Conectează-te cu noi

Administraţie

Contre pe banii județului! PNL și UDMR au luat grosul. Municipiul Dej a luat mai puțini bani decât unele comune UDMR

Publicat acum

pe

Orașele PNL și comunele UDMR și-au încasat sumele din impozitul pe venit ce revin unităților administrativ teritoriale (UAT) din județ, scrie ziuadecj.realitatea.net.

Consiliul Județean (CJ) a stabilit sumele din impozitul pe venit care revin orașelor și comunelor din județ. Înainte de vot, au existat discuții animate pe acest subiect. Consilierul județean Viorel Luca (PSD) a susținut că nu este echitabil felul în care s-au repartizat sumele, însă nu a dorit să facă nicio contrapropunere, potrivit sursei citate.

Ar trebui să se găsească un mod echitabil pentru fiecare comună. Dar nu mă înțelegeți greșit, nu vreau să cad în greșeala de a face alte propuneri, deși aș avea una”, a spus Luca. ”La fel se fac repartizările către UAT-uri și de la nivel guvernamental”, a afirmat Călin Tuluc, consilier PNL. S-a pornit astfel discuția pur politică, având în vedere că PSD este în opoziție la județ, dar la putere la nivel parlamentar.

Sunt primari nemulțumiți, care m-au sunat și pe mine. Dar aceasta este formula, nu este una mai bună, sau dacă este nu am găsit-o încă noi”, a pus batista pe țambal Remus Lăpușan, liderul consilierilor județeni PSD. Acesta a spus că orice dezbatere este de prisos, întrucât ”matematica” nu este în favoarea grupului social-democraților, minoritari în CJ.

Municipiul Cluj-Napoca nu a primit niciun ban, întrucât are un buget mai mare decât CJ și nu a emis pretenții. În schimb, din celelalte cinci orașe ale județului, cele cu primari PSD au primit sumele cele mai mici: Turda, Gherla și Dej au încasat câte 160.000 de lei. Câmpia Turzii și Huedin, cu primari PNL, au obținut 200.000, respectiv 184.000 de lei.

La nivel de comune au fost favorizate cele cu primari UDMR. Două dintre acestea, Săvădisla și Sâncraiu, au primit câte 170.000 de lei, mai mult decât orașele pesediste. Izvoru Crișului, Moldovenești și Suatu vor încasa câte 160.000 de lei, Buza 153.000, iar Sic și Mihai Viteazu, 150.000 de lei.

Împărțeala a trecut la vor cu 21 de opțiuni ”pentru”, trei abțineri. Nouă persoane nu au votat. ”Să fie clar, cei care nu votează își exprimă de fapt opțiunea ”împotrivă”. Vă opuneți ca primarii să primească bani, de orice sume ar fi vorba”, a spus președintele CJ, Alin Tișe.

Un consilier local PNL, Ioan Haiduc, a cerut chiar ca primarilor să le fie prezentată lista cu felul în care au votat consilierii județeni pentru ca să știe pe cine să dea vina când se plâng de alocările de la bugetul județului.

 

Sursa – ziuadecj.realitatea.net

Administraţie

LICITAȚIE publică cu strigare pentru blocul V03 din Dej. VEZI cine poate participa

Publicat acum

pe

Municipiului Dej aduce la cunoștința celor interesați că organizează LICITAŢIE PUBLICĂ CU STRIGARE – VÂNZARE IMOBIL STR. CRÂNGULUI NR.1 (BL.V03) CU TERENUL AFERENT.

Denumirea și sediul vânzătorului – Municipiului Dej,județul Cluj, str. 1 Mai, nr. 2 (tel. 0264211790)

Obiectul, locul unde se află imobilul ce urmează a fi vândut: 

  • Imobil (bl.V03) cu terenul aferent în suprafață de 3540 mp, situat în Dej, str. Crângului nr.1

Locul unde poate fi studiată documentația pentru licitație – sediul Primăriei Dej, camera nr. 25.

Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației – de la camera nr. 25 (persoană de contact – ec. Lazar Mihaela), începând cu data de 22.02.2019.

Documentele de capabilitate și participare la licitație

1). Pentru persoanele juridice:

–           Copie de pe chitanța reprezentând plata contravalorii caietului de sarcini;

–           Copie de pe chitanța reprezentând plata taxei de participare la licitație;

–           Copie de pe chitanța, ordinul de plată vizat de bancă ori scrisoarea de garanție bancară, reprezentând achitarea garanției de participare;

–           Copie după cartea de identitate;

–           Certificatul de  înmatriculare a ofertantului în Registrul Comerțului;

–           Dovada privind achitarea obligațiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare

fiscală, eliberat de organul fiscal competent;

–           Certificat privind achitarea taxelor și impozitelor locale eliberat de autoritățile locale;

–           Ultimul bilanț contabil depus, înregistrat și vizat la organul competent;

–           Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al societății comerciale, din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;

–           Împuternicire notarială pentru participare la licitație – dacă este cazul;

–           Indicarea unui cont bancar în care se va restitui garanția de participare la licitație în termen de 5 zile de la semnarea contractului de vânzare cumpărare de către ofertantul câștigător.

            2). Pentru persoanele fizice:

–           Copie de pe chitanța reprezentând plata contravalorii caietului de sarcini;

–           Copie de pe chitanța reprezentând plata taxei de participare la licitație;

–           Copie de pe chitanța, ordinul de plată ori scrisoarea de garanție bancară reprezentând achitarea garanției de participare;

–           Copie de pe actul de identitate

–           Dovada privind achitarea obligațiilor fiscale, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscală, eliberat de organul fiscal competent;

–           Certificat privind achitarea taxelor și impozitelor locale eliberat de autoritățile locale;

–           Împuternicire notarială pentru participare la licitație – dacă este cazul și copia actului de identitate al ofertantului;

–           Indicarea unui cont bancar în care se va restitui garanția de participare la licitație în termen de 5 zile de la semnarea contractului de vânzare cumpărare de către ofertantul câștigător.

Data și locul de primire al documentelor – Documentele se primesc până la data de 12.03.2019, ora 1000  la Registratura  Primăriei municipiului Dej.

Data, ora și locul licitației – Licitația publică cu strigare va avea loc în data de 13.03.2019, ora 1100 sediul Primăriei Dej, camera 41.

Continuă să citești

Administraţie

Se preiau documente în Recea Cristur și Panticeu pentru întocmirea actelor de identitate

Publicat acum

pe

O echipă de lucrători ai Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Dej, serviciu de interes local aflat în subordinea Consiliului Local Dej şi coordonat de Primarul Municipiului Dej, Morar Costan, se va deplasa conform planificării dar şi la solicitarea Autorităţilor administraţiei publice locale comunale și a instituțiilor interesate, joi, 21.02.2019, în comunele Panticeu şi Recea-Cristur în vederea preluării imaginilor cetăţenilor, a cererilor şi documentelor necesare pentru întocmirea actelor de identitate pentru persoane care deţin documente de identitate cu termenul de valabilitate expirat sau nu deţin astfel de documente, ori pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței .

Activitatea se va desfăşura la sediul Primăriei comunei Panticeu de la ora 900  şi la sediul Primăriei comunei Recea-Cristur de la ora 1200. Lucrătorilor serviciului li se vor alătura lucrători din cadrul Posturilor de poliţie ale comunelor Panticeu şi Recea-Cristur.

”Facem un apel către toţi cetăţenii pentru a-şi  verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate deţinute şi după caz să solicite Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă eliberarea unui nou act de identitate, pentru a evita situaţiile neplăcute în care pot deveni contravenienţi.

Învederăm situaţiile în care Serviciile Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor eliberează o nouă carte de identitate:

a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;
c) în cazul schimbării domiciliului;
d) în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
f) în cazul deteriorării actului de identitate;
g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
h) când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
i) în cazul schimbării sexului;
j) în cazul anulării;
k) pentru preschimbarea buletinelor de identitate.

În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la lit. b)-j) sau cu cel mult 180 de zile dar nu mai puţin de 15 zile  înainte de producerea situaţiei prevăzute la lit. a) titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.

Nesolicitarea unui nou act de identitate în termenele prevăzute mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 40 lei la 80 lei, fără a exista posibilitatea achitării, în termen de 48 de ore, a jumătate din minimul sumei prevăzute”, transmite șeful serviciului, comisar-șef Ioan Pîrv.

Continuă să citești

Administraţie

Cornel Itu: ”Lucrările la Centura ocolitoare a municipiului Dej, cuprinse în bugetul de stat pe acest an!”

Publicat acum

pe

Deputatul dejean Cornel Itu anunță că lucrările la centura ocolitoare a Dejului sunt cuprinse în bugetul de stat pe acest an.

”Legea bugetului de stat pe anul 2019 a fost adoptată astăzi, 15 februarie, și cuprinde finanțarea lucrărilor pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, fapt care poate fi verificat la Anexa 3- Bugetele ordonatorilor principali de credite, pct. 24 Ministerul Transporturilor, paginile 6, respectiv 340-341. Este o veste îmbucurătoare pentru mine și sunt sigur că și pentru ceilalți dejeni!

După o serie de interpelări, discuții și demersuri constante către Ministerul Transporturilor, am reușit să conving autoritățile centrale de necesitatea construirii acestui obiectiv așteptat de dejeni și nu numai. O astfel de arteră de transport este vitală pentru dezvoltarea economică și turistică, precum industrializarea și reducerea poluării oricărui oraș cu populație medie sau crescută! În urma insistențelor, în decembrie 2018, Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor a avizat pozitiv actualizarea devizului general al studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, acest obiectiv primind, practic, undă verde pentru a fi construit. Sper ca dejenii și cei care tranzitează zona să poată beneficia de această centură ocolitoare în cel mult 2-3 ani. Menționez că prima solicitare pe care am făcut-o la Ministerul Transporturilor a fost în anul 2011, către ministrul Anca-Daniela Boagiu – Interpelarea nr. 2882B/22-02-2011, apoi au urmat discuții informale și formale cu miniștrii: Dan Șova – interpelarea nr. 125B/19-03-2013, Iulian Matache – Interpelarea nr. 2472B/20-10-2015, Răzvan Cuc – Interpelarea nr. 203B/04-04-2017, Lucian Șova – Interpelarea nr. 1671B/30-05-2018; Solicitările, au continuat prin discuții cu foștii prim-miniștri ai României și președinții PSD, inclusiv în ultima lună cu președintele Liviu Dragnea. Un rol important în ultimul an l-a avut și secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, dl. Mircea Biban, clujean la rândul lui. Centura Ocolitoare a Dejului a fost scoasă la licitație pe 1 februarie, urmând ca execuția lucrării să se realizeze în 24 de luni de la data atribuirii contractului. Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș. Durata contractului este de 24 luni, din care 5 luni reprezintă perioada de proiectare care include Proiectul pentru Autorizația de construire iar 19 luni perioada de execuție lucrări. Perioada de garanție a lucrărilor ar urma să fie de minim 36 de luni, aceasta putând crește până la 84 de luni în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată. Valoarea estimată a contractului este de 104.525.520 lei fără TVA (22 milioane euro), din care valoarea lucrărilor este de 103.746.057 lei fără TVA, iar valoarea serviciilor de proiectare este de 779.463 lei fără TVA.

Potrivit fișei acestui obiectiv, cuprinsă în Legea bugetului de stat pe anul 2019, varianta ocolitoare va avea 5,45 km, iar Ministerul Transporturilor va finanța lucrarea cu suma de 146.845.000 lei în cursul acestui an.

Sunt mulțumit că eforturile mele nu au fost zadarnice și că Guvernul a dat curs acestei solicitări. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit de-a lungul timpului în demersurile mele, le mulțumesc colegilor parlamentari PSD clujeni și ardeleni pentru susținere, precum și consilierilor locali social-democrați din Dej, care mi-au transmis mereu doleanțele cetățenilor, și cred că e un moment prielnic pentru a spune că în societatea noastră există două feluri de a face politică: una de dragul imaginii și a vorbelor neacoperite de fapte, și una a faptelor și a realizărilor în beneficiul comunității. Am fost și rămân adeptul politicii rezultatelor și nu a pozelor. Pe unii îi necăjește invidia pentru realizările altora și își arogă merite care nu li se cuvin, în timp ce alții își concentrează energia pentru atingerea obiectivelor. Sunt convins că cetățenii Dejului fac diferența între cele două tipuri de atitudine”, transmite printr-un comunicat de presă deputatul dejean Cornel Itu.

Continuă să citești

RECLAMĂ

loading...

PUBLICITATE

ABONEAZĂ-TE PENTRU ȘTIRI VIDEO

TU AI DAT LIKE?

PUBLICITATE

CAUTĂ CE TE INTERESEAZĂ

Web Doar pe Dej24.ro

DONEAZĂ

Dacă doriți să sprijiniți financiar Dej24.ro, CLICK pe butonul de mai jos pentru a dona orice sumă de bani.

PARTENER

Cele mai populare