Conectează-te cu noi

Administraţie

A cheltuit Primăria Dej mii de euro pe cazări la mare? EXPLICAȚIA primarului

Publicat acum

pe

După ce astăzi a apărut informația că, sub umbrela cursurilor de perfecționare prevăzute de lege pentru angajați, Primăria Dej a cheltuit peste 33.000 de lei (7200 euro) pe servicii hoteliere, edilul Morar Costan a transmis un comunicat de presă în care susține că ”suma cheltuită pentru pregătire profesională reprezintă 0,05% din total buget”.

Și în acest an, instituțiile publice au continuat să își trimită angajații în stațiuni pentru așa-zise cursuri de perfecționare, cheltuind milioane de euro pe servicii hoteliere. Practic, angajații au mers în concedii pe banii instituțiilor, sub pretextul participării la cursuri. Potrivit Recorder.ro, instituțiile aveau la dispoziție o alternativă de trei ori mai ieftină pentru a-și instrui angajații.

În primăvară, Institutul Național de Administrație (INA) a deschis șase centre regionale și a prezentat o ofertă de cursuri organizate în fiecare județ, pentru instruirea funcționarilor cât mai aproape de casă și cu costuri cât mai mici pentru instituție. Din oferta INA s-au făcut doar 48 de achiziții, în timp ce firmele private care organizează cursuri în stațiuni turistice au vândut mii de pachete.

Recorder.ro a publicat tabelul cu toate achizțiile de servicii hoteliere făcute în această vară de instituțiile care au ignorat oferta INA, preferând să își trimită angajații la cursuri mai scumpe, organizate în stațiuni, în special pe litoral. Din județul Cluj, ies în evidență Primăriile Dej și Câmpia Turzii, achizițiile lor figurând în sistemul electronic SEAP.

Clujust.ro notează că Municipiul Dej a făcut trei achiziții în data de 13 iunie de la firma Lectoform Travel, iar cei mai mulți bani s-au dus pe cazări la un hotel de patru stele din Mamaia-Zenith:

  1. Servicii hoteliere Zenith 23-29 iulie 2018 – 19950 lei
  2. Servicii hoteliere Hotel Siret Mamaia – 3990 lei
  3. Servicii hoteliere Hotel Del Mar Mamaia – 3990 lei

A urmat în 14 iunie achiziționarea de ”Servicii de cazare Stațiunea Neptun – Harrison Consulting@Management SRL”, două pachete de 2494 lei și 2838 lei. În total, Primăria Dej a cheltuit în această vară peste 33.000 de lei (7200 euro) pe servicii hoteliere.

Contactat de aceeași publicație, primarul Morar Costan a declarat: ”noi numai pentru zilele orașului am luat servicii hoteliere”. Atenționat de reporterul publicației clujene că primăria a cumpărat servicii hoteliere de la Mamaia, primarul Morar a spus: ”Noi nu am cumpărat. Dați-ne o adresă oficială. Eu nu știu să fi cheltuit ceva la mare. E o greșeală”.

Ulterior, edilul a reacționat pe marginea acestui subiect prin intermediul unui comunicat de presă:

<<În baza prevederilor art.194, 195 din Legea 53/ 2003 privind Codul muncii actualizată,  se precizează obligativitatea participării la programe de formare profesională a fiecărui salariat din instituție, o dată la 2 ani. Serviciile hoteliere au fost achiziționate parte a ofertei furnizorilor de formare profesională potrivit extrasului din aplicația SEAP, furnizorii de formare profesională fiind cei care aleg locațiile unde se vor desfășura cursurile.

Astfel, funcționari publici ai Primăriei Dej au participat la cursuri de formare profesională, perfecționare în domeniile: achiziții publice – aspecte practice ale legislației achizițiilor publice, finanțe și contabilitate, control financiar preventiv, politici publice privind administrația publică. Stagiile de formare profesională s-au derulat pe durata a 5-7 zile.

Suma cheltuită pentru pregătire profesională reprezintă 0,05% din total buget.

”S-a produs o confuzie privind subiectul, deoarece întrebarea care mi s-a adresat s-a referit la costuri plătite pentru hoteluri la mare și evident că răspunsul meu a fost categoric, nu pentru că nimeni din conducerea primăriei sau angajați ai instituției nu au beneficiat de vacanțe la mare sau în alte stațiuni, pe bani publici. Chiar și în cazul deplasărilor pentru proiectele derulate de administrația locală, pe care le-am făcut inclusiv la București, și care pot fi verificate, au fost la costuri de cazare atent studiate.

Dacă ne referim la cursurile de formare profesională, acestea au fost realizate pentru personal din cadrul Primăriei Municipiului Dej respectând procedurile legale, cu achiziție pe SEAP, așa cum este normal, tocmai pentru a fi transparent în acest demers”, a declarat primarul Morar Costan>>.

Administraţie

Se preiau documente în Recea Cristur și Panticeu pentru întocmirea actelor de identitate

Publicat acum

pe

O echipă de lucrători ai Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Dej, serviciu de interes local aflat în subordinea Consiliului Local Dej şi coordonat de Primarul Municipiului Dej, Morar Costan, se va deplasa conform planificării dar şi la solicitarea Autorităţilor administraţiei publice locale comunale și a instituțiilor interesate, joi, 21.02.2019, în comunele Panticeu şi Recea-Cristur în vederea preluării imaginilor cetăţenilor, a cererilor şi documentelor necesare pentru întocmirea actelor de identitate pentru persoane care deţin documente de identitate cu termenul de valabilitate expirat sau nu deţin astfel de documente, ori pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței .

Activitatea se va desfăşura la sediul Primăriei comunei Panticeu de la ora 900  şi la sediul Primăriei comunei Recea-Cristur de la ora 1200. Lucrătorilor serviciului li se vor alătura lucrători din cadrul Posturilor de poliţie ale comunelor Panticeu şi Recea-Cristur.

”Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a-şi  verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate deţinute şi după caz să solicite Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă eliberarea unui nou act de identitate, pentru a evita situaţiile neplăcute în care pot deveni contravenienţi.

Învederăm situaţiile în care Serviciile Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor eliberează o nouă carte de identitate:

a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;
c) în cazul schimbării domiciliului;
d) în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
f) în cazul deteriorării actului de identitate;
g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
h) când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
i) în cazul schimbării sexului;
j) în cazul anulării;
k) pentru preschimbarea buletinelor de identitate.

În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la lit. b)-j) sau cu cel mult 180 de zile dar nu mai puţin de 15 zile  înainte de producerea situaţiei prevăzute la lit. a) titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.

Nesolicitarea unui nou act de identitate în termenele prevăzute mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 40 lei la 80 lei, fără a exista posibilitatea achitării, în termen de 48 de ore, a jumătate din minimul sumei prevăzute”, transmite șeful serviciului, comisar-șef Ioan Pîrv.

Continuă să citești

Administraţie

Cornel Itu: ”Lucrările la Centura ocolitoare a municipiului Dej, cuprinse în bugetul de stat pe acest an!”

Publicat acum

pe

Deputatul dejean Cornel Itu anunță că lucrările la centura ocolitoare a Dejului sunt cuprinse în bugetul de stat pe acest an.

”Legea bugetului de stat pe anul 2019 a fost adoptată astăzi, 15 februarie, și cuprinde finanțarea lucrărilor pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, fapt care poate fi verificat la Anexa 3- Bugetele ordonatorilor principali de credite, pct. 24 Ministerul Transporturilor, paginile 6, respectiv 340-341. Este o veste îmbucurătoare pentru mine și sunt sigur că și pentru ceilalți dejeni!

După o serie de interpelări, discuții și demersuri constante către Ministerul Transporturilor, am reușit să conving autoritățile centrale de necesitatea construirii acestui obiectiv așteptat de dejeni și nu numai. O astfel de arteră de transport este vitală pentru dezvoltarea economică și turistică, precum industrializarea și reducerea poluării oricărui oraș cu populație medie sau crescută! În urma insistențelor, în decembrie 2018, Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor a avizat pozitiv actualizarea devizului general al studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, acest obiectiv primind, practic, undă verde pentru a fi construit. Sper ca dejenii și cei care tranzitează zona să poată beneficia de această centură ocolitoare în cel mult 2-3 ani. Menționez că prima solicitare pe care am făcut-o la Ministerul Transporturilor a fost în anul 2011, către ministrul Anca-Daniela Boagiu – Interpelarea nr. 2882B/22-02-2011, apoi au urmat discuții informale și formale cu miniștrii: Dan Șova – interpelarea nr. 125B/19-03-2013, Iulian Matache – Interpelarea nr. 2472B/20-10-2015, Răzvan Cuc – Interpelarea nr. 203B/04-04-2017, Lucian Șova – Interpelarea nr. 1671B/30-05-2018; Solicitările, au continuat prin discuții cu foștii prim-miniștri ai României și președinții PSD, inclusiv în ultima lună cu președintele Liviu Dragnea. Un rol important în ultimul an l-a avut și secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, dl. Mircea Biban, clujean la rândul lui. Centura Ocolitoare a Dejului a fost scoasă la licitație pe 1 februarie, urmând ca execuția lucrării să se realizeze în 24 de luni de la data atribuirii contractului. Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș. Durata contractului este de 24 luni, din care 5 luni reprezintă perioada de proiectare care include Proiectul pentru Autorizația de construire iar 19 luni perioada de execuție lucrări. Perioada de garanție a lucrărilor ar urma să fie de minim 36 de luni, aceasta putând crește până la 84 de luni în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată. Valoarea estimată a contractului este de 104.525.520 lei fără TVA (22 milioane euro), din care valoarea lucrărilor este de 103.746.057 lei fără TVA, iar valoarea serviciilor de proiectare este de 779.463 lei fără TVA.

Potrivit fișei acestui obiectiv, cuprinsă în Legea bugetului de stat pe anul 2019, varianta ocolitoare va avea 5,45 km, iar Ministerul Transporturilor va finanța lucrarea cu suma de 146.845.000 lei în cursul acestui an.

Sunt mulțumit că eforturile mele nu au fost zadarnice și că Guvernul a dat curs acestei solicitări. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit de-a lungul timpului în demersurile mele, le mulțumesc colegilor parlamentari PSD clujeni și ardeleni pentru susținere, precum și consilierilor locali social-democrați din Dej, care mi-au transmis mereu doleanțele cetățenilor, și cred că e un moment prielnic pentru a spune că în societatea noastră există două feluri de a face politică: una de dragul imaginii și a vorbelor neacoperite de fapte, și una a faptelor și a realizărilor în beneficiul comunității. Am fost și rămân adeptul politicii rezultatelor și nu a pozelor. Pe unii îi necăjește invidia pentru realizările altora și își arogă merite care nu li se cuvin, în timp ce alții își concentrează energia pentru atingerea obiectivelor. Sunt convins că cetățenii Dejului fac diferența între cele două tipuri de atitudine”, transmite printr-un comunicat de presă deputatul dejean Cornel Itu.

Continuă să citești

Administraţie

Anunț important al Primăriei Dej pentru toți agenții economici!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă

În conformitate cu prevederile legale privind desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață, Primăria Municipiului Dej amintește că toți agenții economici, persoane fizice și juridice, care își desfășoară activitatea pe raza municipiului Dej au obligația de a obține acordul de funcționare care se emite de către primarul municipiului Dej.

Pentru agenții economici autorizați prelungirea termenului de valabilitate a acordului de funcționare se face până la data de 31 martie a fiecărui an.

Încălcarea acestor prevederi constituie contravenții și se sancționează conform prevederilor legale.

Documentația necesară emiterii acordului și a fișei de valabilitate se depune la camera 12.

De asemenea, agenții economici care au depus documentațiile sunt invitați să își ridice de la camera 12 acordurile de funcționare și/sau fișele de valabilitate emise.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare