Conectează-te cu noi

Ştiri din zonă

Tren de mare viteză şi autostradă între Cluj, Oradea, Arad şi Timişoara. „Bucureştiul să ne lase în pace”

Publicat acum

pe

Orașele Cluj, Oradea, Arad și Timișoara şi-au unit forțele în ”Patrulaterala Vestului”, pentru a pune la cale proiecte ce pot obține finanțări europene. Primarii s-au săturat să stea cu mâna întinsă de la București, fără a primi nimic, scrie monitorulcj.ro.

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, spune că în acest caz nu este vorba despre o regionalizare şi anunţă primele proiecte: tren de mare viteză şi autostradă între cele patru oraşe.

Este exclus, nu discutăm despre o regionalizare, mai ales acum în Anul Centenarului. Dar, categoric, trebuie să ne mişcăm şi să ne mobilizăm pentru că nu mai putem să stăm după Bucureşti ca să aloce bani după bunul plac şi să încurce mai tare lucrurile. Măcar să ne lase în pace. Să nu ne încurce. Nu este o alianță juridică, dar pentru a obține bani de la București trebuie să fii o regiune puternică, la fel cum este regiunea Bavaria, desigur comparația este deplasată pentru că Bavaria este de zeci de ori mai puternică decât regiunea noastră, dar trebuie să facem pași importanți pentru a putea lua bani direct de la Bruxelles, fără a mai fi necesar să treacă prin filtrul Bucureștiului. Asta ne dorim, să putem accesa fonduri pentru exercițiul 2021 – 2027, pentru că după 2027 este foarte posibil să nu mai fie bani pentru infrastructură, transport etc. Practic regiunea trebuie să participe și să aibă un proiect comun, în ceea ce privește Clujul, Bihorul, Aradul și Timișoara, prin construcția de trenuri de mare viteză, de autostrăzi și de a fi aceste județe interconectate. Acesta este planul și este direcția pe care dorim să mergem. Dacă discutăm de autostrada Cluj – Borș, dacă discutăm de alte drumuri alternative care pot duce până la Timișoara sau pe calea ferată… asta trebuie să facem”, a comentat Tarcea, miercuri, la un post de radio, potrivit sursei citate.

Viceprimarul Clujului spune că România are nevoie de mai mulţi poli de creştere.

România are nevoie de mai mulţi poli de creştere. Ca să putem fi o țară puternică avem nevoie de cel puţin 4 – 5 poli de creștere, nu numai Bucureștiul și Clujul. Mai pot fi poli de creștere Iașiul, Constanța, Craiova. Este foarte important pentru toţi românii să avem mai mulți poli de creștere. Nu îi oprește nimeni şi pe cei din Oltenia sau Moldova să facă și ei o alianță, este absolut necesar să facă şi ei dacă statul român nu este capabil. Până la urmă regiunile trebuie să facă asta. Eu nu pot să mă interesez de soarta Moldovei. Îmi pare sincer rău. Îmi sunt dragi, sunt români, dar fiecare om care lucrează în administrația publică locală trebuie să se intereseze de regiunea lui”, a mai declarat Tarcea.

El a explicat de unde a apărut această idee de „patrulaterul Vestului”.

Patrulaterul a pornit în urma unor întâlniri pe care le-am avut cu ceilalți primari și din necesitatea de a atrage cât mai mulți bani europeni, pentru că, uitați, timp de doi ani nu am reușit să atragem 4 milioane de euro de la Uniunea Europeană, prin intermediul Bucureștiului, ca să demarăm studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană și acum facem studiul din banii clujenilor. Bine că ne-au dat și această posibilitate, dar suntem primul oraş din România care face pe bani publici locali studiile de fezabilitate, peste tot aceste studii se plătesc din bugetul de stat. Singurul județ din România care are peste 800 de mii de locuitori este Suceava, iar Suceava s-ar putea duce să obțină bani direct de la Bruxelles. Niciun alt județ nu are peste 800 de mii de oameni, dar prin alianță poți accesa diverse fonduri pe diverse axe”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

 

Sursa – Monitorul de Cluj

Ştiri din zonă

Controale la taximetriştii din zona Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj! Ce nereguli au descoperit polițiștii

Publicat acum

pe

Poliţiştii au aplicat amenzi de aproape 30.000 de lei, au retras 13 certificate de înmatriculare şi au reţinut trei permise de conducere după verificări care i-au vizat pe taximetriştii din zona a opt aeroporturi din ţară, informează un comunicat al IGPR.

Potrivit sursei citate, au fost verificate în două ore 273 de autoturisme, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 117 sancţiuni contravenţionale. Dintre sancţiunile aplicate, 98 au fost pentru încălcarea normelor privind circulaţia pe drumurile publice, 18 pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, iar o sancţiune a fost aplicată pentru alte abateri.

Controalele au fost efectuate pe 18 octombrie, sub coordonarea de specialitate a Direcţiei de Poliţie Transporturi şi a Direcţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, în zona aeroporturilor internaţionale Henri Coandă Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova, Suceava, Constanţa, Bacău şi Iaşi.

IGPR precizează că activitatea a vizat depistarea persoanelor care practică ilegal taximetria, a celor care acostează persoane pentru a le oferi ilegal astfel de servicii, precum şi a celor care, deşi sunt autorizaţi, nu respectă regulile de tarifare sau standardul de calitate a serviciilor oferite.

De asemenea, poliţiştii au verificat funcţionarea corectă a aparatelor de taxat, precum şi starea tehnică a autovehiculelor care efectuau activităţi de taximetrie, menţionează IGPR.

În acţiune au fost angrenaţi şi lucrători ai Registrului Auto Român şi jandarmi. Astfel de controale pentru siguranţa transportului public de persoane continuă şi în perioada următoare, anunţă autorităţile.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Ştiri din zonă

Protest în Cluj-Napoca faţă de OUG 92 pe legile justiţiei! „Vrem justiţie liberă, neataşată politic”

Publicat acum

pe

Aproximativ 100 de persoane au protestat duminică seara în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca, faţă de OUG privind legile justiţiei şi faţă de decizia ÎCCJ de interzicere a protestelor spontane, potrivit Mediafax.

Protestatarii s-au adunat în Piaţa Unirii din oraş în jurul orelor 18 şi au declarat că nu sunt de acord cu interzicerea manifestaţiilor spontane de protest şi nici cu modificările aduse legilor justiţiei.

Ordonanţa de Urgenţă Toader ne întoarce înapoi în timp înainte de 1989. Nu putem fi de acord cu aşa ceva, cum nu putem fi de acord nici cu interzicerea protestelor spontane în România deoarece se încalcă libertatea de exprimare ceea ce este inadmisibil. Este obligaţia fiecărui cetăţean să apere ţara de instaurarea dictaturii”, a spus unul dintre protestatari.

Noile prevederi din Ordonanţa de urgenţă, care a fost publicată săptămâna trecută în Monitorul Oficial, impun o vechime de cel puţin 10 ani în magistratură pentru procurorii din Parchetul General, DNA şi DIICOT.

 

FOTO – Arhivă

Continuă să citești

Ştiri din zonă

PROIECT | Autostrada Nordului va trece și prin Dej! Aceasta va lega Satu Mare de Suceava

Publicat acum

pe

Peste 2 milioane și jumătate de cetățeni în Ardeal au șanse să ajungă mai repede în Ungaria, în Austria sau în Germania, grație unui proiect legislativ care va obliga Guvernul să construiască o autostradă în 4 ani, scrie Bistriteanul.

Nemulțumit de faptul că Guvernul nu vrea sau nu reușește nicicum să construiască autostrăzi, deputatul PMP Ionuț Simionca a decis să facă un proiect legislativ referitor la Autostrada Nordului – deja desenată în Master Planul pentru transporturi al României.

Deputatul a anunțat că autostrada va porni de la vama Petea, traversând apoi Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava.

Este un proiect legislativ care, dacă va trece până în ianuarie 2019, va trebui să fie terminat în 4 ani. Am propus ca prevederile acestei legi să intre în vigoare în patru ani… Sunt peste 2 milioane și jumătate de cetățeni în Ardeal pe care noi vrem să-i conectăm cu Occidentul, să poată să ajungă mai repede în Ungaria, în Austria, în Germania… Avem nevoie de autostrăzi în România, avem nevoie de infrastructură și doar așa se poate dezvolta țara noastră. Nu pot să stau cu mâinile în sân și să văd cum Guvernul stă nepăsător și nu face nimic”, a mai spus Ionuț Simionca.

Deputatul este conștient că are de-a face cu un proiect îndrăzneț despre care multă lume va crede că e imposibil sau irealizabil, însă mizează pe sprijinul colegilor săi și are de gând să ceară ajutorul tuturor colegilor din Transilvania, indiferent de partid.

Ne dorim ca românii să circule în siguranță, să le scurtăm perioada de timp când călătoresc, să nu facă de la Bistrița la București 8-9 ore, să poți să ajungi – ar fi ideal – în 3-4 ore, sau de la Bistrița la Petea să nu faci 5 ore, ci 2 ore… Am speranțe că și ceilalți colegi parlamentari din toate partidele politice o să susțină proiectul și am încredere că dacă va fi susținut și votat, legea se va aplica și vom avea în sfârșit autostradă. Este un proiect important… Este coordonat de Ministerul Transporturilor, iar dacă nu poate fi susținut doar de Guvernul României, se poate face pe fonduri europene sau împrumut de la Banca Mondială”, a mai spus Ionuț Simionca.

Cu cât lăsăm mai mult timp să treacă, cu atât România va ajunge mai rapid codașa Europei”, a conchis deputatul.

Sursa – Bistriteanul.ro

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare