Conectează-te cu noi

Naţional

Casele de marcat electronice, obligatorii de la 1 Mai! Fiscul trece la amenzi

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Firmele care nu-și vor respecta obligația de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic vor fi amendate începând cu data de 1 mai cu sume de la 8.000 de lei la 10.000 de lei.

De asemenea, inspectorii Antifraudă vor suspenda activitatea economică în punctul de lucru al operatorului economic până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal și prezentarea dovezii de plată a amenzii.

Dintre firmele care nu au noile aparate fiscale vor scăpa de amendă și suspendarea activității doar cele care pot demonstra că au comandat deja necesarul de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic și au solicitat instalarea acestora.

Aceste case de marcat ar trebui să comunice online în timp real cu serverele ANAF, însă în prezent Fiscul are o infrastructură IT extrem de deficitară, iar cei care au instalat aparatele transmit datele lunar.

Naţional

Tarife mai mici la telefonia mobilă!

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Noul prag maxim de tarifare este unul tranzitoriu, până la adoptarea unui tarif de terminare a apelurilor la puncte mobile unic la nivel european preconizată a avea loc până la finalul anului 2020, scrie Agerpres.

Operatorii de telefonie mobilă care activează pe piaţa din România vor percepe un tarif maxim de terminare a apelurilor la puncte mobile de 0,76 eurocenţi/minut, în scădere cu 10% faţă de 0,84 eurocenţi/minut, cât este în prezent, începând cu 1 ianuarie 2020, a anunţat, miercuri, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Această măsură de reglementare a fost deja consultată cu industria din România şi a primit acum şi avizul Comisiei Europene, precizează instituţia, conform sursei cittate.

Stabilirea tarifului la 0,76 eurocenţi/minut este o măsură tranzitorie, până la adoptarea unui tarif de terminare a apelurilor la puncte mobile unic la nivel european preconizată a avea loc până la finalul anului 2020.

Potrivit sursei citate, noul tarif va fi perceput de către toţi operatorii de telefonie mobilă desemnaţi cu putere semnificativă pe piaţa serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile în propriile reţele publice de telefonie: Lycamobile S.R.L., Orange România S.A., Vodafone Romania S.A., RCS&RDS S.A. şi Telekom Romanian Mobile Communications S.A.

Tariful de 0,76 eurocenţi/minut a fost calculat ca medie a tarifelor de terminare a apelurilor la puncte mobile stabilite în statele membre ale Uniunii Europene, pe baza unui model de cost LRIC pur. Conform prevederilor Directivei (UE) 2018/1972, intrate în vigoare la data de 20 decembrie 2018, până cel târziu la 31 decembrie 2020 se vor aplica tarife maxime de terminare a apelurilor la puncte mobile unice la nivelul Uniunii Europene.

Tariful stabilit de ANCOM se va aplica pentru apelurile naţionale, pentru apelurile iniţiate din Spaţiul Economic European (SEE), dar şi pentru apelurile iniţiate din afara SEE, dacă acordurile internaţionale în vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare.

Măsurile ANCOM pentru stabilirea tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte mobile au fost consultate la nivel naţional în perioada august – septembrie 2019, agreate cu industria din România în luna octombrie şi notificate Comisiei Europene, BEREC şi autorităţilor naţionale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene.

În data de 15 noiembrie 2019, Comisia Europeană a comunicat ANCOM că nu are observaţii faţă de măsura propusă. În urma parcurgerii procesului de consultare naţională şi europeană, ANCOM a comunicat la sfârşitul lunii noiembrie deciziile furnizorilor. Deciziile sunt disponibile pe pagina de internet a ANCOM.

Continuă să citești

Naţional

Cu cât scade preţul la carburanţi de la 1 ianuarie

Publicat acum

pe

loading...

Deputatul PNL Robert Sighiartău a afirmat că, începând cu 1 ianuarie 2020, odată cu eliminarea supraaccizei la carburanţi, românii vor plăti, în medie, cu 20 de lei mai puţin la un plin de combustibil de 60 de litri, potrivit Mediafax.

Dacă faceţi un calcul supraacciza însemna 0,32 cenţi. Cu TV-ul aferent pe această valoare înseamnă undeva la 0,38 cenţi pe litru. Dacă se face un calcul la un plin de 60 de litri înseamnă peste 20 şi ceva de lei la un plin de combustibil”, a spus Robert Sighiartău, în Parlament, întrebat cu cât o să scadă preţul la carburanţi de la 1 ianuarie.

Liberalul a subliniat că din 2020 contractele part-time nu vor mai fi supraimpozitate.

PNL şi-a respectat promisiunea de a elimina supracciza la carburant şi supraimpozitarea contractelor part-time. PNL a demonstrat astăzi că nu are un dublu limbaj. Noi am spus încă din opoziţie că aceste suprataxări nu aduc nimic bun pentru români sau pentru bugetul de stat. Astăzi românii au câştigat, vor avea combustibil mai ieftin din ianuarie. Din ianuarie 2020 contractele part-time nu vor mai fi supraimpozitate. Dacă munceşti două ore sau patru ore muncite plăteşti taxe pentru acele două ore muncite sau patru ore muncite, nu cum plăteau înainte pentru opt ore. Sunt măsuri reparatorii”, a completat Sighiartău.

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, în calitate de for decizional, proiectul de lege care vizează modificarea Codului Fiscal prin eliminarea supraaccizei la carburanţi şi a supraimpozitării contractelor part-time.

Deputaţii au adoptat proiectul de lege cu 280 de voturi „pentru”, un vot „împotrivă” şi două abţineri.

Continuă să citești

Naţional

Studiu: De ce traversează pietonii neregulamentar strada?

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

Peste 90% dintre pietonii români traversează neregulamentar cel puţin de câteva ori pe an, iar aproape 50% recunosc că traversează neregulamentar de mai multe ori pe lună, arată un sondaj realizat online, la care au participat peste 16.200 de respondenţi.

Cu toate acestea, 7 din 10 sunt de acord că acest obicei este unul periculos, arată acelaşi sondaj, iar riscurile cresc şi mai mult în perioada de iarnă, atât din punctul de vedere al pietonilor, cât şi al şoferilor.

De ce traversează pietonii neregulamentar?

43% dintre pietonii români traversează neregulamentar destul de des, arată rezultatele sondajului: 34% trec strada prin locuri nemarcate sau ilegal de mai multe ori pe lună, în timp ce 9%, aproape în fiecare zi. Pe de altă parte, 49% au precizat că traversează neregulamentar rar, de câteva ori pe an. Doar 8% dintre respondenţi au declarat că nu fac niciodată acest lucru.

Întrebaţi dacă sunt de părere că traversarea prin locuri nemarcate este periculoasă, 68% au fost de acord cu această afirmaţie, iar 23% au apreciat că această activitate este periculoasă „uneori”. 9% consideră că „nu este, dacă eşti foarte atent”.

Care sunt, însă, motivele care determină pietonii să traverseze neregulamentar? 51% dintre participanţii la sondaj au motivat că trecerea de pietoni este poziţionată prea departe de locul unde au nevoie să traverseze, iar 31% dintre ei spun că fac acest lucru pentru că prind un moment de pauză în trafic, care le permite să treacă fără să încurce circulaţia. Doar 6% au declarat că se grăbesc şi nu pot aştepta la semafor, atunci când traversează neregulamentar, în timp ce 12% au citat alte motive.

88% dintre participanţii la sondaj au declarat că, înainte de a traversa strada pe trecerea de pietoni, se asigură că şoferii maşinilor i-au văzut şi că au timp să oprească. 10% fac acest lucru destul de des, iar 2%, doar ocazional.

„Iarna, la volan” – campanie naţională de informare

Traversarea neregulamentară a pietonilor s-a numărat printre principalele cauze ale accidentelor grave în anul 2018, conform datelor publicate în „Buletinul siguranței rutiere. Raport anual 2018”, realizat de Poliţia Română.

În paralel, iarna, condiţiile meteo nefavorabile cresc riscul unui accident rutier, iar şofatul implică mai multă atenţie decât oricând. De exemplu, distanţa de frânare pe carosabil ud poate creşte de până la 2 ori, iar pe carosabil acoperit cu zăpadă sau gheaţă, chiar de până la 10 ori. Mai mult, într-o situaţie de urgenţă, un şofer obişnuit are nevoie de aproximativ 1,5 secunde pentru a reacţiona, iar vizibilitatea redusă poate împiedica şoferul să perceapă în timp util pericolul.

În cadrul sondajului desfăşurat online, în perioada 10 iulie – 10 septembrie 2019, au participat 16.235 de respondenţi, dintre care 15.121 de şoferi (93%). În total, 85% dintre participanţii la sondaj sunt bărbaţi, iar în ceea ce priveşte categoriile de vârstă, aproape jumătate au între 18 – 25 de ani, 20%, între 26 şi 34 de ani şi 23%, între 35 – 55 de ani.

Sursa – Radio Cluj

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare