Conectează-te cu noi

Naţional

Boc: Acum nu trebuie tăiate salariile, dar vă dau în scris că generaţiile următoare vor plăti factura dezmăţului actual

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Salariile în sectorul bugetar nu trebuie tăiate deocamdată, întrucât România şi Europa se află pe un trend de creştere economică, însă ţara consumă mai mult decât produce, iar, mai devreme sau mai târziu, generaţiile următoare vor trebui să deconteze nota de plată a acestui „dezmăţ”, a declarat, potrivit Agerpres, Emil Boc, fost premier al României în perioada 2008-2012, în prezent primar al municipiului Cluj-Napoca.

În 2010, în mandatul Guvernului Emil Boc, salariile au fost reduse cu 25% în tot sistemul public, în contextul crizei economice mondiale de la acel moment.

Boc a fost prezent, la Bucureşti, la conferinţa „Planul Strategic pentru Tehnologiile Energetice” (SET Plan&ENVE), organizată de Ministerul Energiei în marja Preşedinţiei Române la Consiliul Uniunii Europene, şi a fost întrebat de jurnalişti cum caracterizează situaţia economică a ţării, în calitate de fost prim-ministru.

„Vă pot spune foarte sincer şi direct: generaţiile următoare vor plăti factura dezmăţului actual. Să se înţeleagă că nimic nu este gratis pe lumea asta. Cu cât consumi mai mult decât produci, cu atât aduni datorii pe care le vor plăti pe viitor. Acum suntem într-o perioadă mai fericită, Europa e pe creştere economică, lumea în general e pe creştere economică, costurile de îndatorare sunt mai mici, sunt mulţi dispuşi să te împrumute, cu alte cuvinte astăzi nu avem o problemă majoră. Dar vă dau scris că această factură a consumului exagerat de astăzi va fi plătită pe viitor, pentru că aşa e legea firii, când consumi fără acoperire, cineva trebuie să plătească factura. Şi vor plăti, mai devreme sau mai târziu, generaţiile următoare, acest lucru din punctul meu de vedere este foarte clar şi fără echivoc. Când se duce petrecerea şi vine decontul, vor fi suferinţe”, a arătat Boc.

Întrebat dacă, în perioada imediat următoare, vor fi necesare măsuri precum tăierea salariilor, el a răspuns: „Nu, nu cred că vor fi tăieri, nu este cazul. Repet: astăzi, şi România, şi Europa sunt pe creştere economică, nu se poate vorbi de aşa ceva, dar, repet, în viitor, cu siguranţă această factură a creşterilor economice bazate doar pe consum se va plăti mai devreme sau mai târziu. Dar deocamdată nu”.

De asemenea, jurnaliştii au dorit să afle care ar fi primele măsuri pe care le-ar lua dacă ar fi prim-ministru astăzi, iar el a indicat prioritizarea investiţiilor, întrucât bani există, dar nu sunt cheltuiţi eficient.

„Ştiţi ce-aş face? De dimineaţă până seara aş vorbi de autostrăzi, infrastructură, autostrăzi, infrastructură. Prima dată aş face România competitivă în infrastructură. În al doilea rând, aş face tot ce-mi stă în putinţă să investesc în inovare, în slujbele viitorului. Avem o generaţie de talente extraordinare în această ţară, este poate cel mai important asset pe care ţara îl are: talentele şi domeniul inovării. Slujbele viitorului vor veni din inovare, de acolo ne vom atrage cele mai bune investiţii şi locuri de muncă, deci inovare, inovare, inovare în fiecare zi, pentru a ţine România unde este”, recomandă fostul şef al Executivului.

Un alt avantaj mare al României este infrastructură de internet mai puternică decât în alte ţări din UE, pentru că noi am trecut direct la fibră optică.

„În al treilea rând, m-ar preocupa calitatea vieţii românilor, în special educaţia şi sănătatea. Aici sunt lucrurile unde românii au nevoie de un salt calitativ, pe care să îl resimtă în fiecare spital din această ţară şi în fiecare şcoală”, a adăugat Boc.

Întrebat de unde ar trebui luaţi aceşti bani de investiţii, el a afirmat că totul este despre prioritizarea bugetului.

„Avem cel mai mare buget din istoria României, nu am avut niciodată un asemenea buget. Numai că nu sunt prioritizate investiţiile în concordanţă cu interesele naţionale. Interesul naţional îţi cere să prioritizezi investiţiile şi să finanţezi acele investiţii care sunt aproape de finalizare, nu deschizi alte 10.000 de investiţii, când ai 2.000 de investiţii care sunt aproape de finalizare şi acelea se degradează, dar începi altele. Deci în primul rând trebuie să ai capacitatea şi curajul să faci o prioritizare a investiţiilor în această ţară”, a completat Boc.

El şi-a amintit că atunci când a ajuns premier erau 46.000 de investiţii declanşate în România, unele chiar din perioada comunistă, iar primul lucru pe care l-a făcut cu Banca Mondială a fost ierarhizarea lor în funcţie de utilitate şi de gradul de finalizare.

„Noi am fost forţaţi să facem asta, pentru că nu erau bani, era criză economică. Acum, când nu ai criză economică şi poţi mai detaşat să analizezi lucrurile, trebuie să ne preocupe acele investiţii care aduc valoare adăugată pentru toţi românii. Nu vom fi competitivi dacă nu ne vom axa să ne rezolvăm problemele de infrastructură, de conectivitate între provinciile istorice româneşti, de conectivitate între România şi Europa. Aceasta nu înseamnă doar autostrăzi, dar şi cale ferată, mobilitate alternativă, care trebuie să fie o preocupare pentru noi în marile oraşe. Nu te mai poţi baza pe maşini în marile oraşe, ne putem baza pe transport public, pe formele de sharing, pe metroul pe care îl deschidem în Cluj, pe tren metropolitan, pe formele alternative de mobilitate pe care Europa le are de zeci de ani şi pe care noi acum le învăţăm”, a conchis actualul primar al Clujului.

Naţional

Voucherele Rabla pentru electrocasnice trebuie folosite până pe 2 august

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivvă
loading...

Administraţia Fondului pentru Mediu a aprobat peste 33.000 de solicitări în cadrul celei mai recente sesiuni de înscrieri în Programul „Rabla pentru electrocasnice”, derulată în data de 15 iulie, potrivit Radio Cluj.

Voucherele au termen de valabilitate de 15 zile calendaristice de la data publicării listei, acestea putând fi utilizate la comercianţii validaţi până la data de 2 august, inclusiv.

Finanţarea din Programul „Rabla pentru electrocasnice” se acordă în vederea achiziţionării de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, cu eficiență energetică mărită.

Continuă să citești

Naţional

Clemenţă pentru vitezomani. Cum îşi pot recupera mai repede permisul

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Şoferii cărora le-au fost suspendate permisele de conducere din pricina vitezei pot solicita restituirea lor doar dacă au fost sancţionaţi pentru această faptă o singură dată într-un an, transmite Mediafax. Este doar una dintre modificările aduse ordonanţei privind circulaţia pe drumurile publice, intrată în vigoare.

Ordonanţa privind circulaţia pe drumurile publice a fost modificată şi publicată în Monitorul Oficial al României, noile prevederi care fac trimitere la măsura suspendarea permisului de conducere şi modalităţile de restituire într-un timp mai scurt faţă de cel prevăzut de lege intrând în vigoare de miercuri.

Primul articol modificat impune unui şofer căruia i-a fost suspendat permisul pentru o perioadă între 30 şi 90 de zile şi ulterior restituit, o perioadă de două luni, timp în care nu va trebui să mai comită nicio abatere. În caz contrar perioada de suspendare se va prelungi cu 30 de zile.

La articolul 103, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: (2) În cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai săvârşeşte, într-un interval de două luni de la data restituirii permisului de conducere, din nou o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3) şi art. 102 alin. (3), perioada de suspendare se majorează cu încă 30 de zile„, se arată în noua formă a ordonanţei.

Faptele pentru care se aplică noile prevederi fac trimitere la depăşirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roşie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată, neacordarea priorităţii de trecere pietonilor sau a vehiculelor care au acest drept, nerespectarea semnificaţiei culorii roşii a semaforului, nerespectarea regulilor privind depăşirea, nerespectarea indicaţiilor poliţistului rutier sau nerespectarea regulilor de circulaţie la trecerea unei coloane oficiale.

În egală măsură modificările sunt valabile şi în situaţia în care şoferul a fost prins băut la volan, dacă fapta nu constituie infracţiune, conducerea vehiculului cu probleme la sistemul de frânare sau direcţie, neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte şi depăşirea vitezei maxime admise pe un sectorul de drum.

Vechea reglementare prevedea un interval de 6 luni de la data restituirii permisului de conducere, pentru majorarea perioadei de suspendare cu 30 de zile în cazurile în care un şofer ar fi încălcat regulile de circulaţie.

Articolul 104 din ordonanţă a fost la rândul său modificat şi completat cu o serie de prevederi. Prima dintre ele înlătură pragul impus de 30 de zile pentru suspendarea permisului de conducere.

Articolul 104(1) La cererea titularului permisului de conducere, perioadele de suspendare se reduc de către şeful poliţiei rutiere a judeţului sau a municipiului Bucureşti pe raza căreia a fost săvârşită fapta ori de către şeful poliţiei rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române„, se arată în textul ordonanţei.

Vechea reglementare pevedea faptul că, la cererea titularului permisului de conducere, perioadele de suspendare se reduc de către şeful poliţiei rutiere a judeţului sau a municipiului Bucureşti pe raza căreia a fost săvârşită fapta ori de către şeful poliţiei rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române, dar nu mai puţin de 30 de zile, în condiţiile prevăzute în regulament.

În plus faţă de forma iniţială a ordonanţei, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce, dacă şoferul sancţionat îndeplineşte cumulativ, mai multe condiţii, respectiv a fost declarat admis la testul de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie şi a obţinut permisul de conducere cu cel puţin un an înainte de săvârşirea faptei.

Totodată, un conducător auto căruia i-a fost suspendat permisul de conducere pentru depăşirea vitezei legale are posibilitatea de a-şi recupera permisul de conducere doar dacă a fost sancţionat pentru această faptă o singură dată într-un an. Reglementarea face referire şi la pragul de viteză, respectiv 70 de km/h, regăsit în altă formă şi în vechea formă a legii.

Pentru fapta prevăzută la art. 102 alin. (3) lit. e), perioada de suspendare se reduce la 30 de zile, la cererea titularului dacă depăşirea vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus este cu 70 km/h, dacă depăşirea vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus este cu mai mult de 70 km/h, doar dacă fapta a fost săvârşită o singură dată în 12 luni„.

Art.102 alin.3 lit. e din forma veche a legii prevede o depăşire cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus.

Şoferul sancţionat nu va avea posibilitatea de a solicita reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, dacă a cumulat, din nou, cel puţin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce, a fost implicat într-un accident de circulaţie din care au rezultat numai pagube materiale, iar rezultatul testării aerului expirat sau al probelor biologice a stabilit că a condus vehiculul în timp ce se afla sub influenţa alcoolului.

În acelaşi timp a fost introdus un nou articol care prevede că în cazul săvârşirii a două sau a mai multor contravenţii care atrag şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce, constatate prin acelaşi proces-verbal, perioada de suspendare se calculează prin însumarea perioadelor prevăzute pentru fiecare faptă, fără ca aceasta să depăşească 90 de zile. Când o persoană căreia i-a fost reţinut permisul de conducere pentru o faptă prevăzută cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce săvârşeşte, în perioada în care are drept de circulaţie, o nouă contravenţie pentru care se dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce, se aplică suprapunerea perioadelor de suspendare dispuse pentru fiecare contravenţie. Totodatî, dacă o persoană căreia i-a fost reţinut permisul de conducere pentru o faptă prevăzută cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce săvârşeşte, în perioada în care are drept de circulaţie, în timpul valabilităţii dovezii de reţinere a permisului de conducere, o nouă contravenţie pentru care se dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce, se aplică distinct perioade de suspendare pentru fiecare contravenţie.

Continuă să citești

Naţional

Veşti bune pentru cei care vor să intre în Armată. Gabriel Leş anunţă probe fizice mai uşoare

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Ministrul Apărării, Gabriel Leş, susţine că o problemă identificată la nivelul Armatei este cea a deficitului de personal, astfel că se vor lua măsuri pentru ca haina militară să devină atractivă, printre care se numără modificarea ghidului carierei militare şi a baremurilor la probele fizice, scrie Mediafax.

Ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Leş, a declarat, la Garnizoana Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă, că deficitul de personal se răsfrânge asupra tuturor categoriilor de forţe din Armata României.

„O problemă cu care se confruntă cam toate unităţile militare este cea a deficitului de personal. (…) Este nevoie de investiţii importante care, în perspectiva celor 2% din PIB pentru următorii ani, sunt perfect realizabile, capabile să consolideze capabilităţile de apărare ale ţării şi să ridice capacitatea de a acţiona a armatei la nivelul provocărilor, astfel încât să facem cât mai atractivă haina militară încât să nu mai existe aceste deficienţe la resursa umană care, din păcate, se resfrâng asupra tuturor categoriilor de forţe din armata României”, a spus Leş.

Întrebat care este deficitul de personal la nivel naţional, ministrul Apărării a subliniat că media de acoperire este în jur de 70%, dar din păcate se înregistrează discrepanţe destul de mari, în condiţiile în care în unele microstructuri militare acoperirea ajunge doar la 31-35%.

„Scopul vizitelor pe care le fac este să ajungem la nivelul militarilor, să vedem cu ce anume se confruntă şi cum putem să îmbunătăţim şi să facem atractivă haina militară, să modificăm ghidul carierei militare astfel încât să vină persoane spre Armata României. Am şi găsit anumite soluţii, lucrăm să le transpunem în norme legislative sau ordine de ministru. Am găsit o situaţie de genul că am avut peste 1.000 de persoane venite la examen şi foarte multe au căzut proba fizică. Baremurile pentru proba fizică sunt foarte stricte la acest moment şi cred că putem să le facem diferenţiat. Pentru că una este militarul combatant, alta este un medic sau un psiholog. Cred că astfel de baremuri pot fi mai lejere, astfel încât pregătirea fizică să continue şi după încadrarea în structurile militare”, a explicat Leş.

Ministrul Apărării a efectuat o vizită de lucru în Garnizoana Cluj-Napoca, ocazie cu care s-a întâlnit cu personalul Regimentului 317 ISR „Vlădeasa”, Batalionului 55 Comunicaţii şi Informatică „Napoca”, Centrului 88 Mentenanţă „Ardealul” şi Spitalului Militar de Urgenţă Cluj „Dr. Constantin Papilian”. De asemenea, Gabriel Leş a vizitat Comandamentul Diviziei 4 Infanterie „Gemina” şi facilităţile acestuia, având o întâlnire cu militarii şi conducerea unităţii.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare