Conectează-te cu noi

Administraţie

PENSIE SPECIALĂ pentru primarul din Dej, Morar Costan. S-a adoptat OUG pe Codul Administrativ

Publicat acum

pe

loading...

Primarul municipiului Dej, Morar Costan se află printre edilii din țară care vor primi pensie specială, ca urmare a adoptării Ordonanței de urgență privind Codul administrativ.

Guvernul Dăncilă a adoptat în ședința de astăzi controversata Ordonanță de urgență privind Codul administrativ, prin care se acordă pensii speciale pentru primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți de Consilii Județene.

Pensiile speciale ale primarilor vor intra în vigoare din clipa în care Ordonanța de urgență va fi publicată în Monitorul Oficial și își va produce efectele. Toți aleșii locali care vor îndeplini condițiile de pensionare la acel moment, printre care și vârsta, vor fi eligibili pentru noile indemnizații speciale.

”Aceste indemnizaţii pentru limită de vârstă vin cumva ca o reacţie la ce s-a întâmplat în trecut. În multe mandate sunt primari care nu au avut contributivitate, nu au avut salariu, ci au avut indemnizaţie de primar. În această situaţie, avem primari de 4, 5, 6 mandate în România care are au o pensie de 1.200 – 1.400 de lei. De aici a fost această discuţie. Foarte important de spus este că banii nu se dau de la bugetul de stat, ci se asigură din bugetele locale de către fiecare dintre Unităţile Administrativ-Teritoriale. Pentru fiecare primărie, avem evident şi un impact, care nu va fi foarte mare. Să ştiţi că acest Cod administrativ are şi foarte multe alte prevederi care sunt foarte bune, leagă mai multe legi într-o singură lege, aşază administraţia publică locală, responsabilizează anumite persoane din administraţia publică locală şi face cumva o debirocratizare”, a declarat Marius Budăi, ministrul Muncii, la RealitateaTV.

”Dacă o persoană are 65 de ani mâine iese la pensie şi Ordonanţa este în vigoare atunci beneficiază. Vreau să fim foarte clari: să nu se inducă ideea că se plăteşte retroactiv din 1992. Sub nicio formă. Ordonanţa produce efecte de la momentul aprobării pe viitor, nu anterior. Deci, nu se calculează cât ar fi trebuit să încaseze din 1992. Eu vă spun cu sinceritate că nu am văzut un primar care să se opună la acest lucru”, a mai spus ministrul la același post TV.

Primarul municipiului Dej, Morar Costan (62 de ani) se află printre edilii din România care vor primi pensie specială. Cum social-democratul se află deja la al treilea mandat (2008-2012, 2012-2016, 2016-2020), suma încasată de acesta – ca pensia specială – ar urma să fie una extrem de frumușică! (*se calculează în funcție de numărul mandatelor – unul, două, trei/ mai multe mandate, iar Morar Costan se încadrează la ultima categorie)

Vă reamintim, Codul Administrativ aprobat azi conține mai multe prevederi controversate, printre care aprobarea proiectelor care vizează administrarea patrimoniului cu majoritate absolută (jumătate plus 1 din numărul consilierilor în funcție), față de două treimi cât era până acum sau mutarea răspunderii pentru actele administrative ilegale de la primari către funcționarii publici.

Guvernul a decis să aprobe OUG pe Codul Administrativ chiar dacă o lege identică a fost declarată neconstituţională de CCR anul trecut.

Administraţie

Primăria Dej scoate la licitație terenul pe care se va ridica un nou supermarket, în zona SADP!

Publicat acum

pe

loading...

Primăria Municipiului Dej aduce la cunoştinţa celor interesaţi că organizează licitație publică pentru concesionarea unui teren situat pe strada Crângului.

1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Municipiul Dej, str. 1 Mai, nr. 2, judeţul Cluj, tel. 0264211790, fax 0264212388, e-mail: primaria@dej.ro, cod fiscal 4349179.

2. Informaţii generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: „Teren destinat construirii unui Spaţiu comercial și parcări auto”, în suprafaţă de 8339 mp, situat în Municipiul Dej, str. Crângului, nr. 23, jud. Cluj, bun proprietate publică, conform HCL 134/15.11.2019 și temeiului legal: O.U.G. 57/03.07.2019.

3. Informaţii privind documentaţia de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini.

3.1. Modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire: prin solicitare de la camera nr. 38 (persoană de contact – ing. Laura Balint).

3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Serviciul Urbanism și Amenajarea Teritoriului, Primăria municipiului Dej, str. 1 Mai, nr. 2, jud. Cluj.

 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentației de atribuire de 100 lei în contul concedentului: RO17TREZ21721360250XXXXX, deschis la Trezoreria Dej, cod fiscal al concedentului: 4349179 .

3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor: 06/12/2019, ora 15.00.

4. Informaţii privind ofertele: 

4.1. Data limită de depunere a ofertelor: 12/12/2019, ora 10.00.

4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oferta va fi înregistrată la Registratura Primăriei Municipiului Dej, Strada 1 Mai, nr. 2, județul Cluj

4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 2 exemplare originale.

5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor: 12/12/2019, ora 11.00, la sediul Primăriei Municipiului Dej, Strada 1 Mai, nr. 2, județul Cluj

6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Acțiunea în justiție se poate introduce la secția de contencios administrativ a Tribunalului Cluj, Calea Dorobanților, nr. 2-4, județul Cluj, telefon: 0264 596111, fax 0264595844, e-mail tr-cluj-reg@just.ro.

7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 19/11/2019.

Continuă să citești

Administraţie

Implică-te pentru Dej! Au fost anunțate proiectele câștigătoare în cadrul primului proces de bugetare participativă

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Primăria Municipiului Dej anunță finalizarea procesului de votare în cadrul proiectului „Implică-te pentru Dej!” și anunță că din cele 10 propuneri transmise, 3 proiecte au fost declarate eligibile și supuse votului.

Cele 3 proiecte declarate eligibile sunt următoarele:

  • Implementarea sistemului de semaforizare cu buton la trecerile pentru pietoni semaforizate din municipiul Dej
  • Toalete ecologice automate potrivite si persoanelor cu dizabilități
  • Dog Park în cartierul Dealul Florilor

În urma procesului de votare, care a avut loc exclusiv online prin intermediul platformei „Implică-te pentru Dej!” în perioada 28 octombrie-15 noiembrie, au fost înregistrate următoarele rezultate:

  • Implementarea sistemului de semaforizare cu buton la trecerile pentru pietoni semaforizate din municipiul Dej – 37 de voturi
  • Toalete ecologice automate potrivite si persoanelor cu dizabilități – 20 de voturi
  • Dog Park în cartierul Dealul Florilor – 14 voturi

Potrivit regulamentului privind implicarea activă a cetățenilor municipiului Dej prin propuneri de proiecte de interes general „Implică-te pentru Dej!”, pot fi finanțate 4 proiecte cu un buget maxim de 100.000 de lei (inclusiv TVA) pentru fiecare proiect, Primăria Municipiului Dej anunță că toate cele trei proiecte eligibile care au fost supuse procesului de votare vor fi implementate de municipalitate.

Continuă să citești

Administraţie

Ședință de îndată, mâine, la Dej. Noul supermarket ar putea primi undă verde

Publicat acum

pe

loading...

Consilierii locali din Dej se vor întruni mâine după-amiază, de la ora 15, în cadrul unei ședințe de îndată.

Pe ordinea de zi se află un singur proiect de hotărâre ”pentru aprobarea concesionării prin licitație publică a terenului în suprafață de 8.339 m.p., situat în Municipiul  Dej, Strada Crângului Nr. 23, în vederea construirii unui spațiu comercial și parcări auto”.

Vă reamintim, la ultima ședință ordinară, același proiect de hotărâre a fost retras de pe ordinea de zi, după ce un aviz lipsă a stârnit numeroase discuții în rândul consilierilor dejeni. Vezi detalii AICI.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare