Conectează-te cu noi

Administraţie

A cheltuit Primăria Dej mii de euro pe cazări la mare? EXPLICAȚIA primarului

Publicat acum

pe

După ce astăzi a apărut informația că, sub umbrela cursurilor de perfecționare prevăzute de lege pentru angajați, Primăria Dej a cheltuit peste 33.000 de lei (7200 euro) pe servicii hoteliere, edilul Morar Costan a transmis un comunicat de presă în care susține că ”suma cheltuită pentru pregătire profesională reprezintă 0,05% din total buget”.

Și în acest an, instituțiile publice au continuat să își trimită angajații în stațiuni pentru așa-zise cursuri de perfecționare, cheltuind milioane de euro pe servicii hoteliere. Practic, angajații au mers în concedii pe banii instituțiilor, sub pretextul participării la cursuri. Potrivit Recorder.ro, instituțiile aveau la dispoziție o alternativă de trei ori mai ieftină pentru a-și instrui angajații.

În primăvară, Institutul Național de Administrație (INA) a deschis șase centre regionale și a prezentat o ofertă de cursuri organizate în fiecare județ, pentru instruirea funcționarilor cât mai aproape de casă și cu costuri cât mai mici pentru instituție. Din oferta INA s-au făcut doar 48 de achiziții, în timp ce firmele private care organizează cursuri în stațiuni turistice au vândut mii de pachete.

Recorder.ro a publicat tabelul cu toate achizțiile de servicii hoteliere făcute în această vară de instituțiile care au ignorat oferta INA, preferând să își trimită angajații la cursuri mai scumpe, organizate în stațiuni, în special pe litoral. Din județul Cluj, ies în evidență Primăriile Dej și Câmpia Turzii, achizițiile lor figurând în sistemul electronic SEAP.

Clujust.ro notează că Municipiul Dej a făcut trei achiziții în data de 13 iunie de la firma Lectoform Travel, iar cei mai mulți bani s-au dus pe cazări la un hotel de patru stele din Mamaia-Zenith:

  1. Servicii hoteliere Zenith 23-29 iulie 2018 – 19950 lei
  2. Servicii hoteliere Hotel Siret Mamaia – 3990 lei
  3. Servicii hoteliere Hotel Del Mar Mamaia – 3990 lei

A urmat în 14 iunie achiziționarea de ”Servicii de cazare Stațiunea Neptun – Harrison Consulting@Management SRL”, două pachete de 2494 lei și 2838 lei. În total, Primăria Dej a cheltuit în această vară peste 33.000 de lei (7200 euro) pe servicii hoteliere.

Contactat de aceeași publicație, primarul Morar Costan a declarat: ”noi numai pentru zilele orașului am luat servicii hoteliere”. Atenționat de reporterul publicației clujene că primăria a cumpărat servicii hoteliere de la Mamaia, primarul Morar a spus: ”Noi nu am cumpărat. Dați-ne o adresă oficială. Eu nu știu să fi cheltuit ceva la mare. E o greșeală”.

Ulterior, edilul a reacționat pe marginea acestui subiect prin intermediul unui comunicat de presă:

<<În baza prevederilor art.194, 195 din Legea 53/ 2003 privind Codul muncii actualizată,  se precizează obligativitatea participării la programe de formare profesională a fiecărui salariat din instituție, o dată la 2 ani. Serviciile hoteliere au fost achiziționate parte a ofertei furnizorilor de formare profesională potrivit extrasului din aplicația SEAP, furnizorii de formare profesională fiind cei care aleg locațiile unde se vor desfășura cursurile.

Astfel, funcționari publici ai Primăriei Dej au participat la cursuri de formare profesională, perfecționare în domeniile: achiziții publice – aspecte practice ale legislației achizițiilor publice, finanțe și contabilitate, control financiar preventiv, politici publice privind administrația publică. Stagiile de formare profesională s-au derulat pe durata a 5-7 zile.

Suma cheltuită pentru pregătire profesională reprezintă 0,05% din total buget.

”S-a produs o confuzie privind subiectul, deoarece întrebarea care mi s-a adresat s-a referit la costuri plătite pentru hoteluri la mare și evident că răspunsul meu a fost categoric, nu pentru că nimeni din conducerea primăriei sau angajați ai instituției nu au beneficiat de vacanțe la mare sau în alte stațiuni, pe bani publici. Chiar și în cazul deplasărilor pentru proiectele derulate de administrația locală, pe care le-am făcut inclusiv la București, și care pot fi verificate, au fost la costuri de cazare atent studiate.

Dacă ne referim la cursurile de formare profesională, acestea au fost realizate pentru personal din cadrul Primăriei Municipiului Dej respectând procedurile legale, cu achiziție pe SEAP, așa cum este normal, tocmai pentru a fi transparent în acest demers”, a declarat primarul Morar Costan>>.

Reclamă
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RECLAMĂ

RECLAMĂ

PUBLICITATE

TU AI DAT LIKE?

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER