Conectează-te cu noi

Social-Cultură

Tânărul acuzat de tripla crimă de la Apa amenință, din Penitenciarul Spital Dej, cu CEDO

Publicat acum

pe

Răzvan Rentea, arestat pentru tripla crimă din Satu Mare amenință că se va adresa CEDO deoarece se consideră nevinovat pentru uciderea părinților și bunicii sale. Aflat în Spitalul Penitenciar Dej, el susține că se simte rău după ce nu ar mai fi consumat alimente solide de circa două săptămâni în semn de protest și cere să fie judecat în arest la domiciliu sau sub control judiciar.

Răzvan Mircea Rentea, inculpat în cazul triplei crime din localitatea Apa, județul Satu Mare, susține că se va adresa Curții Europene a Drepturilor Omului (CEDO) deoarece se consideră nevinovat și solicită judecarea sa în stare de arest la domiciliu sau control judiciar. Tânărul a fost arestat și trimis în judecată pentru uciderea părinților săi, Gheorghe și Niculina Rentea, respectiv a bunicii sale, Viorica Apan.

Răzvan Rentea a fost transferat de urgență de la Penitenciarul din Oradea la Spitalul Penitenciar Dej, iar surse citate de PresaSM arată că starea de sănătate a lui Răzvan Rentea ar fi fost una destul de gravă. Și asta pentru că nu ar mai fi consumat alimente solide de circa două săptămâni. Practic, își riscă singur viața.

Aflat la Spitalul Penitenciar Dej, Rentea susține că se simte mai bine, dar se va adresa Curții Europene a Drepturilor Omului (CEDO) deoarece se consideră în continuare nevinovat și solicită judecarea sa în stare de arest la domiciliu sau control judiciar. „Am niște dureri îngrozitoare, deja mă doare pieptul. Nu pot să mănânc, decât ceai și biscuți, restul vomit tot. (…) Am să fac cerere către CEDO, dar nici să fac așa pușcărie nevinovat, nu o să rămân. Văd acum ce decizie se ia împotriva mea și o să fac o cerere către CEDO să fiu audiat și supus testului poligraf. Nu înțeleg de ce nu am fost supus testului”, a spus Răzvan Rentea.

Rămân pe refuz de hrană până când se va face dreptate părinților mei și atât mie. Până nu se face dreptate voi rămâne pe refuz de hrană cu orice risc”, spunea Răzvan Rentea pentru PresaSM, în urmă cu câteva zile.

Starea de sănătate a lui Răzvan Rentea s-ar fi înrăutățit de sâmbătă, 1 aprilie 2018. În schimb, purtătorul de cuvânt al Penitenciarului Oradea, Adina Bîrdea, declara pentru PresaSM că Răzvan Rentea nu ar fi fost în „refuz de hrană”.

Răzvan Rentea nu a fost în refuz de hrană. Există o adevărată procedură până când deținutul este considerat în refuz de hrană. El nu a parcurs niciuna din procedurile acestea. Deci, și prin urmare, nu a fost vorba despre refuz de hrană. Ei pot afirma că refuză să servească masa, dar este doar la stadiul declarativ”, a declarat Adina Bîrdea, pentru PresaSM.

Răzvan Rentea s-a mai plâns că nu ar avea acces la servicii medicale, fapt pe care cei din Penitenciarul Oradea îl neagă.

Nu vă pot da detalii concrete, căci sunt informații confidențiale, fiind vorba despre dosarul său medical. Dar cu titlul general vă pot spune cu certitudine că dacă sistemul medical din Penitenciar nu permite vreo intervenție medicală, deținuții sunt duși în oraș, la un medic specialist. Nu există nicio posibilitate ca deținutul să aibă probleme medicale și să nu fie tratat”, a mai spus Adina Bîrdea.

Răzvan Rentea a fost ridicat de polițiști, în noiembrie 2017, chiar de la înmormântarea părinţilor săi. Tânărul de 34 de ani a lucrat la Inspectoratul Pentru Situaţii de Urgenţă Satu Mare. A fost sergent major în rezervă şi ar fi fost dat afară, de două ori, pentru furt. În anul 2016, s-a încris din nou la concurs, dar a fost declarat inapt psihologic. A lucrat ca ospătar, dar a rămas din nou fără job. S-ar fi certat cu părinţii pentru un apartament pe care familia îl deţine în Satu Mare. Mama lucra la Finanţe, în oraş, iar tatăl se ocupa de agricultură.

 

Sursa – EVZ.ro

Social-Cultură

Circulație feroviară blocată între stațiile Dej Călători și Bistrița Nord, din cauza unui pod

Publicat acum

pe

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că în perioada 21 septembrie 2018 – 06 octombrie 2018, pe intervalul de staţii Sărăţel – Măgheruş Şieu se vor executa lucrări de racordare a liniei CF la podul modernizat de la km 47+128, lucrări care necesită închiderea circulaţiei feroviare între cele două staţii.

În perioada desfăşurării lucrărilor pe relaţia Sărăţel – Măgheruş Şieu, care implică şi scoaterea de sub tensiune a liniei de contact pe întreaga distanţă, constructorul va pune la dispoziţia călătorilor, mijloace auto pentru transbordare pe relaţiile Beclean pe Someş – Sărăţel, Măgheruş Şieu – Sărăţel, Măgheruş Şieu – Bistriţa Nord (cu oprire în haltele Arcalia, Sărăţel, Sărata, Bistriţa Fabrici).

Modificări în circulaţia trenurilor operatorului naţional

În perioada 21/22 septembrie 2018 – 05/ 06 octombrie 2018:

  • trenul IR 406 Braşov – Deda – Dej Călători – Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Biharkeresztes va circula ca tren IR 1408, pre ruta Braşov (17.51) – Siculeni – Deda – Târgu Mureş – Războieni – Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (sosire 05.11/ plecare 05.33) – Biharkeresztes.
  • trenul IR 407 Biharkeresztes – Episcopia Bihor – Oradea – Cluj Napoca – Dej Călători – Deda – Braşov va circula ca tren IR 1409 pe ruta Biharkeresztes – Episcopia Bihor (sosire 23.08/ plecare 23.23) – Oradea – Cluj Napoca – Razboieni – Târgu Mures – Deda – Siculeni – Brasov (11.34).
  • trenul IR 1641 relaţia Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Dej Călători- Baia Mare va circula ca tren IR 12641 pe ruta Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Sărăţel – Bistriţa Nord (05.26). Pentru călătorii care au ca destinaţie staţiile Salva, Vişeu de Jos, Valea Vişeului, Sighetu Marmaţiei se va asigura transbordarea călătorilor de la staţia Sărăţel la staţia Beclean pe Someş (pentru tren R 13045).
  • trenul IR 1648 în relaţia Sărăţel – Bistriţa Nord va fi anulat.
  • trenul IR 1639 în relaţia Dej Călători – Cluj Napoca va fi anulat.

În perioada 22 septembrie 2018 – 06 octombrie 2018, călătorii care au ca destinaţie staţiile Dej Călători, Ileanda, Jibou, Benesat, Ulmeni Sălaj, Mireşu Mare, Satulung pe Someş, Baia Mare pot circula cu trenul 1741/ 12544 în relaţia Bucureşti Nord – Cluj Napoca (05.12) – Dej Călători – Baia Mare (09.27)

În perioada 21/22 septembrie 2018 – 05/ 06 octombrie 2018:

  • trenul IR 1643 în relaţia Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Beclean pe Someş va circula ca IR 12643 în relaţia Bucureşti Nord (18.00) – Braşov – Deda – Sărăţel – Bistriţa Nord (02.40)
  • trenul IR 1642 Baia Mare – Dej Călători- Deda – Braşov – Bucureşti Nord va circula ca tren IR 12642 pe ruta Bistriţa Nord (21.25) – Sărăţel – Deda – Braşov -Bucureşti Nord (06.14).

Pentru călătorii din staţiile Sighetu Marmaţiei, Valea Viseului, Vişeu de Jos, Beclean pe Somes, Dej Călători se asigură transbordarea de la Beclean pe Someş (de la trenul 13046) la staţia Sărăţel (pentru tren 12642).
trenul IR 1638 în relaţia Cluj Napoca – Dej Călători va fi anulat.

Pentru călătorii din staţiile Baia Mare, Satulung pe Someş, Mireşu Mare, Ulmeni Sălaj, Benesat, Jibou, Ileanda, Dej Călători pot circula cu tren IR 12543/ 1742 în relaţia Baia Mare (17.52) – Dej Călători – Cluj Napoca (21.50) – Bucureşti Nord.

  • trenul IR 1644 în relaţia Beclean pe Somes – Deda – Braşov – Bucureşti Nord va circula ca tren IR 12644 în relaţia Bistriţa Nord (22.35) – Sărăţel – Deda – Braşov – Bucureşti Nord (08.19).
  • trenul IR 1649 în relaţia Bistriţa Nord -Sărăţel va fi anulat.

În perioada 21 septembrie 2018 – 06 octombrie 2018:

  • trenurile R 4205 şi R 4206 vor circula doar în relaţia Vatra Dornei – Ilva Mică – Magheruş Şieu şi retur.
  • trenul R 4205 va circula ca tren R 13048 pe distanţa Sărăţel (09.01) – Bistriţa Nord (09.17). De la staţia Măgheruş Şieu se asigură transbordarea la staţia Sărăţel.
  • trenul R 4206 va circula ca tren R 13049 pe distanţa Bistriţa Nord (11.44) – Sărăţel (12.00). Se asigură transbordarea de la R 13049 la R 4206 în staţia Măgheruş Şieu.
  • trenul IR 1843 Cluj Napoca – Beclean pe Someş va circula ca tren IR 12842 Cluj Napoca (plecare 04.01) – Beclean pe Someş (sosire 05.56).

Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat în această perioadă şi îi asigură că lucrările feroviare au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie şi creşterea gradului de confort şi siguranţă.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Social-Cultură

Lucrările la terenul sintetic de sport din Nireș, aproape de finalizare – FOTO

Publicat acum

pe

Primăria Comunei Mica anunță că lucrările de modernizare a terenului multifuncțional de sport, situat în curta Școlii Gimnaziale Nireș, sunt aproape de finalizare.

Potrivit primarului Tiberiu Zelencz, lucrările de investiții au constat în înlocuirea suprafeței de joc cu una sintetică, dar și instalarea unei instalații de nocturnă.

„Consider că astfel de investiții sunt necesare la nivelul comunei noastre, pentru asigurarea unei stari optime de sanatate si a conditiei fizice a tinerilor din comuna, motiv pentru care am încercat să găsesc resursele financiare necesare pentru a demara cât mai repede lucrările în acest sens”, a declarat primarul comunei Mica, Tiberiu Zelencz.

Conform acestuia, astfel de investiții vor fi realizate începând de anul viitor și în alte localități din comuna Mica.

Continuă să citești

Social-Cultură

La un an de când un tren de călători a deraiat la Dej, AGIFER publică raportul de investigare a accidentului feroviar

Publicat acum

pe

Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER a publicat recent un raport final în cazul deraierii trenului IR1765 Timișoara-Iași în gara Dej Călători, la data de 24 septembrie 2017.

Potrivit documentului, la data de 24.09.2017, ora 23:18, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Cluj, secţia de circulaţie Dej Călători – Cluj Napoca (linie dublă electrificată), în staţia Dej Călători, pe linia 2, la km 46+116, pe o zonă de traseu în curbă, s-a produs deraierea locomotivei EA546 și a celor șase vagoane din compunerea trenului de călători InterRegio nr.1765, aparţinând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA.

Trenul călători InterRegio nr.1765 (aparţinând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA circula de la staţia CFR Iași, avea ca destinație staţia CFR Timișoara. Trenul era compus din 6 vagoane de călători şi era remorcat cu locomotiva electrică EA546.

Ca urmare a producerii acestui accident feroviar nu au fost înregistrate victime omenești sau răniți.

În urma avizării producerii acestui accident feroviar, avizare efectuată conform prevederilor reglementărilor specifice, la fața locului s-a deplasat personal din cadrul Agenției de Investigare Feroviară Română – AGIFER, administratorului de infrastructură feroviară publică CNCF „CFR” SA şi operatorului de transport feroviar de călători SNTFC „CFR Călători” SA.

Cauza directă a accidentului feroviar produs pe linia 2 din stația CFR Dej Călători, o constituie căderea între firele căii a roților din partea dreaptă a locomotivei electrice EA546, ce remorca trenul de călători nr.1765 (roțile care rulau pe șina corespunzătoare firului interior al curbei) și a celor 6 vagoane din compunerea trenului.

Căderea roților locomotivei între firele căii s-a produs în condițiile deplasării laterale a șinelor, sub acțiunea forțelor dinamice transmise acestora de către roțile materialului rulant, fapt care a determinat creșterea valorii ecartamentului căii peste valoarea maximă admisă în exploatare.

Factori care au contribuit:

  • traversele normale de lemn, care prin starea tehnică necorespunzătoare nu permiteau strângerea tirfoanelor pentru fixarea plăcilor metalice și împiedicarea deplasării acestora în lungul traverselor, favorizând astfel, creșterea valorii ecartamentului căii peste valoarea maximă admisă, sub acțiunea forțelor dinamice transmise șinelor de către roţile materialului rulant;
  • folosirea, în procesul tehnologic de executare a lucrărilor de consolidare a liniei 2 din stația CFR Dej Călători, a unor traverse normale de lemn impregnate, care în interior aveau defecte ce nu permiteau folosirea acestora în exploatare;
  • neprecizarea, în caietul de sarcini care a stat la baza procedurii de achiziție a lucrării „Consolidare liniile 2, 3 stația Dej Călători”, a speciei lemnoase agreate la confecționarea traverselor, aspect important pentru verificarea adâncimii la care a pătruns materialul de impregnare în traversă;
  • neurmărirea calității traverselor normale de lemn impregnate, folosite pentru lucrarea de consolidare a liniei 2 din stația CFR Dej Călători, de către furnizorul feroviar care a executat această lucrare;
  • încadrarea în „Lista produselor, lucrărilor și serviciilor feroviare critice și încadrarea acestora în clasa de risc” din 04.03.2008 (document al Autorității Feroviare Române-AFER), la clasa de risc 2A, a serviciului feroviar critic „Protecția cu substanțe chimice a produselor din lemn (traverse și dibluri);
  • excluderea de la verificarea prin acțiuni de inspecție tehnică AFER, a procesului de obținere a traversei de lemn pentru calea ferată (produs feroviar critic clasa de risc 1 A), obținut prin aplicarea unui serviciu feroviar critic clasă de risc 2A, unui produs feroviar critic a cărui clasă de risc este 1A;
  • furnizarea serviciului feroviar de „impregnare cu antiseptici uleioși, prin metoda vid-presiune, a traverselor și a stâlpilor de lemn pentru calea ferată” în alte condiții față de cele prevăzute în anexa la agrementul tehnic feroviar deținut;
  • aplicarea vizei AFER pe certificatul de conformitate emis de un furnizor feroviar, pentru produse feroviare critice, care nu se regăsesc în Autorizația de Furnizor Feroviar și în Certificatul de Omologare Tehnică deținute de acesta;
  • menținerea în exploatare a unei suprastructuri feroviare a cărei formă și dimensiuni nu respecta forma și dimensiunile prismei de piatră spartă prevăzută în codurile de bună practică, motiv pentru care piatra spartă în exces împiedica vizualizarea defectelor traverselor, în special în zona de fixare a plăcilor metalice;
  • interpretarea neriguroasă a defectelor geometriei căii, înregistrate pe linia 2 din stația CFR Dej Călători, cu ocazia măsurătorilor efectuate cu vagonul de măsurat calea;
  • neidentificarea traverselor normale de lemn necorespunzătoare, cu ocazia reviziilor periodice și a recensămintelor traverselor necorespunzătoare, efectuate în perioada de timp dintre data finalizării lucrărilor de consolidare a liniei 2 și data producerii accidentului.

Detalii suplimentare AICI!

CITEȘTE ȘI:

Un TREN A DERAIAT în Dej. Călătorii, EVACUAȚI de urgență – FOTO/VIDEO

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare