Recomandări
EXCLUSIV. Profesor din Dej, participant la ”Special Needs Children”, în Paris – GALERIE FOTO
Publicat acum
10 anipe
În cadrul proiectului ”Experiențe de învățare europeană în educația specială”, derulat de Școala Gimnazială Specială Dej, profesor Gabriela Bilțiu a participat la cursul de formare continuă ”Special Needs Children”, desfășurat la Paris în februarie 2015.
Stagiul de perfecționare, prevăzut în Planul European de Dezvoltare al școlii, prin obiective, prin activități susține misiunea, respectiv viziunea Școlii Gimnaziale Speciale: aceea de a fi o instituție deschisă care răspunde nevoilor elevilor cu cerințe educative speciale, prin promovarea unei educații de calitate.
Cursul a reprezentat o oportunitate de învățare a unor noțiuni teoretice și de schimb de practici educaționale cu profesori din alte țări: Grecia, Lituania, Estonia, Cehia, Slovenia, Macedonia, Turcia, Italia și Croația.
Subiectele abordate au fost: dezvoltarea gândirii creative; învățare bazată pe probleme; tipuri de inteligențe, stiluri de învățare; importanța metacogniției; blocaje mentale; rezultate ale învățării și evaluare; proiecte transdiciplinare; colaborare și muncă în echipă în clase eterogene; activități pentru elevi talentați; abordare centrată pe elev, pe nevoile sale; predare-învățare în clase multiculturale; dramă/teatru în educație; integrare și incluziune, școli de masă; nevoi speciale-noțiuni teoretice.
A fost subliniată importanța adaptării actului de predare-învățare nevoilor tuturor elevilor, fie că aceștia prezintă dizabilități, fie că sunt copii talentați. Nu în ultimul rând a fost accentuată necesitatea dezvoltării unei gândiri creative la elevi pentru a facilita o bună orientare profesională, o integrare societală în acord cu evoluția rapidă care caracterizează lumea de azi.
Un astfel de curs reprezintă o etapă importantă în dezvoltarea profesională și personală a unui profesor participant reflectată de mai bune competențe de predare, de comunicare într-o limbă străină, varietate și deschidere în abordarea temelor educative. Participarea la curs reprezintă începutul unei colaborări cu profesori din alte sisteme de învățământ, ceea ce înseamnă o dezvoltare a dimensiunii europene a educației în școala din Dej.
Participarea la stagiul de formare a fost finanțată de Comisia Europeană în cadrul Programului Erasmus plus pentru educație, formare, tineret și sport.