Conectează-te cu noi

Administraţie

Contre pe banii județului! PNL și UDMR au luat grosul. Municipiul Dej a luat mai puțini bani decât unele comune UDMR

Publicat acum

pe

loading...

Orașele PNL și comunele UDMR și-au încasat sumele din impozitul pe venit ce revin unităților administrativ teritoriale (UAT) din județ, scrie ziuadecj.realitatea.net.

Consiliul Județean (CJ) a stabilit sumele din impozitul pe venit care revin orașelor și comunelor din județ. Înainte de vot, au existat discuții animate pe acest subiect. Consilierul județean Viorel Luca (PSD) a susținut că nu este echitabil felul în care s-au repartizat sumele, însă nu a dorit să facă nicio contrapropunere, potrivit sursei citate.

Ar trebui să se găsească un mod echitabil pentru fiecare comună. Dar nu mă înțelegeți greșit, nu vreau să cad în greșeala de a face alte propuneri, deși aș avea una”, a spus Luca. ”La fel se fac repartizările către UAT-uri și de la nivel guvernamental”, a afirmat Călin Tuluc, consilier PNL. S-a pornit astfel discuția pur politică, având în vedere că PSD este în opoziție la județ, dar la putere la nivel parlamentar.

Sunt primari nemulțumiți, care m-au sunat și pe mine. Dar aceasta este formula, nu este una mai bună, sau dacă este nu am găsit-o încă noi”, a pus batista pe țambal Remus Lăpușan, liderul consilierilor județeni PSD. Acesta a spus că orice dezbatere este de prisos, întrucât ”matematica” nu este în favoarea grupului social-democraților, minoritari în CJ.

Municipiul Cluj-Napoca nu a primit niciun ban, întrucât are un buget mai mare decât CJ și nu a emis pretenții. În schimb, din celelalte cinci orașe ale județului, cele cu primari PSD au primit sumele cele mai mici: Turda, Gherla și Dej au încasat câte 160.000 de lei. Câmpia Turzii și Huedin, cu primari PNL, au obținut 200.000, respectiv 184.000 de lei.

La nivel de comune au fost favorizate cele cu primari UDMR. Două dintre acestea, Săvădisla și Sâncraiu, au primit câte 170.000 de lei, mai mult decât orașele pesediste. Izvoru Crișului, Moldovenești și Suatu vor încasa câte 160.000 de lei, Buza 153.000, iar Sic și Mihai Viteazu, 150.000 de lei.

Împărțeala a trecut la vor cu 21 de opțiuni ”pentru”, trei abțineri. Nouă persoane nu au votat. ”Să fie clar, cei care nu votează își exprimă de fapt opțiunea ”împotrivă”. Vă opuneți ca primarii să primească bani, de orice sume ar fi vorba”, a spus președintele CJ, Alin Tișe.

Un consilier local PNL, Ioan Haiduc, a cerut chiar ca primarilor să le fie prezentată lista cu felul în care au votat consilierii județeni pentru ca să știe pe cine să dea vina când se plâng de alocările de la bugetul județului.

 

Sursa – ziuadecj.realitatea.net

Administraţie

Primăria Dej, dezbatere publică privind contruirea a patru locuințe și a unei biserici

Publicat acum

pe

FOTO – Arhivă
loading...

MUNICIPIUL DEJ, DIRECȚIA TEHNICĂ, SERVICIUL DE URBANISM ȘI AMENAJAREA TERITORIULUI, în conformitate cu prevederile legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, anunță DEZBATERE PUBLICĂ – CONSULTAREA POPULAȚIEI cu privire la documentația:

  • Inițiere PUZ – construire locuință P+M, în Dej, str. Podgorenilor, fn, inițiator Cosma Salomeea Felicia
  • PUZ – construire 3 locuințe P+M, in Dej, str. Huhurez, nr. 42A, inițiator Marton Ioan
  • PUD – construire CONSTRUIRE BISERICĂ ORTODOXĂ, str. Ceferiștilor, nr. 3, beneficiara PAROHIA SFÂNTUL MARE MUCENIC MINA

Scopul elaborării documentațiilor de urbanism este de a reglementa modul de construire al construcțiilor menționate.

Ședința de dezbatere publică va avea loc la Primăria municipiului Dej, sala de ședințe a Consiliului Local, joi, 4 iulie 2019, ora 12.

Documentația tehnică și referatul Serviciului de urbanism se pot consulta la sediul Primăriei Municipiului Dej, camera 38.

Observațiile și sugestiile vor fi transmise în scris la sediul Primăriei municipiului Dej , pe site-ul Primăriei Municipiului Dej sau pe e-mail primaria@dej.ro până la data de 04.07.2019.

Continuă să citești

Administraţie

Ședință a CL Dej. Un proiect privind Galeria de Artă, pe ordinea de zi

Publicat acum

pe

loading...

Consilierii locali din Dej se vor întruni vineri, 28 iunie, de la ora 12, într-o ședință ordinară pe luna iunie.

Pe ordinea de zi sunt șase proiecte de hotărâre.

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea unor măsuri de funcționare a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ECO-METROPOLITAN Cluj pentru anul 2019.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor modificări la documentația de atribuire privind delegarea prin concesiune a gestiunii activităților de colectare, transport și transfer deșeuri în cadrul Proiectului ”Sistem de Management Integrat al Deşeurilor în Judeţul Cluj”.
  3. Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării și completării Anexei Nr. 1 și 2 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Dej Nr. 62  din 27 aprilie 2017.
  4. Proiect de hotărâre pentru aprobarea acordării unui mandat special la Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor la Tetarom S.A., în vederea exercitării dreptului de acționar.
  5. Proiect de hotărâre pentru aprobarea documentației de urbanism – Plan urbanistic zonal și Regulament de urbanism pentru: Construire Spălătorie auto, împrejmuire și branșamente la utilități generat de imobilul situat în Municipiul Dej, Strada Alexandru Ioan Cuza Nr. 37, C.F. 58834, Nr. cad. 58834.        
  6. Proiect de hotărâre  privind trecerea din patrimoniul public al Municipiului Dej administrat de Consiliul Local, în patrimoniul privat al Municipiului Dej a imobilului “Galeria de artă”, în vederea restituirii fostului proprietar.
  7. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.  

Continuă să citești

Administraţie

Acțiune comună a autorităților privind comerțul ambulant stradal pe raza municipiului Dej – FOTO

Publicat acum

pe

loading...

Acțiunea comună din ultimele zile privind comerțul ambulant de legume și fructe pe raza municipiului Dej a fost derulată de Poliția Municipiului Dej, cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Cluj și al Poliției Locale Dej.

”Acțiunea a vizat cartierul Dealul Florilor (strada Dobrogeanu Gherea) și cartierul 1 Mai (strada Mircea cel Bătrân) și vine ca urmare a numeroaselor sesizări făcute de cetățenii municipiului Dej de-a lungul timpului cu privire la modul în care unii comercianți aleg să deruleze acest tip de activitate pe domeniul public și privat al municipiului Dej.

În urma verificărilor efectuate de autorități în cazul acestor comercianți s-au constat următoarele:

  • Lipsa documentelor de proveniență a mărfii sau fără termen de valabilitate
  • Persoanele care efectuau acte de comerț, nu aveau analizele medicale efectuate în ultimele 6 luni sau expirate
  • Ocuparea neautorizată a domeniului public, vânzarea bunurilor fiind efectuată în zona carosabilului sau trotuarelor în construcții amplasate ilegal, fără niciun fel de autorizații.
  • Practicarea comerțului în zone neautorizate de DSVSA, Primăria Dej, Prefectura sau Consiliul Județean Cluj

Au fost aplicate sancțiuni contravenționale la Legea 12/1990 (R) și la HG.984/2005, au fost ridicate în vederea confiscării peste 2000 kg fructe, legume și alte produse, inclusiv produse de origine animală, respectiv lapte și derivate ale acestuia, fără acte de proveniență și au fost desființate construcțiile neautorizate de pe domeniul public.

Precizăm faptul că încă din luna iunie a anului trecut comercianților în cauză li s-au pus în vedere alternativele pe care le au la dispoziție pentru a-și desface marfa, inclusiv cea sezonieră, în municipiul Dej în condiții care respectă normele și prevederile legale în vigoare precum și sancțiunile pe care le riscă în caz contrar.  În anul 2018 comercianții în cauză au fost amendați pentru nerespectarea prevederilor legale privind activitatea de comerț ambulant, stradal și în spații fixe. Cu toate acestea începând cu luna martie a anului curent aceștia au început să își amplaseze pe domeniul public și privat al municipiului Dej punctele de vânzare neautorizate și au preferat să ignore avertizările repetate ale autorităților.

Precizăm, de asemenea, că în sesizările înaintate autorităților, cetățenii și-au exprimat nemulțumirea cu privire la pericolul de accidente pe care îl reprezintă instalarea pe domeniul public a punctelor de vânzare improvizate prin ocuparea trotuarelor din cartierul Dealul Florilor, pe strada Dobrogeanu Gherea. De asemenea, sesizările vizează și disconfortul creat de condițiile de depozitare a resturilor rezultate din activitatea de comerț sezonier cu legume și fructe precum și a nerespectării normelor sanitare.

Ieri 11.06.2019, comercianților de legume și fructe din zona Dealul Florilor care s-au adresat administrației Pieței Agroalimentare Dej pentru a li se atribui spațiu de desfacere a mărfii, li s-au atribuit la cerere amplasamente pentru comerț legume și fructe la Piața Agroalimentară Dej din zona centrală. De asemenea, pentru a veni în sprijinul producătorilor și consumatorilor aceștia își pot comercializa produsele în aceste amplasamente în fiecare zi de luni până vineri cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Această acțiune comună a Poliției Municipiului Dej cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Cluj și al  Poliției Locale Dej din această perioadă a avut ca scop protejarea drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor în raport cu respectarea  normelor sanitare, sanitar veterinare și pentru siguranța alimentelor și a celorlalte prevederi legale privind activitatea de comercializare a produselor și a serviciilor de piață”, transmite Primăria Municipiului Dej.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare