Conectează-te cu noi

Administraţie

A cheltuit Primăria Dej mii de euro pe cazări la mare? EXPLICAȚIA primarului

Publicat acum

pe

loading...
După ce astăzi a apărut informația că, sub umbrela cursurilor de perfecționare prevăzute de lege pentru angajați, Primăria Dej a cheltuit peste 33.000 de lei (7200 euro) pe servicii hoteliere, edilul Morar Costan a transmis un comunicat de presă în care susține că ”suma cheltuită pentru pregătire profesională reprezintă 0,05% din total buget”.

Și în acest an, instituțiile publice au continuat să își trimită angajații în stațiuni pentru așa-zise cursuri de perfecționare, cheltuind milioane de euro pe servicii hoteliere. Practic, angajații au mers în concedii pe banii instituțiilor, sub pretextul participării la cursuri. Potrivit Recorder.ro, instituțiile aveau la dispoziție o alternativă de trei ori mai ieftină pentru a-și instrui angajații.

În primăvară, Institutul Național de Administrație (INA) a deschis șase centre regionale și a prezentat o ofertă de cursuri organizate în fiecare județ, pentru instruirea funcționarilor cât mai aproape de casă și cu costuri cât mai mici pentru instituție. Din oferta INA s-au făcut doar 48 de achiziții, în timp ce firmele private care organizează cursuri în stațiuni turistice au vândut mii de pachete.

Recorder.ro a publicat tabelul cu toate achizțiile de servicii hoteliere făcute în această vară de instituțiile care au ignorat oferta INA, preferând să își trimită angajații la cursuri mai scumpe, organizate în stațiuni, în special pe litoral. Din județul Cluj, ies în evidență Primăriile Dej și Câmpia Turzii, achizițiile lor figurând în sistemul electronic SEAP.

Clujust.ro notează că Municipiul Dej a făcut trei achiziții în data de 13 iunie de la firma Lectoform Travel, iar cei mai mulți bani s-au dus pe cazări la un hotel de patru stele din Mamaia-Zenith:

  1. Servicii hoteliere Zenith 23-29 iulie 2018 – 19950 lei
  2. Servicii hoteliere Hotel Siret Mamaia – 3990 lei
  3. Servicii hoteliere Hotel Del Mar Mamaia – 3990 lei

A urmat în 14 iunie achiziționarea de ”Servicii de cazare Stațiunea Neptun – Harrison Consulting@Management SRL”, două pachete de 2494 lei și 2838 lei. În total, Primăria Dej a cheltuit în această vară peste 33.000 de lei (7200 euro) pe servicii hoteliere.

Contactat de aceeași publicație, primarul Morar Costan a declarat: ”noi numai pentru zilele orașului am luat servicii hoteliere”. Atenționat de reporterul publicației clujene că primăria a cumpărat servicii hoteliere de la Mamaia, primarul Morar a spus: ”Noi nu am cumpărat. Dați-ne o adresă oficială. Eu nu știu să fi cheltuit ceva la mare. E o greșeală”.

Ulterior, edilul a reacționat pe marginea acestui subiect prin intermediul unui comunicat de presă:

<<În baza prevederilor art.194, 195 din Legea 53/ 2003 privind Codul muncii actualizată,  se precizează obligativitatea participării la programe de formare profesională a fiecărui salariat din instituție, o dată la 2 ani. Serviciile hoteliere au fost achiziționate parte a ofertei furnizorilor de formare profesională potrivit extrasului din aplicația SEAP, furnizorii de formare profesională fiind cei care aleg locațiile unde se vor desfășura cursurile.

Astfel, funcționari publici ai Primăriei Dej au participat la cursuri de formare profesională, perfecționare în domeniile: achiziții publice – aspecte practice ale legislației achizițiilor publice, finanțe și contabilitate, control financiar preventiv, politici publice privind administrația publică. Stagiile de formare profesională s-au derulat pe durata a 5-7 zile.

Suma cheltuită pentru pregătire profesională reprezintă 0,05% din total buget.

”S-a produs o confuzie privind subiectul, deoarece întrebarea care mi s-a adresat s-a referit la costuri plătite pentru hoteluri la mare și evident că răspunsul meu a fost categoric, nu pentru că nimeni din conducerea primăriei sau angajați ai instituției nu au beneficiat de vacanțe la mare sau în alte stațiuni, pe bani publici. Chiar și în cazul deplasărilor pentru proiectele derulate de administrația locală, pe care le-am făcut inclusiv la București, și care pot fi verificate, au fost la costuri de cazare atent studiate.

Dacă ne referim la cursurile de formare profesională, acestea au fost realizate pentru personal din cadrul Primăriei Municipiului Dej respectând procedurile legale, cu achiziție pe SEAP, așa cum este normal, tocmai pentru a fi transparent în acest demers”, a declarat primarul Morar Costan>>.

Administraţie

Dej | Au început lucrările pentru construirea KAUFLAND. Când va fi gata – FOTO

Publicat acum

pe

loading...

Primarul municipiului Dej, Morar Costan anunță că au început lucrările pentru construirea supermarketului Kaufland.

”Au început lucrările pentru construirea supermarketului Kaufland, pe strada Crângului (în zona din spatele benzinăriei OMV) pe o suprafață de 5 575 mp. Iată că eforturile pe care le-am făcut pentru ca dorința dejenilor de a avea un magazin Kaufland la Dej se materializează și arată încă o dată că speculațiile vehiculate de-a lungul timpului pe această temă au avut în spate doar rea-voință. În tot acest timp, nu am renunțat în a face tot ceea ce depinde de mine pentru a duce la îndeplinire cerințele dejenilor și după nenumărate discuții cu reprezentanții firmei, până la urmă am reușit să îi conving și au acceptat zona la intersecția cu Ocna Dej, drumurile naționale și europene (în zona din spatele benzinăriei OMV).

A fost foarte de greu să îi conving pe investitori să construiască un astfel de supermarket la marginea orașului, deoarece planurile de extindere Kaufland prevăd ca în orașele cu o populație de sub 50.000 de locuitori, investițiile să se facă în zone locuite, cu vad comercial mare iar orașul nostru nu dispune de suprafața necesară conform acestor cerințe specifice ale investitorului care să permită amplasarea supermarket-ului cu tot ce presupune un astfel de obiectiv.

Așa cum știm cu toții pe parcursul realizării unor astfel de obiective de investiție complexe pot apărea, și apar, dificultăți ori blocaje, de aceea termenele transmise sunt unele estimate. Investiția este a firmei private, aceasta fiind cea care transmite autorității publice locale termenele pentru demararea lucrărilor, pentru finalizarea acestora și deschiderea propriu-zisă a magazinului, estimată peste aproximativ 7 luni.

Un lucru este cert. Lucrările au început iar dejenii au de anul acesta Kaufland în orașul lor, așa cum și-au dorit”, a anunțat primarul Morar Costan.

Continuă să citești

Administraţie

Peste 32 de milioane de euro pentru introducerea sau modernizarea rețelei de apă în Dej și în mai multe localități din apropiere!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Proiectul mamut din fonduri europene nerambursabile câștigat la sfârșitul anului 2018 de Compania de Apă Someș SA, societate al cărei acționar majoritar este Consiliul Județean Cluj, în valoare de peste 355,6 milioane de euro, înaintează în ritm alert, acesta aflându-se în diferite etape corespunzătoare procedurii de licitație a lucrărilor de execuție.

În ceea ce privește zona Dejului, lucrările ce se vor realiza în acest areal în cadrul „Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată din județele Cluj și Sălaj, în perioada 2014-2020” au o valoare totală cumulată estimată de 32.331.495 euro. Execuția acestora este structurată pe patru contracte-loturi de lucrări, dintr-un total de 34, cât numără întreaga investiție.

Cel mai avansat contract care se derulează pe teritoriul județului Cluj este, în acest moment, cel identificat în documentațiile tehnico-economice ale proiectului ca având nr. 4, contract pentru care Consiliul Județean Cluj a emis deja Autorizația de construire.

Totodată, documentația de atribuire a acestui contract a fost recent trimisă Agenției Naționale pentru Achiziții Publice în vederea încărcării în sistemul electronic de licitații SICAP. Acest contract, a cărui valoare estimată este de 13.680.327 de euro, prevede, în principal, realizarea a aproximativ 100 de km de noi rețele de distribuție a apei potabile și de canalizare, respectiv de edificare a cinci noi stații de pompare, lucrările urmând a fi realizate în nu mai puțin de cinci localități: municipiul Dej, satele Bobâlna, Oșorhel și Vâlcele (comuna Bobâlna) și comuna Recea Cristur.

În ceea ce privește Contractele de lucrări 12, 13 și 25, prin intermediul cărora se va introduce apă potabilă, respectiv se vor moderniza rețele de apă și canalizare în nu mai puțin de 16 localități învecinate municipiului Dej, acestea se găsesc în diferite etape de obținere a autorizațiilor de construire și de finalizare a documentațiilor de atribuire în vederea publicării lor în SICAP.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „Ceea ce ne dorim este ca toate contractele de lucrări aferente acestui proiect din fonduri europene, unicat la nivelul operatorilor de servicii din România din punctul de vedere al valorii sale, să parcurgă cât mai rapid procedurile impuse de lege. Ne propunem, astfel, ca perioada cuprinsă între publicarea documentației și semnarea contractului să nu depășească șase luni”.

Reamintim în acest context faptul că principalele categorii de lucrări de utilități publice ce se vor realiza în zona Dej și care vor duce la un procent de racordare la sistemul public de alimentare cu apă potabilă extrem de aproape de 100%, sunt următoarele: 191 de km de noi rețele de distribuție a apei potabile, 15 noi stații de pompare a apei potabile și a celei uzate, 11 noi stații de clorinare, 73 de km de noi conducte de canalizare, 12 rezervoare de înmagazinare a apei din care nouă absolut noi, o stație de epurare a apelor uzate, etc.

Continuă să citești

Administraţie

Galeria de Artă Dej, pierdută de Municipiul Dej! Va fi restituită vechiului proprietar

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Consilierii locali din Dej se vor întruni joi, 18 iulie, cu începere de la ora 15:00, în Sala de Ședințe a Primăriei Municipiului Dej, într-o ședință ordinară pe luna iulie.

Pe ordinea de zi se află 8 proiecte de hotărâre, dar și soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

La punctul 7 se află un proiect de hotărâre care vizează aprobarea trecerii din patrimoniul public al Municipiului Dej, administrat de Consiliul Local, în patrimoniul privat al Municipiului Dej, a imobilului „Galeria de Artă”, în vederea restituirii fostului proprietar. Totodată, la punctul 6 se află și un proiect de hotărâre care vizează aprobarea achiziționării de servicii de consultanță juridică și de reprezentare a intereselor Municipiului Dej, în vederea recuperării sumelor investite în reabilitarea imobilului „Galeria de Artă”.

ORDINE DE ZI:

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea alipirii terenurilor identificate prin C.F. 60701 și 63049 și înscrierea dreptului de proprietate definitiv, proprietate publică, situate în Municipiul Dej, Strada Câmpului Nr. 3.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării suprafeței de teren înscris în C.F. Dej, Nr. 51809, Strada Luceafărului Nr. 7, Bloc B 5.
  3. Proiect de hotărâre pentru aprobarea dezmembrării imobilului înscris în C.F. Dej Nr. 51440 și concesionarea fără licitație publică pentru extindere construcție pe suprafeța de 104 m.p.
  4. Proiect de hotărâre pentru aprobarea rectificării Bugetului local al Municipiului Dej.
  5. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Contului de execuție al Bugetului local, al bugetului instituțiilor publice finanțate din venituri proprii și subvenții pe trimestrul al II-lea al anului 2019.
  6. Proiect de hotărâre pentru aprobarea achiziționării de servicii de consultanță juridică și de reprezentare a intereselor Municipiului Dej, în vederea recuperării sumelor investite în reabilitarea imobilului ”Galeria de Artă”.
  7. Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii din patrimoniul public al Municipiului Dej, administrat de Consiliul Local, în patrimoniul privat al Municipiului Dej, a imobilului ”Galeria de Artă”, în vederea restituirii fostului proprietar.
  8. Proiect de hotărâre privind acordarea mandatului special la Adunarea Generală a Acționarilor Societății Transurb S.A. Dej din data de 6 august 2019,ora 13:00.
  9. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

Materialele prezentate în ordinea de zi vor fi transmise în format electronic, prin e-mail, către consilieri.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare