Conectează-te cu noi

Naţional

Studiu: Un român din patru alege România ca destinaţie de vacanţă, pentru un sejur de peste 5 zile! Grecia, pe locul II

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

România este preferată ca destinaţie turistică, pentru sejururi de peste cinci zile, de 41% dintre românii care locuiesc în mediul urban, pe locul secund situându-se Grecia, cu 16% dintre sufragii, arată un studiu de profil.

Conform rezultatelor cercetării efectuată de Exact Business Solutions, când planifică o vacanţă, românii se informează în primul rând de la membrii familiei sau de la prieteni (56%). De asemenea, site-urile agenţiilor de turism reprezintă o sursă de informare pentru 5 din 10 turişti, iar social media pentru 4 din 10.

Cât priveşte condiţiile de călătorie, majoritatea preferă să se deplaseze maşina personală (52%), se cazează la hotel (45%), fără a achiziţiona servicii de masă (39%). Cei mai mulţi turişti aparţinând acestei categorii sunt reprezentaţi de cupluri (46%) şi familii cu copii (30%), notează studiul.

Potrivit sursei citate, România este preferată de 41% dintre românii din mediul urban, pe locul al doilea fiind Grecia, cu 16% din total, în timp ce poziţia a treia este ocupată de Bulgaria şi Italia, ambele cu 12%.

Aproape trei sferturi (74%) dintre cei care pleacă în vacanţă în sezonul cald, pentru mai mult de cinci zile, o fac pentru a se relaxa la plajă sau la piscină.

Pe segmentul excursiilor externe de tip city break, Roma reprezintă alegerea a 18% dintre români, destinaţie urmată de Paris – cu 11% şi Viena (6%). O treime dintre români optează pentru călătorii city break de ori ori pe an, 28% o dată pe an şi 26% o dată la fiecare 2-3 luni.

Şase din zece români care pleacă în city break-uri călătoresc împreună cu partenerul şi aleg călătoria cu avionul, în timp ce 5 din 10 se cazează la hotel, iar 4 din 10 optează pentru varianta cazare cu mic dejun.

Cercetarea de specialitate relevă, totodată, că destinaţiile din România cele mai căutate pentru week-end sunt: pentru Litoral – Constanţa (11%) şi pentru munte – Braşov (10%). De asemenea, o altă destinaţie preferată pentru sfârşitul de săptămână este Cluj-Napoca (6% din total), odată cu festivalurile de muzică şi dezvoltarea înregistrată la nivel de start-ups & innovation,

Studiul „Traveler’s Persona Study” a fost realizat de Exact Business Solutions, în luna noiembrie a acestui an, pe un eşantion de 1.083 de persoane cu vârste de peste 18 ani, rezidente în mediul urban, utilizatoare de internet, şi care au plecat în cel puţin într-o vacanţă în ultimele şase luni.

Naţional

Un român s-a trezit cu 27.000 de euro în cont şi i-a cheltuit imediat. Firma păgubită a dat în judecată băncile

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Un bărbat din Iaşi s-a trezit cu 131.000 de lei, aproximativ 27.000 de euro, în cont şi nimeni nu îi poate lua banii, scrie Mediafax.

Firma de salubritate Salubris din Iaşi a virat din greşeală suma în contul unei persoane fizice. Omul a scos imediat banii, astfel că suma nu mai poate fi recuperată.

Firma din Iaşi a dat în judecată băncile ING si BRD pentru că au autorizat tranzacţia fără a verifica dacă suma de 131.000 de lei merge în contul unei alte firme, aşa cum ar fi trebuit, sau în contul unei persoane fizice. Mai mult, firma pagubită a încercat să recupereze în instanţa suma de la cele două bănci.

Judecătoria şi Tribunalul Iaşi au dat dreptate băncilor în această speţă. Decizia a fost atacată cu recurs, iar în perioada imediat următoare Curtea de Apel Iaşi va da decizia finală.

Potrivit disp. art. 161 din OUG 113/2009, ordinul de plată este considerat ca fiind corect executat în ceea ce priveşte beneficiarul plăţii specificat prin codul unic de identificare, dacă ordinul de plată este executat în conformitate cu codul unic de identificare, iar în art. 162 din acelaşi act normativ se arată că, în cazul în care codul unic de identificare furnizat de utilizatorul serviciilor de plată este incorect, prestatorul de servicii de plată nu răspun­de, în conformitate cu art. 164 – 173, pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a operaţiunii de plată“, a stabilit instanţa.

Continuă să citești

Naţional

Buletinele s-ar putea schimba! Vor fi eliberate de la 12 ani și vor putea fi utilizate și drept card de sănătate

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

MAI a lansat în dezbatere publică un proiect ce vizează implementarea carţilor electronice de identitate, acestea urmând să conţină date precum un certificat digital pentru semnătură electronică, datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi impresiunile papilare a două degete, scrie Mediafax.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a transmis care sunt aspectele de noutate ce vizează noul act de identitate, existente în proiectul lansat în dezbatare publică marţi.

Pentru a asigura cetăţenilor români exercitarea dreptului la liberă circulaţie pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, în condiţii similare celorlalţi cetăţeni UE, România este obligată să emită acte electronice de identitate, începând din luna august a anului viitor (2021). Noile acte de identitate vin cu garanţii suplimentare de securitate şi întăresc încrederea instituţiilor publice şi a mediului privat că persoana care prezintă documentul este în fapt titularul acestuia. Astfel, se aduc îmbunătăţiri majore actualului act de identitate (care a fost pUs în circulaţie în anul 1997), prin utilizarea unor tehnologii de fabricaţie avansate, a unor elemente grafice de securitate, a unor inserturi de materiale de securitate şi, nu în ultimul rând, prin protecţia IT oferită de mediile de stocare electronice”, precizează MAI.

Prin intermediul noului act de identitate, cetăţenii români vor putea, indiferent de locul unde se află (în România sau în afara teritoriului naţional), să interacţioneze online cu autorităţile administraţiei publice şi să solicite prestarea de servicii publice.

Întrucât, identitatea se certifică prin mecanisme similare semnăturii electronice, prezenţa fizică a cetăţeanului, la ghişeu, nu va mai fi necesară, acesta putând accesa de la distanţă servicii, precum: înmatricularea unui autovehicul, obţinerea unui certificat de cazier judiciar, a unor avize, autorizaţii sau a altor documente de la autorităţile publice, depunerea unor declaraţii personale prevăzute de lege ş.a”, menţionează reprezentanţii MAI.

Noul act electronic de identitate va putea fi folosit pentru autentificarea în platforma informatică a asigurărilor de sănătate şi, în aceste condiţii, va asigura „funcţionalitatea de card de sănătate”.

Actul electronic de identitate se va elibera obligatoriu pentru persoane cu vârsta de 12 ani şi, opţional, sub această vârstă, la solicitarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali.

Tot ca element de noutate, se creează posibilitatea cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate de a obţine un act electronic de identitate, fără a mai fi necesară stabilirea domiciliului în România.

Nu în ultimul rând, pentru cei care nu doresc, din orice motiv, o carte electronică de identitate, va exista opţiunea de a solicita eliberarea unei cărţi de identitate simple; aceasta nu va conţine elemente sau date electronice, dar va prezenta un grad ridicat de securitate, conform sursei menţionate.

Producerea noilor acte de identitate se va realiza, centralizat, de către Compania Naţională „Imprimeria Naţională”.

Continuă să citești

Naţional

Probleme în rețeaua Orange! Jumătate din rețea a căzut

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Orange, liderul pieţei locale de comunicaţii mobile, a experimentat marți, 14 ianuarie, începând cu ora 17:10, o serie de probleme tehnice care au afectat o jumătate din reţeaua companiei la nivel naţional.

Problemele au împiedicat clienţii operatorului de telefonie să apeleze şi să fie apelaţi sau să acceseze serviciile de internet, potrivit ZF.

Avaria a debutat la ora 17:10, atunci când sistemele interne de alertare ale Orange au fost activate. Impactul problemelor a fost la nivel naţional pentru serviciile de voce şi date afectând 50% din reţea, conform surselor ZF.

Compania a publicat după o oră şi 40 de minute de la alarma internă un mesaj pe contul său oficial de Facebook, prin care anunţa existenţa unor probleme tehnice. „Pentru moment unii dintre clienţi întâmpină dificultăţi în accesarea serviciilor noastre. Tehnicienii noştri lucrează deja la remedierea situaţiei în cel mai scurt timp. Vă mulţumim pentru înţelegere şi vă cerem scuze pentru neplăcerile create. Vă ţinem la curent pe măsură ce avem noutăţi”.

La ora 20:34 compania anunţa pe aceeaşi cale că serviciile Orange funcţionează îm parametri normali. „Update: serviciile Orange funcţionează acum în parametri normali. Recomandăm să daţi un restart telefonului dacă întâmpinaţi în continuare dificultăţi. Mulţumim pentru răbdare şi înţelegere”, arată mesajul.

Totuşi, pe contul de Facebook al companiei, mai mulţi clienţi au scris că experimentau probleme în continuare inclusiv în jurul orei 21:00.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare