Conectează-te cu noi

Naţional

Pereții apartamentului tău, prea subțiri? Soluții de izolare fonică a locuinței

Publicat acum

pe

Zgomot vecini apartament muzica maxim

loading...

Dacă tot ce te desparte de apartamentele vecine este un (simplu) perete, probabil că ai experimentat măcar o dată disconfortul provocat de muzica dată la maximum sau de bormașina care pornește din senin, tocmai când te gândeai să tragi un pui de somn. Din fericire, situația nu este fără scăpare.

Potrivit Hornbach, unul dintre principalii retaileri de materiale de construcţii şi grădinărit de pe piața locală, izolația fonică este din ce în ce mai populară în rândul românilor, fiind utilizată inclusiv pe segmentul rezidențial. Dintre clienții care apelează la o asemenea soluție pentru locuința proprie, cei mai mulți se concentrează asupra dormitoarelor.

Deși, la prima vedere, izolația fonică pare a fi o soluție dedicată exclusiv spațiilor în care se desfășoară activități cu un nivel ridicat de zgomot, în ultima perioadă, românii își doresc tot mai mult crearea unei zone de liniște și în propriile locuinţe, apelând astfel, încă din stadiul de proiectare, la soluții eficiente de placare a pereților cu materiale fonoabsorbante”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, director general Hornbach România.

Materiale care propagă sunetul

Dorin Rotaru, managerul firmei Corkline (importatoare de produse din plută), spune că problema poluării fonice este una destul de acută în blocurile autohtone (fie ele vechi sau noi), iar, uneori, chiar și în cazul locuințelor unifamiliale. Asta pentru că materialele de construcție bazate pe piatră (și derivate) – tot ce înseamnă beton, ciment, dar și cărămidă sau BCA – sunt bune conductoare fonice, în vreme ce alte materiale, precum polistirenul, chiar amplifică zgomotul.

Nu prea putem vorbi, așadar, de locuințe cu un grad suficient de izolare fonică „din construcție”. Excepție ar face casele din lemn (un material ce nu propagă zgomotul), care nu sunt însă foarte populare la noi. O variantă bună ar fi și realizarea de clădiri cu pereți dubli, cu un strat de aer între ei. Este evident însă că acestea nu ar fi prea „rentabile” pe piața construcțiilor de azi, în care presiunea pe factorul preț influențează în mod decisiv și suprafața locuințelor.

Pluta: o utilizare mai puțin cunoscută

Cum putem rezolva însă problema zgomotelor deranjante? Potrivit specialiștilor Hornbach, placarea pereților din cărămidă sau BCA cu gips carton este cea mai solicitată tehnică, însă există și tehnologii mai noi, bazate pe materiale speciale (precum un strat de burete sau carton ignifug).

O soluție nu foarte cunoscută în rândul populației – dar apreciată în rândul specialiștilor în acustică – este pluta. „Pluta e singurul material de izolare fonică 100% natural”, spune Dorin Rotaru. Prin urmare, aceasta nu emană substanțe toxice; în plus, izolează și termic, are o durată mare de viață și poate fi „refolosită” (aplicată pe un alt perete). Un alt avantaj important constă în faptul că, față de alte metode, „înghite” mai puțin din spațiul camerei. Pentru apartamente, de exemplu, poate fi utilizat un strat de la 10 la 50 de milimetri (în funcție de nivelul zgomotului).

Placarea unui singur perete, ineficientă

Cât ar costa izolarea cu plută a unui dormitor de 13 metri pătrați, spre exemplu? Luând în considerare o înălțime a camerei de 2,5 metri, o izolare integrală (pereți, tavan și podea) cu plută expandată de 30 de milimetri (o grosime medie) ar ajunge la circa 3.800 de lei, calculează managerul Corkline. În unele cazuri, punctează acesta, clienții fac greșeala de a izola fonic doar peretele „cu probleme” – această soluție nu este foarte eficientă, deoarece zgomotul continuă să se propage prin pereții alăturați. Eventual, se poate lua decizia de a nu placa peretele opus sau podeaua, însă ignorarea pereților laterali sau a tavanului nu este indicată.

De multe ori, recunoaște Rotaru, pluta e considerată o soluție scumpă de izolare fonică – asta comparativ cu variantele tradiționale, precum pereții de gips-carton, în combinație cu vată minerală. Comparând-o însă cu materiale cu specificații tehnice și eficiență similare, aceasta este, de fapt, mai ieftină.

 

Sursa – Imobiliare.ro

Naţional

ULTIMA ORĂ: Laura Codruţa Kovesi, desemnată procuror şef european

Publicat acum

pe

loading...

Ambasadorii statelor membre ale UE au votat, astăzi, pentru desemnarea Laurei Codruţa Kovesi în funcţia de procuror-şef european.

”Laura Codruța Kovesi a câștigat acum în mod categoric votul pentru poziția de procuror șef european în Consiliul Uniunii Europene. Candida noastră a obținut 17 voturi din 22 de voturi exprimate. Este o victorie categorică. A câștigat dreptatea. A câștigat justiția. A câștigat România oamenilor cinstiți. Felicitări, Laura Codruta Kovesi!”, a anunțat eurodeputatul liberal Siegfried Mureşan pe Facebook.

Consiliul UE s-a reunit, astăzi, în formatul COREPER (ambasadorii statelor membre) pentru a decide cine va fi propunerea Consiliului pentru poziţia de şef al Parchetului European.

Continuă să citești

Naţional

Vești proaste pentru vitezomani! Pe mai multe drumuri din țară, între localități, ar putea fi montate radare fixe

Publicat acum

pe

loading...

Avocatul Poporului, Renate Weber, a emis o serie de recomandări pentru creşterea gradului de siguranţă a participanţilor la trafic, printre care se numără şi montarea de radare fixe în zonele intens circulate. Totodată, instituţia recomandă introducerea în programa şcolară a educaţiei rutiere.

Avocatul Poporului solicită autorităţilor competente, prin Recomandări, să ia măsuri urgente pentru creşterea siguranţei participanţilor la trafic. Urmare a apariţiei unor statistici potrivit cărora România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente de circulaţie grave, Avocatul Poporului a emis o serie de Recomandări autorităţilor centrale, în care solicită măsuri urgente în vederea creşterii gradului de siguranţă a participanţilor la trafic. Dorind să analizeze cauzele acestor accidente grave, iniţial Avocatul Poporului a solicitat lămuriri Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Companiei Naţionale de Căi Ferate ’’CFR’’ S.A., dar răspunsurile oferite nu au avut darul de a clarifica modul concret în care aceste autorităţi îşi propun să combată fenomenul accidentelor rutiere”, se arată într-un comunicat de presă.

Printre recomandările Avocatului Poporului se numără montarea de radare fixe între localităţi şi la intrarea în localităţi, mai ales pe drumurile cu circulaţie intensă.

În cadrul Recomandărilor emise, Avocatul Poporului solicită Ministerului Transporturilor, Ministerului Afacerilor Interne şi Inspectoratului General al Poliţiei Române să aibă în vedere, între altele, montarea de parapeţi în zonele abrupte; repararea urgentă a drumurilor, pasajelor rutiere, podurilor şi viaductelor aflate în stare de degradare; montarea de separatoare de sens, în special în curbe şi în zonele în care se pot atinge viteze mari; montarea de radare fixe între localităţi şi la intrarea în localităţi, mai ales pe drumurile cu circulaţie intensă şi pe autostrăzi; dublarea semnelor de circulaţie, prin practicarea de marcaje rutiere vizibile pe carosabil; identificarea rapidă a unor soluţii pentru descongestionarea traficului în zonele în care acesta se blochează în mod frecvent”, transmite instituţia.

O altă recomandare prevede asigurarea în programa şcolară a educaţiei rutiere.

Ministerului Educaţiei Naţionale i se solicită, între altele, să asigure, prin programa şcolară, educaţia rutieră a preşcolarilor şi elevilor din învăţământul preuniversitar; să asigure, în unităţile de învăţământ specializate, pregătirea cursanţilor în vederea obţinerii permisului de conducere. Ministerul Sănătăţii va trebui să urmărească exercitarea atribuţiilor ce i-au fost conferite în privinţa elaborării de norme referitoare la examinarea medicală a candidaţilor la examenul pentru obţinerea permisului de conducere; în privinţa stabilirii măsurilor ce trebuie luate de unităţile sanitare, în scopul prevenirii accidentelor de circulaţie generate de cauze medicale; a stabilirii semnului distinctiv ce se aplică pe ambalajul medicamentelor contraindicate conducerii vehiculelor. În context, Ministerul Sănătăţii va trebui să identifice rapid soluţii care să contribuie la îmbunătăţirea legislaţiei în domeniu şi care să contribuie la reducerea imediată a numărului de accidente rutiere şi a creşterii gradului de siguranţă în trafic”, se mai arată în comunicatul de presă.

Continuă să citești

Naţional

Începând cu 12 octombrie, telefoanele vor fi interzise în trafic! Ce sancțiune riști dacă ești depistat cu telefonul în mână

Publicat acum

pe

loading...

Pentru cei care scriu mesaje, transmit live, filmează sau vorbesc la telefon în timpul condusului sancțiunile vor fi, din luna octombrie, mai dure.

La data de 12 august 2019, Guvernul României a adoptat Ordonanța nr. 11 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Spre deosebire de cadrul legal anterior, care viza exclusiv folosirea telefonului mobil, prin noile reglementări a fost interzisă ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod atât a telefonului mobil, cât și a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video, de către conducător, în timpul conducerii vehiculului aflat în mișcare.

Nerespectarea acestei norme de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai constituie contravenție și este sancționată cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, de la 6 la 8 puncte-amendă (în prezent de la 870 de lei la 1.160 de lei), și cu aplicarea sancțiunii complementare de 4 puncte de penalizare.

În ceea ce privește nerespectarea normei de interdicție de către conducătorul vehiculului pentru care nu este prevăzută obligativitatea deținerii permisului de conducere, contravenția este sancționată cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, de la 6 la 8 puncte-amendă (în prezent de la 870 de lei la 1.160 de lei).

Un alt aspect de noutate îl constituie sancționarea unei forme agravante de săvârșire a contravenției privind utilizarea telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai.

Astfel, ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate în mișcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu încălcarea unei reguli pentru circulația vehiculelor, constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancțiuni, de la 4 la 5 puncte-amendă (de la 580 de lei, la 725 de lei), și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru 30 de zile.

Cu titlu de exemplu, intră sub incidența acestor sancțiuni, ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate în mișcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu:

  • depășirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • circulația pe un sector de drum pe care accesul este interzis;
  • nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei ori a luminilor pentru circulația diurnă, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E);
  • depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • nepăstrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul care îl precedă, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
  • pătrunderea într-o intersecție atunci când circulația în interiorul acesteia este blocată;
  • neacordarea priorității de trecere pietonilor angajați în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate și semnalizate, aflați pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvaiului;
  • nerespectarea regulilor privind depășirea;
  • depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depășire;
  • depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
  • depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic.

Noile reglementări urmează a intra în vigoare la data de 12 octombrie 2019.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare