asigurată cu grupa directă de vagoane în perioadele 21.12.2018 – 05.01.2019, 18- 22.04.2019, 01.06 – 07.09.2019 şi 31.10 – 03.11.2019 pentru dus şi pentru întors 22.12.2018 – 06.01.2019, 19-23.04.2019, 02.06 – 08.09.2019, 2-4.11.2019, iar în restul perioadelor cu trenuri la legătură în Cluj-Napoca.

”Pasagerii vor putea călători în afara ţării zilnic, cu trenuri directe din Bucureşti Nord către Viena (de la 39 Euro pe sens) şi Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Chişinău (de la 19 euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia (de la 30 euro pe sens), Istanbul (de la 54 euro pe sens) şi Salonic (de la 56 euro pe sens). Din Viena există posibilităţi de călătorie către orice destinaţie europeană. De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta şi din Timişoara (de la 15 Euro pe sens), Cluj Napoca (de la 15 Euro pe sens) şi Braşov (de la 19 Euro pe sens)”, arată compania.

 

FOTO – Arhivă

Naţional

Cele mai nocive produse de post. Alimente de care să te fereşti

Publicat acum

pe

Crenvurştii vegetali, pateurile şi salamul de soia sunt doldora de chimicale menite să suplinească lipsa materiei prime – carne, lapte şi ouă, şi duc ideea de purificare a organismului în derizoriu.

În categoria produselor nocive intră pateurile vegetale şi “mezelurile”, din cauza conţinutului mare de “E-uri” sau alte sintetice menite să facă produsul să semene cât mai mult la gust, miros şi culoare cu alimentul pe care îl imită.

Dintre toate produsele de soia, cea mai sănătoasă este brânza tofu. Pe locul următor se află laptele de soia, pe care îl puteţi consuma zilnic.

Medicii atrag atenţia că anumite produse sunt de post doar cu numele, pentru că pe etichetă se regăsesc ingrediente “de dulce”. Există unele tipuri de caşcaval din soia care conţin cazeină (proteină din lapte care contribuie la coagularea acestuia).

Singura soluţie ca să nu fiţi păcălit de comercianţi este să verificaţi foarte atent eticheta. Ingrediente precum cazeina, derivat de ou, zer, praf de zer nu au ce să caute într-un produs de post.

Sfatul specialiştilor în alimentaţie este să ocoliţi produsele care conţin polifosfaţi (E452), glutamat monosodic (E 621) şi coloranţi chimici de sinteză. Cel mai des întâlniţi sunt tartrazina (E102), galben de chinolină (E 104) şi carmin (E 120). Acesta din urmă este obţinut dintr-o insectă şi, cu toate acestea, se regăseşte în unele produse de post. Alte substanţe de care trebuie să vă feriţi sunt conservanţii-benzoaţi (E 211, E212, E213) şi de nitriţi (E251), cazeinat de sodiu, care este, de fapt, o proteină din lapte, substanţe de îngroşare – gume guar-E412, xantan- E415, gelan-E418, caruba-E410 şi gumă arabică sau acacia-E414-, sulfaţi/sulfiţi (E227, E228), BHA (E320)-foarte nociv pentru sănătate, caramel (E150) şi EDTA (E385), care se foloseşte în special în conserve şi este unul din cei mai periculoşi aditivi.

 

Sursa – doctorulzilei.ro

Continuă să citești

Naţional

Șoferii care suferă de aceste boli ar putea rămâne fără permis. Ce prevede noua lege

Publicat acum

pe

O lege aprobată de Camera Deputaţilor ameninţă să lase fără permis mii de şoferi. Potrivit noilor reglementări, doctorii sunt obligaţi să îi trimită la un control de specialitate pe toţi cei care au afecţiuni incompatibile cu şofatul, relatează știrilePROTV.

Cine nu se supune, ajunge pieton. Intră în această categorie şi cei care iau medicamente puternice.

Potrivit legii, orice medic este obligat să îi trimită la consultaţii de specialitate pe şoferii cu afecţiuni cardiovasculare, neurologice, renale au diabet ori iau sedative.

În primul rând sunt bolile care nu permit să aibă o bună vedere, să distingă culorile şi să aprecieze distanţa. În al doilea rând sunt bolile care merg cu coordonare dificilă a mişcărilor, de la accidentele vasculare cerebrale, neuroinfecțiile, formele de epilepsie necompensate. Mai sunt şi tratamente medicamentoase care scad atenţia”, explică Adela Golea, purtător de cuvânt Spitalul Judeţean Cluj.

Trebuie luate mai în serios aceste boli şi probleme de sănătate, pentru că examenul medical care se face pentru permis este o glumă. Ar trebui mai mult implementat acest sistem medical de verificare pentru a nu mai fi probleme în trafic”, este de părere un șofer.

Odată ce au primit biletul de trimitere, pacienţii au la dispoziţie 3 zile să meargă la specialist.

La rândul lor, potrivit legii, specialiştii au la dispoziţie o zi să anunţe la poliţie rezultatul examinării, adică dacă şoferul este sau nu apt să mai conducă.

În cazul în care a trecut o lună şi pacientul nu a fost la specialist, este raportat automat de către primul medic şi rămâne fără permis.

În baza biletului de trimitere, în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea acestuia, persoana care posedă permis de conducere este obligată să se prezinte la unitatea de asistenţă medicală autorizată pentru a efectua examinarea medicală de specialitate”, spune noua lege.

Pacienţii, atunci când solicită, de exemplu, pentru reînnoirea permisului de conducere adeverinţă de la noi, de obicei ne cer, în mod vehement, să nu trecem afecţiunile de care ei suferă. Tocmai din acest motiv de a nu li se suspenda posibilitatea de a conduce. Noi nu putem face acest lucru”, explică Delia Ciucă, medic de familie.

Medicii care nu îi raportează pe şoferii inapţi medical să conducă vor fi amendaţi.

 

Sursa – stirileprotv

Continuă să citești

Naţional

Lovitură pentru românii care stau la bloc și au termopane! Din ianuarie vor fi aplicate amenzi uriașe!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă

Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) informează că apartamentele care au geamuri termopan trebuie să fie dotate cu detectoare automate de gaz. În caz contrar, distribuitorii pot să le debranşeze de la reţea.

Potrivit ANRE, conform dispozițiilor punctului 8.3. din Normele tehnice pentru proiectarea și executarea sistemelor de alimentare cu gaze naturale, Anexa I la Ordinul M.E.C nr. 58/04.02.2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 bis din 27 februarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu dispozițiile punctului 6.14. din același act normativ, a fost instituită, începând cu anul 2008, obligativitatea montării detectoarelor de gaze naturale cu limita inferioară de sensibilitate 2% CH4 (metan) în aer, care acționează asupra robinetului de închidere (electroventil) a conductei de alimentare cu gaze naturale a aparatelor de utilizare, pentru:

  • încăperile în care sunt amplasate aparate de utilizare a gazelor naturale și a căror suprafețe vitrate sunt constituite din geamuri cu grosimea mai mare de 4 mm sau din geamuri de construcție specială (securizat, termopan etc.);
  • încăperile în care există risc mare de intoxicări, incendii sau explozii cauzate de scăpările accidentale de gaze naturale acumulate.

Începând cu data de 5 iunie 2018, obligativitatea montării detectoarelor automate de gaze naturale este prevăzută la art. 129, alin. (1) și alin. (2) precum și art. 144 alin. (1) din Normele tehnice pentru proiectarea, executarea și exploatarea sistemelor de alimentare cu gaze naturale, conform cărora:

  • art. 129 alin. (1) „Toate încăperile în care se montează aparate consumatoare de combustibili gazoși se prevăd, spre exterior sau spre balcoane/terase vitrate, cu suprafețe vitrate, definite conform art. 128 alin. (1) lit. e), cu suprafața minimă totală de: a) 0,03 mp pentru fiecare mc de volum net de încăpere, în cazul construcțiilor din beton armat; b) 0,05 mp pentru fiecare mc de volum net de încăpere, în cazul construcțiilor din zidărie;”
  • art. 129 alin. (2) „Pentru cazul în care geamurile au o grosime mai mare de 4 mm sau sunt de construcție specială (securizat, tip Thermopan etc.) este obligatorie montarea detectoarelor automate de gaze naturale care acționează automat, prin electroventil, asupra robinetului de închidere.”
  • art. 144 alin. (1) „În încăperile în care există risc de intoxicări, incendii sau explozii cauzate de scăpările accidentale de gaze naturale acumulate, se prevăd detectoare automate de gaze naturale care acționează automat, prin electroventil, asupra robinetului de închidere.”

Astfel, raportat la prevederile art. 144 alin. (1), pentru siguranța în alimentarea cu gaze naturale, se impune montarea detectoarelor automate de gaze naturale și pe casa scării pentru a putea fi detectate scăpările accidentale de gaze naturale.

Conform prevederilor normelor tehnice în vigoare, robineții de închidere asupra cărora acționează automat electroventilul se prevăd, după caz:

  • a) înaintea fiecărui contor;
  • b) pe fiecare ramificație importantă;
  • c) pe fiecare conductă care alimentează grupuri de arzătoare montate la aparate, mese de lucru, laboratoare etc.;
  • d) la baza fiecărei coloane; dacă plasarea robinetelor de la baza coloanelor nu se poate face în condiții de securitate și estetică corespunzătoare, se admite montarea unui singur robinet pentru un grup de coloane care alimentează maximum 24 de puncte de consum.

Este interzisă montarea electroventilului care acționează automat asupra robinetului de închidere prevăzut înaintea aparatelor de utilizare a gazelor naturale (spre exemplu atunci când acesta acționează asupra robinetului de închidere a aragazului).

În camerele din apartamentele contorizate individual sau din apartamentele care nu sunt deservite de aparate consumatoare de combustibili gazoși ce sunt traversate de conductele instalațiilor de utilizare a gazelor naturale ce alimentează exclusiv aparatele de utilizare a gazelor naturale aferente celorlalte apartamente din cadrul unei clădiri de locuit multietajate, pentru asigurarea condițiilor de funcționare în siguranță se prevăd detectoare automate de gaze naturale care acționează, prin intermediul electroventilelor, asupra robineților de închidere a celor două instalații.

În orice instalație de utilizare a gazelor naturale pusă în funcțiune înainte de anul 2008, la care suprafețele vitrate, din încăperile unde sunt montate aparate de utilizare a gazelor naturale, au suferit modificări în sensul că, geamurile au o grosime mai mare de 4 mm sau sunt de construcție specială (securizat, tip Thermopan etc.) este obligatorie montarea detectoarelor automate de gaze naturale care acționează automat, prin electroventil, asupra robinetului de închidere.

Montarea detectoarelor automate de gaze naturale și a electroventilelor se realizează numai de către operatori economici autorizați ANRE, sub condiția încheierii unui contract de prestări servicii.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare