Conectează-te cu noi

Ştiri din zonă

Vrem spital regional la Cluj, dar proiectele nici măcar nu au fost trimise Comisiei Europene

Publicat acum

pe

Proiectele pentru cele trei spitale regionale nu au fost trimise la Comisia Europeană (CE), a susţinut, vineri seara, comisarul european pe Politici Regionale, Corina Creţu, potrivit Mediafax.

Pot fi finaţate (n.red. – în perioada de programare 2014 – 2021), dacă Guvernul decide să solicit Comisiei Europene realocarea fondurilor din cadrul Programului Operaţional sau din alte programe operaţionale sau idea fazării. Pentru a fi fazate, în primul rând trebuie să primim proiectele, pentru a fi analizate. Proiectele n-au ajuns la Comisia Europeană”, a afirmat Corina Creţu, vineri seara, în cadrul unei emisiunie la Digi 24.

Pentru cele trei spitale regionale (Craiova, Cluj şi Iaşi), CE a semnat un contract iniţial de 150 de milioane de euro, în 2015, pe Programul Operaţional Regional (POR), iar terenurile au fost selectate în anul următor. De asemenea, 1,8 milioane de euro au fost alocaţi pentru studiile de fezabilitate.

Potrivit noii concepţii a miniştrilor, sunt de dimensiuni mai mari decât au fost gândite iniţial şi potrivit studiilor de fezabilitate se ajunge la o diferenţă foarte mare. Se ajunge la 1,2-1,5 miliarde de euro pentru toate cele trei spitale. Sigur că aceste costuri nu înseamnă numai faptul că ai construit trei clădiri noi. Aceste costuri ar acoperi proiectarea spitalelor, construcţia, supravegherea, echipamentele necesare. Sunt gata să discutăm orice variantă. Am lăsat 100% în mâna autorităţilor române cum vor să procedeze în continuare”, a detaliat Creţu.

Prin POR, beneficiarul pentru aceste spitale este Ministerul Sănătăţii, astfel că ar trebui schimbată legislaţia, potrivit comisarului european.

În cazul în care autorităţile naţionale doresc o sumă mai mare, trebuie să facă o solicitare şi să se angajeze în discuţii cu noi, ceea ce nu s-a întâmplat, până acum. În cazul în care autorităţile nu doresc să aloce fonduri, iarăşi, trebuie să facă o solicitare şi să aloce aceşti 150 de milioane de euro către alte destinaţii”, a explica Corina Creţu.

Comisarul european a susţinut că aceste proiecte pot fi făcute printr-un parteneriat public-privat şi pot completa fondurile europene, dar se îndoieşte că ar accepta Comisia Europeană să finanţeze pe fonduri europene companii din afara Uniunii.

Dacă autorităţile române decid să meargă pe parteneriat public-privat, ar trebui să recurgă la asistenţă specializată din partea instituţiilor specializate, cum ar fi Banca Europeană de Investiţii, cum ar fi BERD-ul. În cazul spitalelor regionale, ar fi moral să se facă clădirile, dacă şi managementul este dat în mâna privaţilor, atunci nu mai este în scopul ajutorării oamenilor celor mai săraci şi mai vulnerabili. Dacă managementul merge în mâna privaţilor, automat, aceia vor pune taxe mari şi vom avea alte trei clinici private la care vor avea acces doar oameni bogaţi. N-am auzit acest lucru decât tangenţial. Sper să nu fie adevărat. Am mai avut investiţii pe fonduri europene la care nu au acces oameni cu venituri mici”, a adăugat Creţu.

Astfel, CE este în faza în care aşteaptă solicitările în scris, deoarece s-a afirmat public că se doreşte fazarea – 150 de milioane de euro pentru documentaţie, în actuala perioadă de programare (2014-2020) şi construcţia în perioada 2021-2027. „Dar noi în scris n-am primit nimic, ca să ne putem angaja într-o discuţie. N-am primit proiectele, în primul rând”, a concluzionat Creţu.

Ştiri din zonă

Autoutilitară răsturnată pe DN1C, în Fundătura – FOTO

Publicat acum

pe

Un eveniment rutier s-a produs ieri după-amiază, pe DN1C, în localitatea Fundătura. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.

Din primele informații, șoferul unei autoutilitare – care tracta o platformă – a pierdut controlul volanului și s-a răsturnat pe marginea șoselei.

Din fericire, nimeni nu a fost rănit. Circulația pe DN1C Dej – Cluj-Napoca s-a desfășurat cu dificultate până ce autovehiculul a fost ridicat.

foto: facebook

Continuă să citești

Ştiri din zonă

Tânără de 19 ani, RĂNITĂ GRAV în urma unui accident petrecut în Florești – FOTO

Publicat acum

pe

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, în jurul orei 13:50, pe DN1 E60, în localitatea Florești.

Din primele informații, un conducător auto în vârstă de 34 de ani din Baia Mare, care se deplasa dinspre Huedin înspre Cluj-Napoca, a accidentat o tânără de 19 ani din Cluj-Napoca care s-ar fi aflat pe trecerea pentru pietoni.

În urma apelului la 112, la fața locului au intervenit polițiștii clujeni, dar și echipaje de prim-ajutor. Se pare că tânăra în vârstă de 19 ani a fost rănită grav.

Șoferul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Oamenii legii au deschis o anchetă în acest caz și efectuează cercetări pentru a stabili circumstanțele exacte în care s-a produs accidentul.

Continuă să citești

Ştiri din zonă

Angajații Aeroportului Internațional Cluj, protest în fața CJ Cluj! Ce nemulțumiri au

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă

Angajații Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj urmează să protesteze în această săptămână în fața Consiliului Județean Cluj. Aceștia declară că „s-au săturat să fie bătaia de joc a administrației județene și a Președintelui Alin Păunel Tișe”.

Acțiunile de protest sunt programate în zilele de 19 și 20 martie, între orele 15:15 și 16:15, în fața Consiliului Județean Cluj.

Acţiunile vădit ilegale, discreţionare şi justificate de orgolii şi interese personale ale conducerii Consiliului Judeţean Cluj şi ale Preşedintelui Alin Păunel Tişe împotriva activităţii şi dezvoltării Aeroportului, dar şi a intereselor întregii comunităţi, au determinat luările noastre de poziţie din ultima perioadă.

Înţelegând pe deplin, lipsa oricărui interes public manifestat de către autoritatea tutelară, Consiliul Judeţean Cluj, pe timpul actualului mandat al Preşedintelui Alin Păunel Tişe, de susţinere a dezvoltării celui de-al doilea cel mai important aeroport al ţării, dorim să prezentăm în continuare motivaţia acţiunilor de protest şi revendicările noastre:

  1. Construirea unui terminal cargo de către Consiliul Judeţean Cluj în cadrul Aeroportului. În ultimii 3 ani au fost transmise zeci de solicitări către autoritatea tutelară fără a se primi însă niciun răspuns. Cererea mare de la operatorii logistici nu poate fi satisfăcută fără un terminal dedicat, existând riscul ca aceştia să îşi mute operaţiunile pe un alt aeroport.
  2. Iniţierea exproprierilor necesare finalizării proiectului pistei de 3.500 m. Strategiile pe termen scurt ale companiilor aeriene care au zboruri pe Aeroportul Internaţional Cluj sunt de a opera cu avioane din ce în ce mai mari, care necesită o pistă mai lungă decât cea actuală. Consiliului Judeţean Cluj i-au fost comunicate aceste aspecte în repetate rânduri, dar nu au fost iniţiate acţiuni concrete de expropriere.
  3. Aprobarea şi susţinerea planului de dezvoltare al Aeroportului pentru 7 milioane pasageri pe an. Activitatea Aeroportului se raportează permanent la un mediu internaţional extrem de competitiv şi în permanentă evoluţie. Orice blocaj al proiectelor aeroportuare nu va conduce la stagnare, ci la un previzibil declin. Din păcate interesele Preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj în timpul mandatului său politic sunt mai degrabă personale, decât profesionale, de garant al dezvoltării judeţului, însă atât pentru noi, cât şi pentru clujeni, un aeroport modern cu o reţea şi mai mare de destinaţii, va aduce dezvoltare şi prosperitate în regiune, precum şi mii de noi locuri de muncă.
  4. Abţinerea de la orice acţiuni de reducere a bugetului Aeroportului. Nu mai dorim masacrarea bugetului pentru anul 2019 de către interpuşii Preşedintelui Consiliului Judeţean Cluj, aşa cum s-a întâmplat în anul 2018.
  5. Stoparea blocării şi acţiuni concrete pentru realizarea infrastructurii de transport intermodal pentru pasageri şi marfă la Aeroport. Există un proiect validat de către Comisia Europeană de construire a unui nod intermodal la Aeroport şi dorim implementarea acestuia. Alte aeroporturi, precum Debrecen sau Budapesta din Ungaria, competitorii noştri, au găsit voinţa şi finanţarea necesară realizării unor astfel de proiecte în beneficiul oamenilor, al comunităţilor.
  6. Gestionarea responsabilă, în interesul public, a contractului de concesiune a parcării Aeroportului. Chiar dacă au fost anunţate reparaţii, întreaga suprafaţă de aproximativ 2 hectare necesită lucrări şi nu doar mici cosmetizări.
  7. Încetarea oricăror acţiuni de vulnerabilizare a personalului Aeroportului şi a activităţii sale. Toate acţiunile autorităţii tutelare din ultima perioadă au destabilizat întregul Aeroport, au creat o atmosferă de nesiguranţă şi presiune asupra angajaţilor în condiţiile în care pricipala noastră grijă trebuie să fie siguranţa şi securitatea pasagerilor.
  8. Stoparea minciunilor cu privire la proiectele Aeroportului realizate până în prezent. Realizarea recepţiei la pista de decolare-aterizare. Proiectele derulate de către Aeroport au fost verificate de specialişti în aviaţie, dar şi de către utilizatorii acestora, companiile aeriene. Mai mult, numeroase controale şi echipe de auditori au verificat şi certificat respectarea regulamentelor europene şi internaţionale de aviaţie. Nu în ultimul rând, există şi o decizie a instanţelor de judecată care obligă autoritatea tutelară să recepţioneze lucrările la pista de decolare-aterizare, validându-se astfel conformitatea construirii acesteia.
  9. Încetarea oricăror acţiuni de şicanare şi alungare a managementului Aeroportului şi numirea unor persoane care să servească planurilor Preşedintelui pentru vânzarea sau concesionarea acestuia. Întreaga echipă de profesionişti a Aeroportului şi-a dovedit competenţa prin rezultatele deosebite înregistrate, atât de trafic aerian, cât şi economice. Nu există motive reale care să ducă la demiterea managementului, ci doar interesele personale ale Preşedintelui Alin Tişe. Evident că acestea nu sunt spre binele Aeroportului sau ale judeţului Cluj. De asemenea, prin vânzarea sau concesionarea Aeroportului, către grupul de investitori turci Limak, comunitatea şi judeţul Cluj ar fi private de o sursă de venit, iar cu noi, salariaţii, nu se ştie ce se va întâmpla.
  10. Demararea de proiecte esenţiale de către Consiliul Judeţean Cluj ca autoritate judeţeană în vederea sprijinirii dezvoltării Aeroportului şi a întregii regiuni. Nu cunoaştem ca actuala administraţie judeţeană să fi iniţiat vreun proiect de dezvoltare în ultima perioadă. Citim doar despre eşecuri şi nerealizări, despre fraude pe bani publici. Noi ne dorim, de exemplu, o autoritate regională care să reunească interesele mediului de afaceri, ale agenţiilor de turism, ale hotelierilor etc. şi să identifice căi de conlucrare pentru o mai bună conectivitate şi dezvoltare a fluxurilor turistice în judeţ.

Pentru toate aceste revendicări, vor avea loc proteste azi 19 martie 2019, precum şi mâine 20 martie 2019, în intervalul orar 15:15-16:15 în faţa Consiliului Judeţean Cluj. De asemenea, toate aceste revendicări vor fi notificate şi către alte autorităţi ale statului”, transmite Gabriel Ene, președintele Sindicatul Independent al Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare