Social-Cultură
Acțiune a Cercului Metodic al Profesorilor de Limba și Literatura Română din Dej și împrejurimi, la Chiuiești – FOTO
Publicat acum
9 anipe
de
Dorin CocișMarți, 15 decembrie, a avut loc în Chiuieşti o activitate complexă a Cercului Metodic al Profesorilor de Limba şi Literatura Română din Dej şi din zonă.
A fost o activitate comună a Şcolii Gimnaziale Chiuieşti şi a Şcolii Gimnaziale Bobâlna, alături de partenerii Primăria Chiuieşti şi Centrul Turistic Chiuieşti.
Au participat profesorii de limba şi literatura română din municipiul Dej şi din zonă, primarul comunei Chiuieşti, Gavril Mihuţ, directorul Şcolii Gimnaziale Chiuieşti, prof. Elena Mihaela Hango, directorul Şcolii Gimnaziale Bobâlna, prof. Alina Flavia Şamşudean, responsabilul cercului metodic, prof. Axinte Bob, profesorii metodişti Simona Bumbu şi Emilia Obreja.
Coordonatorii activităţii au fost profesorii Gabriela Molnar, Doina Pocol şi Ioan Georgiu, iar tema activităţii a fost „Doina-plângere duioasă a inimii românului”.
Activitatea s-a desfăşurat pe trei secţiuni:
Secţiunea 1: „Literatura populară-noţiuni teoretice „, prof. Gabriela Molnar
Secţiunea 2: Secvenţă de lecţie cu participarea elevilor de la cele două şcoli: prof. Doina Pocol. Activitatea a constat în abordarea unui text din literatura populară la prima vedere
Secţiunea 3: Moment artistic autentic: prezentarea unor secvenţe dintr-o nuntă tradiţională din localitatea Strâmbu, comuna Chiuieşti – coordonator prof. Ioan Georgiu
A urmat un concert de colinde autentice interpretate de Grupul „Olpretul” al Şcolii Gimnaziale Bobâlna, coordonatori fiind profesorii Alina Flavia Şamşudean, Adina Vescan şi Gabriela Molnar şi Grupul „Colindătorii din Chiuieşti”, coordonatori – profesorii Elena Mihaela Hango, Ioan Georgiu şi Pompiliu Alexandru Petruş.
Participanţii au apreciat unanim calitatea şi eficienţa activităţilor desfăşurate.
Au luat cuvântul primarul comunei Chiuieşti, Gavril Mihuţ, prof. Axinte Bob, responsabilul cercului, directoarele celor două şcoli şi alţi profesori participanţi.