Conectează-te cu noi

Administraţie

Primarul din Dej și alți edili din țară au trimis o scrisoare Guvernului Dăncilă. Vezi DE CE

Publicat acum

pe

Mai mulți primari din țară, inclusiv cel din Dej, acuză Guvernul că a refuzat toate solicitările de dialog privind construcția proiectului de buget pentru 2019.

Primarii din România sunt revoltați că Guvernul Dăncilă taie în continuare banii de la administrațiile locale. Anul trecut, primăriile au fost lăsate fără sume importante prin reducerea impozitului pe venit de la 16 la 10 procente, iar atunci Guvernul a promis că va compensa parțial pierderile.

Acum, edilii acuză că au aflat din presă că bugetul ar urma să fie aprobat până joi, fără ca problema banilor alocaţi Unităţilor Administrativ Teritoriale (UAT) să fie dezbătută.

Membrii Asociaţiei Municipiilor din România cer o întâlnire de urgență cu premierul Viorica Dăncilă pe tema bugetului pe 2019. Un număr de 31 de primari din țară – între care și Morar Costan din Dej – au semnat o adresă trimisă premierului Viorica Dăncilă.

„Având în vedere discuțiile din spatiul public legate de prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2019, Asociația Municipiilor din România a decis convocarea Comitetului Director al AMR pentru data de marti, 29 ianuarie 2019, ora 15:00 la sediul AMR din str. Matei Basarab, ședință la care vă adresăm invitația să participați.

In semestrul II din anul 2018, dar si in luna ianuarie a anului 2019, AMR v-a solicitat în mod repetat demararea procesului de consultare a structurilor asociative, pentru identificarea unei soluții privind finanțarea administrației publice locale în anul 2019, conform Programului de Guvernare 2018-2020, dar și promisiunilor anterioare ale Guvernului.

Este pentru prima oară in istoria AMR când solicitările noastre de dialog adresate Guvernului României, pe teme care privesc în mod direct funcționarea administrației publice locale sunt refuzate, astfel incat la niciuna din cererile transmise nu s-a primit vreun răspuns, de orice natură, de la echipa guvernamentală.

Ne aflăm acum la sfârșitul lunii ianuarie 2019, fără să avem în dezbatere publică un proiect de Lege a bugetului de stat pe anul 2019, deși, aflăm din presă că Guvernul va adopta acest proiect până joi, 31 ianuarie a.c.

Tot din surse neoficiale sunt și speculatiile referitoare la cotele din impozitul pe venit încasat la bugetul de stat la nivelul fiecărei UAT, ce urmează să fie alocate prin Legea bugetului de stat pe anul 2019 :

– 20% la bugetul local al judeţului;

– 45-50% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pe al căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit, față de procentul de 60% solicitat de structurile asociative.

– 30-35% pentru echilibrarea bugetelor locale, față de procentul de 20% solicitat.

Dincolo de gravitatea cuantumului procentelor vehiculate în presă, care nu corespund în niciun caz celor solicitate de reprezentanții APL, considerăm, stimată doamnă Prim-ministru, că structurile asociative ale administrației publice locale ar trebui să primească informațiile care privesc bugetele locale în următorii ani, direct de la sursă și că, mai mult decât atât, acestea ar trebui să fie cel mai important partener de dialog al Guvernului, atunci când în discuție sunt finanțele publice locale.

Având în vedere că până în prezent nu există nicio informație oficială privind fundamentarea bugetelor locale în cadrul Legii bugetului de stat pe anul 2019, solicităm, doamnă Prim-ministru, organizarea unei întâlniri cu Dvs. pentru discutarea cotelor din IV ce urmeaza a fi alocate UAT si a alocărilor bugetare de care depinde dezvoltarea comunităților urbane în următorii ani , astfel, vă invitam să vă alăturați primarilor de municipii, marți, 29 ianuarie 2019, începând cu ora 15, str. Matei Basarab nr. 63 la reuniunea CD al AMR”.

Cine semnează scrisoarea către Dăncilă:

Comitetul Director al Asociației Municipiilor din România:

1    Robert Sorin Negoiţă, primarul Sectorului 3, București              

2    Ilie Gavril Bolojan, Oradea

3    Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad

4    Mihail Genoiu, primarul municipiului Craiova

5    Dan Bobouţanu, primarul municipiului Hunedoara

6    Ovidiu Teodor Creţu, primarul municipiului Bistrița

7    Daniel Ştefan Drăgulin, primarul municipiului Călărași

8    Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța

9    Ion Lungu, primarul municipiului Suceava     

10  Marian Dragomir, primarul municipiului Brăila            

11  Adrian Mocioniu primarul municipiului Slobozia

12  Tiberiu Iacob Ridzi, primarul municipiului Petroşani

13  Arpad Andras Antal, primarul municipiului Sfântu Gheorghe

14  Nicolae Barbu, primarul municipiului Giurgiu               

15  Emil Boc, primarul municipiului Cluj Napoca

16  Marcel Romanescu, primarul municipiului Târgu Jiu

17  Mihai Chirica, primarul municipiului Iaşi        

18  Gábor Kereskényi, primarul municipiului Satu Mare   

19  Cristi Misăilă, primarul municipiului Focşani 

20  Florin Oancea, primarul municipiului Deva   

21  Cosmin Necula, primarul municipiului Bacău

22  Ionuţ  Pucheanu, primarul municipiului Galaţi

23  Constantin Toma, primarul municipiului Buzău            

24  Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj

25  Dumitru Boroș, primarul municipiului Bârlad

26  Ionel Ciunt, primarul municipiului Zalău

27  Constantin Hogea, primarul municipiului Tulcea         

28  Lucian Ovidiu Micu, primarul municipiului Roman

29  Costan Morar, primarul municipiului Dej      

30  Nicolae Robu, primarul municipiului Timişoara            

31  Marius Screciu, primarul municipiului Drobeta Turnu Severin

ACTUALIZARE: Premierul Viorica Dăncilă și ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici au acceptat să se întâlnească cu primarii nemulțumiți.

Administraţie

Se preiau documente în Recea Cristur și Panticeu pentru întocmirea actelor de identitate

Publicat acum

pe

O echipă de lucrători ai Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Dej, serviciu de interes local aflat în subordinea Consiliului Local Dej şi coordonat de Primarul Municipiului Dej, Morar Costan, se va deplasa conform planificării dar şi la solicitarea Autorităţilor administraţiei publice locale comunale și a instituțiilor interesate, joi, 21.02.2019, în comunele Panticeu şi Recea-Cristur în vederea preluării imaginilor cetăţenilor, a cererilor şi documentelor necesare pentru întocmirea actelor de identitate pentru persoane care deţin documente de identitate cu termenul de valabilitate expirat sau nu deţin astfel de documente, ori pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței .

Activitatea se va desfăşura la sediul Primăriei comunei Panticeu de la ora 900  şi la sediul Primăriei comunei Recea-Cristur de la ora 1200. Lucrătorilor serviciului li se vor alătura lucrători din cadrul Posturilor de poliţie ale comunelor Panticeu şi Recea-Cristur.

”Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a-şi  verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate deţinute şi după caz să solicite Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă eliberarea unui nou act de identitate, pentru a evita situaţiile neplăcute în care pot deveni contravenienţi.

Învederăm situaţiile în care Serviciile Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor eliberează o nouă carte de identitate:

a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;
c) în cazul schimbării domiciliului;
d) în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
f) în cazul deteriorării actului de identitate;
g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
h) când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
i) în cazul schimbării sexului;
j) în cazul anulării;
k) pentru preschimbarea buletinelor de identitate.

În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la lit. b)-j) sau cu cel mult 180 de zile dar nu mai puţin de 15 zile  înainte de producerea situaţiei prevăzute la lit. a) titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.

Nesolicitarea unui nou act de identitate în termenele prevăzute mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 40 lei la 80 lei, fără a exista posibilitatea achitării, în termen de 48 de ore, a jumătate din minimul sumei prevăzute”, transmite șeful serviciului, comisar-șef Ioan Pîrv.

Continuă să citești

Administraţie

Cornel Itu: ”Lucrările la Centura ocolitoare a municipiului Dej, cuprinse în bugetul de stat pe acest an!”

Publicat acum

pe

Deputatul dejean Cornel Itu anunță că lucrările la centura ocolitoare a Dejului sunt cuprinse în bugetul de stat pe acest an.

”Legea bugetului de stat pe anul 2019 a fost adoptată astăzi, 15 februarie, și cuprinde finanțarea lucrărilor pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, fapt care poate fi verificat la Anexa 3- Bugetele ordonatorilor principali de credite, pct. 24 Ministerul Transporturilor, paginile 6, respectiv 340-341. Este o veste îmbucurătoare pentru mine și sunt sigur că și pentru ceilalți dejeni!

După o serie de interpelări, discuții și demersuri constante către Ministerul Transporturilor, am reușit să conving autoritățile centrale de necesitatea construirii acestui obiectiv așteptat de dejeni și nu numai. O astfel de arteră de transport este vitală pentru dezvoltarea economică și turistică, precum industrializarea și reducerea poluării oricărui oraș cu populație medie sau crescută! În urma insistențelor, în decembrie 2018, Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor a avizat pozitiv actualizarea devizului general al studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, acest obiectiv primind, practic, undă verde pentru a fi construit. Sper ca dejenii și cei care tranzitează zona să poată beneficia de această centură ocolitoare în cel mult 2-3 ani. Menționez că prima solicitare pe care am făcut-o la Ministerul Transporturilor a fost în anul 2011, către ministrul Anca-Daniela Boagiu – Interpelarea nr. 2882B/22-02-2011, apoi au urmat discuții informale și formale cu miniștrii: Dan Șova – interpelarea nr. 125B/19-03-2013, Iulian Matache – Interpelarea nr. 2472B/20-10-2015, Răzvan Cuc – Interpelarea nr. 203B/04-04-2017, Lucian Șova – Interpelarea nr. 1671B/30-05-2018; Solicitările, au continuat prin discuții cu foștii prim-miniștri ai României și președinții PSD, inclusiv în ultima lună cu președintele Liviu Dragnea. Un rol important în ultimul an l-a avut și secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, dl. Mircea Biban, clujean la rândul lui. Centura Ocolitoare a Dejului a fost scoasă la licitație pe 1 februarie, urmând ca execuția lucrării să se realizeze în 24 de luni de la data atribuirii contractului. Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș. Durata contractului este de 24 luni, din care 5 luni reprezintă perioada de proiectare care include Proiectul pentru Autorizația de construire iar 19 luni perioada de execuție lucrări. Perioada de garanție a lucrărilor ar urma să fie de minim 36 de luni, aceasta putând crește până la 84 de luni în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată. Valoarea estimată a contractului este de 104.525.520 lei fără TVA (22 milioane euro), din care valoarea lucrărilor este de 103.746.057 lei fără TVA, iar valoarea serviciilor de proiectare este de 779.463 lei fără TVA.

Potrivit fișei acestui obiectiv, cuprinsă în Legea bugetului de stat pe anul 2019, varianta ocolitoare va avea 5,45 km, iar Ministerul Transporturilor va finanța lucrarea cu suma de 146.845.000 lei în cursul acestui an.

Sunt mulțumit că eforturile mele nu au fost zadarnice și că Guvernul a dat curs acestei solicitări. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit de-a lungul timpului în demersurile mele, le mulțumesc colegilor parlamentari PSD clujeni și ardeleni pentru susținere, precum și consilierilor locali social-democrați din Dej, care mi-au transmis mereu doleanțele cetățenilor, și cred că e un moment prielnic pentru a spune că în societatea noastră există două feluri de a face politică: una de dragul imaginii și a vorbelor neacoperite de fapte, și una a faptelor și a realizărilor în beneficiul comunității. Am fost și rămân adeptul politicii rezultatelor și nu a pozelor. Pe unii îi necăjește invidia pentru realizările altora și își arogă merite care nu li se cuvin, în timp ce alții își concentrează energia pentru atingerea obiectivelor. Sunt convins că cetățenii Dejului fac diferența între cele două tipuri de atitudine”, transmite printr-un comunicat de presă deputatul dejean Cornel Itu.

Continuă să citești

Administraţie

Anunț important al Primăriei Dej pentru toți agenții economici!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă

În conformitate cu prevederile legale privind desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață, Primăria Municipiului Dej amintește că toți agenții economici, persoane fizice și juridice, care își desfășoară activitatea pe raza municipiului Dej au obligația de a obține acordul de funcționare care se emite de către primarul municipiului Dej.

Pentru agenții economici autorizați prelungirea termenului de valabilitate a acordului de funcționare se face până la data de 31 martie a fiecărui an.

Încălcarea acestor prevederi constituie contravenții și se sancționează conform prevederilor legale.

Documentația necesară emiterii acordului și a fișei de valabilitate se depune la camera 12.

De asemenea, agenții economici care au depus documentațiile sunt invitați să își ridice de la camera 12 acordurile de funcționare și/sau fișele de valabilitate emise.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare